• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zaprojektuj nowe logo Opery Leśnej

Piotr Weltrowski
16 grudnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Tak Opera Leśna ma wyglądać po remoncie. Tak Opera Leśna ma wyglądać po remoncie.

Nowa Opera Leśna musi mieć nowe logo - tak uznały władze Sopotu i przedstawiciele Bałtyckiej Agencji Artystycznej BART. Właśnie ogłoszono konkurs na opracowanie go. Czasu jest niewiele, bo inauguracja przebudowanego amfiteatru ma się odbyć już latem.



Plakat reklamujący konkurs. Plakat reklamujący konkurs.
Teoretycznie remont Opery Leśnej miał się zakończyć... wiosną tego roku. Z powodu konfliktu (na linii miasto - wykonawca) dotyczącego projektu konstrukcji stalowej dachu, prace zdecydowanie się przedłużyły - prawdopodobnie trwać będą do lata roku 2012.

Na koniec lipca zapowiadane jest w każdym razie uroczyste otwarcie zmodernizowanego amfiteatru. Planowana impreza ma pokazać nowe możliwości opery i być multimedialnym widowiskiem dopełnionym technologią 3D. W takim duchu utrzymane ma być też nowe logo Opery Leśnej.

- Chcemy, aby było ono nowoczesne, skrojone na miarę nowych możliwości opery. Oczywiście dobrze, jeżeli będzie w jakiś sposób nawiązywać do jej ponad 100-letniej historii, jednak pod względem wzornictwa nawiązywać ma do współczesnych, a nie historycznych logotypów - mówi Mariusz Pszczółkowski z BART.

Logo Opery Leśnej powinno być...

Według regulaminu konkursu nowy symbol opery ma być nieprzewidywalny, łatwy do zapamiętania i rozpoznania, czytelny w rozmiarze dwa na dwa centymetry, ale też budzić musi pozytywne skojarzenia z samą Operą Leśną.

Konkurs jest dwuetapowy. Na początek BART czeka na portfolio zawierające tylko logotypy wykonywane wcześniej przez osoby chcące wziąć w nim udział. Na ich podstawie wybrane zostaną trzy osoby, które przejdą do kolejnego etapu, podczas którego wykonać będą musiały po trzy różne projekty logotypów opery. To z nich wybrane ma zostać oficjalne logo amfiteatru.

Podobne konkursy i ich wyniki w ostatnim czasie często wywołują kontrowersje. Tak było chociażby z nowym logo PZPN, które - nie na długo na szczęście - zastąpiło na koszulkach polskich piłkarzy tradycyjnego orzełka. Wiele osób miało też uwagi dotyczące wyboru logotypu Europejskiego Centrum Solidarności.

Czy tym razem będzie podobnie? Miejmy nadzieję, że nie.

Miejsca

Opinie (91) 8 zablokowanych

  • spec work

    jak dla mnie to kolejny spec (speculative) work. Szukaja frajerow ktorzy im zrobia prace, ktora kosztowala by spore pieniadze.

    • 5 1

  • mewa z reklama banku w którym spłaca kredyt.

    • 1 1

  • dobre komentarze

    Pomyśleć każdy może, i mądrzenie się nie kosztuje. Tu trzeba umić gadanie nie wystarczy ;)

    • 0 1

  • hahahah 1000zł brutto

    • 0 1

  • "Konkurs jest dwuetapowy ... " - przecież musi wygrać "swój człowiek"

    • 0 1

  • SKALNAL! (1)

    Założenia konkursu są korupcjogenne. Wstyd dla organizatorów. Jeszcze się nie zaczęło, a już czuć smród. Wstyd szanowni Państwo!

    • 1 1

    • oświeć mnie co wskazuje na nieprawidłowości "znany grafiku"

      • 1 1

  • (1)

    burak )

    • 1 1

    • rzodkiew

      • 0 0

  • bzdura

    to nie konkurs, a kpina, jaki ma sens pokazywanie portfolio dotychczasowego, skoro projekt logo Opery może być niewypałem, ten regulamin to wstyd, samoograniczenie albo głupota, chyba, że zwycięzca jest już wybrany, a konkurs to sposób na promocję. Pozdrawiam "marketingowców" Bartu :)

    • 1 0

  • po co to trucie

    wiadomo że koleś już "WYGRAŁ""

    • 2 0

  • PROSZE, PROSZE

    najpierw niech BART oglosi konkurs na najlepszy pomysl na SWOJE LOGO!!!hahahahahahahahah bo jest conajmniej zalosne, a tymbardziej nie jest "w duchu XXI wieku" :D

    • 1 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane