• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

10 pytań do SKM. Przewoźnik odpowiada

Michał Bański
24 kwietnia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
aktualizacja: godz. 08:29 (24 kwietnia 2013)

Z racji tego, że pracownicy kierownictwa Szybkiej Kolei Miejskiej często nie orientują się w rzeczywistych potrzebach klientów, chciałbym - za pośrednictwem Trojmiasto.pl - zadać im dziesięć pytań w imieniu wszystkich pasażerów - pisze nasz czytelnik, pan Michał Bański. Prezentujemy także odpowiedzi udzielone przez SKM.



1. Jak często jeździcie państwo SKM? Czy uważacie państwo warunki panujące w pociągach za komfortowe? Według umowy przewozu, przewoźnik (SKM) jest zobowiązany do zapewnienia bezpiecznego i wygodnego transportu. W jaki sposób zapchane, przepełnione, brudne i stare SKM-ki z często zablokowanymi lub otwartymi w czasie jazdy drzwiami są "komfortowe" i "bezpieczne"?

2. Jeżeli tory od Rumi do Wejherowa (i dalej, do Lęborka i Słupska) są własnością PKP PLK, które podwyższyło opłaty za korzystanie z nich, to dlaczego odbiło się to na cenach biletów u wszystkich mieszkańców Trójmiasta? Dlaczego jedni pasażerowie muszą płacić za bilety innych? Mogę się mylić, ale państwa firma nazywa się "SKM Trójmiasto", a nie "SKM Przewozy Regionalne".

3. Ograniczenie częstotliwości kursowania SKM z 7,5 do 10 minut tłumaczyliście państwo tak: "Z naszych badań wynika, że pasażerom bardzo odpowiada taki rozkład 10 minutowy. Łatwo jest go zapamiętać". Bardzo prosiłbym o opublikowanie lub chociaż przesłanie tych "badań", jestem ich bardzo ciekaw. O ile, oczywiście, były kiedykolwiek przeprowadzone. Zwykła ankieta na portalu Trojmiasto.pl byłaby o wiele bardziej miarodajna, wiarygodna i pokazałaby prawdziwe potrzeby pasażerów.

4. Podczas remontów jeździły potrójne składy/kolejki. Z codziennych obserwacji jasno wynika, że takie powiększone składy przydałyby się w godzinach, gdy zagęszczenie pasażerów jest największe - porannych (7-8) i popołudniowych, kiedy ludzie wracają z pracy lub uczelni (15-17, szczególnie w tych jadących za Gdynię). Tu nie chodzi nawet o ilość miejsc siedzących (bo te zwykle są zajęte już na początkowych stacjach), tylko nawet o miejsce do stania, którego zwyczajnie nie ma. Czemu zarząd SKM tego nie zauważa i nie reaguje na oczywiste potrzeby pasażerów?

5. Dlaczego kontrolerzy biletów z firmy Renoma ignorują bezdomnych, a drobiazgowo sprawdzają zwykłych pasażerów? Tacy bezdomni często zajmują dwa miejsca siedzące ze swoimi siatkami, cuchną, a do tego bywają napastliwi i wulgarni. Nigdy nie widziałem kontrolerów biletów legitymujących bezdomnych lub wypraszających ich z pociągu. Kiedy zwykły pasażer "prześpi" stację lub spóźni się dzień z wykupieniem biletu, jest od razu karany mandatem, "bo i tak zapłaci". Za to menel może spać spokojnie - dosłownie i w przenośni.

6. W okresie wakacyjnym jeździły dwa pociągi z otwartym Wi-Fi dla pasażerów. Choć była to akcja czysto reklamowa, spotkała się z bardzo pozytywnym odzewem. W innych miastach internet w środkach komunikacji miejskiej to dziś norma. Czy SKM planuje udostępnić coś takiego dla pasażerów, a jeśli tak, to kiedy? Jeśli nie potraficie zlikwidować opóźnień, to chociaż dajcie ludziom coś do roboty na czas spędzony w SKM.

7. Kiedy realnie zostanie wymieniony tabor SKM? Czy zostaną wyciągnięte konsekwencje wobec firmy remontującej składy, a jeśli nie, to dlaczego?

8. Czy nowe składy będą miały większą ilość drzwi (dostosowaną do transportu miejskiego) i klimatyzację (której brak jest szczególnie dotkliwy w okresie letnim)? Jeśli nie, to dlaczego? Czy potraficie państwo wytłumaczyć, w jaki sposób ekrany reklamowe LCD w pociągach są bardziej potrzebne niż większa ilość drzwi lub klimatyzacja?

9. Zarówno w starych, jak i remontowanych (czy raczej: "pudrowanych") składach jest przestrzeń między peronem a pociągiem wielokrotnie większa, niż w podobnych pociągach miejskich tego typu na świecie. Pozostawienie jej tłumaczycie tym, że bez niej składy nie byłyby dostosowane do peronów w Słupsku. Czy nie można by zwyczajnie puszczać tylko tych starych składów do Słupska, a w nowych zlikwidować te dziury, które w dużym stopniu przeszkadzają osobom starszym, rowerzystom czy matkom z wózkami? Znane są sytuacje, gdy pasażerowie wpadali w te dziury. Dlaczego interesy garstki pasażerów spoza Trójmiasta przedkładacie nad potrzeby większości?

10. W wypowiedzi dla Trojmiasto.pl dotyczącej budowy przystanku Gdańsk Śródmieście państwa pracownik stwierdził: "Dodatkowo, jeśli znajdą się na to pieniądze, dzięki temu przystankowi SKM-ki wrócą do ruchu co 7,5 min". Rozumiem, że na linii SKM, w miejscach takich jak Żabianka czy Wrzeszcz, trwają prace remontowe, ale jak budowa stacji położonej za trasą SKM wpływa na zmniejszenie częstotliwości kursowania?

Państwa szczere odpowiedzi na powyższe pytania na pewno wpłyną na zmianę wizerunku państwa firmy w oczach pasażerów.

Na pytania naszego czytelnika odpowiada Dyrektor Marketingu i Sprzedaży PKP SKM, Marcin Głuszek.

1. Przyjmujemy coraz mniej skarg z związku z przepełnionymi składami. W porannym i popołudniowym szczycie oraz w wybranych, najbardziej popularnych pociągach, zestawiamy składy z dwóch jednostek 3-wagonowych lub z jednostki 4-wagonowej połączonej z 3-wagonową. W tym czasie nigdy nie są podstawiane pojedyncze składy, taka sytuacja może wystąpić incydentalnie w wyniku np. defektu składu i szybkiej konieczności podstawienia pociągu rezerwowego. Nasze pociągi są systematycznie czyszczone na zewnątrz (w myjni automatycznej oraz ręcznie) oraz wewnątrz. Problem "nieotwierających" się drzwi może występować najczęściej w zimie, kiedy w tak zwane kieszenie drzwi wpada na postoju śnieg, który potem zamarza. Jest on stale usuwany i notujemy coraz mniej tego typu przypadków. Po modernizacji 21 pociągów SKM, ten problem będzie mocno zminimalizowany, ponieważ połowa składów SKM będzie zmodernizowana, a i mechanizmy sterujące pracą drzwi będą nowe.

2. Podwyższenie opłat za dostęp do infrastruktury (torów), o którym wspomina Czytelnik, wpłynęło na finanse całej firmy. Wzrosły też opłaty za energię trakcyjną, którą zasilane są zarówno pociągi kursujące w obrębie Aglomeracji Trójmiasta, jak i te jadące w kierunku Lęborka i Słupska. Tak też tłumaczyliśmy przyczyny wcześniejszych podwyżek cen biletów. Warto dodać, że podwyżka zawsze przewyższała zakładaną inflację tylko o 1-3 punkty procentowe.

3. Rozkład 10-minutowy w szczycie komunikacyjnym porannym i popołudniowym odpowiada w tym sensie oczekiwaniom podróżnych, że wiedzą oni dokładnie o której przyjedzie ich pociąg. Bowiem, poza małymi wyjątkami są to w tym czasie pełne 10' każdej godziny. W 2012 roku otrzymaliśmy wiele wniosków dotyczących złej oceny rozkładu, który mocno się zmieniał (z przyczyn związanych z remontami peronów PKP SKM oraz prac PKP PLK - modernizacja linii E 65 Warszawa - Gdynia) właśnie szczególnie w okresie rannego i popołudniowego szczytu. Stąd w 2013 roku decyzja o stałym, niezmiennym rozkładzie co 10 minut w szczycie komunikacyjnym. W uwagi na remont przystanków Gdańsk Żabianka i Gdańsk Wrzeszcz wprowadzenie w bieżącym roku częstotliwości jazdy co 7,5 minuty byłoby możliwe w bardzo zmiennym harmonogramie i mocno ograniczone czasowo stąd nasza decyzja o stałym rozkładzie 10-minutowym.

4. Jeszcze raz podkreślmy, jak w odpowiedzi na pytanie nr 1: "W porannym i popołudniowym szczycie oraz w wybranych najbardziej popularnych pociągach zestawiamy składy z dwóch jednostek 3-wagonowych lub z jednostki 4-wagonowej połączonej z 3-wagonową" i naszym zdaniem dobrze rozwiązuje to problem możliwego przepełniania składów.

5. Kontrolerzy firmy ZW Renoma również proszą o okazanie biletów osoby, które wylicza Czytelnik. Dodatkowo informuję, że w miesiącach zimowych połączone patrole SOK SKM oraz agentów ochrony w ciągu każdego dnia wypraszały z pociągów SKM kilkudziesięciu bezdomnych.

6. System bezprzewodowego internetu w systemie Wi-Fi był zapewniany przez firmę, której klient wykupił powierzchnie na pociągu SKM, gdzie prezentował treści reklamowe. Dodatkowo firma obsługująca tego klienta zainstalowała system Wi-Fi tylko czasowo dla potrzeb tej kampanii reklamowej. Z uwagi na bardzo wysokie koszty wprowadzania takiego systemu, SKM nie planuje w najbliższej przyszłości wdrażać tego typu rozwiązań. Przemawia również za tym fakt upowszechniania się masowej usługi dostarczania przez operatorów GSM pakietu dostępu do internetu, który w przystępnej cenie zapewnia możliwość przeglądania stron www oraz obsługi poczty elektronicznej.

7. Modernizacja 21 elektrycznych zespołów trakcyjnych musi zostać przeprowadzona do końca roku 2014, to termin wymagany przez program Unii Europejskiej z którego SKM otrzymała dofinansowanie. Jesteśmy przekonani, że w tym czasie jesteśmy w stanie przeprowadzić tę modernizację. Odnośnie ewentualnych kar dla dotychczasowego wykonawcy, o które pyta Czytelnik informuję, że cały czas trwają jeszcze prace naszych prawników, którzy zajmują się tym tematem.

8. Zmodernizowane składy nie będą miały większej liczby drzwi oraz klimatyzacji. Wprowadzenie tych dodatkowych rozwiązań przerosłoby nasze możliwości finansowe.

9. Niestety w obecnej sytuacji taborowej (zbyt mała ilość jednostek) nie jest możliwe wyspecyfikowanie pociągów, które byłyby przeznaczone na linię słupską oraz osobno na przystanki Trójmiasta.

10. Obecny rozkład jazdy zakłada częstotliwość jazdy pociągów SKM w porannym i popołudniowym szczycie komunikacyjnym co 10 minut na odcinku Gdańsk Główny - Gdynia Chylonia i takie rozwiązanie będzie obowiązywać do połowy grudnia br. roku, tzn. do końca rozkładu jazdy pociągów 2012/2013. Jest ono wynikiem potrzeby realizacji zaplanowanych prac, zarówno na infrastrukturze SKM, jak i bezpośrednio do niej przylegającej, czyli należącej do PKP PLK. PKP PLK  prowadzi prace na wiadukcie w pobliżu przystanku Gdańsk Politechnika - zbuduje od nowa cały obiekt, który zlokalizowany jest także pod torami linii nr 250 należącymi do SKM. Taką częstotliwość wymuszają też prowadzone przez SKM modernizacje przystanków Gdańsk Żabianka AWFiS oraz Gdańsk Wrzeszcz, których zakończenie planowane jest na koniec września 2013 r.

W tym roku rozpoczniemy również naszą "flagową" inwestycję - budowę przystanku Gdańsk Śródmieście wraz z wydłużeniem torów SKM z peronu nr 3 w Gdańsku Głównym o ponad 1 km w kierunku właśnie tej nowej inwestycji. Po zakończeniu modernizacji Wrzeszcza i Żabianki oraz budowy przystanku Gdańsk Śródmieście (połowa 2014 r.), będziemy mogli mówić o możliwości powrotu do częstotliwości 7,5 minuty. Posiadając nowoczesne własne i niezależne systemy sterowania ruchem kolejowym, które już funkcjonują na stacjach Gdynia Główna, Orłowo, Sopot, Gdańsk Oliwa i Wrzeszcz, dołączymy do nich stację Gdańsk Śródmieście, która będzie dysponować takim rozwiązaniem torowym, w którym pociągi SKM pojadą w stronę Gdyni, nie przecinając torów dalekobieżnych na stacji Gdańsk Główny. W grudniu br., kiedy przystanek Gdańsk Śródmieście nie będzie jeszcze ukończony, a wejdzie w życie nowy rozkład jazdy pociągów SKM, nie wykluczamy do powrotu do częstotliwości 7,5 minuty. Decyzja w tej sprawie jeszcze nie zapadła.
Michał Bański

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (276) 7 zablokowanych

  • menele i pijacy ,bezdomni niesą kontrolowani bo itak niebedą mieli zczego mandatu zaplacic!! (2)

    A firma kontrolujaca ma zysk od wypisanych mandatów.dlatego niereaguje.Powinni ich zato wypraszac z pociagu albo zwyzwac policje słuzbe ochrony kolei i usuwac z pociagu!!

    • 6 0

    • -rozwiązać umowę z Renomą
      -cedować kontrole biletów ORAZ bezpieczeństwa na SOK
      -jeśli trzeba z zatrudnić więcej SOKistów, ale pórcz tego osobną policję kontrolujacą SOKistów.

      w tydzień nastąpiła by poprawa

      • 0 1

    • Ależ kanary wypraszają bezdomnych. Nawet mówią mi per "pan".

      Ale tylko wtedy jeśli nie znajdują się w przedziale dla niedostosowanych społecznie. Znanych też jako Mobilne Mieszkania Bez Czynszu.

      • 0 0

  • bo niema konkurencji!!jak wkocu by wpuscili zachodnie linie kolejowe odrazu szybko by sie wszystko zmieniło

    • 7 1

  • (1)

    a ja mam inne pytanie - dlaczego w okresie powrotu pasażerów z pracy tyle jest kolejek, które konczą swój bieg w Chylonii?
    pytania zadane przez autora nie dotyczyły bowiem głównych problemów wszystkich pasażerów - widać, ze nie musi on wracać do domu do Cisowej, Rumii, Redy czy Wejherowa, stąd ja chciałabym dodać swoje

    • 4 0

    • bo mieszkańcy trójmiasta są zapatrzeni tylko na swoje nosy

      każdy uważa że skoro mieszka w trójmieście to mu się więcej należy
      niech się czasem przejadą trasą do Wejherowa to zobaczą że sporo osób podróżuje na dłuższych trasach :)

      • 0 0

  • Do czytelnika (9)

    Uważasz,że ci z poza trójmiasta to garstka ludzi korzystających z SKM? Zapraszam na perony nie tylko do Wejherowa,ale i do okolicznych miejscowości aż do Lęborka. Pociąg zawsze pełny od stacji początkowej w Leborku.Widocznie nigdy nie byłeś wiec nie gadaj głupot.Ludzie dojeżdżają do pracy,szkoła,studia na zakupy.

    • 16 3

    • mogliby to robić regionalnym (5)

      a tak, przez jakies idiotyczne wymysły zarządu SKM cierpią setki tysięcy ludzi w Trójmieście

      • 6 2

      • napisze tylko tyle - nie zgadzam sie z Tobą

        • 0 2

      • Do gamonia (3)

        16 procent ludzi korzystających na co dzień z komunikacji miejskiej wybiera tylko kurs pociągiem SKM. Także o setkach tysięcy mi tu nie pieprz.Trójmiasto to nie Warszawa. Gdyby nie wielu dojeżdżających z poza trójmiasta wogule nie byłoby SKM.Pieprzylibyście się co godzine regionalnym

        • 1 3

        • do półgłówka (2)

          tak się składa, że kursy do Słupska są od paru lat, a SKM od 60... i jakoś działała bez "zbawiennego" działania tych odległych krain
          A co do % - łyknij sobie, może pomogą na myślenie. Na trzeźwo już nie potrafisz

          • 4 2

          • To była komuna. (1)

            Teraz za chlebem się jeżdzi. Za komuny nie trzeba było, bo syf wszędzie. Nieszczęśnicy spoza naszej aglomeracji nie mają alternatyw. Jesteś bez serca. Tylko my w województwie mamy potencjał. Skazujesz ich na banicję za nic.

            • 1 2

            • to Tczew i okolice też niech mają SKM

              a nie uprzywilejowane nie wiadomo czemu Słupski i inne Lęborki

              • 1 0

    • SKM jak nazwa wskazuje jest koleją miejską. (1)

      Nie widzę przyczyny dlaczego ona kursuje do Słupska.
      Tą trasę obsługują przewozy regionalne.

      • 9 4

      • Boję się ludzi, którzy czerpią wiedzę tylko z jednej książki.

        A kierujących się wyłącznie nazwą, należy wprost skazywać na więzienie.

        • 2 2

    • święta racja

      sporo ludzi jeździ na dłuższych relacjach

      • 0 0

  • Apropo DZIURY między peronem a SKM ką ...

    Budujecie windy dla niepełnosprawnych i to jest OK.
    Ale pytanie, jak do diaska mam wjechać wózkiem z peronu do skm-ki ????? TO JEST PO PROSTU N-I-E-M-O-Ż-L-I-W-E.

    Czasem pomogą ludzie, ale często jest tak że nie ma nikogo do pomocy i co wtedy ????

    ,,, pomachać odjeżdżającej kolejce.

    • 20 1

  • Pan Głuszek produkuje się, wije, argumenty pieczołowicie dobiera... (3)

    a tu wystarczyłoby (niekoniecznie dosłowne) przywołanie wybitnego bon motu wielkiego prezydenta Lecha Kaczyńskiego - "Spieprzaj dziadu".
    Bo mimo smrodu, mimo tłoku, mimo dziadostwa, mimo drożyzny i mimo spóźnialstwa - kto ma pojechać, i tak pojedzie.
    Konkurencji dla SKM specjalnie w Trójmieście nie widzę - nie każdego stać na poruszanie się taksówkami ani nie każdy ma siłę i czas na zap..rzanie z buta.

    • 11 3

    • no ale za uzywanie "Spieprzaj dziadu" kara spotyka straszna (2)

      • 5 0

      • (1)

        myślisz że głuszka nie spotka?

        • 0 0

        • pewnie pożycza zegarki z odpowiednią osobą

          więc nie spotka ;)

          • 1 0

  • Prujecie się cały czas

    Moim zdaniem firma skm funkcjonuje na takim poziomie jak jej stan finansowy pozwala, więc nie będzie cudów na kiju. Nie pasuje to można wsiąść do auta i stać w korkach. Zgadzam się z problemem bezdomnych bo potrafi to irytować.

    • 1 7

  • napisałam kiedyś takiego meila do SKM

    Szanowni Państwo,
    chciałabym złożyć skargę co do warunków przewozu jakie świadczy Spółka Szybka Kolej Miejska w Trójmieście.
    Zgodnie z obowiązującymi prawami mają Państwo jako przewoźnik obowiązek:

    - zapewnienia podróżnym odpowiednich warunków bezpieczeństwa i higieny oraz wygody i należytej obsługi

    - podejmowania działań ułatwiających podróżnym ... korzystania ze środków transportu (Ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe. Dz.U. 1984 nr 53 poz. 272 ).

    W mojej opinii oraz większości stałych klientów Państwa usług nie spełniają państwo tych obowiązków.
    Proszę o informację jakie podejmujecie Państwo działania w celu wywiązania się z ww. przepisów.

    Składy w godzinach dojazdu i powrotu osób z pracy są bardzo przepełnione. Wiele osób nie mieści się do pociągu, a przecież zakupili bilet (tym samym zawarli z Państwem umowę na przejazd). Podróż w skrajnie przepełnionych wagonach nie jest z pewnością bezpieczna: nie ma miejsca do trzymania, a pociągi często "szarpią", ludzie się przeciskają, depczą. Co do higieny to szkoda już wymieniać: w pociągach panuje zaduch, nie ma czym oddychać (zdarzają się osoby mdlejące). Ludzie stoją jeden na
    drugim, nie chciałabym przesadzać, ale wygląda to jak transport bydła, a nie ludzi.

    Ponadto zgodnie z Rozporządzeniem (WE) NR 1371/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007 r. dotyczącym praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym:

    1. Przedsiębiorstwa kolejowe określają normy jakości obsługi w połączeniach i wdrażają system zarządzania jakością, aby utrzymać wysoki poziom tych usług. Normy jakości obsługi obejmą co najmniej pozycje wymienione w załączniku III.
    2. Przedsiębiorstwa kolejowe monitorują swoje wyniki w za-kresie realizacji norm jakości obsługi. Przedsiębiorstwa kolejowe publikują każdego roku sprawozdanie na temat realizacji swoich norm jakości razem ze sprawozdaniem rocznym.

    Na Państwa stronie internetowej nie mogę się doszukać ww. norm. Proszę o wskazanie linku jeśli są umieszczone lub lokalizacji gdzie można uzyskać do wglądu ww. normy. Jeśli to możliwe proszę o przesłanie wersji elektronicznej, abym mogła się ewentualnie do niej odnieść.

    Proszę o odpowiedź.

    DOSTAŁAM TAKĄ LAKONICZNĄ ODPOWIEDŹ:

    Dot.: warunków panujących w pociągach SKM (tłok, bezpieczeństwo)



    Szanowna Pani,

    PKP SKM w Trójmieście Sp. z o.o. w odpowiedzi na nadesłany e-mail z dnia 31 maja 2012 r. uprzejmie informuję, że nasza Spółka podejmuje stałe czynności związane z "zapewnieniem podróżnym odpowiednich warunków bezpieczeństwa i higieny" oraz wygody i należytej obsługi", również w kontekście przeciwdziałania zbytniemu zatłoczeniu naszych pociągów. Kierownicy pociągów oraz inne służby PKP SKM na bieżąco monitorują ilość podróżnych poruszających się naszymi pociągami. W razie zaobserwowanego nadmiernego przepełniania składów, tam gdzie to wskazane i możliwe zwiększamy ilość wagonów w obsługujących dane połączenie Elektrycznych Jednostkach Trakcyjnych.

    Odnośnie Pani uwag dot. norm jakości to takie szczegółowe zestawienie znajduje się na naszej stronie - tak jak Pani prosiła podsyłamy bezpośredni link:

    Czy w świetle takiej odpowiedzi jest jakiś sens składania skarg, zapytań do SKM. Nie ma sensu, niestety wiele osób nie ma wyboru i musi jeździć tymi pociągami oczywiście o ile się do nich rano wćiśnie

    • 10 2

  • Moja odpowiedź dla SKM

    1. Przyjmujemy coraz mniej skarg z związku z przepełnionymi składami.
    Moja Odpowiedź: Przydałyby się dane o liczbie skarg za ostatni 2-3 lata dla uwiarygodnienia tej tezy. A może po prostu ludzie coraz mniej piszą, bo jak za czasów komuny można pisać na Berdyczów.

    2. Podwyższenie opłat za dostęp do infrastruktury (torów), o którym wspomina Czytelnik, wpłynęło na finanse całej firmy.
    MO: No i co z tego. Proszę prowadzić rachunek kosztów wg układu kalkulacyjnego i kalkulować koszt jednostkowy nie tylko jako przeciętny, ale także liczyć koszt krańcowy. Nie zaszkodzi także kalkulacja wg miejsc powstawania, wtedy w cenie biletów od Wejherowa do Słupska będziecie Państwo wliczać wzrost cen infrastruktury bez konieczności obciążania swoją wizją rozwoju SKM pozostałych pasażerów.
    3. Rozkład 10 minutowy w szczycie komunikacyjnym porannym i popołudniowym odpowiada w tym sensie oczekiwaniom podróżnych, że wiedzą oni dokładnie o której przyjedzie ich pociąg.
    MO: Proszę nie kręcić. Podzielnik 10 minutowy tu nie ma nic do rzeczy. Nie macie kasy i składów do obsługi co 7,5 min. To po prostu rezultat nędzy w zarządzaniu SKM. Pasażer nie jest idiotą. Ma dzisiaj rozkład w telefonie komórkowym. Poza tym w szczycie porannym i popołudniowym 80% pasażerów korzysta z odjazdów w tych samych godzinach, które po prostu zna na pamięć.
    4. Jeszcze raz podkreślmy, jak w odpowiedzi na pytanie nr 1: "W porannym i popołudniowym szczycie oraz w wybranych najbardziej popularnych pociągach zestawiamy składy z dwóch jednostek 3-wagonowych lub z jednostki 4-wagonowej połączonej z 3-wagonową" i naszym zdaniem dobrze rozwiązuje to problem możliwego przepełniania składów.
    MO: Waszym zdaniem może tak, pasażerów jak widać nie. Ale w końcu SKM nie jest po to żeby wozić pasażerów tylko żeby ludzie mieli pracę, czyż nie?

    5. Kontrolerzy firmy ZW Renoma również proszą o okazanie biletów osoby, które wylicza Czytelnik.
    MO: To wyjątkowo pozostawiam bez uwag.
    6. System bezprzewodowego internetu w systemie WiFi był zapewniany przez firmę, której klient wykupił powierzchnie na pociągu SKM, gdzie prezentował treści reklamowe.
    MO: To także pozostawiam bez uwag. Internet to dodatek. W rozwalającym się wagonie jest jak kwiatek do starego wyliniałego kożucha.

    7. Odnośnie ewentualnych kar dla dotychczasowego wykonawcy, o które pyta Czytelnik informuję, że cały czas trwają jeszcze prace naszych prawników, którzy zajmują się tym tematem.
    MO: Nad tym tematem dzielni prawnicy powinni pracować przy pisaniu SIWZ, a nie teraz. Teraz sprawą powinien się zająć sąd.

    8. Zmodernizowane składy nie będą miały większej liczby drzwi oraz klimatyzacji. Wprowadzenie tych dodatkowych rozwiązań przerosłoby nasze możliwości finansowe.
    MO: Klimatyzacja jest już standardem, co widać po autobusach, tramwajach i trolejbusach w Trójmieście. To żaden luksus, to wymóg czasu Panie Marketing.
    9. Niestety w obecnej sytuacji taborowej (zbyt mała ilość jednostek) nie jest możliwe wyspecyfikowanie pociągów, które byłyby przeznaczone na linię słupską oraz osobno na przystanki Trójmiasta.
    MO: Dlaczego mnie to nie dziwi?

    10. Zamiast odpowiedzi na pyt. 10.
    Panie Głuszek czy czytał Pan waszą strategię sprzed lat paru? Jeżeli tak to proszę o odpowiedź na pytanie: znajdź 100 różnic w planowanych i realizowanych działaniach SKM.

    • 14 0

  • dlaczego wieczorne kolejki dojezdżają tylko do Cisowy?

    od jakiegoś czasu nie wiedzieć czemu kolejki dojeżdżają tylko do Cisowy w godzinach od północy do 5, w dniach od poniedziałku do czwartku gdzie wczesniej jeździły do Wejherowa i nie narzekały na brak pasażerów. Zdecydowanie jest to uciążliwe!

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane