- 1 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (298 opinii)
- 2 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (252 opinie)
- 3 Więcej pociągów z Gdyni na Hel (64 opinie)
- 4 Umorzono śledztwo ws. pożaru hali sportowej (36 opinii)
- 5 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (31 opinii)
- 6 W majówkę ruszają linie sezonowe (58 opinii)
10 za dużych pojazdów dziennie pod wiaduktem na Hallera
10 dziennie - tyle pojazdów przekraczających swoją wielkością dopuszczalny rozmiar (mimo oznakowania) próbuje przejechać pod wiaduktem kolejowym na al. Hallera. Zainstalowana w tym roku tablica radarowa na wysokości Opery Bałtyckiej rejestruje, ile razy na tablicach zmiennej treści wyświetlany jest komunikat o przekroczeniu skrajni. Ostatnie poważne zdarzenie, w wyniku którego uderzenie zniszczyło pojazd oraz naczepę, miało miejsce 8 kwietnia - kierowca został ukarany mandatem w wysokości 500 zł.
Aby móc bezpiecznie przejechać pod wiaduktem na al. Hallera, samochód nie może być wyższy niż 3,4 metra. Kierowców informują o tym umieszczone na wiadukcie znaki. W osi zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 3,4 m", natomiast na prawym pasie ruchu zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 2,6 m".
- O ile przejazd pod wiaduktem samochodów osobowych nie powoduje kłopotów, o tyle problematyczny staje się przejazd w tym miejscu pojazdów o większych rozmiarach, czyli aut ciężarowych. W ich przypadku ryzyko "niezmieszczenia się" pod konstrukcją wiaduktu i uszkodzenia trakcji tramwajowej jest bardzo duże. Dlatego w 2016 roku na odcinku al. Hallera od skrzyżowania z ul. Trubadurów do skrzyżowania z ul. Kliniczną wprowadzony został "zakaz ruchu pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t" - mówi Magdalena Kiljan z GZDiZ. I dodaje: - Nie oznacza to jednak, że pewne części miasta zostały tym samym "odcięte" od możliwości dojazdu samochodów ciężarowych. Alternatywne trasy przejazdu dla ciężarówek prowadzą bowiem przez al. Zwycięstwa i al. Grunwaldzką lub przez ul. Jana z Kolna i ul. Marynarki Polskiej.
10 pojazdów dziennie przekracza swoją wielkością dopuszczalny rozmiar
Pomimo istniejących zakazów i oznakowania wciąż dochodzi do zdarzeń, które kończą się utknięciem pojazdu pod wiaduktem. W 2019 roku próby przejazdu samochodów ciężarowych zakończyły się trzykrotnie zerwaniem trakcji oraz zablokowaniem ruchu tramwajowego i samochodowego na wiele godzin. W 2020 roku takie zdarzenie miało miejsce raz.
- Do potencjalnego zagrożenia dochodzi jednak znacznie częściej. Kamery systemu TRISTAR codziennie odnotowują kierowców, którzy łamiąc przepisy, przejeżdżają pod wiaduktem - na szczęście bez negatywnych konsekwencji. Ponadto zainstalowana w tym roku tablica radarowa na al. Hallera na wysokości Opery Bałtyckiej rejestruje, ile razy na tablicach zmiennej treści wyświetlany jest komunikat o przekroczeniu skrajni. Czyli, ile pojazdów przekraczających swoją wielkością dopuszczalny rozmiar próbuje przejechać pod wiaduktem. Z analizy danych z tablicy radarowej wynika, że takich pojazdów jest średnio aż 10 dziennie - kończy Magdalena Kiljan.
Podniesienie sieci trakcyjnej pod wiaduktem być może za rok
O planach urzędników związanych z poprawą bezpieczeństwa i ograniczeniem powtarzających się co jakiś czas kolizji z udziałem ciężarówek informowaliśmy w połowie 2019 r. Miasto na ten cel przeznaczyło 1 mln zł. 600 tys. zł, które przewidziano na podniesienie o kilka centymetrów sieci trakcyjnej, a pozostała kwota została miała zostać przeznaczona na nowe oznakowanie. Na razie udało się zrealizować tylko połowę z tych planów.
Wiadukt na Hallera: milion na walkę ze zrywaniem trakcji
- Rzeczywiście jeszcze przed wybuchem pandemii udało nam się postawić nowy wyświetlacz w pobliżu skrzyżowania z ul. Trubadurów, ale na kolejne działania przy Hallera być może będziemy musieli zaczekać - przyznaje Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor GZDiZ. - O ile z technicznego punktu widzenia z pracami polegającymi na podniesieniu trakcji jesteśmy się w stanie wyrobić w tym roku, o tyle z finansowego już niekoniecznie. Miasto musi teraz ciąć wydatki, szukać oszczędności i realizować tylko te inwestycje, które są niezbędne. Na razie żadne decyzje jeszcze nie zapadły, ale niewykluczone, że prace przy wiadukcie trzeba będzie odłożyć na przyszły rok.
Miejsca
Opinie (163) 8 zablokowanych
-
2020-04-29 21:05
500 zł za tak skrajną głupotę to śmiechu warte. Muł z Tira to tylko potrafi wcisnąć gaz do odcięcia oraz jechać za nawigacją. Pomyśleć i się rozejrzeć to już za dużo.
- 1 1
-
2020-04-29 21:01
Kiedyś były metalowe belki, bramownice przed wjazdem pod ten wiadukt. Czemu to zostało zlikwidowane???
- 4 0
-
2020-04-29 12:39
To napisać 2,4 m. zamiast 3,4. (2)
- 56 3
-
2020-04-29 12:42
(1)
Jakby wiedzial, ile ma wysokosci jego zestaw i patrzal na znaki to moze by i pomoglo. A tak to jestesmy w Polsce: "Zmiescisz sie smialo"
- 17 0
-
2020-04-29 20:37
Bo w Polsce większość znaków ma zapas
Więc kierowcy TIRów traktują je, jak ograniczenia prędkości.
A tu niespodzianka, ten nie ma...- 8 0
-
2020-04-29 20:25
Na Przerobce wszedzie jest zakaz i co? Dekle w ciezarowkach jada non stop i juz.
- 2 0
-
2020-04-29 20:22
Ile dzoiennie wystawiaja mandatow?
- 1 1
-
2020-04-29 19:54
HIT
Postawcie tam wielki baner o rozmiarach 50m na 50 m mówiący z jaką wysokością można wjechać. Bo te muły z Tirów są ślepi.
- 0 2
-
2020-04-29 19:24
Wies problem
Od lat- 0 0
-
2020-04-29 12:37
500 zł mandatu (6)
Za zniszczenie wiaduktu grozi 500 zł mandatu? I 30 000 zł za złamanie warunków kwarantanny? Ja tu widzę lekki rozjazd.
- 183 3
-
2020-04-29 14:42
Zniszczenie wiaduktu musi wykazać ten, kto wysuwa roszczenie. (2)
Widocznie tego nie potrafi, bądź tych zniszczeń nie ma.
- 3 2
-
2020-04-29 16:46
Co Baba na to ? (1)
- 0 1
-
2020-04-29 19:19
broszka już siedzi
w parlamencie ue i ciągnie euro dolary
- 1 2
-
2020-04-29 15:23
mandat to nie wszystko - do tego oczywiście jest odszkodowanie za uszkodzony wiadukt za co płaci OC pojazdu
- 2 1
-
2020-04-29 15:21
Wiadukt naprawia się na koszt OC sprawcy.
Tak samo robi się z barierami energochłonnymi na obwodnicy czy autostradzie - za naprawę płaci OC sprawcy.- 2 1
-
2020-04-29 13:02
bo to państwo jest poPiSowo teoretyczne
PiSi minister zwykłym rozporządzeniem - nie ma żadnego prawa ograniczać Wolności Konstytucyjnych Polaków ani nakładać takich mandatów!
rozporządzenia PiSiego ministerka - są tylko OPiNiĄ bez żadnego znaczenia!- 7 7
-
2020-04-29 19:17
Ten czujnik wykrywa autobusy, które za opera skręcają w prawo. Znowu ktoś się próbuje wykazać że pracuje, podobnie jak w tunelu
- 1 0
-
2020-04-29 12:36
(10)
Mandat 500 zł. Śmiechu warte. Co najmniej 10 x większy!
- 242 9
-
2020-04-29 12:59
teoretycznie ZKM i Miasto ma prawo domagać się Roszczeń i Odszkodowania przed sądem (5)
i mogą to być dziesiątki a nawet i setki tysięcy złotych ściągnięte z OC oraz i z d.py kierowcy - przez komornika
ale to tylko tak teoretycznie ;))))))- 11 1
-
2020-04-29 14:39
A jakie straty Miasto i ZKM ponosi? (3)
- 3 2
-
2020-04-29 15:14
A kto płaci za zawieszanie w kółko z powrotem linii tramwajowych? (2)
- 9 0
-
2020-04-29 17:20
I naprawdę myślisz, ze nie korzystają z oc sprawcy? (1)
Ze trzeba batalie sądowa stoczyć? Pierwszy lepszy stuknięty głupek potrafi zgłosić szkodę i dostaje odszkodowanie, a kilkuset złotych kosztów naprawy, o jakiej wspominasz, zjm nie potrafi odzyskać?
- 1 1
-
2020-04-29 19:11
OC ma ograniczoną kwotę max
po za tym odebranie OC nie kończy sprawy twoich Roszczeń ...
... przed sądem możesz zarządzać dodatkowego odszkodowania oraz pełnej rekompensaty strat finansowych ... jak i zwrotu za leczenie, a nawet dożywotniej renty od sprawcy!
tego czego OC nie obejmuje!- 0 0
-
2020-04-29 18:21
prawo jazdy w czipsach?
- 0 0
-
2020-04-29 13:48
tyle kasy wsadzili w tristar (2)
a jakość nagrań jak z przed 20 lat. Do tego system działa dla ideii
- 9 3
-
2020-04-29 14:19
Gdańsk i jego włodarze są beznadziejni (1)
Droga dojazdowa do tego wiaduktu od strony Opery to trzeci świat , wizytówka PO
- 6 10
-
2020-04-29 15:14
Trolle w formie.
- 8 5
-
2020-04-29 14:17
Nawet z tym Adamowicze sobie nie poradził
- 4 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.