• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

34 nowe wiaty przystankowe w Gdańsku

Rafał Borowski
17 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Przystanek-blaszak doczekał się normalnej wiaty
Zgodnie z umową, prace projektowe potrwają 180 dni, a montaż 160 dni. Zdjęcie ilustracyjne. Zgodnie z umową, prace projektowe potrwają 180 dni, a montaż 160 dni. Zdjęcie ilustracyjne.

Do marca przyszłego roku na gdańskich przystankach komunikacji miejskiej pojawią się 34 nowe wiaty. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska właśnie podpisała umowę na ich zaprojektowanie i wykonanie. Koszt inwestycji to blisko 1,5 mln zł.



Często zdarza ci się korzystać z przystanku, który jest niezadaszony?

Umowa na nowe wiaty została podpisana z firmą Ślizex z Gniewa, która ma 180 dni na prace projektowe, a na montaż 160 dni. Szczegółowa lista przystanków, które zostaną zadaszone, została umieszczona w ramce pod artykułem.

Podpisanie umowy z firmą z Gniewa oznacza częściowe rozwiązanie problemu, z jakim władze miasta borykają się od kilku miesięcy. Choć wykonanie wiat przystankowych wydaje się niezbyt skomplikowaną inwestycją, magistrat stanął bowiem przed problemem znalezienia jej wykonawcy.

Przypomnijmy: w sierpniu 2018 r. został rozpisany pierwszy przetarg na montaż 30 wiat, który trzeba było unieważnić.

Przetarg na kolejnych 30 wiat będzie powtórzony



W lipcu 2019 r. rozpisano drugie postępowanie, a jego zakres powiększono do 64 obiektów. Zamówienie zostało podzielone na dwa etapy. W pierwszym powstać miało 30, a w drugim 34 wiaty.

Czytaj więcej: 34 nowe wiaty za 1,5 mln zł

- Przetarg, w ramach którego wyłoniono wykonawcę 34 wiat, podzielony był na dwie części. Firma Ślizex wygrała przetarg na drugą część zadania, natomiast pierwsza część inwestycji dotyczyła zaprojektowania i montażu 30 wiat w kolejnych lokalizacjach. Oferty na tę część zadania były jednak za wysokie i postępowanie unieważniono. Przetarg na 30 wiat zostanie powtórzony w II kwartale tego roku - informuje Aneta Niezgoda, rzecznik prasowy Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Zadaszenie przystanków jest realizowane w ramach programu "Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej - Etap IV A", dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej.

Lista lokalizacji, w których pojawią się nowe wiaty (przystanek/ulica):


1. Szadółki (Jabłoniowa)
2. Maćkowy-Mleczarnia (Bartnicza)
3. Płońska (Płońska)
4. Jarowa (Sobieskiego)
5. Jarowa (Sobieskiego)
6. Sopocka (Kielnieńska)
7. Iławska (Kielnieńska)
8. Myśliborska (Kielnieńska)
9. Myśliborska (Kielnieńska)
10. Hala Olivia (Grunwaldzka)
11. Jasia i Małgosi (Polanki)
12. Jasia i Małgosi (Polanki)
13. Telewizyjna (Radarowa)
14. Telewizyjna (Radarowa)
15. Kontenerowa (Kontenerowa)
16. Mjr Hubala (Chrzanowskiego)
17. Poznańska (Piastowska)
18. Rejtana (Trakt św.Wojciecha)
19. Rejtana (Trakt św.Wojciecha)
20. Schumana (Schuberta)
21. Schumana (Schuberta)
22. Schumana (Schuberta)
23. Sierpowa (Modra)
24. Bratki (Jelinki)
25. Stokrotki (Ścieżki)
26. Gęsia (Łanowa)
27. Olszynka-Niwki (Niwki)
28. Zawodzie (Niwki)
29.Dworkowa (Zawodzie)
30. Modra (Modra)
31. Bema (Powstańców Warszawskich)
32. Radiowa (Radiowa)
33. Radiowa (Radiowa)
34. Płowce (Powstańców Warszawskich)

Miejsca

Opinie (128) 3 zablokowane

  • (1)

    Nie ma przystanku Bema

    • 1 1

    • i co jeszcze?

      • 0 0

  • Kiedy komunikacja w Gdańsku będzie punktualna i bezawaryjna? (11)

    • 31 16

    • komunikacja (2)

      będzie punktualna jak zakupisz pojazdy ze skrzydłami, żeby nie musiały stać w korkach

      • 6 4

      • Pociongi na ciongniki!

        • 2 0

      • była. wystarczylo nie wydawac tyle zgod i planow zabudowy

        zwlaszcza bedac swiadomym, ze ilosc samochodow rosnie geometrycznie.

        • 3 0

    • nie od tego są te wiaty. to podajniki reklam. wbrew ustawie krajobrazowej (1)

      spojrz do czego sluza miejskie autobusy, wiaty.. kursy tylko wtedy kiedy miasto ma zamowienia na reklamy.

      • 2 0

      • z czegos sie agora musi utrzymywac, wyborczej ludzie juz nie kupuja, do kina nie chodza - zostaja reklamy....

        • 2 2

    • Po co komu biletomat w pojeździe

      Może jak dorzucą kierowcom do sprzedaży oprócz biletów jeszcze prase i papierosy.

      • 0 1

    • (3)

      POKONieDaSię. Trzeba zmienić władzę.

      • 4 3

      • W którym mieście zarządzanym przez PiS komunikacja działa? (2)

        • 5 6

        • u czaskowskiego to chociaż bilet kupisz w autobusie (1)

          • 1 2

          • U czaskowskiego jak rządził kaczor, budował schody na ścieżkach rowerowych, a ścieki lał do Wisły.

            Nic dziwnego, że od tamtej pory nikt nie powierzył im władzy w żadnym dużym mieście.

            • 2 4

    • Nie ma miasta na świecie, w którym komunikacja zbiorowa jest punktualna i bezawaryjna

      Najbardziej zbliżona do punktualnej i bezawaryjnej jest z natury komunikacja lokalnej kolei podziemnej lub naziemnej. Dlatego warto kłaść nacisk na poprawę dostępu do jej przystanków dla pieszych (i rowerzystów). Warto także skupić uwagę na domaganie się naziemnego przejścia dla pieszych przez Wały Jagiellońskie do dworca PKP Gdańsk Główny oraz zwiększenie stref wolnych od jeżdżących i parkujących samochodów wokół wszystkich stacji SKM w obszarze metropolitalnym Gdańsk - Gdynia - Sopot.

      • 2 2

  • Wiaty

    A na pastelowej ulicy to gdzie ma tez być wiata

    • 1 1

  • Na Olszynce szkoda szmalu.

    Na Olszynce postawią a za dwa dni małpy,które tam zamieszkują zejdą z drzew i powybijają wszystkie szyby.Uważam że lepiej dla tochtonów będzie jak im drzewa zasadzimy.

    • 0 3

  • Zastanówmy się proszę jak są skonstruowane nasze przystanki (1)

    Zamiast poszerzenia w miejscu gdzie gromadzą się piesi i pasażerowie mamy przewężenie przez stojącą na chodniku wiatę a często także przez zatokę. W efekcie ludzie zderzają się ze sobą przy wymianie pasażerów. Wjazd autobusu w zatokę powoduje dodatkowo, że kierowcom łatwiej rozwijać dużą prędkość i nie wypuszczać autobusu z zatoki. A z takich przystanków nie korzysta się dobrze.

    • 1 0

    • zatoczki są bezpieczniejsze a kierowcy winni ustępować pierszeństwa wyjazdu z zatoczki

      • 0 1

  • Czemu nikt nie wroci do wiat bez reklam? (1)

    do drewnianych jakie byly? Nikt ich nie uszkadzał. Stała taka jeszcze na terenie po stonczni z wielką litera A.

    • 3 0

    • Pomerania górą

      Te z psami i leżacymi ludzmi to są złe reklamy,dyrektor ZOO niech się zajmnie jakąś robotą inna bo psy i koty w miescie maja się żle

      • 1 0

  • Dużo przystanków nie ma wiat (1)

    Wiata ze zdjęcia - a takie są- powinna być większa czyli głębsza, a tym samym dach powinien mieć większą powierzchnię od tej przedstawionej. Wiaty mają być dla pasażerów czekających w wietrze,deszczu i padającego śniegu - marznących na dworze, a nie dla zadowolonych z siebie urzędników którzy jeżdżą samochodami. Ponadto były pomysły aby ławeczki były ogrzewane z możliwością podpięcia USB - gdzie te pomysły ? Aktualne ławeczki są po prostu za wąskie i za krótkie mieszczą się albo 3 chude albo 2 grube osoby a to chyba za mało jak na jedną wiatę. Proszę jechać do Zgierza i zobaczyć jak wyglądała kiedyś stara z lat 70-tych wiata przystanku PKS. 6 metrów długości, 3 metry wysokości, 2 metry głębokości.Stara wiata ale nikt z pewnością nie narzekał na deszcz.

    • 3 1

    • Zamknac uczelnie artystyczne

      Po co nam profesorowie jak oni z komuny tylko mają wiedze

      • 1 1

  • Naładować się można

    Czy zlokalizowane są blisko ludzi z Pomeranii

    • 0 1

  • A kto będzie oceniał projekt ? (1)

    A kto będzie oceniał projekt ?

    • 2 1

    • A po co jak po5 osób w aftobusie

      • 0 1

  • Ładne wiaty :) (3)

    Można postać, czasem też posiedzieć :)

    • 8 8

    • Mozna zlecić reklamę i nic nie robić sobie z ustawy krajobrazowej. (1)

      mysleć. ludzie. nawet w scislym centrum historycznym. Bo jest wiata.

      • 1 0

      • ams (część koncernu agora) lubi to!

        • 0 0

    • posiedzieć

      --Na dłużej można

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane