- 1 Kolejny pożar aut w Gdańsku. Podpalenie? (67 opinii)
- 2 Burza o "nowy" parking, który już istnieje (177 opinii)
- 3 Sopot ma nowych wiceprezydentów (65 opinii)
- 4 Tony kokainy w Gdyni. Mówili, że to kreda (53 opinie)
- 5 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (187 opinii)
- 6 Gdynia ma dwóch nowych wiceprezydentów (60 opinii)
Zadzwoń po bilet komunikacji miejskiej
Działa już nowy bilet na trójmiejską komunikację miejską, który można kupić przez telefon. By go "skasować", trzeba wykręcić wybrany numer. Cena takiego biletu jest niższa od papierowego.
- Wprowadzenia CallPay nie należy interpretować jako zdublowanie funkcji biletu przez telefon, ale jako nowość względem dotychczasowej usługi. Obowiązująca na razie promocja pozwala na tańsze podróżowanie komunikacją miejską - zachwala Hubert Kołodziejski, przewodniczący MZKZG.
Czym różni się CallPay od Mobiletu? To całkowicie odmienne podejście do dokonywania płatności, w tym też biletów na komunikację miejską (CallPay oferują także inne formy e-zakupów). Zamiast specjalnej aplikacji, należy skorzystać z odpowiedniego numeru telefonu, pod który trzeba zadzwonić, a następnie postępować zgodnie z instrukcją lektora.
- Pomysł na taką formę płatności pojawił się już cztery lata temu. Chcieliśmy stworzyć system dostępny przez każdy telefon, bez konieczności korzystania z aplikacji, których obsługa jest dla niektórych użytkowników skomplikowana - dodaje Robert Pietras, dyrektor ds. rozwoju biznesu w CallPay.
Niestety, nie ma jednego wspólnego numeru telefonu dla wszystkich rodzajów biletów, a wręcz przeciwnie - każdy posiada swój indywidualny, także pod kątem formy transportu. Np. by kupić jednorazowy bilet na autobus trzeba wybrać numer 58 60 08 000, na tramwaj 58 60 08 001, a na trolejbus 58 60 08 002. Po wykonaniu połączenia, należy podać numer linii, którą chcemy jechać i potwierdzić wybór. Sytuacja się nieco komplikuje gdy kupujemy bilet na linie z oznaczeniem literowym (np. G, K, X w Gdyni).
- Po odsłuchaniu prośby o podanie numeru linii, którą chcemy podróżować, system sam nam podpowie jakie liczby należy wybrać na klawiaturze, by zakupić bilet na linie o oznaczeniu literowym (np. linia S to numer 38 - dop. red.) - tłumaczy Pietras.
Sam zakup tj. połączenie trwa około kilku sekund, na co wpływ ma przede wszystkim prędkość wpisywania numeru linii przez pasażera. Bilety z racji kosztów połączeń (stacjonarny numer) są, podobnie jak w Mobilecie, tańsze o 20 gr i 40 gr względem ceny papierowego biletu.
By korzystać z telefonicznych biletów, trzeba najpierw zarejestrować się w systemie. Odbywa się to na dwa sposoby: przez zautomatyzowany system pod numerem telefonu 22 100 16 00 lub na stronie internetowej www.callpay.pl.
Płatności również są realizowane w dwóch formach. Pierwsza to tzw. przedpłata, czyli system bazujący na dokonaniu przelewu na nasz prywatny numer konta, z którego będą następnie pobieranie opłaty za bilety komunikacji miejskiej (tak działa też Mobilet). Druga to bezpośrednie połączenie konta bankowego z kontem CallPay, pod warunkiem, że posiadamy karty płatnicze MasterCard, Maestro lub Visa.
Jak zapewniają pracownicy MZKZG, Mobilet oraz CallPay nie będą ostatnimi rozwiązaniami e-biletów. Trwają rozmowy z jeszcze innym operatorem podobnej usługi - firmą SkyCash, jednak obecnie ciężko podać datę ewentualnego wdrożenia tego systemu w Trójmieście. MZKZG chce również docelowo wprowadzić możliwość nabycia biletów przez komórkę dla pociągów SKM, jednak i w tym zakresie brak jest szczegółowych ustaleń w zakresie terminów.
Miejsca
Opinie (202) 2 zablokowane
-
2012-09-20 12:21
Fajna sprawa, w końcu coś dla ludzi niemających srajfonów ani innych smart śmieci
- 4 1
-
2012-09-20 13:28
ciekawe czyji znajomi wzieli za to kase?
- 1 1
-
2012-09-20 13:34
Jeden błąd - brak biletu godzinnego (MoBilet)
W moBilet dostępne są tylko bilety "na jeden przejazd". Nie ma biletów godzinnych. Jeżeli masz kilka przesiadek a zmieściłbyś się np. w godzinie to i tak trzeba kupować kilka biletów (przy każdej przesiadce) - to generuje dodatkowe koszty w stosunku do normalnych biletów, np. zamiast płacić 3,6 za bilet godzinny to przy 1 przesiadce trzeba zapłacić 2x2,8 -> 5,6 a to daje 2 zł nadpłaty (prawie równowartość drugiego biletu). A co gdy będzie więcej przesiadek?
- 6 1
-
2012-09-20 13:43
Bilet na linie (1)
Rozumiem, że przy takim rozwiązaniu nie mogę się przesiadać z autobusu do autobusu, albo z autobusu do tramwaju i odwrotnie w ciągu godziny od skasowania biletu??
- 4 1
-
2012-09-20 17:06
mozesz
ale bez waznego biletu i na wlasne ryzyko
- 2 0
-
2012-09-20 13:45
płatności telefoniczne - co mnie dziwi (1)
w MZKZG jest teraz moBILet i CallPay.
W Wawie najpierw były mPay i SkyCash.
Teraz jest tam też moBILET.
A ja przez moje podróże mam konta w moBilet (już nie będę używał, bo ich aplikacji nie da się załadować na mój obecny model telefonu), mPay (najwygodniejszy!!!) i teraz CallPay. Mam trzy, trzy konta prepaidowe. Forsa się marnuje. Mała, ale zawsze forsa...
i się pytam, dlaczego ta woda ma być aż tak mętna a systemów mrowie i ze sobą konkurujących. przecież to nie są aż tak duże pieniądze, skoro w PL 90% kupujących bilety to "wykluczeni" cyfrowo i mentalnie...
No i oczywiście kto to blokuje w SKM?- 3 1
-
2012-09-21 07:17
Tak głupolu
zrobimy ci jednego operatora sieci komórkowej, jednego dostawcę prądu, jeden kanał TV i radiowy i na koniec powołamy jedną partię (albo wskrzesimy nieboszczkę PZPR).
Przeciętnie inteligentny człowiek docenia możliwości wyboru i po prostu wybiera dla siebie najodpowiedniejszą ofertę. Lemmingi biorą to co w łaskawości im podano i się cieszą jak dzieci, że nie muszą myśleć, która oferta jest najlepsza. Bardzo cierpisz jak musisz pomyśleć?- 1 0
-
2012-09-20 16:11
Wystarczy kolorowe ksero i można mieć za darmo bilety
- 3 2
-
2012-09-20 18:21
m-tea (2)
to jakiś żart chyba. kto będzie korzystać z tak skomplikowanego narzędzia? w czeskiej Pradze, wysyła się sms zawsze pod ten sam nr telefonu, dostaje się potwierdzenie sms o zakupie biletu na godzinę i tyle. tu mamy 12 numerów telefonów, brak potwierdzenia (dopiero podczas kontroli?!).. dziwne to udogodnienie.
- 8 0
-
2012-09-20 22:45
Praha versus Gdańsk
bo tam jest prosta taryfa, dla ludzi.
u nas jest skomplikowana, dla urzędołów i dla renomii.
u nich popularny bilet to "1h" na wszystko
u nas to "normalny, na linie zwykłą, tramwaj, nr 11"
u nich głupich polityków się eliminuje, u nas hołubi.- 3 0
-
2012-09-21 09:52
a polskim Gdańsku
się dzwoni
- 0 0
-
2012-09-20 19:28
?
Najgorsze że jak zakupię taki bilet i rozładuje się wtedy telefon to nie udowodnię tego
- 0 1
-
2012-09-20 20:52
Strzalem w kolano bylo wprowadzenie POJEDYNCZYCH biletow w pojazdach komunikacji miejskiej przez osoby lepiej znajace sie na zeczy-czyli włodazy miasta Gdansk.Tramwaj co 1-2min,a motorniczy bawi sie w kiosk ruchu,zamiast zajac sie jazdą.Ale ten temat to temat rzeka-punkt widzenia zalezy........
- 0 2
-
2012-09-20 23:20
kupisz bilet przez telefon a tu bateria ci sie rozladuje ha ha i mandat masz gotowy
to wszystko to jedna wielka sciema tak samo jak karty na okaziciela, raz sobie jechalem i zapomnialem karty dostalem mandat nastepnego dnia polazlem do renomy zeby anulowali i mi powiedzieli ze karte moglem sobie pozyczyc od kolegi, tak sie wku... ze myslalem ze temu facetowi wcisne ta karte w zeby i podbrodkowy sprzedam i powiem SKASOWANE !
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.