• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tramwaje wracają na nowe tory, zmiana tras autobusów na górnym tarasie

Krzysztof Koprowski
15 grudnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Od soboty funkcjonować będzie nowy odcinek torowiska wzdłuż ul. Uczniowskiej. Nz. przejazd techniczny po tej trasie. Od soboty funkcjonować będzie nowy odcinek torowiska wzdłuż ul. Uczniowskiej. Nz. przejazd techniczny po tej trasie.

Już w sobotę mieszkańcy Nowego Portu, Brzeźna oraz Jelitkowa wreszcie będą mogli swobodnie podróżować po Gdańsku tramwajami. Zmiany czekają także pasażerów autobusów w rejonie ulic Witosa, Łostowickiej oraz na Migowie.



Nowy, obowiązujący od 17 grudnia układ tras tramwajowych wraz z przywróceniem ruchu w Jelitkowie, Brzeźnie i Nowym Porcie. Aby go pobrać, kliknij w grafikę lub  tutaj (format pdf) . Nowy, obowiązujący od 17 grudnia układ tras tramwajowych wraz z przywróceniem ruchu w Jelitkowie, Brzeźnie i Nowym Porcie. Aby go pobrać, kliknij w grafikę lub  tutaj (format pdf) .
Tramwaje pojadą nowymi torami w ciągu al. Hallera zobacz na mapie Gdańska, ul. Pomorskiej zobacz na mapie Gdańska oraz ulicach Nowego Portu zobacz na mapie Gdańska w najbliższą sobotę. Nie oznacza to jednak, że ekipy budowlane całkowicie opuszczą torowiska.

- Ruch zostanie wznowiony, natomiast do wykonania pozostaną jeszcze m.in. tory odstawcze na pętli w Jelitkowie. Prace te jednak nie będą kolidować z ruchem tramwajów, ale budowy nie traktujemy jeszcze jako zakończoną - informuje Magdalena Skorupka - Kaczmarek, rzecznik Gdańskich Inwestycji Komunalnych, odpowiedzialnych za remont torowisk.

Zgodnie z przyjętym harmonogramem dla ul. Pomorskiej i pętli Jelitkowo, ruch tramwajowy musi być wznowiony do końca roku, natomiast dalsze prace mogą trwać do końca stycznia 2012 roku.

Podobnie będzie na torowiskach w ciągu al. Hallera oraz w Nowym Porcie. Tam potrwają jeszcze niektóre prace budowlane oraz sadzona będzie zieleń. Jeśli jednak pogoda nie dopisze, zostanie to zrobione dopiero wiosną.

Czy ważny jest dla ciebie jakie tramwaje czy autobusy obsługują "twoją" linię?

Wraz z remontem zmianie uległ także przebieg jednotorowego odcinka między al. Hallera a ul. Gdańską. Dotychczas tramwaje jadące wzdłuż ul. Gdańskiej, z al. Hallera skręcały na wysokości skrzyżowania alei z ul. Chrobrego zobacz na mapie Gdańska. Od soboty do ul. Gdańskiej pojadą nowo powstałym łącznikiem wzdłuż ul. Uczniowskiej / Drogi Zielonej zobacz na mapie Gdańska.

Niestety, pasażerowie korzystający z Węzła Kliniczna zobacz na mapie Gdańska muszą poczekać jeszcze dwa tygodnie na ostateczne zakończenie remontu. Jego termin już wcześniej przekładano, teraz obowiązuje data 31 grudnia. Wtedy ma być gotowy cały węzeł z rozjazdami w każdym kierunku, dziś funkcjonuje tyko w relacji Marynarki Polskiej - Kliniczna Szpital. Przyczyną poślizgu jest błędna dokumentacja techniczna.

Czy GIK będzie w związku z tym żądać finansowego zadośćuczynienia? - Na razie analizują to nasi prawnicy - ucina spekulacje Magdalena Skorupka-Kaczmarek.

Zakończenie tych remontów to też finisz Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej etap IIIa. W jego ramach przebudowanych zostało ok. 30 km torów, co stanowi ok. 30 proc. wszystkich torowisk w Gdańsku. Ostatnią inwestycją, która zwieńczy projekt będzie otwarcie nowej trasy tramwajowej z Chełmu do ul. Świętokrzyskiej wiosną przyszłego roku.

To właśnie budowa nowej trasy tramwajowej sprawia, że od soboty zmianie ulega przebieg linii autobusowych przez ul. Witosa zobacz na mapie Gdańska. Przywrócony zostaje ruch dwukierunkowo przez ul. Witosa dla linii 195 oraz 227. Przy okazji zostają wprowadzone drobne korekty w rozkładach dla linii: 175, 195 oraz 227.

Bez zmian, okrężną drogą nadal poruszają się autobusy linii: 118, 155, 162, 164, 174, 175, 255, 262, 295, N1 i N4. Ruch dwukierunkowy autobusów linii 118, 155, 255, 295, N1 i N4 przez ul. Witosa (czyli również w kierunku Ujeściska) zostanie przywrócony dopiero w dniu 23 grudnia br.

Warto też pamiętać o zmianach obowiązujących od soboty, w rejonie skrzyżowania ul. Łostowickiej z ul. Kartuską oraz Nowolipie zobacz na mapie Gdańska. Wraz z zakończeniem przebudowy tego skrzyżowania przystanki o wspólnej nazwie Emaus zostały tak zlokalizowane, by można łatwo się przesiadać pomiędzy liniami z różnych kierunków. Jednocześnie likwidacji ulegają przystanki autobusowe: Siedlce w kierunku Centrum oraz Pana Tadeusza (n/ż). Natomiast para przystanków Emaus w ciągu ul. Kartuskiej na Zaborni, zmienia nazwę na Zielony Stok (dotyczy to linii: 167, 168, 367, 264, 525 oraz N3).

Z nowego przystanku Emaus w kierunku Piecek - Migowa będą odjeżdżać autobusy linii: 142, 162, 164, 166, 183, 227, 262, 264. W kierunku Centrum pojadą autobusy linii: 142, 166, 167, 168, 174, 175, 183, 195, 367, 525 oraz N3. W kierunku Chełmu na przystanku Emaus zatrzymywać się będą pojazdy linii: 162, 164, 175, 195, 227, 262, zaś w kierunku Jasienia: 167, 168, 264, 367, 525 i N3.

W najbliższy weekend w związku ze zmianą lokalizacji pętli autobusowej Zacna, skróceniu ulega kursowanie linii 127 oraz N2. Utrudnienia w ruchu potrwają tylko do niedzieli, a autobusy tych linii skończą bieg na przystanku Migowo zobacz na mapie Gdańska.

Opinie (150) 10 zablokowanych

  • Sieć podobno w Brzeźnie ukradli a dziennikarze milczeli na ten temat. (1)

    • 2 4

    • 500 m liny i przewodu

      ukradli dwa razy(Mazurska i Gdańska) ale cisza jest od 2 miesięcy...

      • 1 1

  • Coś ...

    ...za długo ci prawnicy to analizują,albo Pani niedorzecznik rozmija się z prawdą ...lub po prostu nie wie.Wersja "prawnicy analizują" była już poruszona bodaj że w listopadzie....

    • 6 0

  • (2)

    Ja bym wszystkie remonty tej firmie co robiła tory na Hallera zlecał, bo chłopaki cisnęli żwawo i zgodnie z terminami wszystko zrobili. Nie to co te nieroby wykonujące tory w kierunku Nowego Portu, ostatnio przechodziłem to już poprawiali chodniki na pętli, bo się pozapadały.

    • 15 0

    • Brzeżno (1)

      Przy księgarni cztery razy przerabiali obok przejścia,a to chyba nie koniec.

      • 1 0

      • Ale remont na Hallera i koło pętli w Brzeźnie to dwie różne inwestycje, wykonywane - o ile się nie mylę - przez dwie różne firmy.

        • 0 0

  • gdzie jest nr 4

    nr 4 moze jezdzic sa tory po remoncie i co ?
    o co chodzi ?
    2 niech zawsze jezdzi do oliwy !!
    jeden z T 2 lub 8 powinny jezdzic do oliwy i jeden do jelitkowa
    połaczenie oliwy z wrzeszczem dolnym wazne !!!!

    • 21 1

  • Tramwaje Pesy i remont wszystkiego w Gdansku tj torow, przystankow, trakcji itd itp (9)

    dokonal sie dzieki 85% wplacie z Unii Europejskiej. Dostalismy ogromne pieniadze od Niemcow, Francuzow na to wszystko. Warto o tym pamietac, gdy zechce sie siac nienawisc do Niemcow.

    • 16 8

    • (4)

      Tylko ile państwo wpłaca składki członkowskiej?? Jeżeli powoływać się na pana Farage w przypadku Angli składka do UE wynosi 50 milionów funtów dziennie (!). Ciekawe ile wynosi w przypadku Polski??

      • 3 0

      • Odpowiadam (3)

        Wplacamy 2.5 miliarda euro co roku, a otrzymujemy 15 miliardow euro.
        15 miliardow euro - 2.5 miliarda euro wychodzi 12.5 miliarda euro na czysto co roku. 12.5 mld euro x 4.5 = 56 miliardow zlotych prezent co roku.
        Stad wlasnie mamy ow tramwaje, sciezki rowerowe, budowy i remonty nowych drog, ogromna inwestycje remontu na kolei, Pomorska Kolej Metropolitalna ( 750 milionow zlotych inwestycja). Cieszmy sie, ze jestesmy w UE.

        • 9 1

        • Radzę przeczytać

          • 0 0

        • ostatni raz próbuję

          • 1 0

        • Ciekawe mistrzu na co idą nasze podatki itd.

          Miłosierna Unia płaci nam za wszystko a my niewdzięcznicy nie potrafimy docenić tego "dobrobytu". Jak bardzo trzeba mieć wyprany mózg, żeby wierzyć w takie brednie?

          • 0 1

    • (2)

      o, znalazłem dane z 2009 roku
      http://www.wprost.pl/ar/171241/Rosnie-skladka-czlonkowska-w-UE/
      Polska wpłaca teraz co najmniej 1mld 160mln miesięcznie.

      Pozdrowienia dla fanów unii ;)

      • 2 5

      • W tym samym czasie, jak wyzej opisalem otrzymujemy 60 miliardow zlotych (1)

        Ja rowniez pozdrawiam fanow UE, bo to ludzie potrafiacy liczyc i rozejrzec sie dookola siebie w miescie.

        • 4 1

        • Bym podał ci pewne obliczenia, jednakże pan moderator twierdzi, że to spam. Chciałem tylko podeprzeć swoje twierdzenia pewnym linkiem. Fajna cenzura. Co już nie można na unię nic napisać?? Panie moderatorze, ja się nie identyfikuję z PiSem, jeżeli kasujesz to ze swoich poglądów politycznych. Całuski :*:*:*

          • 1 2

    • No i wszystko jasne, wiemy skąd kryzys w unii!

      • 0 0

  • TRAMWAJ WIDMO (5)

    NA ZDJĘCIU NAPISANE JEST JASNO; NOWY ODCINEK TOROWISKA WZDŁUZ UCZNIOWSKIEJ. CZY KTOS PIJANY BYŁ CZY JEST TRAMWAJ PRZEZ UCZNIOWSKĄ A JA GO POPROSTU NIEWIDZĘ!!!

    • 4 13

    • Też mnie to zastanowiło. Przy stadionie torów nie ma więc to musi być odcinek od Gdańskiej w kierunku torów PKP.

      • 2 2

    • A Uczniowska nie zaczyna się na skrzyżowaniu z Hallera przypadkiem?? ;)

      • 7 0

    • Nowe tory są na Uczniowskiej od Hallera do Gdańskiej. (1)

      • 5 0

      • Inna sprawa że tam teraz nie ma żadnej ulicy...

        .. tylko 1 wielki poligon xD;P żadnego asfaltu.. mooże o to chodziło czytelnikkom wyżej?? ;-)

        • 0 0

    • wyłącz Caps Lock

      .

      • 1 0

  • A co z tramwajem nr 5? Kiedyś jeździł do Oliwy, teraz tylko do Strzyży.

    • 14 1

  • Paranoja! (3)

    A dlaczego piątka tylko do Strzyża, a nie do Oliwy tak jak zawsze było?

    • 13 3

    • 2 tez do Jelitkowa nie dojeżdża

      • 2 1

    • (1)

      "5" nie mieści się na pętli w Oliwie,brak torów postojowych.Przez Oliwę przelot ma "11",a kończy "2","6","8","12".Od soboty przelotem pojadą "6" i ''11","8" zniknie z tej pętli,ale i tak na postoje tramwajów linii "5" braknie miejsca.Owszem kiedyś w Oliwie kończyło też po kilka linii,ale składy tramwajowe były krótsze.Swingi mają po 35m długości,Dortmundy podobnie,a układ torowy pętli jest ten sam jak w czasach wagonów "N" i 102N

      • 2 0

      • Jeździły składy po 3 105-ki i się mieściły.

        • 2 0

  • A od Okopowej w kierunku Stogów.. (2)

    ..nadal będą jeździły stare 105tki. Co najlepsze taboru w stronę Stogów nie mają zamiaru wymieniać do 2013! Wystarczy przejechać przez most na Głębokiej by zobaczyć w jakim stanie są tory; pozapadane, powyginane, niepospawane ze sobą. Gruz spad nich porozrzucany jest po całym moście. Tylko czekać aż tramwaj wypadnie z taboru i przebije się przez półmetrowe betonowe barierki i wpadnie do Martwej Wisły.. Pan Prezydent Adamowicz zapewne się tym nie interesuje bo nie podróżuje do zapomnianych dzielnic jakimi jest Dolne Miasto, Elbląska, Przeróbka czy Stogi. Opowiada o inwestycjach jakie prowadzone są w Gdańsku - zgodzę się ale poza Starym Miastem i Centrum nie zmienia się nic.. Stogi, Przeróbka, Dolne Miasto, Elbląska, Okopowa, Wrzeszcz, Orunia Dolna, Zaspa etc. (dużo by jeszcze wymienia) - wszędzie tam jest szaro, brudno i ponuro.. PS. Poza tym zakupuję się nowe tramwaje PESA a nie ma pieniędzy i pomysłu by wybudować halę w której można by je garażować. Potem władze załamują ręce, że połowa z nich nie wy3muje zimy i stają się awaryjne. Kolejną inwestycją bez pomysłów jest wydawanie milionów na zainstalowanie automatów biletowych na przystankach, których część jest nieczynna z powodu wandalizmu. Zamiast przy tej okazji zamontować monitoring na przystanku zwłaszcza, że stoi tam automat to lepiej nakleić tabliczkę 'nieczynny z powodu wandalizmu'..

    • 20 2

    • Grim, GDZIE CIĘ UCZYLI POLSKIEGO ???!!!!!!!!!!!!!!!!!! (1)

      "Tylko czekać aż tramwaj wypadnie z taboru"
      "Co najlepsze taboru w stronę Stogów nie mają zamiaru wymieniać"
      "których część jest nieczynna z powodu wandalizmu"
      "Zamiast przy tej okazji zamontować monitoring na przystanku zwłaszcza, że stoi tam automat"

      • 0 1

      • A Ciebie g G?

        W jakiej szkole uczyli stawiać tyle znaków interpunkcyjnych? Moim zdaniem tekst Grima jest poprawny.

        • 0 0

  • PESA to najgorsze tramwaje,nie wiem kto kupował te buble ,lepsze są solarisy i to je można było kupić,w Poznaniu spisywały się (2)

    idealnie

    • 13 8

    • Nie wiem jakie Solaris robi tramwaje ale busy są beznadziejne (1)

      Nie dość że ciasne i siedząc nóg nie można zmieścić to jeszcze zamiast miękkich siedzeń są deski przykryte płótnem

      • 5 3

      • No wlasnie od kiedy "dawny Jelcz" robi tramwaje bo nie slyszalem o tym???

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane