- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (396 opinii)
- 2 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (50 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (273 opinie)
- 4 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (323 opinie)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (110 opinii)
- 6 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (125 opinii)
SKM i gdyńscy przewoźnicy powalczą o wspólny bilet
Pracownicy SKM oraz przedstawiciele gdyńskich przewoźników miejskich chcą razem walczyć o wzajemne honorowanie biletów w pociągach i autobusach. Czy mają szanse na sukces?
Tłumaczą, że ponoszą straty, bo ciągłe oczekiwanie i prawne niejasności nie pozwalają ich firmom się rozwijać. A to wpływa na spadek obrotów i zwolnienia. Dlatego chcą, by samorządy jak najszybciej przejęły kontrolę nad SKM, co jest kluczowym warunkiem do wprowadzenia wspólnych biletów jednorazowych.
W ostatni piątek doszło do spotkania związkowców z Gdyni z przedstawicielami pracowników SKM, którzy chcą zmusić władze do działania.
- Dołączą do nas także koledzy z Gdańska i Wejherowa. Będziemy jednym głosem mówić o tym, że samorządowcy muszą wywiązać się z obietnic - podkreśla związkowiec, Stanisław Taube.
Pierwszym krokiem ma być doprowadzenie do spotkania władz Gdańska, Gdyni i Sopotu z marszałkiem woj. pomorskiego, który de facto sprawuje władzę nad SKM.
Skomunalizowanie spółki marzy się również związkowcom z SKM, ale władze samorządów twardo obstają przy tym, że ich na to nie stać. Za majątek SKM trzeba bowiem będzie niemało zapłacić Skarbowi Państwa, a potem jeszcze go utrzymywać. W grę wchodzą miliony złotych na remonty i wymianę taboru. Poza tym SKM należy do grupy kapitałowej PKP, która musi wyrazić zgodę na komunalizację, a jak dotąd nikt nawet nie próbował podjąć rozmów z władzami kolei.
Inicjatywa związkowców jest ze wszech miar słuszna, jednak pozbawiona szansy na sukces. - W czasie ograniczonych z powodu kryzysu miejskich budżetów to z pewnością będzie trudna decyzja. Tym bardziej biorąc pod uwagę dotacje dla SKM z budżetu państwa, które idą w miliony. Spółka komunalna nie miałaby na nie szans - podkreśla radny Gdyni Marcin Wołek, specjalista od transportu miejskiego.
Opinie (90) 4 zablokowane
-
2010-04-13 06:35
BAJA (2)
Piszecie, gadacie, a to znowu nie wypali. Bardzo bym chciał tych zmian, ale większość tych instytucji jest tak chytra i nie może się pogodzić z faktem że w 100% nie kontrolowałaby cen biletów tylko musiałąby wciąż się liczyć z pozostałymi w Gdańsku, w Gdyni i Wejherowie. To taka nasza polska przywara niestety ! Życzę samorządom sukcesów - ale jestem realistą
- 26 4
-
2010-04-13 07:52
gdynia się stara a u nas w gdansku taki pomysł to marzenie nie do spełnienia
- 3 1
-
2010-04-13 07:58
sam jesteś polska przywara
- 0 7
-
2010-04-13 06:36
(1)
Paranoja, jeśli będzie to mienie samorządowe - to dopłaty i tak będą iść z naszych podatków, tylko organizacja by się uprościła. Administracji centralnej wręcz powinno zależeć żeby pozbyć się takiej spółki - która jest niepewna, ma związki zawodowe i jeszcze trzeba dopłacać.
Ba, pod dobrym zarządem, przy uwolnieniu rynku, mogłoby się okazać, że można wysłać skład firmowany SKM i do Warszawy, z biletami po 30-40zl.- 18 0
-
2010-04-13 06:41
Tragikomedia
To co normalne i zwykle w kazdym zachodnim kraju UE, ze na 1 bilecie jezdzisz:
-metrem
-autobusem
-tramwajem
-pociagiem regionalnym w rejonie miasta
w Polsce, szczegolnie w Trojmiescie jest nie do przeskoczenia od 15 lat.
Jesli jest to tak wielki problem to moze wydrukowac dla trzech wiecznie klocacych sie miast te bilety na mojej drukarce za 200zl....- 9 2
-
2010-04-13 06:42
Tragikomedia .... (3)
To co jest normalne i zwykle w kazdym zachodnim kraju UE, ze na 1 bilecie jezdzisz:
-metrem
-autobusem
-tramwajem
-pociagiem regionalnym w rejonie miasta
w Polsce, szczegolnie w Trojmiescie jest nie do przeskoczenia od 15 lat.
Jesli jest to tak wielki problem to moze wydrukowac dla trzech wiecznie klocacych sie miast te bilety na mojej drukarce za 200zl !- 50 5
-
2010-04-13 06:51
Niestety my jesteśmy na w schodzie europy... (1)
- 4 3
-
2010-04-13 17:04
w schodzie to są myszy
- 5 0
-
2010-04-13 09:31
Chyba nie potrafisz czytać ze zrozumieniem
...tutaj nie chodzi o kłutnie ale o państwowe dotacje które dostaje PKP, samorząd ich nie dostanie a w dodatku musi zapłacić za sam wykup mienia.
Szczerze to jest to taki sam problem jak z rządowymi samolotami - idą wybory więc rządzący nie będą szastać państwową sakwą żeby nie zostać posądzonymi o rozrzutność.. więc nie da sie niczego zrobić dobrze bo musi być tanio a wiadomo jak sie takie "oszczędzanie" kończy - to takie polskie dziadostwo.
Nie stać nas na robienie dziadostwa!- 1 0
-
2010-04-13 06:51
Przecież Trójmiasto nie będzie utrzymywało PKP, a niestety SKM należy do PKP (3)
i bez sensu budżety miast przeznaczać na renowacje SKM(wagony,tory,dworce), to są gigantyczne wydatki i PKP zaniedbała wszystko przez lata a teraz są efekty.
- 10 6
-
2010-04-13 08:19
nic nie wiesz o PKP
- 0 11
-
2010-04-13 10:21
Taaa jasne
Bo to jest PKP SKM PRL i wszyscy dobrze o tym wiemy bo jeździmy tym złomem codziennie do pracy...codziennie musimy nadrabiać drogi w Sopocie...nic dodać nic ując prywatyzacja albo usamorządowienie tej komuny!
- 3 2
-
2010-04-13 22:26
ja też. i jest ok
- 0 0
-
2010-04-13 07:03
A ja tam mam bilet metropolitarny (2)
i śmigam po całym trójmieście bezproblemu :)
- 20 4
-
2010-04-13 07:10
Ja tyż mam metropolitalny:)
- 3 2
-
2010-04-13 20:34
ja tez do nedzy mam i place 200 miesiecznie, bo mam takie swietne polaczenie
- 0 0
-
2010-04-13 07:10
bilet
A jak mają rozwiązane na Śląsku między innymi Katowice -- Chorzów
- 4 0
-
2010-04-13 07:14
Dziwne
Gdański i Gdynia wydaje na drogi setki milionów a na skm by zabrakło? i jeśli Skm nie zarobi na siebie to co?
- 6 4
-
2010-04-13 07:14
Smieszna jest nazwa "metropolia" ;))) (3)
Przeciez Trojmiasto to czarna dziura na mapie Polski i swiata.
Poza morzem, poza pieknymi jeziorami, gorkami i polwyspem, co jest
dobrem natury nie ma tu zadnej metropolii zbudowanej przez czlowieka.
To taki kiepski zart jak u Drozdy z ta nazwa "metropolia" i "bilet metropolitalny" ;)))
Metropolia co to od kilkudziesieciu lat nie moze wspolnego biletu uzgodnic, a po szynach kolejowych jezdza stare, rozsypujace sie zlomy z lat 70tych.
Gdzie nowe sprzety Newag? Gdzie Pesa ?
Nowe Newagi smigaja po Polsce do pcimiow dolnych, ale Trojmiasta "metropolii" nie stac na 20-30 skladow na raty...- 31 14
-
2010-04-13 07:41
bo to debilna miłość kolejarzy do tych starych złomów
będą je remontować do usranej śmierci.
- 5 1
-
2010-04-13 07:45
kolega ma 100% racji z tym taborem i zacofaniem (1)
mnie najbardziej zaskoczyło, jak jechałem do Warszawy pociągiem IC który poza kategorią i miejscówką(25zł), był złomem,brak klimy i wagony jak w pospiechu,w Warszawie widziałem kilka składów TLK,czyli tanie linie,np do Krakowa i Poznania i szok,klimatyzowane składy ze zmodernizowanymi wagonami,przedziały 6osobowe w TLK, a nad morze w IC Małopolska i Sawa przedziały 8osobowe i złom bo inaczej tych wagonów nie da się nazwać
- 12 3
-
2010-04-13 19:55
PKP olewa Wybrzeże
To raz. Dwa - kolejarze na wybrzeżu uwielbiają złomy. Co do wspólnych biletów to jest normalizacja w Gdyni Gdańsku i Sopocie. Przejazd 2,50. Bilet godzinny 3 zł. Całodzienny 10 zł. Szkoda, że nie można jeszcze kupić biletu w Gdyni i jechać na nim w Gdańsku (i odwrotnie)
- 0 0
-
2010-04-13 07:15
Przydalyby sie bilety SMSowe (5)
W Szwecji jest tak: wysylasz SMS z haslem na dany nr, dostajesz za to bilet w formie SMSa zwrotnego z informacja w jakiej strefie jest wazny bilet i cena. Przy wsiadaniu pokazujesz SMSa kierowcy i w droge. To bardzo wygodne rozwiazanie. Bilet zostaje potracony z rachunku abonenta.
- 17 4
-
2010-04-13 07:25
W Poznaniu chyba też takie są
- 0 0
-
2010-04-13 09:52
Z czego 50% ceny biletu (2)
bierze sobie u nas wówczas operator GSM... więc zapłacisz 2x więcej.
- 3 2
-
2010-04-13 14:30
(1)
hmmm...te w Szwecji sa 9 koron tansze, wiec jakos to rozwiazali.
- 2 1
-
2010-04-13 14:31
ale w sumie to chyba masz racje, u nas operatorzy GSM rzadza sie innymi prawami
- 2 1
-
2010-04-13 15:44
w warszawie też tak jest :)
- 0 1
-
2010-04-13 07:37
A co z miejscowosciami poza Trojmiastem? (4)
Wiem, ze wiekszosci tutaj nie obchodza miejscowosci na zachod od Wejherowa, ale ja sam studiuje i pracuje w Gdansku i rozumiem, ze taki bilet jest BARDZO potrzebny, ale gdy miasta przejma udzialy w SKM czy nie wplynie to na jakosc uslug? Teraz marszalek musi dbac o cale wojewodztwo a w przyszlosci juz tak nie bedzie.
Kiedys linie Gdansk - Slupsk obslugiwalo PKP i przyznam, ze bylo lepiej, przynajmniej podroz z Gdanska Gl do Slupska nie trwala 3 godzin.- 8 4
-
2010-04-13 07:38
zapomnialem dopisac ze co tydzien lub co dwa podrozuje SKM do slupska
- 0 0
-
2010-04-13 07:42
to jest szybka kolej miejska a nie regio (2)
zrozum to wreszcie. Mieszkańców Trójmiasta interesuje przedewszystkim transport u siebie a nie wycieczki po kilka osób na wygwizdowia. Za nasze pieniądze
- 4 1
-
2010-04-13 07:47
dlaczego tak mało składów jest do Lęborka i Słupska i tłok ogromny w tym co jeżdzi.
- 3 1
-
2010-04-13 15:15
Ja to doskonale rozumiem, wiec dlaczego SKM pcha sie do przetargow na ta trase? Wczesniej bylo PKP i bylo dobrze.
Niech wladze SKM zrozumieja ze albo cos sie robi porzadnie albo nie robi sie tego wcale.- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.