• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Za mało zielonego światła i wykluczające się znaki na Hucisku

Maciej Korolczuk
7 lipca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 

Cztery lub maksymalnie pięć samochodów jest w stanie przejechać przez skrzyżowanie Huciska z 3 Maja zobacz na mapie Gdańska w kierunku Trasy W-Z na zielonym świetle. Po zamknięciu prawoskrętu i rozpoczęciu prac przy Okopowej, to kluczowe skrzyżowanie w centrum Gdańska.



Czy korki i remonty są w stanie skłonić cię do zamiany auta na rower lub komunikację miejską?

Na problem zwrócił uwagę nasz czytelnik, pan Wojciech.

- Codziennie po południu wracam tą drogą z pracy - mówi nasz czytelnik. - Do momentu zamknięcia prawoskrętu na Węźle Unii Europejskiej zobacz na mapie Gdańska jeździłem tamtędy, bo z Huciska w 3 Maja skręt w lewo nie był możliwy, zakazywał tego znak skrętu w lewo, który teraz został zdjęty. Rozumiem remonty i związane z tym niedogodności dla kierowców i konieczność jeżdżenia objazdem, ale osoby, które planowały ten objazd, nie wpadły na to, by umożliwić kierowcom w miarę komfortowe opuszczenie skrzyżowania. Przez źle ustawione światła i zbyt krótkie zielone światło, na którym jest w stanie zjechać zaledwie pięć pojazdów, jest to niemożliwe.
Nasz czytelnik przed wjazdem na skrzyżowanie zauważył też wykluczające się oznakowanie. Z jednej strony stoi tam znak informujący, że z lewego pasa możemy nie tylko skręcić w lewo, ale i pojechać na wprost w kierunku Nowych Ogrodów. Z drugiej - po jego minięciu i dojechaniu do sygnalizatora okazuje się, że możemy jechać... tylko w lewo.

- W kolejce aut stoją więc kierowcy, którzy mieli zamiar jechać na wprost. Dopiero przed światłami orientują się, że znak wprowadza w błąd i muszą "uciekać" z tego pasa. To niepotrzebnie wydłuża korek i wprowadza dodatkowe zamieszanie - dodaje pan Wojciech.
Jak tłumaczą drogowcy, znak wykluczający się z sygnalizatorem według przepisów jest dopuszczalny.

- Zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem sygnalizatory nad jezdnią nie muszą pokrywać się z oznakowaniem poziomym czy pionowym na jezdni - tłumaczy Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku, który zarządza drogami publicznymi w mieście. - Zgodnie z tym oznakowaniem, z tego pasa można jechać na wprost i w lewo.
Jednocześnie drogowcy zapewniają, że długość zielonego światła jest wystarczająca, co mają potwierdzać analizy ruchu w systemie Tristar. Więcej zielonego światła kierowcy w tym miejscu nie dostaną.

- Można wydłużyć fazę zieloną, ale stanie się to kosztem pojazdów np. na Nowych Ogrodach (w tym przypadku możliwe jest zakorkowanie dużej części miasta). Opisywane rozwiązanie zostało przyjęte w oparciu o dane dotyczące natężeń ruchu sprzed opisywanej zmiany oraz w oparciu o prognozę ruchu po wprowadzonej zmianie. W naszej ocenie działa ono sprawnie. Sytuację obserwujemy w kamerach Tristara i nie zauważamy szczególnych problemów w tym miejscu - odpowiada Kaczmarek.
Zmian w organizacji ruchu w ścisłym centrum Gdańska jest więcej. We wtorek rano rozpoczął się remont nawierzchni na wiadukcie kolejowym na Trakcie św. Wojciecha. Drogowcy zamknęli pas w kierunku Pruszcza kosztem jednej nitki w stronę centrum. Zmiany sparaliżowały ruch na Trakcie i już kilka godzin później miasto wydało komunikat, że od środy w porannym szczycie do centrum otwarte będą dwa pasy. Efekty były natychmiastowe. W środę rano korki do centrum były minimalne (niewielki zator przez chwilę dokuczał jedynie kierowcom wyjeżdżającym z Okopowej w kierunku Pruszcza).

Opinie (127) 4 zablokowane

  • mam pomysła cyce - na hucisko odbijamy w prawo w stronę dworca, zamiast prosto.

    pozniej nawrotka przy placu zebran ludowych i obok pksu cisniemy prosto.
    zalety? nie musimy się kisic w korku na hucisko gdzie wiekszosc skreca w lewo albo jedzie prosto

    • 2 2

  • Dziękujemy za zakorkowanie 3maja (1)

    Do niedawna była zakorkowana jako objazd zamkniętego Huciska.
    Korki wróciły, toteż dziękujemy!

    • 4 0

    • Dziękujemy kierowcom za korki... bo to kierowcy i ich samochody tworzą korki, nikt inny...

      • 2 6

  • hahaha

    chcecie pouczać najmądrzejszych ludzi, którzy pracują w ZDiZ ??? śmieszni jesteście, Wy jesteście tylko kierowcami, którzy użytkują drogi strzeżone przez ich Aniołów Stróżów, nie macie nic do gadania !! Siedzieć w samochodach, gnić w korkach i patrzeć na "super mądre" decyzje "geniuszy" z góry.
    A tak a propos, jak czytam wypowiedź "geniusza" z ZDiZ, który mówi, że w momencie wydłużenia światła, zrobi się korek na Nowych Ogrodach, to uważam, że taka osoba powinna zostać od razu usunięta z pracy. Niestety wykazuje się ona zupełnym brakiem wiedzy i nie ma zielonego pojęcia o godzinach powstawania korków. Akurat w czasie, w którym jest problem aby skręcić z Huciska w 3 Maja (czyli szczyt popołudniowy), nie tworzą się korki na Nowych Ogrodach. Ludzie wtedy wracają z pracy i Nowe Ogrody w stronę Huciska są, w porównaniu do innych ulic, puste.
    Radzę tym śmiesznym ludziom z ZDiZ ruszyć 4 litery i zobaczyć gdzie i w jakich godzinach korki tworzą się na skrzyżowaniu Huciska, 3 Maja, Nowych Ogrodów.

    • 7 3

  • wkurzająca odpowiedź pani Kaczmarek (1)

    Najłatwiej powiedzieć, że przepisy dopuszczają niepokrywanie się sygnalizacji z oznakowaniem poziomym i wszystko już jest super. A kierowców rozpaczliwie zmieniających pas w ostatniej chwili macie w d. Oto Polska własnie. W innych krajach np. Holandii oznakowanie jest tak poprawne, żeby nawet d...bil się nie mógł pomylić a u nas musi być zawsze partyzantka i nikt za nic nie odpowiada, bo jak tłumaczyć to, że po jednym dniu korków zmienia się na Trakcie z jednego do dwóch pasów. Przecież to wszytko jest do przewidzenia i ktoś za to odpowiada i bierze pieniądze.

    • 7 1

    • A dzisiaj znowu jakiś głąb cisną pod prąd obwodnicą....

      • 0 1

  • Pani Kaczmarek chyba się pomyliła (4)

    Z tego co pamięam to kierowca ma obowiązek stosować się w pierwszej kolejności do:
    1) poleceń kierujacego ruchem
    2) sygnalizacji świetlnej
    3) znaków pionowych
    4) znaków poziomych.
    Jeśli synalizator zakazuje jazdy na wprot to można z tego pasa skręcić tylko w lewo... czy jakiś expert z prawa dogowego potwierdzi?

    • 7 2

    • wiesz, że dzwoni, ale nie wiesz, w którym kościele (3)

      sygnalizator tylko pokazuje w tym miejscu istnienie bezkolizyjnej fazy do skrętu w lewo - a do jazdy wprost jest osobny sygnalizator z powtarzaczem nad jezdnią.

      • 1 0

      • merci

        • 1 0

      • no ok, ale syganlizator do jazdy na wprst jest tylko przy prawym pasie, (1)

        a przy lewym jest tylko do skrętu, więc mylące to jest,

        zwłaszcza że jak masz sygnalizator ze znakiem tylko skrętu to np nie możesz zawracać (bo muszą być dwa oznaczenia), więc skoro tu jest sygnalizator tylko do skrętu a nie do jazdy na wprost to czym się różnią te dwa przypadki, że tam nie można a tu można

        • 0 0

        • Jeżeli oznakowanie poziome dopuszcza jazdę na wprost i skręt w lewo ( a tak jest przy omawianym temacie) to....patrz wypowiedź powyżej :)

          • 0 0

  • dobrze ze przyznaja sie przynajmniej w ankiecie do swojej głupoty (1)

    Tak jestem głupi i wole stać w korkach :)Bo jestem z systemu 3 foteli
    Fotel w domu
    fotel w aucie
    i fotel w pracy

    • 6 6

    • Haha dobre. System 3 foteli !

      • 1 1

  • jechałem przez Hucisko pół godziny temu o 9.45 - ogromy korek na lewoskręcie w kierunku Nowych Ogrodów (6)

    To nie są godziny szczytu - tu jest winna zła organizacja ruchu.

    • 9 0

    • (5)

      Ojej, było trzeba wybrać tramwaj. A tak to sobie stój w tym samochodziku. Tylko pamiętaj, żeby zaparkować zgodnie z przepisami.

      • 5 5

      • nie rozumię twoich głupich uwag (4)

        ja pracuję za kółkiem

        • 3 2

        • To pracuj, tu nie chodzi o osoby pracujące za kółkiem.... (3)

          - chodzi o osoby które np. z hełmu albo wrzeszcza jadą samochodem do centrum do pracy... pytam się po co tworzą sztuczne korki skoro mają autobusy i tramwaje?

          • 0 5

          • (2)

            A co cie to obchodzi, gdzie czym i po co jadę? do swojej d*py zaglądaj, a nie wyliczaj komuś gdzie i po co jedzie....

            • 4 3

            • (1)

              Jesteś egoistycznym nadętym bufonem, przez takich jak Ty właśnie jest tak źle na drogach... pomyśl w końcu, użyj mózgu, to nie boli...

              • 1 6

              • Bo co? Zakażesz komuś jeździć do pracy samochodem bo w Twojej wyimaginowanej psychowyobraźni ma bliżej niż Ty? Czy wszyscy mają jeździć tramwajem bo pan i władca jedzie swoim wieśwagenem TDI z '94? Nic Ci do tego gdzie jadę i po co.

                • 2 2

  • Napiszcie o tym, jak mało jest tam zielonego dla pieszych!! Centrum miasta a programy sygnalizacji, jakby to miała być jakaś dzielnica przemysłowa, gdzie nikt nie chodzi!!

    • 7 0

  • Za mało zielonego raczej dla pieszych...

    • 8 0

  • przecież dokładnie tak samo jest w przeciwnym kierunku od lat

    i choć też jest to uciążliwe, nikt tej sprawy nie komentował

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane