• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM likwiduje kasy? Na pewno na Politechnice

Piotr Weltrowski
7 kwietnia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Kasa biletowa przy stacji Gdańsk Politechnika ma zostać zlikwidowana. Kasa biletowa przy stacji Gdańsk Politechnika ma zostać zlikwidowana.

Tylko do końca maja działać będzie kasa biletowa przy przystanku Gdańsk Politechnika. Już w zeszłym roku zlikwidowano też kasę w Gdyni Orłowie. SKM nie wyklucza likwidacji kolejnych. Tymczasem pasażerowie nie chcą zostawać na łasce automatów z biletami.



Korzystasz z kas biletowych SKM?

Tłumaczenia SKM jest proste: koszty obsługi i utrzymania kas rosną, a koszty obsługi automatów maleją (im więcej automatów, tym mniejsze są koszty obsługi bankowej każdego z nich). Do tego, coraz więcej osób kupuje bilety właśnie w automatach, a nie w kasach.

Likwidacja kas, przynajmniej części z nich, może wydawać się w takiej sytuacji całkiem logiczna. Część pasażerów się jednak z tym nie zgadza.

- Automaty często nie działają albo można się tak naciąć, że wsadzi się pieniądze, po czym automat nie wyda biletu i zostajemy zarówno bez pieniędzy, jak i biletu. Miałam raz taką sytuację - mówi Aleksandra, czytelniczka Trojmiasto.pl

- Na zamknięciu kas stracą pasażerowie. W automacie nie da się kupić wszystkich biletów czy dopłat do biletów miesięcznych, biletów metropolitalnych, nie otrzymamy również faktury za bilety wystawione w automacie. No i gdzie złożyć reklamacje, w momencie, gdy automat nie wyda biletu i połknie pieniądze? - pyta z kolei pan Kamil, w liście do naszej redakcji.

Przedstawiciele SKM nie zgadzają się jednak z tymi zarzutami. - Na naszych peronach pracują 23 automaty biletowe, które z miesiąca na miesiąc notują duży wzrost liczby sprzedanych biletów. Początkowo mieliśmy z tymi maszynami problemy technicznie, ale już dawno zostały one opanowane, a ilość skarg, jaka wpływa na funkcjonowanie automatów, jest minimalna. Obrazują to najlepiej liczby, w każdym miesiącu podróżni kupują w automatach ponad 120 tys. biletów, a reklamacji wpływa do nas miesięcznie średnio 18 - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM.

Jego zdaniem, cztery automaty przy przystanku Gdańsk Politechnika będą w stanie obsłużyć wszystkich podróżnych. Może poza tymi, którzy korzystają z biletów metropolitalnych, bo tych w nich nie kupimy. Przedstawiciele SKM zapowiadają także wprowadzenie szeregu dodatkowych udogodnień dla pasażerów.

- W ciągu dwóch miesięcy wprowadzimy dla kierowników pociągów tak zwane kasy mobilne. Dzięki temu skończy się zabierające czas mozolne wypisywanie biletu. Odtąd, po naciśnięciu jednego przycisku, będzie on szybko drukowany. Niebawem ruszy też sprzedaż biletów przez telefon komórkowy. Wszystkie te usprawnienia w dystrybucji naszego produktu czyli biletu sprawią, że będzie on łatwiej i szybciej dostępny - mówi Głuszek.

Miejsca

Opinie (233) 7 zablokowanych

  • Zmiana nazwy firmy

    Juz dawno SKM powinna zmienic nazwe z szybkiej powolna kolej - czas przejazdu 30 km w ciagu 1h = 30/kh czy to jest szybko ?

    • 0 0

  • często się zdarza,że nie przyjmuje 5 złotówek szczególnie jak spieszy się człowiek na kolejce lub jak studenci wrzucają po 5 groszy lub nie potrafią obsługiwać automatu !!!

    • 0 0

  • chore

    w ciagu ostatnich miesiecy dwa raz korzystalem z SKMki. I za kazdym razem proba zakupienia biletu w automacie konczyla sie fiaskiem... Ale co tam... Niech likwiduja kasy na dworcach... Beda mieli wieksze straty, bo kolejki do zakupienia biletu w pociagu beda takie ze wiekszosc osob nie zdazy tego uczynic do zakonczenia podrozy :D Jaka to oszczednosc bedzie dla nas korzystajacych. Dziekujemy za oplacalne dla pasazerow decyzje, a pomyslodawcom proponujemy przyznac nagrode...

    • 2 0

  • "automat nie jest Kasą Biletową tylko urządzeniem wspomagającym zakup biletu"

    tak jest w przepisach SKM, tylko jak to sie ma do wypowiedzi pana Głuszka, ktory ma zamiar zastąpic częsc kas automatami? hmm.. ktoś tu coś kręci

    • 0 0

  • Dość tych automatów

    Lepiej, aby SKM wprowadziła polskie automaty biletowe i kasowniki a nie te niemieckie. Wstydzimy się nimi przed przyjezdnymi do Trójmiasta.

    • 0 0

  • Proponowane innowacje w automatach

    Po pierwsze co to za automat jak wydanie biletu trwa dłużej aniżeli u pani z okienka. XXI wiek i nie wiedzą na czym polega proces AUTOMATYZACJI (odsylam na Wikipedię) !! Bilet za długo się drukuje, poza tym interfejs jest mało przyjazny dla użytkownika. Nie każdy musi być obeznany w informatyce, mam na myśli osoby powyżej 50 roku życia ale nie tylko. Beznadziejna koncepcja ekranu dotykowego. Rozwiązanie: zamawianie biletu GŁOSEM.Ukłon w stronę starszych osób proste polecenie głosowe do automatu (dokąd,zniżka,powrót) + dodatkowe wsparcie klawiaturą(wandaloodporną) - jak komuś wygodniej. Taka babcia, czy dziadek bardziej po ludzku podejdą do takie maszyny, nie będą się bać technologii :]. Po drugie sprawa reklamacji (zjadło monetę, źle wypluło bilet). Reklamacja załatwiana z poziomu automatu, jednym guzikiem zgłaszamy-wypluwa losowy numer sprawy na monitorze. Tym numerem reklamujemy się ewentualnie w renomie lub zgłaszamy późniejszą telefoniczną reklamację, by odzyskać szmal. A skm przez system wie na którym peronie awaria, o której godzinie - łatwiej zweryfikować itp. Trzecie opcja "s**** pies resztę. Dawaj bilet". Kasa zgromadzona z takich nadpłat dla pajacyka, tylko nie pajaca-rzecznika skm ;D. Wystarczy pomyśleć nad koncepcją urządzenia, a nie robić na pałe automaty z niemiec mało user friendly. Zachęcam do współpracy - mam koncepcje, jestem młody pracuję w IT. spay0001@gmail.com

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane