- 1 Tony kokainy w Gdyni. Mówili, że to kreda (40 opinii)
- 2 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (125 opinii)
- 3 Dodatkowy lewoskręt odkorkuje Trasę WZ? (136 opinii)
- 4 Miliony strat po setkach ataków hakerskich (65 opinii)
- 5 Borawski rezygnuje z wiceprezydentury (149 opinii)
- 6 Nowy płot przy ul. Stolarskiej w Gdańsku. Kto go postawił i po co? (233 opinie)
SKM: drugi tor do Wejherowa zapewni więcej połączeń
W tym roku na pewno nie będzie remontu przystanków SKM w Gdyni, ale przewoźnik zaczyna przygotowywać dokumentację, by zbudować drugi tor do Wejherowa. Dzięki temu więcej pociągów pojedzie do Gdyni.
Dla korzystających z SKM na co dzień sformułowanie "drugi tor" może być nieco dziwne, przecież kolejki jeżdżą po dwóch, a obok są jeszcze kolejne tory. Ale tylko jeden z nich jest trasą SKM. Gdy powstanie drugi, którego operatorem będzie ta spółka, rozkłady będzie można układać bez konieczności kompromisów z innymi przewoźnikami.
- Złożyliśmy projekt o dofinansowanie Unii Europejskiej do studium wykonalności, związanego z planowaną budową drugiego toru SKM z Rumi Janowa do Wejherowa. Wiele osób z tzw. "Małego Trójmiasta Kaszubskiego" pracuje w Gdyni i konieczna jest budowa drugiego toru, aby zwiększyć przepustowość odcinka Gdynia Główna - Rumia Janowo - Wejherowo, a tym samym ilość kursujących tam pociągów - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM.
Po otrzymaniu studium SKM będzie mogła zacząć myśleć o projekcie i budowie. Procedury mogą jednak potrwać nawet dwa lata. W tym czasie mogłyby być modernizowane gdyńskie przystanki SKM. Wiele z nich jest bowiem w opłakanym stanie.
Ostatni z wyremontowanych przystanków w Gdyni to SKM Wzgórze św. Maksymiliana. Prace były możliwe dzięki dofinansowaniu spółki z budżetu Gdyni. W tegorocznym budżecie Gdynia planuje przeznaczyć kolejny 1 mln zł na wkład w SKM.
- To nasz solidarny wkład w funkcjonowanie spółki. Jednak jest to zbyt mała kwota, by myśleć o remoncie kolejnego przystanku. Zdajemy sobie sprawę z tego, że teraz SKM czeka duża inwestycja w tabor, a dopiero po Euro 2012 przyjdzie czas na podsumowanie i kolejne plany. Oczywiście poczekamy, ale pamiętajmy, że potrzeby Gdyni są duże i w porównaniu do np. przystanków w Gdańsku, jesteśmy daleko w tyle - podkreśla wiceprezydent Gdyni Bogusław Stasiak.
SKM tłumaczy, że gdańskie przystanki były remontowane w pierwszej kolejności właśnie ze względu na zbliżające się piłkarskie mistrzostwa Europy.
- Pierwsze założenia do przygotowywanych projektów na okres finansowania lat 2007-2013 zakładały rewitalizację m.in. przystanków w Gdyni Chyloni i Orłowie. W momencie kiedy pozyskaliśmy informacje, że na planowane pierwotnie inwestycje nie będą przeprowadzane konkursy, związane z dofinansowaniem UE, jedynym sposobem uzyskania funduszy unijnych było wpisanie na listę projektów indywidualnych. Przygotowano zatem kompleksowy projekt, dostosowany do wytycznych w budowie niezbędnej infrastruktury w miastach, gdzie odbędą się mecze Euro 2012 - wyjaśnia Marcin Głuszek.
Sporą inwestycją jest też budowa nowego przystanku Gdańsk Śródmieście. Dlatego rewitalizacja gdyńskich przystanków możliwa będzie najprawdopodobniej dopiero w 2014 roku. Ruszą wtedy kolejne unijne konkursy. Wcześniej możliwe jest jedynie wykorzystanie ubogiego funduszu kolejowego, albo kolejna solidna dotacja miasta, przeznaczona na konkretny przystanek.
Miejsca
Opinie (182) 6 zablokowanych
-
2012-04-05 21:26
a co z przystankiem w Rumi (2)
przystanek w Rumi jest najbardziej ohydny z tych w kierunku Wejherowo, wiecznie śmierdzi moczem z poczekalni na peronie, nie weszłabym tam, nawet gdyby lało jak z cebra Koszmar!
- 3 0
-
2012-04-05 21:35
Bo to Polska właśnie
i Polacy. My.
- 2 0
-
2012-04-06 06:51
I co...?
Myślisz, że to prezes SKM tam naszczał?
- 0 0
-
2012-04-06 00:20
może jakieś zmiany w zarządzie SKM pomogą .... ?
- 1 0
-
2012-04-06 03:47
o ,Boze ,jakie to szkaradztwo i tow.kurskij na to pozwolil?
- 0 1
-
2012-04-06 09:31
Do Tczewa przydałaby się osobna linia (1)
Do Tczewa przydałaby się osobna linia SKM.
- 0 0
-
2012-04-06 09:46
O tak
Dwutorowa, a nawet trzytorowa. Niech w sumie będzie 6 torów między Tczewem a Gdańskiem.
- 0 0
-
2012-04-06 09:37
A co z Pruszczem ? (2)
Południowa cześć Gdańska powinna mieć solidne połączenia. Powstaje tam wiele nowych osiedli. Istnieje już linia kolejowa do PRUSZCZ-JUSZKOWO-STRASZYN. Warto ją odświeżyć i rozbudować pozwoli ona na rozwój tej części Trójmiasta.
- 1 0
-
2012-04-06 09:45
Modernizowana jest stacja Pruszcz Gdański (1)
I będzie zachowany wyjazd na linię w kierunku Straszyna (odpowiedni rozjazd jest już zamontowany). Będzie więc możliwość przywrócenia połączeń na tej linii.
- 1 0
-
2012-04-06 14:30
a póki co zdjęli tor na wylocie z Pruszcza w stronę Straszyna...
- 0 0
-
2012-04-06 09:41
zamiast tego powinni ceny biletów obnizyc
- 0 1
-
2012-04-06 10:01
Rozbudowali by polaczenie Letniewo - Tczew
- 0 0
-
2012-04-06 12:11
kiedyś było 3 razy więcej poc osobowych, 5 razy więcej towarowych i wyrabiało sie
a teraz zapewne komputery nie wyrabiają się no i decyzyjnie az 5 razy wiecej spółek
- 2 0
-
2012-07-02 21:34
wiecej skm do gdyni? i tak jest ich mnsotwo kazda skm ktora mijam jak ja jade do wejherowa jest w 70% pusta!! moze by tak do wejherowa wiecej kolejek by nie stac rok w rok o kazdej porze roku jak sardynki i bydlo?
- 1 0
-
2012-10-16 14:08
jestem przeciw
SKM była do niedawna w 50% własnością województwa, a w 50% miast (Gdańska>Gdyni>Sopotu>Pruszcza+Wejherowa)
teraz dostali trochę torów, dołączyli ze dwa budynki i powyższa całość, dawne 100%, to teraz 50% (25% miasta, 25% wojewoda), a reszta to właściciel-moloch: PKP.
i NIGDY się nie zreformują nigdy nie połączą z ZTM i ZKM, bo po co i jak?
zero dotacji, zero inwestycji "unijnych", nim nie zdechną z kretesem, i nie włączą się do systemu.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.