• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Węzeł Wzgórze rozsupłany w 16 miesięcy

ms
5 kwietnia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Wzgórze: kałuże w tunelu po każdej ulewie
Wraz z otwarciem tunelu dla pieszych od strony skweru Plymouth zakończyła się przebudowa Węzła Wzgórze w śródmieściu Gdyni. Wraz z otwarciem tunelu dla pieszych od strony skweru Plymouth zakończyła się przebudowa Węzła Wzgórze w śródmieściu Gdyni.

We wtorek ostatecznie zakończyła się przebudowa Węzła św. Maksymiliana. Otwarto ostatni odcinek tunelu dla pieszych z wyjściem przy skwerze Plymouth.



Jak oceniasz przebudowę Węzła Wzgórze?

Węzeł św. Maksymiliana to skrzyżowanie ul. Świętojańskiej i Władysława IV z al. Marszałka Piłsudskiego oraz al. Marszałka Piłsudskiego z Drogą Gdyńską zobacz na mapie Gdyni. Przez ten obszar przebiega 45 proc. wszystkich gdyńskich linii komunikacji miejskiej!

Także z tego względu przepustowość tego ogromnego skrzyżowania była na granicy wyczerpania. Kierowcy doświadczali tego, tracąc czas w korkach, piesi - tracąc go w oczekiwaniu na zielone światło na pasach.

Dlatego w listopadzie 2009 roku zaczęła się przebudowa, która ostatecznie kosztowała ponad 63 mln zł, z czego 29 mln pochodziło ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego dla Pomorza. Liderem konsorcjum, które prowadziło prace, była trójmiejska firma drogowa MTM.

Podczas 16 miesięcy prac powstały dwa wiadukty (kolejowy i drogowy), kładka pieszo-rowerowa, tunel dla pieszych oraz dokładnie 1,74 km jezdni, 2,2 km chodników, 800 m ścieżek rowerowych, nowe przystanki komunikacji miejskiej i nowa sygnalizacja świetlna.

Teraz, gdy przebudowa już się zakończyła, przez węzeł może przejechać 5200 pojazdów na godzinę, czyli o 44 proc. więcej niż przed rozpoczęciem inwestycji.

ms

Opinie (183) ponad 10 zablokowanych

  • ale dlaczego...

    ale dlaczego projektowane nowe węzły komunikacyjne nie mogą być estetyczne. Ten nowy gdyński, estetycznie dobrze by się odnalazł w latach 70tych, gdzie nowocześność Gdyni?

    • 10 7

  • Złomiarze ryzykują łomotem

    dziwię się im ale czego nie robi się dla denaturatu...

    • 1 1

  • Trochę mi przykro jako mieszkańcowi Wzg.ŚM (1)

    Bardzo często miałem potrzebę przejazdu przez to miejsce z ul.Śląskiej do ul.Biskupa Dominika. Teraz wolę jechać w ul.10Lutego > ul.Świętojańska > ul.Żwirki i Wigury>ul.Bema>Al.Piłsudskiego > ul.Legionów >ul.Kopernika > ul.BiskupaDominika bo jest szybciej. Jeżeli w taki sposób chcieli udrożnić ten węzeł to im się udało, gratululuję ;-), tylko że to można było zrobić chyba 3 znakami zakazu wjazdu za 500zł. Chcąc dojechać do ul.Biskupa Dominika (i w ogóle na Wzgórze ŚM) od strony Gdańska skręcam już w ul.Redłowską, wszystko przez zaślepienie ul.Kopernika. Tak na prawdę łatwiej mają tylko piesi idący z dworca. No i po co te przejścia dla pieszych ze światłami nad tunelem (na łuku dojazdu do ul.Partyzantów), dokładnie dublują tunel.

    • 13 8

    • To ja dorzucę swoje trzy grosze

      Aby wyyostać się na Witomino nie jadę już ul Śląską i Kielecką tylko wcześniej skręcam w Warszawską, albo nawet w Nowogrodzką, Pomorską, Zjazdową, Witomińską. Wten sposób omijam zator na Śląskiej. który się teraz tworzy. Z tej strony węzła nic się praktycznie nie zmieniło. Tyle samo świateł i tylko jeden prawoskręt na Chwarzno.

      • 4 0

  • Jako pieszy jestem zadowolony- nie trzeba czekać na światłach, nikt nie przebiega na czerwonym świetle, jako kierowca mieszkający na wzgórzu uważam, że można było wymyślić coś lepszego- zbyt dużo krążenia.

    • 14 1

  • Który to już raz w ostatnim czasie jest wzmianka o tym Bublu ? (1)

    Dlaczego nie ma niezależnego obiektywnego artykułu o tej inwestycji o negatywnych opiniach mieszkańców i użytkowników Do znudzenia trąbicie o wielkim sukcesie i przebudowie która kosztowała 63mln.a większość internautów ma jedno znaczną ocene ;- jest to inwestycja nieudana ,niepraktyczna ,nie poprawiająca jakości korzystania z niej ,po prostu gdyńska władza powinna mieć odwagę się przyznać ,że 63mln. zostały wyrzucone w błoto !.

    • 18 10

    • 1. Z racji przewagi liczebnej, kierowcy są najważniejsi. Kraj z dobrobytem, to kraj w którym transport wszystkiego

      i wszystkich jest szybki i bezproblemowy.

      2. Mieszkańcy są najważniejsi w każdej dzielnicy! Tylko nie w centrum i bezpośrednim sąsiedztwie centrum. Bo ma fundamentalne znaczenie dla całego miasta i okolic. Mieszkańcy są szefami, bogami hersztami w każdej innej dzielnicy. Kogo stać na mieszkanie w centrum, ten tym bardziej może sobie pozwolić na każdą inną dzielnicę. Centrum nie służy do mieszkania, tylko do pracy i zbierania owoców pracy innych jako klienci.

      • 1 1

  • jestesmy w Polsce wiec, nie rozumiem skad nazwa ...Skwer Plymouth... (5)

    • 7 16

    • stąd, że Gdynia z Plymouth to miasta partnerskie

      • 10 2

    • NAZWA " PLAYMOUTH" POCHODZI OD NAZWY AMERYKAŃSKIEGO SAMOCHODU

      • 2 6

    • od pewnego do publicznego w UK

      .

      • 2 2

    • Ciekawe czy w Plymouth jest Skwer Gdyni? (1)

      Czy znowu to my włazimy im wiecie gdzie?

      • 4 1

      • owszem jest!

        W Plymouth jest i skwer gdyński i fontanna gdyńska a nawet most kolejowy pomalowany w kaszubski wzór! I sa ludzie bardzo lubiacy nasze miasto!

        • 1 0

  • "Gduńsk - stolëca Kaszëb witô"...i nic nie robitta! (1)

    Bravo==Gdynia nam pieknieje!--park Plymuth..bo gdynia jest partnerskim miastem tej miejscowosci..trollu!

    • 7 9

    • zyj sledziku w swoich kompleksach... jak juz odejda ci rybie luski z putego lba to wtedy obiektywnie zobacz i ocen co gdzie sie robi, tyle inwestycji drogowych ile obecnie sie realizuje w Gdansku nie wybudowano w trojmiescie przez dobre kilkanascie lat

      • 2 2

  • NOWY TUNEL, NOWE GRAFFIRI.

    już są napisy markerami, jeden jest jak się wchodzi/wychodzi do /z tunelu jak idzie się na autobus lini 600 i inne linie, (ul. władysława czwartego). Nawet zrobili graffiti "FOMSK" koło nowego tunelu samochodowego. Co za wandale niszczą nowe tnele na wzgórzu św maksymiliana w Gdyni, ile kasy poszło na tą budowę, czy tam wogóle jest monitoring, ja nie szukałem, bo nie miałem czasu. Jechałem rowerem z Karwin na skwer i przechodziłem przez tunel i nie było tak dużo graffiti, ale na pewno będzie, a może i nie będzie tego graffiti. Widzieliście ile w tym starym tunelu jest graffiti, to mega masakra.
    DOBRA TO JA JUŻ KOŃCZE BO WAS ZANUDZE NA ŚMIERĆ Z MOIM PISANIEM, I TAK DUŻO LUDZI NIE ZGODZI SIĘ Z MOJĄ OPINIĄ O TYM GRAFFITI.

    • 4 3

  • dizajn rodem z epoki Gierka

    Rozwój poprzez cofanie się. Brawo Gdynia. Tak trzymać

    • 21 9

  • (1)

    Czesio, jak nie zauważyłeś obowiązuje osobna sygnalizacja dla komunikacji zbiorowej. I masz racje rusza na czerwonym dla samochodów osobowych ale na zielonym w swojej sygnalizacji. Lepiej przyjżyj się porządnie niż neguj poczynania infrastrukturalne i inżynieryjne, które okazały się dobrym rozwiązaniem odwiecznego problemu

    • 10 2

    • Pierwszy logicznie myślący!!!!! Cieszę się, że ktoś taki jeszcze istnieje!!

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane