• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mevo czasowo wznawia możliwość dokonywania płatności

Arnold Szymczewski
23 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
aktualizacja: godz. 11:07 (24 kwietnia 2019)
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
W piątek 26 kwietnia najprawdopodobniej część z użytkowników, która posiada miesięczny abonament, straci możliwość wypożyczania roweru Mevo. W piątek 26 kwietnia najprawdopodobniej część z użytkowników, która posiada miesięczny abonament, straci możliwość wypożyczania roweru Mevo.

26 kwietnia mija miesiąc od uruchomienia systemu roweru metropolitalnego Mevo. Dzień wcześniej skończą się abonamenty tych użytkowników, którzy wykupili je pierwszego dnia na miesiąc. 24 kwietnia operator przywrócił możliwość dokonywania płatności, ale tylko dla pierwszych 20 tys. wpłacających.



Aktualizacja: 24 kwietnia godz. 10:45:


W środę przed południem operator Mevo, firma Nextbike Polska, wydała oświadczenie, w którym informuje o czasowym wznowieniu możliwości dokonywania opłat.

- Od 24 kwietnia każdy zarejestrowany użytkownik może zasilić konto Mevo dodatkowymi środkami, co umożliwi wykup abonamentu na kolejny miesiąc lub cały rok korzystania z systemu. Możliwość dokonywania płatności zostanie ponownie wstrzymana po osiągnięciu liczby 20 tysięcy wpłat. Zapewni to dostępność rowerów dla użytkowników. Operator chce w ten sposób uniknąć powtórzenia sytuacji z początku miesiąca, gdy rekordowa liczba wypożyczeń każdego roweru ograniczyła ich dostępność - mówi Marek Pogorzelski, rzecznik prasowy Nextbike Polska.
Operator informuje także o tym, że dokonywanie płatności zostanie przywrócone na stałe po udostępnieniu pełnej puli 4080 rowerów.

Po godz. 11 ponad 50 rowerów stało przed Olivia Business Centre, 20 przy budynku Ergo Hestii w Sopocie i ponad 10 w okolicy biurowców przy ul. Łużyckiej w Gdyni.


Czy odnowisz swój abonament w Mevo?

O pompie związanej z inauguracją systemu roweru metropolitalnego Mevo mało kto już pamięta.

Pierwszy miesiąc działania systemu przyniósł mnóstwo emocji: początkowo bardzo pozytywnych, potem niestety jednak głównie negatywnych: nienaładowane rowery, puste stacje, brak relokacji - długo by wyliczać.

Dziś jest już nieco lepiej, jednak najważniejszym problem Mevo jest to, że od 5 kwietnia nie można aktywować nowych kont ani doładowywać istniejących. Operator zdecydował się na takie posunięcie, by ograniczyć przyrost liczby użytkowników, których nie był w stanie obsłużyć.

26 kwietnia dzień sądu dla pierwszych abonentów Mevo



W tym tygodniu mija miesiąc od uruchomienia usługi. Oznacza to, że jeśli operator nie zdecyduje się do tego czasu na aktywowanie możliwości doładowywania kont, obecni użytkownicy, którzy jako pierwsi (26 marca) wykupili miesięczny abonament stracą możliwość wypożyczania rowerów.

Dotyczy to tych użytkowników, którzy zasilili swoje konto jedynie kwotą potrzebną do zakupu jednomiesięcznego abonamentu.

Ci, którzy posiadają w swoim mevo-portfelu jeszcze minimum 10 zł, mogą abonament wydłużyć o kolejny miesiąc.

Mevo: nie ma nowych rowerów, ale jest nowy szef



Jeśli więc w ciągu najbliższych dni możliwość doładowywania kont nie zostanie przywrócona, system hurtowo straci wielką rzesze użytkowników. Przypomnijmy, że 28 marca operator chwalił się 34 tysiącami zarejestrowanych użytkowników. Z kolei do 23 kwietnia ilość zarejestrowanych użytkowników wynosiła ponad 74 tys. rowery wypożyczono ponad 209 tys. razy.

Nextbike i Obszar Metropolitalny na razie milczą



Zarówno operator Mevo (firma Nextbike), jak i zamawiający - stowarzyszenie Obszar Metropolitalny GGS zdają sobie z tego sprawę. We wtorek jednak nikt nie zdecydował się na żadne deklaracje w tej sprawie - choć poprosiliśmy o nie obie strony.

Oświadczenie w tej sprawie ma pojawić się w środę, 24 kwietnia.

Opinie (499) ponad 10 zablokowanych

  • 100% elektryków było błędem. (2)

    Maksymalny podział to 50/50 przy czym w ramach abonamentu "zwykłego" powinno się mieć dostęp tylko do roweru bez wspomagania, natomiast za dopłatą, np. 50 gr ( ewentualnie w ramach abonamentu "Premium") również do tych elektrycznych. Nie byłoby problemu, że rowery są niedostępne, bo baterie są rozładowane, co jest frustrujące dla chcącego wypożyczyć rower. Poza tym bok@rowermevo.pl nie odpowiada na żadne pytania. Po prostu obsługa klienta to totalne nieporozumienie. Na poziomie lat 90ych...

    • 18 3

    • Błedem jest sposób ładowania

      A nie to ze sa elektryczne. Zwykłym rowerem 25 kg bez wspomagania na Chełm, Morenę czy Osowę byś sie wykończył. Ja jezdze normalnym 12 kg góralem i to dla mnie nie jest wyzwanie. Ale raz wjeżdżalem rozładowanym mevem pod górę. I nigdy już nie wsiąde na dole na rower ktory ma mniej niż 50%

      • 3 0

    • Błędów jest dużo

      Rower miejski londyn 6000 sztuk na 44km2
      Rower metropolitalny 4000 sztuka na 400+ km2
      To z założenia nie ma prawa działać :)

      • 4 0

  • doładowany (2)

    Doładowałem właśnie abonament na rok. Mam nadzieję, że nie będę żałował.

    • 3 4

    • bedziesz przynajmniej do wprowadzenia tych 4000 - no chyba że wszystko wcześniej upadnie

      • 0 0

    • dowod na teorie:

      glupich nie sieja, sami sie rodza...

      • 4 2

  • Czyli wystarczy im tylko 20 tysięcy testerów

    Którzy jeszcze za możliwość testowania sami zapłacą:)

    • 7 1

  • Opinia

    ja mevom płacić nie bęndem. jestem bogobojna.

    • 1 0

  • Na to całe... (1)

    ...Mevo nie ma co liczyć. System dla frajerów, którzy muszą czekać na łaskę udostępnienia im możliwości ładowania komuś kabzy. że o cekaniu na wolny, sprawny rower nie wspomnę. Pomysł był dobry, wykonanie na poziomie dna i metra mułu. Za Mevo wzięli się ludzie, którzy nie potrafiliby naraz ogarnąć nawet smażenia kotletów i gotowania ziemniaków, nie warto nawet wspominać o ogarnianiu systemu składającego się z tysięcy rowerów i setek stacji.

    Udostępnili mozliwość dokonywania płatności bo miasto zagroziło nałozeniem kar umownych. W przeciwnym razie dalej bujalibyście się czekając aż sami z siebie to zrobią. Nie liczę na to, że w tym roku uda się znaleźć na tyle ogarniętych ludzi by dali temu radę na miejsce tych, o których już teraz wiadomo, że nie są ogarnięci.

    • 9 2

    • Ty narzekaj i hejtuj dalej a ja będę jeździł bo mimo niedociągnięć nie mam większego problemu z Mevo.

      • 0 4

  • To może kur....a wprowadzić limit na komunikację miejską, np. SKM

    • 11 2

  • (1)

    Ile już jest płatności?

    • 1 0

    • 19999

      • 3 0

  • (1)

    Mam pytanie do władz miasta : Czy w ofercie przetargowej była określona maksymalna liczba osób mogących korzystać z roweru miejskiego. Czuję się oszukany, gdyż na ten cel idą pieniądze z budżetu miasta oraz fundusze europejskie, a ja i wielu innych nie mogę z tego korzystać. Nigdzie na świecie nie ma takich ograniczeń. To jest skandal!

    • 12 0

    • dokładnie system dla elity

      • 3 0

  • Jak dla mnie to mogą się już spakować. Czekam na kolejnego operatora. Może być zwykły rower.

    • 9 0

  • Tak wygląda wszystko, (2)

    do czego łapki przyłoży Platforma Obywatelska.
    naprawdę zdziwieni?

    • 70 41

    • 14 gmin to nie platforma - w tym proPISowski szczurek

      • 2 2

    • jak to się robi w pislandii widać na niemal każdym przykładzie

      promów to już tuzin nabudowali i tych w kosmos latających, samochodów elektr miliony, mieszkań bez liku, portów nie tylko lotniczych, mostów dróg i przekopów że hoho. póki co jedyne co wychodzi to nagrody i dotacje dla rydzyka

      • 5 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane