• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

10 za dużych pojazdów dziennie pod wiaduktem na Hallera

Arnold Szymczewski
29 kwietnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Kamery systemu Tristar codziennie odnotowują kierowców, którzy łamiąc przepisy, przejeżdżają pod wiaduktem. Kamery systemu Tristar codziennie odnotowują kierowców, którzy łamiąc przepisy, przejeżdżają pod wiaduktem.

10 dziennie - tyle pojazdów przekraczających swoją wielkością dopuszczalny rozmiar (mimo oznakowania) próbuje przejechać pod wiaduktem kolejowym na al. Hallera. Zainstalowana w tym roku tablica radarowa na wysokości Opery Bałtyckiej rejestruje, ile razy na tablicach zmiennej treści wyświetlany jest komunikat o przekroczeniu skrajni. Ostatnie poważne zdarzenie, w wyniku którego uderzenie zniszczyło pojazd oraz naczepę, miało miejsce 8 kwietnia - kierowca został ukarany mandatem w wysokości 500 zł.



Czy miasto powinno jeszcze w tym roku przeznaczyć pieniądze na podniesienie trakcji pod wiaduktem na Hallera?

Wiadukt kolejowy nad al. Hallera to newralgiczny punkt w układzie drogowym Gdańska. Nie każdy pojazd może pod nim swobodnie przejechać. Jednak nie brakuje kierowców, którzy nie stosują się do znaków i mimo wszystko próbują pokonać drogę pod wiaduktem.

Aby móc bezpiecznie przejechać pod wiaduktem na al. Hallera, samochód nie może być wyższy niż 3,4 metra. Kierowców informują o tym umieszczone na wiadukcie znaki. W osi zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 3,4 m", natomiast na prawym pasie ruchu zamontowany jest znak "zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 2,6 m".

- O ile przejazd pod wiaduktem samochodów osobowych nie powoduje kłopotów, o tyle problematyczny staje się przejazd w tym miejscu pojazdów o większych rozmiarach, czyli aut ciężarowych. W ich przypadku ryzyko "niezmieszczenia się" pod konstrukcją wiaduktu i uszkodzenia trakcji tramwajowej jest bardzo duże. Dlatego w 2016 roku na odcinku al. Hallera od skrzyżowania z ul. Trubadurów do skrzyżowania z ul. Kliniczną wprowadzony został "zakaz ruchu pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t" - mówi Magdalena Kiljan z GZDiZ. I dodaje: - Nie oznacza to jednak, że pewne części miasta zostały tym samym "odcięte" od możliwości dojazdu samochodów ciężarowych. Alternatywne trasy przejazdu dla ciężarówek prowadzą bowiem przez al. Zwycięstwa i al. Grunwaldzką lub przez ul. Jana z Kolna i ul. Marynarki Polskiej.

10 pojazdów dziennie przekracza swoją wielkością dopuszczalny rozmiar



Pomimo istniejących zakazów i oznakowania wciąż dochodzi do zdarzeń, które kończą się utknięciem pojazdu pod wiaduktem. W 2019 roku próby przejazdu samochodów ciężarowych zakończyły się trzykrotnie zerwaniem trakcji oraz zablokowaniem ruchu tramwajowego i samochodowego na wiele godzin. W 2020 roku takie zdarzenie miało miejsce raz.

- Do potencjalnego zagrożenia dochodzi jednak znacznie częściej. Kamery systemu TRISTAR codziennie odnotowują kierowców, którzy łamiąc przepisy, przejeżdżają pod wiaduktem - na szczęście bez negatywnych konsekwencji. Ponadto zainstalowana w tym roku tablica radarowa na al. Hallera na wysokości Opery Bałtyckiej rejestruje, ile razy na tablicach zmiennej treści wyświetlany jest komunikat o przekroczeniu skrajni. Czyli, ile pojazdów przekraczających swoją wielkością dopuszczalny rozmiar próbuje przejechać pod wiaduktem. Z analizy danych z tablicy radarowej wynika, że takich pojazdów jest średnio aż 10 dziennie - kończy Magdalena Kiljan.

Podniesienie sieci trakcyjnej pod wiaduktem być może za rok



O planach urzędników związanych z poprawą bezpieczeństwa i ograniczeniem powtarzających się co jakiś czas kolizji z udziałem ciężarówek informowaliśmy w połowie 2019 r. Miasto na ten cel przeznaczyło 1 mln zł. 600 tys. zł, które przewidziano na podniesienie o kilka centymetrów sieci trakcyjnej, a pozostała kwota została miała zostać przeznaczona na nowe oznakowanie. Na razie udało się zrealizować tylko połowę z tych planów.

Wiadukt na Hallera: milion na walkę ze zrywaniem trakcji



- Rzeczywiście jeszcze przed wybuchem pandemii udało nam się postawić nowy wyświetlacz w pobliżu skrzyżowania z ul. Trubadurów, ale na kolejne działania przy Hallera być może będziemy musieli zaczekać - przyznaje Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor GZDiZ. - O ile z technicznego punktu widzenia z pracami polegającymi na podniesieniu trakcji jesteśmy się w stanie wyrobić w tym roku, o tyle z finansowego już niekoniecznie. Miasto musi teraz ciąć wydatki, szukać oszczędności i realizować tylko te inwestycje, które są niezbędne. Na razie żadne decyzje jeszcze nie zapadły, ale niewykluczone, że prace przy wiadukcie trzeba będzie odłożyć na przyszły rok.

Miejsca

Opinie (163) 8 zablokowanych

  • 500 zł za tak skrajną głupotę to śmiechu warte. Muł z Tira to tylko potrafi wcisnąć gaz do odcięcia oraz jechać za nawigacją. Pomyśleć i się rozejrzeć to już za dużo.

    • 1 1

  • Kiedyś były metalowe belki, bramownice przed wjazdem pod ten wiadukt. Czemu to zostało zlikwidowane???

    • 4 0

  • To napisać 2,4 m. zamiast 3,4. (2)

    • 56 3

    • (1)

      Jakby wiedzial, ile ma wysokosci jego zestaw i patrzal na znaki to moze by i pomoglo. A tak to jestesmy w Polsce: "Zmiescisz sie smialo"

      • 17 0

      • Bo w Polsce większość znaków ma zapas

        Więc kierowcy TIRów traktują je, jak ograniczenia prędkości.

        A tu niespodzianka, ten nie ma...

        • 8 0

  • Na Przerobce wszedzie jest zakaz i co? Dekle w ciezarowkach jada non stop i juz.

    • 2 0

  • Ile dzoiennie wystawiaja mandatow?

    • 1 1

  • HIT

    Postawcie tam wielki baner o rozmiarach 50m na 50 m mówiący z jaką wysokością można wjechać. Bo te muły z Tirów są ślepi.

    • 0 2

  • Wies problem
    Od lat

    • 0 0

  • 500 zł mandatu (6)

    Za zniszczenie wiaduktu grozi 500 zł mandatu? I 30 000 zł za złamanie warunków kwarantanny? Ja tu widzę lekki rozjazd.

    • 183 3

    • Zniszczenie wiaduktu musi wykazać ten, kto wysuwa roszczenie. (2)

      Widocznie tego nie potrafi, bądź tych zniszczeń nie ma.

      • 3 2

      • Co Baba na to ? (1)

        • 0 1

        • broszka już siedzi

          w parlamencie ue i ciągnie euro dolary

          • 1 2

    • mandat to nie wszystko - do tego oczywiście jest odszkodowanie za uszkodzony wiadukt za co płaci OC pojazdu

      • 2 1

    • Wiadukt naprawia się na koszt OC sprawcy.
      Tak samo robi się z barierami energochłonnymi na obwodnicy czy autostradzie - za naprawę płaci OC sprawcy.

      • 2 1

    • bo to państwo jest poPiSowo teoretyczne

      PiSi minister zwykłym rozporządzeniem - nie ma żadnego prawa ograniczać Wolności Konstytucyjnych Polaków ani nakładać takich mandatów!
      rozporządzenia PiSiego ministerka - są tylko OPiNiĄ bez żadnego znaczenia!

      • 7 7

  • Ten czujnik wykrywa autobusy, które za opera skręcają w prawo. Znowu ktoś się próbuje wykazać że pracuje, podobnie jak w tunelu

    • 1 0

  • (10)

    Mandat 500 zł. Śmiechu warte. Co najmniej 10 x większy!

    • 242 9

    • teoretycznie ZKM i Miasto ma prawo domagać się Roszczeń i Odszkodowania przed sądem (5)

      i mogą to być dziesiątki a nawet i setki tysięcy złotych ściągnięte z OC oraz i z d.py kierowcy - przez komornika
      ale to tylko tak teoretycznie ;))))))

      • 11 1

      • A jakie straty Miasto i ZKM ponosi? (3)

        • 3 2

        • A kto płaci za zawieszanie w kółko z powrotem linii tramwajowych? (2)

          • 9 0

          • I naprawdę myślisz, ze nie korzystają z oc sprawcy? (1)

            Ze trzeba batalie sądowa stoczyć? Pierwszy lepszy stuknięty głupek potrafi zgłosić szkodę i dostaje odszkodowanie, a kilkuset złotych kosztów naprawy, o jakiej wspominasz, zjm nie potrafi odzyskać?

            • 1 1

            • OC ma ograniczoną kwotę max

              po za tym odebranie OC nie kończy sprawy twoich Roszczeń ...
              ... przed sądem możesz zarządzać dodatkowego odszkodowania oraz pełnej rekompensaty strat finansowych ... jak i zwrotu za leczenie, a nawet dożywotniej renty od sprawcy!
              tego czego OC nie obejmuje!

              • 0 0

      • prawo jazdy w czipsach?

        • 0 0

    • tyle kasy wsadzili w tristar (2)

      a jakość nagrań jak z przed 20 lat. Do tego system działa dla ideii

      • 9 3

      • Gdańsk i jego włodarze są beznadziejni (1)

        Droga dojazdowa do tego wiaduktu od strony Opery to trzeci świat , wizytówka PO

        • 6 10

        • Trolle w formie.

          • 8 5

    • Nawet z tym Adamowicze sobie nie poradził

      • 4 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane