• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

500-tonowy żuraw we Wrzeszczu. Będą utrudnienia

Maciej Naskręt
8 października 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Zamontowane dwa tygodnie temu nocą środkowe elementy estakady nad al. Grunwaldzką. Zamontowane dwa tygodnie temu nocą środkowe elementy estakady nad al. Grunwaldzką.

W nocy z sobotę na niedzielę rusza kolejny etap prac przy budowie estakady nad al. Grunwaldzką we Wrzeszczu. Na skrzyżowaniu przy Galerii Bałtyckiej zaparkuje 500-tony żuraw. Będą utrudnienia w ruchu.



Czy oddanie do ruchu estakady odkorkuje skrzyżowanie przy Galeri Bałtyckiej?

W nocy z 8 na 9 października ok. godz. 23:30 rozpocznie się na skrzyżowaniu ul. Kościuszki i al. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska montaż drugiej sekcji estakady budowanej w ramach miejskiego odcinka Trasy Słowackiego. Tym razem elementy przęsła zostaną umieszczone na filarach znajdujących się po stronie centrum handlowego.

- Podobnie jak w przypadku pierwszego montażu, dwa tygodnie temu, cała operacja potrwa około jednej doby - tłumaczy Magdalena Skorupka Kaczmarek, rzecznik prasowy miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne.

W sobotę, ok. godz. 14, na miejsce montażu wjedzie żuraw - tym razem większy, bo o nośności 500 ton. Dźwig stanie na jednej z jezdni ul. Kościuszki, która zostanie zawężona do jednego pasa ruchu. Żuraw przez kolejne 8 godzin będzie balastowany ciężarem ok. 120 ton.

Do godz. 23:30 na miejsce montażu dojadą elementy estakady. Podobnie jak poprzednio będą to dwa boczne elementy po około 60 ton i środkowy o wadze ok. 15 ton. Montaż potrwa do około 5.30 rano. W tym czasie jezdnia al. Grunwaldzkiej w kierunku Sopotu zostanie zwężona do jednego pasa ruchu.

Po godz. 5:30 w niedzielę ruch wróci do normy, a przez kolejne osiem godzin dźwig będzie rozbalastowywany.

Przez następne dwa tygodnie estakada będzie scalana. Po zakończeniu tych prac operacja zostanie powtórzona. Wtedy montowany będzie element, który połączy sekcje zamontowane w ten weekend i dwa tygodnie temu. Cała konstrukcja ma być gotowa do końca tego roku.

Zobacz, jak drogowcy nocą montowali pierwszą sekcję estakady we Wrzeszczu.


Parametry estakady nad al. Grunwaldzką we Wrzeszczu.

Przekrój budowanej estakady we Wrzeszczu. Przekrój budowanej estakady we Wrzeszczu.
To czteroprzęsłowy obiekt. Każde przęsło ma odpowiednio 22, 41, 41 i 22 metry, co daje długość długość 126 m.

Estakada o szerokości 11,18 m zmieści jedną jezdnię o dwóch pasach ruchu w przeciwnych kierunkach. Nie będzie jednak na niej chodników, czy drogi rowerowej.

Ponadto na estakadzie zostaną zainstalowane ekrany akustyczne.


Prace przy budowie Trasy Słowackiego

Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy zobacz na mapie Gdańska do ul. Budowlanych zobacz na mapie Gdańska.
Długośc: 2,8 km. Termin oddania: koniec października 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.

Odcinek miejski - od ronda de la Salle zobacz na mapie Gdańska do al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.

Droga Zielona - od al. Hallera zobacz na mapie Gdańska do ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.

Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.

Miejsca

Opinie (116) 6 zablokowanych

  • (6)

    Rozumiem brak chodnika, troche rozumiem jeden pas w kazdym kierunku, ale nie rozumiem braku sciezki rowerowej.

    • 22 79

    • ja rozumiem - sam jestem rowerzystą

      jeżeli Ty nie możesz zrozumieć, to lepiej od razu siadaj na wózek.

      • 1 1

    • won z ta patologią na rowerach

      precz z rowerzystami ! oni zadaja sie z pedałami !!

      • 3 4

    • Jeden pas.

      Mają być dwa pasy. Pozdro.

      • 4 0

    • jeden pas jest niewybaczalny (1)

      zobaczycie co sie bedzie dzialo jak na tym wiadukcie popsuje sie jakis wiekszy pojazd typu tir, autobus...

      • 8 17

      • Zgodnie z tym rozumowaniem pojedynczy pas jest niewybaczalny absolutnie wszędzie.

        • 19 3

    • Sćiezka rowerowa jak i chodnik będą przebiegać dołem.

      Nie da się poprowadzić ani chodnika ani ścieżki rowerowej tak by mogły biec tym wiaduktem, musiały by biec przez dłuższy odcinek pomiędzy pasami na Słowackiego.

      • 26 0

  • lacza kolejne sekcje przez 2 tyg (1)

    szkoda tylko ze przejezdzam tamtedy 2x dziennie i moze ze 3x widzialem kogokolwiek rocbiacego cokolwiek przy sekcji ktoora juz tam wisi

    • 0 3

    • do spawania

      ilu bys tam widzial ludzi?

      • 1 0

  • Czy kaski, które noszą robotnicy uchroni ich przed 100 tonowym ciężarem? (2)

    • 3 2

    • przed 100 tonami moze nie ale np. przed nakretka sruby tak

      • 1 0

    • kask ma chronić przed ciężkim dowcipem

      • 1 0

  • Łącznik tramwajowy Galeria Bałtycka - ETC (6)

    Dlaczego nie zaplanowano w tym miejscu łacznka tramwajowego pomiędzy Galerią Bałtycką a ETC?Taki łącznik nie tylko skróciłby czas przejazdu ale byłby alternatywą do przejazdu na Hallera pod wiaduktem kolejowym w stronę Opery.

    • 42 10

    • Taki łącznik mógłby powstać przy nowym Żaku

      poprzez nowy wiadukt nad torami kolejowymi, dalej przez pusty plac gdzie teraz są głównie jakieś budy aż do miejsca gdzie jest kładka piesza na Zaspie. Tam zrobić połączenie i to dopiero skróci dojazd z Oliwy lub Wrzeszcza na Zaspę lub Przymorze. Mogłoby to być też dobre połączenie z dlaej usytuowanym deptakiem do mola w Brzeźnie.

      • 1 0

    • napisz jeszcze, ktorędy ten łącznik miałby biec (3)

      może ulica Kościuszki, co?same inżyniery drogownictwa tutaj się wypowiadają, ech

      • 5 5

      • Jak Nowa Słowackiego Hynka na przykład? (2)

        Skoro i tak już burzyli tam z rozmachem, to trochę większy rozmach by zyskać z te 5m potrzebnych na tor nie zaszkodziłby. Zwłaszcza, że na tak krótkim odcinku ruch mógłby być na tym torze wahadłowy i wystarczyłby pojedynczy.

        • 8 4

        • Za dużo pieniedzy macie? (1)

          Co najmniej trzy linie autobusowe, a wy chcielibyście jeszcze wydać parę miliardów złotych na połozenie torów tramwajowych i tramwajów którymi jeżdziłoby kilka osób. To ja już wolę jak te pieniądze pójdą na remont którejś z dziurawych dróg lub oświetlenie pasa startowego w S.M. Młyniec

          • 10 4

          • I tu masz rację.

            Chodziło mi tylko o to, że wytłumaczeniem nie jest brak miejsca. Ale brak pieniędzy jest nim jak najbardziej.

            • 6 0

    • bo nie mamy kasy

      • 1 0

  • Ta estakada będzie za kilka lat zapchana (14)

    Po jednym pasie w każdym kierunku to oznacza że brakuje w mieści wizji rozwoju transportu, przeciez za kilka lat ona będzie zakorkowana ale kogo to interesuje ;]

    • 56 36

    • Ale dlaczego na tej estakadzie ma być duży ruch? (5)

      Co ma go generować? Większość osób jadących Słowackiego zjeżdża na Grunwaldzką a nie na Kościuszki i nic nie wskazuje by to się miało zmienić.

      • 15 4

      • skoro...

        skoro budowa trasy slowackiego, sucharskiego, zielonej maja docelowo byc wpiete w poludniowa obwodnice to chyba ma to sens.to nie sa inwestycjne ze tak sie wyraze pojedyncze, stanowia jedna calosc.

        • 1 0

      • Tego bym się nie obawiał (3)

        Będą próbowali górą albo dołem (zależy gdzie będzie mniejszy korek). W ten sposób korek będzie i na dole i u góry. To chyba oczywiste.

        • 4 8

        • a jak ma być na górze przeciez tam nie ma nic co by ograniczało swobodny przejazd. (2)

          tak samo powiedz widziałeś aby eskakada na okopowej sie blokowala

          • 9 1

          • estakada na okopowej jest... (1)

            ...DWUPASMOWA!!!

            • 3 3

            • A co jak jakieś auto zablokuje jej oba pasyy ola boga co wtedy zapłaczemy sie na smierc

              • 1 2

    • bo do takich wizji (2)

      trzeba myslec przyszlosciowo, a z tym jak wiadomo u nas cienko

      • 11 5

      • zapch (1)

        • 0 0

        • zapchana jak zapchana...

          zapchana jak zapchana ale.... czemu zaden z madrych inzynierow nie pisze, ze remont konstrukcji stalowej bedzie raz na minimum 10 lat, to teoria bo teoria jest tez to, ze nawierzchnia o kontstrukcji podatnej jest projektowane na 20 lat, a drogi betonowe nawet na 100 lat. jak wyglada to w rzeczywistosci kazdy widzi ;)

          • 2 0

    • A niby teraz to skrzyżowanie nie jest zapchane?

      To trochę jak z wodą: Gdy jedna rura nie wydala z popytem na wodę, buduje się drugą.

      • 2 2

    • 1. Będziesz miał obecne skrzyżowanie + estakada wiec od razu się nie zapcha2. Estakada ma dać możliwość przejazdu na wprost bez świateł wiec ruch będzie w miarę płynny np. spacerowa by się nie zatykała gdyby nie światła przy realu3. To nie ma być autostrada

      • 7 1

    • Rozwój miasta NIE polega na budowie coraz to szerszych dróg (1)

      • 20 4

      • Niestety większość nie podziela twojej opinii

        Dlatego drogi będą coraz szersze a korki coraz większe :)

        • 10 2

    • Ale dlaczego dopiero za kilka lat?

      Tam wszystko stanie już pierwszego dnia bo nie będzie gdzie z niej zjechać

      • 11 5

  • Mam tylko nadzieję, że zima nie zaskoczy ich w połowie prac. (3)

    I nie trzeba będzie czekać na wykończenie konstrukcji aż do wiosny.

    • 29 9

    • w tym roku zimy nie będzie (1)

      chyba....

      • 2 1

      • a wczoraj snieg w zakopanym

        za duzy opytymista z ciebie, czy ze mnie pesymista?

        • 1 0

    • Konstrukcje stalowe mają to do siebie, że mogą być wykańczane przy minusowych temperaturach. Prace betonowe już są prawie ukończone.

      • 9 0

  • totalna masakra (2)

    korek od abrahama - od koszar lewa nitka grunwaldziej stoi - rondo zarąb.... w kazdym kierunku - 5 tramwajow stoi - slowackiego stoi - spedzilem 10 minut na rondzie w towarzystwie 2 wielkich tirow blokujacych wszystkich - panowie biegaja z lizakami ale zupelnie nie panuja nad sytuacja - tak sie dzialo kolo 16.30

    • 1 6

    • Masakra to była przez Galerię Bałtycką a nie przez zamkniętą jedną nitkę Grunwaldzkiej...

      W Galerii zamknęli parking i cała masa ludzi zablokowała wszystkie ulice w okolicy!

      • 3 0

    • co to jest 10 minut? jak nie było prądu spędziłam 30 minut przy koszarach

      • 1 0

  • Szkoda tylko że nikt nie pomyśli o tych biednych robotnikach pracujących w zimnie i deszczu w sobotnią noc gdy większość ludfzi (8)

    imprezuje i pije

    • 29 149

    • ja o nich myślę

      lepiej już się zrobiło tobie?

      • 2 0

    • Ale to na szczęście jest Gdańsk, nie Gdynia, tu się pracuje non stop,

      w interesie mieszkańców, bo czas to pieniądz. Zobaczcie Estakadę Kwiatkowskiego w Gdyni - po środku pracuje grupka pracowników, a po bokach kilkaset ludzi stoi w korku. Korki są nawet w nocy (!!!), kiedy robotnicy i urzędnicy smacznie śpią.

      • 3 1

    • bez zartów prosze

      szkoda ?? za darmo nikt nie pracuje, po za tym Polska potrzebuje pare lat 24/24 i 7/7 to może dogonimy Europe chociaż trochę

      • 6 1

    • fakt.... mogli by to montować tylko od 8-15 w dni robocze... (1)

      .... ludzie byli by szczęśliwi uczestnicząc w największym korku w historii nowożytnej Europy

      • 58 1

      • Jesteście dziwni.

        Swoje już przeżyłem i wiem jak to jest. Jak są pieniądze to w parze z nimi idzie praca. Więc proszę się nie rozczulać bo szczerze współczuje tym, którzy siedzą przed komputerem przez cały dzień. Pozdrawam

        • 21 1

    • a oni to za darmo robią, czy jak???

      • 21 1

    • Taka praca.

      Grunt, że uczciwa i z tego co wiem pracownicy pracujący prze tej części Słowackiego nie mają problemu z otrzymywanie wynagrodzeń. W odcinku lotniskowym jeden podwykonawca niestety dał pod tym względem ciała.

      • 24 0

    • ?!?!??!?!

      wariat

      • 31 5

  • Ja i co teraz 500 tom

    • 0 0

  • Gwiezdne Wrota (1)

    gdzie na trasie GiK będą postawione i które destynacje będą uruchomione na początku?

    • 4 0

    • anubis coś zepsuje o_O

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane