• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM likwiduje kasy? Na pewno na Politechnice

Piotr Weltrowski
7 kwietnia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Kasa biletowa przy stacji Gdańsk Politechnika ma zostać zlikwidowana. Kasa biletowa przy stacji Gdańsk Politechnika ma zostać zlikwidowana.

Tylko do końca maja działać będzie kasa biletowa przy przystanku Gdańsk Politechnika. Już w zeszłym roku zlikwidowano też kasę w Gdyni Orłowie. SKM nie wyklucza likwidacji kolejnych. Tymczasem pasażerowie nie chcą zostawać na łasce automatów z biletami.



Korzystasz z kas biletowych SKM?

Tłumaczenia SKM jest proste: koszty obsługi i utrzymania kas rosną, a koszty obsługi automatów maleją (im więcej automatów, tym mniejsze są koszty obsługi bankowej każdego z nich). Do tego, coraz więcej osób kupuje bilety właśnie w automatach, a nie w kasach.

Likwidacja kas, przynajmniej części z nich, może wydawać się w takiej sytuacji całkiem logiczna. Część pasażerów się jednak z tym nie zgadza.

- Automaty często nie działają albo można się tak naciąć, że wsadzi się pieniądze, po czym automat nie wyda biletu i zostajemy zarówno bez pieniędzy, jak i biletu. Miałam raz taką sytuację - mówi Aleksandra, czytelniczka Trojmiasto.pl

- Na zamknięciu kas stracą pasażerowie. W automacie nie da się kupić wszystkich biletów czy dopłat do biletów miesięcznych, biletów metropolitalnych, nie otrzymamy również faktury za bilety wystawione w automacie. No i gdzie złożyć reklamacje, w momencie, gdy automat nie wyda biletu i połknie pieniądze? - pyta z kolei pan Kamil, w liście do naszej redakcji.

Przedstawiciele SKM nie zgadzają się jednak z tymi zarzutami. - Na naszych peronach pracują 23 automaty biletowe, które z miesiąca na miesiąc notują duży wzrost liczby sprzedanych biletów. Początkowo mieliśmy z tymi maszynami problemy technicznie, ale już dawno zostały one opanowane, a ilość skarg, jaka wpływa na funkcjonowanie automatów, jest minimalna. Obrazują to najlepiej liczby, w każdym miesiącu podróżni kupują w automatach ponad 120 tys. biletów, a reklamacji wpływa do nas miesięcznie średnio 18 - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM.

Jego zdaniem, cztery automaty przy przystanku Gdańsk Politechnika będą w stanie obsłużyć wszystkich podróżnych. Może poza tymi, którzy korzystają z biletów metropolitalnych, bo tych w nich nie kupimy. Przedstawiciele SKM zapowiadają także wprowadzenie szeregu dodatkowych udogodnień dla pasażerów.

- W ciągu dwóch miesięcy wprowadzimy dla kierowników pociągów tak zwane kasy mobilne. Dzięki temu skończy się zabierające czas mozolne wypisywanie biletu. Odtąd, po naciśnięciu jednego przycisku, będzie on szybko drukowany. Niebawem ruszy też sprzedaż biletów przez telefon komórkowy. Wszystkie te usprawnienia w dystrybucji naszego produktu czyli biletu sprawią, że będzie on łatwiej i szybciej dostępny - mówi Głuszek.

Miejsca

Opinie (233) 7 zablokowanych

  • (1)

    Nie mam nic przeciwko, jeżeli w biletomacie też będzie siedziała kasjerka ;]

    • 36 1

    • a to tam w środku nikogo nie ma? a to dlatego nikt mi nie odpowiada...

      • 1 0

  • Ciekawi mnie dlaczego SKM nie nazwała zamykania kas "dostosowaniem ilości do potrzeb i oczekiwań pasażerów"?

    • 13 0

  • NIE! Stanowcze i głośne NIE!

    1. Sławny już monit "Tylko odliczoną kwotą". Mam gdzieś 3 gr reszty, chcę bilet bo pociąg ucieka!

    2. Jeden automat na stację to stanowczo za mało! Zakup biletu "w okienku" jest szybszy niż zakup biletu w automacie. Przez to będą się tworzyć kolejki.

    3. Automaty się psują i co wtedy?

    4. Niektórzy nie potrafią się obchodzić z nowymi technologiami (starsze/niepełnosprawne) osoby.

    Automat jako dodatkowa opcja - TAK. Jako jedyna możliwość - NIE.

    • 48 2

  • Taa.. (1)

    Taa likwidować kasy i po jednym automacie biletowym na peron, brawo...

    • 18 2

    • Jeśli postawią 4 automaty - tak jak piszą

      to ok :)

      • 1 2

  • jak nie dziala automat/nie ma wydac to kupujcie u konduktora (3)

    nie bylo automatow - zle.
    sa - tez zle.
    mieszkancy lubia narzekac.
    aha, dzis samolocik bedzie latal, wiec kolejny powod do wylewania jadu bedzie w nocy ;)

    • 7 22

    • (2)

      U konduktora bilet kupuje się z dopłatą.

      Biletomaty to dobre rozwiązanie, ale jako dodatek do normalnych kas, gdyby miały być jedyną opcją trzeba by było je baaardzo usprawnić.

      • 8 3

      • nie do konca tak jest (1)

        doplata jest tylko wtedy kiedy na danym peronie sa otwarte kasy (nie pamietam jakie ramy czasowe) A jesli sa automaty, to zawsze mozna sciemnic konduktorowi ze nie dzialala itp ;)

        • 1 6

        • No właśnie nie do końca tak jest

          Konduktor biletu miesięcznego Ci nie sprzeda. Mam jechać do Gdańska czy Gdyni tylko po to żeby kupić bilet miesięczny bo automacik się popsuł? Dziękuję, ale nie mam ochoty

          • 6 0

  • Tym razem w ankiecie są chyba wszystkie opcje :) (1)

    .

    • 3 0

    • eee

      ja kupuję jednorazowe w kasach i automatach :) takiej opcji nie ma.
      a tak na poważnie to jeśli będą minimum 2 automaty na przystanek to ok, jak jest jeden to często są problemy - albo ktoś blokuje bo sobie nie radzi z techniką albo popsuty...

      • 4 0

  • Pier...lenie o szopenie, (1)

    ciekawe jak jest na innych stacjach ale na zaspie automat nie przyjmuje banknotów,jak tak jest w innych miejscach to ciekawe jak kupic np.bilet kwartalny,worek klepaków i do dzieła,a jeszcze do tego dochodzi trochę stukania po ekranie,
    po kwartalny tylko w nocy gdy nie ma ruchu?

    • 15 0

    • Czyli sr..ie w banie !

      • 1 1

  • Uwaga...

    Automaty chociaż drukują zniżkę studencką to jednak cena jest 100%. Od około 2 miesięcy mam takie przypadki w Gdańsku Gł., Wrzeszczu i w Sopocie...głównie w godzinach wieczornych.
    Czy może SKM to jakoś wytłumaczyć? Czy po prostu liczą na nieuwagę klientów?

    • 9 1

  • tylko płatnosci mpay

    moim zdaniem powinien zainteresować soe ktos wprowadzeniem płatności w trójmiescie własnie w tym systemie mPay

    • 4 1

  • Kasy znikną (1)

    Nie łudzmy się, automatyzacja całego systemu postępuje, każde przedsiębiorstwo chce zaoszczędzić jak najwięcej kasy. Więc szybciejczy pożniej kasy znikną ze wszystkich stacji. (może zaoszczędzone pieniądze dołożą do remontu składów?)

    Inną sprawą jest, że system trzeba najpierw usprawnić, przetestować a potem wprowadzać takie zmiany.

    • 8 4

    • dzialania obecnego zarzadu to jakas parodia

      Likwidacja kas to kolejny etap zwijania działalności.

      1. Automaty mają problemy z 1gr. Człowiek chce pomóc pozbywając się ciężaru, a automat połowę zwróci jako resztę bo nie zliczy.

      2. Oprogramowanie jak w czasach kart dziurkowanych do komputera. Zadzwoncie do jakiegos studenta, ktory mial przedmiot o komunikacji czlowiek - komputer, błagam.
      a) Rewelacyjną opcją jest "wybierz inną stację początkowa", gdzie po kliknięciu wyświetla się "bilet tylko od stacji na której stoi biletomat".
      b) dobór informacji na ekranie - polecam wycieczkę do Poznania, żeby zobaczyć jak mozna to zrobić przejrzyście. Czy tyle kombatantów korzysta z biletomatów, żeby na pierwszy ekran wyświetlać tą ulgę? Wydaje się, że powinny być najczęściej wybierane 3-4: studencka, uczniowska, nauczycielska, . Reszta do wyboru. Dalej - po co przy bilecie T/P do wyboru te same ulgi co tam?
      Albo wybór ulgi - wybór rodzaju biletu, albo wybór ulgi, bilet domyślnie "tam" - naciśnij aby zmienić.

      3. Milczeniem pominę fakt, że same bilety T/P można by rozreklamować,zwiększając przychody poprzez danie chociażby głupich 5% zniżki przy ich zakupie.

      4. prędkość prawie taka jak w Bieszczadach, po Gdańsku 40-50km/h nie przekracza. Dziękujemy za oszczędności na prądzie.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane