- 1 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (229 opinii)
- 2 Ukradli 25 tysięcy złotych przez kody BLIK (77 opinii)
- 3 Po 80 latach dzwony wróciły do Gdańska (113 opinii)
- 4 Z Sopotu na fotel wiceprezydenta Krakowa (34 opinie)
- 5 Szukają szczątków legionisty na Westerplatte (19 opinii)
- 6 Lodzińska i Borawski wiceprezydentami (156 opinii)
178 mln zł za system zarządzania ruchem na obwodnicy
Obwodnica Trójmiasta i Południowa Obwodnica Gdańska, a w sumie 200 km drogi ekspresowej S7 na Pomorzu oraz w województwie warmińsko-mazurskim zostanie objęte elektronicznym systemem sterowania ruchem, podobnym do działającego w Trójmieście Tristara.
- Projekt składać się będzie przede wszystkim z odpowiednio wyposażonego Centrum Zarządzania Ruchem w miejscowości Dworek przy S7 oraz z urządzeń rozmieszczonych w pasie drogowym służących m.in. zarządzaniu ruchem oraz przekazywaniu aktualnych informacji kierowcom - informuje gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, który prowadzi projekt.
W ramach systemu zostaną zainstalowane:
- stacje pomiarowe ruchu drogowego zapewniające wykrywanie zdarzeń drogowych, takich jak: zator, nagła zmiana warunków ruchu czy pojazd jadący pod prąd,
- kamery przekazujące obraz z dróg,
- kamery służące do pomiaru czasu przejazdu,
- stacje meteorologiczne,
- znaki zmiennej treści informujące m.in. o zdarzeniach drogowych, zatorach, objazdach, stanie nawierzchni drogowej czy innych zagrożeniach występujących na danym odcinku drogi,
- znaki wskazujące trasy objazdu w przypadku wystąpienia takiej konieczności,
- znaki zmiennej treści informujące o warunkach pogodowych,
- urządzenia do nadawania komunikatów radiowych CB oraz zapewniających łączność kierowców z operatorem Centrum Zarządzania Ruchem,
- tablica informująca o czasie oczekiwania na przejściu granicznym.
System gotowy w 2023 roku
Najkorzystniejszą ofertę na wykonanie tego systemu złożyło konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska (lider), Aldesa Construcciones (partner) oraz Aeronaval de Censtrucciones Instalaciones (partner). Kryteria oceny ofert stanowiły: cena (60 proc.), nieinwazyjne rozwiązania techniczne (20 proc.) oraz koszty utrzymania (20 proc.). Konsorcjum wyceniło prace na 178 979 864,00 zł.
- System zostanie oddany do użytku w 2023 r. - zapewnia Katarzyna Woźniewska z firmy Aldesa.
Projekt ma już zapewnione finansowanie w wysokości 123 mln euro ze środków unijnych, więc należy spodziewać się jego kolejnych etapów na następnych drogach.
W ostatnim czasie Aldesa realizowała w Trójmieście przebudowę linii tramwajowej na gdańskie Stogi.
Opinie (282) ponad 10 zablokowanych
-
2020-12-23 11:51
(1)
Teraz stojąc w korku będę widział na wyświetlaczu, że jest korek.
- 95 0
-
2020-12-23 12:54
nawet gdy komórka z google maps się rozładuje.
- 11 0
-
2020-12-23 12:54
na którym przejściu granicznym? Wolne Miasto Gdańk - Niemcy czy Wolne Miasto Gdańsk - Polska?
- 5 4
-
2020-12-23 12:50
ktoś ma zablokowane google maps że musi mieć tristar?
- 15 1
-
2020-12-23 12:49
Jest szansa, że ta inwestycja wygra w konkursie na najbardziej niepotrzebną
A na znakach zmiennej treści za miliony będziemy czytać "Jedz ostrożenie" albo "Kongres drogowców".
- 18 0
-
2020-12-23 12:49
Aldesa... Czyli mozna doliczyc ze 2 lata na wykonanie, jak do remontu na stogach.
- 10 2
-
2020-12-23 12:49
brak opinii kol. Łucyka !
- 9 1
-
2020-12-23 12:46
no i super !
już jeden system doskonale zdaje egzamin ! , Tristar sie zdał jak prześcieradło między posladkami ! sto dwadzieścia baniek szlag trafił !
- 14 1
-
2020-12-23 12:46
Ale wał!
Ciekawe skad ta kwota? Kilka zer za duzo
- 13 1
-
2020-12-23 12:46
Dlaczego nie zrobi się odcinkowych pomiarów prędkości od zjazdy do zjazdu ?
Wtedy nic innego nie będzie potrzebne!
- 15 1
-
2020-12-23 12:42
lepiej
zbudujcie trzeci pas ruchu!
- 15 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.