- 1 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (159 opinii)
- 2 Borawski i Lodzińska wiceprezydentami? (106 opinii)
- 3 Mieczysław Struk wybrany marszałkiem (114 opinii)
- 4 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (65 opinii)
- 5 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (126 opinii)
- 6 Światła na ostatniej zebrze na Grunwaldzkiej (120 opinii)
Trasa Kaszubska: budowa ruszy za trzy lata
Ponad 6 mld zł może kosztować budowa 105-kilometrowej Trasy Kaszubskiej z Gdyni do Słupska. Budowa ma ruszyć w połowie 2013 r., a droga będzie gotowa dwa lata później. Duże zmiany czekają węzeł w Wielkim Kacku.
Radość kierowców z budowy trasy mogą ostudzić informacje o finansowaniu przedsięwzięcia. Inwestycja nie jest na razie ujęta w rządowym programie budowy dróg krajowych na lata 2008-2012. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapewnia jednak, że pieniądze na pewno będą w budżecie na lata 2013-2015.
- Liczymy, że inwestycja ruszy w połowie 2013 r. Nowa drogą będzie można pojechać dwa lata później - opowiada Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.
Drogowcy z GDDKiA Trasę Kaszubską zaprojektowali tak, by łatwo zwiększyć jej przepustowość, gdy wzrośnie ruch. Najpierw powstaną dwie dwupasmowe jezdnie, ale pomiędzy nimi pozostanie wolne miejsce na wykonanie jeszcze jednego pasa ruchu w każdą stronę.
Mieszkańcy Trójmiasta, a przede wszystkim Gdyni, na własne oczy będą mogli oglądać rozbudowę węzła Wielki Kack, na którym Trasa Kaszubska połączy się z Obwodnicą Trójmiasta.
Po przebudowie znikną istniejące tu dziś prostopadłe zjazdy z obwodnicy. W ich miejsce pojawią się łącznice, m.in. umożliwiające bezpośredni zjazd z obwodnicy od strony Gdańska w kierunku Lęborka. - - Analizujemy przepustowość łącznic i rozpatrujemy dwa warianty zjazdów: jedno- i dwupasmowe - opowiada Piotr Michalski.
Cały czas analizowany tez jest raport oddziaływania Trasy Kaszubskiej na środowisko. Raport jest niezbędny do uzyskania decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych inwestycji i w konsekwencji pozwolenia na budowę Trasy.
20 października zostanie otwarta obwodnica Słupska. 16-kilometrowa trasa będzie elementem drogi ekspresowej wiodącej z Trójmiasta do Kołbaskowa, czyli granicy z Niemcami.
Opinie (156) 7 zablokowanych
-
2010-09-17 07:16
Mam ostatnio takie wrazenie ze wszystkie inwestycje rozpoczna sie za (4)
2-3 albo 4 lata i skoncza w 2024 roku...
- 17 7
-
2010-09-17 09:23
To masz złe wrażenie (1)
Trwa budowa:
-Węzła Karczemki,
-Trasy WZ,
-obwodnicy południowej
-lotniska
-stadionu
Trwają przetargi na:
-Słowackiego razem z tunelem
-Sucharskiego od obw. płd do Westerplatte- 4 4
-
2010-09-17 11:46
chodzi w ogole o inwestycje w PL, takze inne, nie tylko drogi.
Poza tym chodzi o tempo prac.
Np. inwestycje drogowe sa planowane latami, zatwierdzane latami i budowane latami. Po ich wybudowaniu okazuje sie nie odpowiadają realnym potrzebom, bo w praktyce przydalby sie pas albo dwa wiecej. Nikt nie mysli perspektywicznie. Mamy wszystko uwstecznione o kilkanascie lat.- 4 0
-
2010-09-17 13:20
no, podobnie jak z PGE Arena? (1)
- 1 0
-
2010-09-17 15:12
no wlasnie, wszystko idzie pod euro, sami z siebie nic nie buduja
- 2 0
-
2010-09-17 07:24
cieszą się jak durny na widok wystawionego paluszka (1)
finansowania nie ma w najbliższym planie, ale dyrekcja zapewnia, że pieniądze będą w planie na 2013
jakby to ona uchwalała budżet, albo miala z tym cokolwiek wspólnego- 16 7
-
2010-09-17 13:22
że ty się cieszysz jak ci ktoś wsadzi paluszek w 4 litery to nie oznacza że innych to rajcuje
- 3 4
-
2010-09-17 07:39
Gallux, (2)
nie odbieraj mi chlopie ostatniej nadziei na jakis ludzki dojazd do Gdanska od strony Szczecina.
Dzisiaj poczytalem tez troche o planach PKP na trasy szybkich kolei w Polsce.
O Gdansku nawet sie tam nie zajakneli.
Bez odpowiedniego skomunikowania z reszta kraju, a tym samym europy, Trojmiasto sila rzeczy bedzie sie stawalo zapyziala prowincja.
Szkoda.- 14 2
-
2012-02-01 07:53
Wszystko pięknie, (1)
ale przez Sianów i tak przejeżdza się na dwójce, Koszalin również. Pomijam, że w samym Koszalinie, dziury nie są już duże. Są ku..sko duże. I to spowalnia ruch w sposób niebywały.
- 2 0
-
2012-02-02 01:01
Przecież docelowo ma być S6/S11 do Kołobrzegu i dalej do Szczecina. Będzie dobrze.
- 0 0
-
2010-09-17 07:49
Dlaczego Węzeł Wielki Kack nie wygląda tak już od czasu wielkiego remontu Obwodnicy?
To, że zjazdy wyglądają na nim tak jak w tej chwili (czyli przede wszystkim brak bezpośredniego zjazdu od strony Gdańska do centrum Gdyni przed Chwaszczyńską, nie za, ze światłami jak to jest w tej chwili) to największa porażka Gdyni. Na zjeździe Witomino potrafili, tu już nie.- 4 3
-
2010-09-17 07:52
politycznie niepoprawne pytanie
czy do Berlina będzie szybciej niż do Warszawy?
- 19 1
-
2010-09-17 08:07
OSOWIANIE się nie zgodzili na połączenie z OBWODNICĄ przy ich osiedlu. (2)
Dalej bedzie ruch się odbywał przez tą waską drogę.
- 17 2
-
2010-09-17 08:18
bo są osowiali w swoim bezłądzie funkcjonalnym
- 4 2
-
2010-09-17 15:27
ale dlaczego osowianie mieli sie zgadzac ?
droga byla zaprojektowana do polaczenia z obwodowa na wezle w kacku juz zdaje sie za gierka, kto kupowal domy czy inne nieruchomosci musial brac to pod uwage, osowianie nie brali teog pod uwage bo u nich drogi w planach nigdy nie bylo...
nagle podniosl sie raban ze w bojanie ktos sobie dzialke za blisko kupil - kupil ale wiedzial plany sa, kupil i wiedzial to niech sie teraz meczy, co do osowy i matarni mam inne zdanie, tu wydawane byly pozwolenia na budowe w miejscach pozniej planowanej drogi, to jakas abstrakcja...- 7 1
-
2010-09-17 08:21
lol, 6 mld na jedną 100-kilometrową drogę
A tymczasem w budżecie 2011 na przewidziano dotację celową dla kolei na łączną kwotę... 2 mld zł.
Czyli to samo co od 20 lat - kolejny rząd ma kolej w zadzie. I a potem się ludzie dziwią, że kolej u nas wolna, przestarzała i droga, że wszyscy wybierają samochody, że są korki, wypadki i ceny paliwa idą w górę.- 3 2
-
2010-09-17 08:22
A w ogóle to mamy rowerowy piątek!
Pozdrowienia dla wszystkich rowerzystów i tych miłych ludzi co prezenty pod Operą/Multiświnią rozdają :)
- 5 1
-
2010-09-17 08:30
Ja tylko powiem, że ten węzeł na 100% nie będzie tak wyglądał. Wystarczy obejrzeć na zdjęciu satelitarnym istniejącą zabudowę. Obrazek węzła w artykule to co najwyżej koncepcja a nie projekt z wymiarami.
- 3 1
-
2010-09-17 08:56
Czemu takie koło?? (1)
Ja tylko nie rozumiem czemu trasa zaczynać się będzie w Gdyni??
Przecież ta trasa będzie głównie tranzytem przez Trójmiasto więc najpierw do Gdyni a potem nawrotka na Chwaszczyno ??- 7 5
-
2010-09-17 09:58
Bo mieszkancy osowej sie nie zgodizli na wezel kolo ich osiedla
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.