• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska: budowa ruszy za trzy lata

Maciej Naskręt
17 września 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Niemal gotowa Obwodnica Słupska, będzie przedłużeniem Trasy Kaszubskiej - drogi krajowej S6. Niemal gotowa Obwodnica Słupska, będzie przedłużeniem Trasy Kaszubskiej - drogi krajowej S6.

Ponad 6 mld zł może kosztować budowa 105-kilometrowej Trasy Kaszubskiej z Gdyni do Słupska. Budowa ma ruszyć w połowie 2013 r., a droga będzie gotowa dwa lata później. Duże zmiany czekają węzeł w Wielkim Kacku.



Zobacz, jak będzie wyglądał Węzeł Wielki Kack w Gdyni po wybudowaniu Trasy Kaszubskiej. Zobacz, jak będzie wyglądał Węzeł Wielki Kack w Gdyni po wybudowaniu Trasy Kaszubskiej.
Najwięcej protestów mieszkańców wzbudzał przebieg Trasy Kaszubskiej w okolicach Bojana. Podczas konsultacji ustalono, że droga będzie wiodła na północ od Marchowa (brązowa linia). Najwięcej protestów mieszkańców wzbudzał przebieg Trasy Kaszubskiej w okolicach Bojana. Podczas konsultacji ustalono, że droga będzie wiodła na północ od Marchowa (brązowa linia).
Budowa Trasy Kaszubskiej łączącej Trójmiasto ze Słupskiem będzie największą w historii inwestycją drogową na Pomorzu. Całkowita powierzchnia placu budowy wyniesie ok. 850 ha - podobny obszar mają razem wzięte gdańskie osiedla Przymorze i Żabianka. Imponujący jest także koszt drogi: 105-kilometrowy odcinek z Gdyni do Słupska może kosztować ponad 6 mld zł.

Radość kierowców z budowy trasy mogą ostudzić informacje o finansowaniu przedsięwzięcia. Inwestycja nie jest na razie ujęta w rządowym programie budowy dróg krajowych na lata 2008-2012. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapewnia jednak, że pieniądze na pewno będą w budżecie na lata 2013-2015.

- Liczymy, że inwestycja ruszy w połowie 2013 r. Nowa drogą będzie można pojechać dwa lata później - opowiada Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.

Drogowcy z GDDKiA Trasę Kaszubską zaprojektowali tak, by łatwo zwiększyć jej przepustowość, gdy wzrośnie ruch. Najpierw powstaną dwie dwupasmowe jezdnie, ale pomiędzy nimi pozostanie wolne miejsce na wykonanie jeszcze jednego pasa ruchu w każdą stronę.

Mieszkańcy Trójmiasta, a przede wszystkim Gdyni, na własne oczy będą mogli oglądać rozbudowę węzła Wielki Kack, na którym Trasa Kaszubska połączy się z Obwodnicą Trójmiasta.

Po przebudowie znikną istniejące tu dziś prostopadłe zjazdy z obwodnicy. W ich miejsce pojawią się łącznice, m.in. umożliwiające bezpośredni zjazd z obwodnicy od strony Gdańska w kierunku Lęborka. - - Analizujemy przepustowość łącznic i rozpatrujemy dwa warianty zjazdów: jedno- i dwupasmowe - opowiada Piotr Michalski.

Cały czas analizowany tez jest raport oddziaływania Trasy Kaszubskiej na środowisko. Raport jest niezbędny do uzyskania decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych inwestycji i w konsekwencji pozwolenia na budowę Trasy.

20 października zostanie otwarta obwodnica Słupska. 16-kilometrowa trasa będzie elementem drogi ekspresowej wiodącej z Trójmiasta do Kołbaskowa, czyli granicy z Niemcami.

Opinie (156) 7 zablokowanych

  • Mam ostatnio takie wrazenie ze wszystkie inwestycje rozpoczna sie za (4)

    2-3 albo 4 lata i skoncza w 2024 roku...

    • 17 7

    • To masz złe wrażenie (1)

      Trwa budowa:
      -Węzła Karczemki,
      -Trasy WZ,
      -obwodnicy południowej
      -lotniska
      -stadionu

      Trwają przetargi na:
      -Słowackiego razem z tunelem
      -Sucharskiego od obw. płd do Westerplatte

      • 4 4

      • chodzi w ogole o inwestycje w PL, takze inne, nie tylko drogi.

        Poza tym chodzi o tempo prac.
        Np. inwestycje drogowe sa planowane latami, zatwierdzane latami i budowane latami. Po ich wybudowaniu okazuje sie nie odpowiadają realnym potrzebom, bo w praktyce przydalby sie pas albo dwa wiecej. Nikt nie mysli perspektywicznie. Mamy wszystko uwstecznione o kilkanascie lat.

        • 4 0

    • no, podobnie jak z PGE Arena? (1)

      • 1 0

      • no wlasnie, wszystko idzie pod euro, sami z siebie nic nie buduja

        • 2 0

  • cieszą się jak durny na widok wystawionego paluszka (1)

    finansowania nie ma w najbliższym planie, ale dyrekcja zapewnia, że pieniądze będą w planie na 2013
    jakby to ona uchwalała budżet, albo miala z tym cokolwiek wspólnego

    • 16 7

    • że ty się cieszysz jak ci ktoś wsadzi paluszek w 4 litery to nie oznacza że innych to rajcuje

      • 3 4

  • Gallux, (2)

    nie odbieraj mi chlopie ostatniej nadziei na jakis ludzki dojazd do Gdanska od strony Szczecina.
    Dzisiaj poczytalem tez troche o planach PKP na trasy szybkich kolei w Polsce.
    O Gdansku nawet sie tam nie zajakneli.
    Bez odpowiedniego skomunikowania z reszta kraju, a tym samym europy, Trojmiasto sila rzeczy bedzie sie stawalo zapyziala prowincja.
    Szkoda.

    • 14 2

    • Wszystko pięknie, (1)

      ale przez Sianów i tak przejeżdza się na dwójce, Koszalin również. Pomijam, że w samym Koszalinie, dziury nie są już duże. Są ku..sko duże. I to spowalnia ruch w sposób niebywały.

      • 2 0

      • Przecież docelowo ma być S6/S11 do Kołobrzegu i dalej do Szczecina. Będzie dobrze.

        • 0 0

  • Dlaczego Węzeł Wielki Kack nie wygląda tak już od czasu wielkiego remontu Obwodnicy?
    To, że zjazdy wyglądają na nim tak jak w tej chwili (czyli przede wszystkim brak bezpośredniego zjazdu od strony Gdańska do centrum Gdyni przed Chwaszczyńską, nie za, ze światłami jak to jest w tej chwili) to największa porażka Gdyni. Na zjeździe Witomino potrafili, tu już nie.

    • 4 3

  • politycznie niepoprawne pytanie

    czy do Berlina będzie szybciej niż do Warszawy?

    • 19 1

  • OSOWIANIE się nie zgodzili na połączenie z OBWODNICĄ przy ich osiedlu. (2)

    Dalej bedzie ruch się odbywał przez tą waską drogę.

    • 17 2

    • bo są osowiali w swoim bezłądzie funkcjonalnym

      • 4 2

    • ale dlaczego osowianie mieli sie zgadzac ?

      droga byla zaprojektowana do polaczenia z obwodowa na wezle w kacku juz zdaje sie za gierka, kto kupowal domy czy inne nieruchomosci musial brac to pod uwage, osowianie nie brali teog pod uwage bo u nich drogi w planach nigdy nie bylo...
      nagle podniosl sie raban ze w bojanie ktos sobie dzialke za blisko kupil - kupil ale wiedzial plany sa, kupil i wiedzial to niech sie teraz meczy, co do osowy i matarni mam inne zdanie, tu wydawane byly pozwolenia na budowe w miejscach pozniej planowanej drogi, to jakas abstrakcja...

      • 7 1

  • lol, 6 mld na jedną 100-kilometrową drogę

    A tymczasem w budżecie 2011 na przewidziano dotację celową dla kolei na łączną kwotę... 2 mld zł.

    Czyli to samo co od 20 lat - kolejny rząd ma kolej w zadzie. I a potem się ludzie dziwią, że kolej u nas wolna, przestarzała i droga, że wszyscy wybierają samochody, że są korki, wypadki i ceny paliwa idą w górę.

    • 3 2

  • A w ogóle to mamy rowerowy piątek!

    Pozdrowienia dla wszystkich rowerzystów i tych miłych ludzi co prezenty pod Operą/Multiświnią rozdają :)

    • 5 1

  • Ja tylko powiem, że ten węzeł na 100% nie będzie tak wyglądał. Wystarczy obejrzeć na zdjęciu satelitarnym istniejącą zabudowę. Obrazek węzła w artykule to co najwyżej koncepcja a nie projekt z wymiarami.

    • 3 1

  • Czemu takie koło?? (1)

    Ja tylko nie rozumiem czemu trasa zaczynać się będzie w Gdyni??

    Przecież ta trasa będzie głównie tranzytem przez Trójmiasto więc najpierw do Gdyni a potem nawrotka na Chwaszczyno ??

    • 7 5

    • Bo mieszkancy osowej sie nie zgodizli na wezel kolo ich osiedla

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane