• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Al. Havla: prawoskręt latem, lewoskręt w 2021 roku

Michał Brancewicz
2 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
W tym roku na Havla pojawi się drugi pas do skrętu w prawo, a w przyszłym lewoskręt ułatwiający jazdę w kierunku obwodnicy. W tym roku na Havla pojawi się drugi pas do skrętu w prawo, a w przyszłym lewoskręt ułatwiający jazdę w kierunku obwodnicy.

Wiosną ruszy budowa drugiego pasa do skrętu w prawo na skrzyżowaniu al. Havla z Armii Krajowej w kierunku centrum Gdańska, która potrwa ok. czterech miesięcy. W tym samym czasie rozpoczną się poszukiwania projektanta lewoskrętu do jazdy w stronę obwodnicy. Ma on powstać w 2021 roku.



Nowe pasy usprawnią ruch na tym skrzyżowaniu?

Przez skrzyżowanie Havla i Armii Krajowej przejeżdża codziennie tysiące aut.

Od otwarcia w 2011 roku al. Havla kierowcy narzekali na przepustowość ogromnego skrzyżowania. Szczególnie uciążliwy był brak dodatkowego prawoskrętu w stronę centrum Gdańska oraz lewoskrętu w kierunku obwodnicy. To dodatkowo blokowało również pojazdy jadące na wprost w ul. Łostowicką.

Co prawda pięć lat temu drugi pas od jazdy w lewo powstał, ale po czasie okazało się, że musi zostać wydłużony, żeby pomieścić więcej pojazdów kierujących się na obwodnicę.

Czytaj też: Pomysły czytelników na odkorkowanie Trasy W-Z

Przez lata drogowcy wzbraniali się też przed stworzeniem drugiego prawoskrętu, tłumacząc, że będzie on kosztowny ze względu na znajdującą się w tym rejonie infrastrukturę podziemną.

Budowa prawoskrętu potrwa cztery miesiące



Na szczęście te wymówki poszły w końcu w niepamięć i oba pasy zostaną wybudowane dzięki środkom z budżetu obywatelskiego.

- W pierwszej połowie marca zostanie ogłoszony przetarg na budowę prawoskrętu z al. Havla w al. Armii Krajowej do centrum. Prace mają potrwać cztery miesiące od daty podpisania umowy - informuje Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Inwestycja obejmuje swoim zakresem również przebudowę chodników, oświetlenia ulicznego i sygnalizacji świetlnej.

Budowa lewoskrętu w 2021 roku



Z kolei na początku kwietnia ogłoszony zostanie przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla wydłużenia lewoskrętu z al. Havla w kierunku obwodnicy Trójmiasta. Co ciekawe, projekt obejmie również poszerzenie fragmentu ul. Wilanowskiej przed skrzyżowaniem z al. Havla.

- Projekt będzie gotowy w tym roku, a sama realizacja przewidywana jest na rok 2021 - zapowiada Niezgoda.
Według szacunków lewoskręt może kosztować ok. 1 mln zł.

Opinie (174) ponad 10 zablokowanych

  • lewoskręt w kierunku obwodnicy powinien powstać już przed skrzyżowaniem z AK w kierunku Gdańska, inaczej nic to nie zmieni

    • 0 0

  • Kiedy

    A kiedy wreszcie powstanie wiadukt nad Łostowicką???? To dopiero byłoby ułatwienie przepustowości tego miejsca! Nasypy są, ale prowadzą donikąd :(

    • 1 1

  • w tym

    miejscu najlepiej wybudować wiadukty !!!!!

    • 2 0

  • (6)

    Al. Havla: prawoskręt latem, lewoskręt w 2021 roku. A prosto kiedy?

    • 27 12

    • zawiedziony

      Wiadukt, wiadukt, wiadukt, albo głosuję na pisorki.

      • 0 0

    • (2)

      a wiadukt kiedy....w 2050-tym ?

      • 4 1

      • Jakie wiadukty? (1)

        Zdobienie wiaduktów spowodowałoby zatkanie emausa i skrzyżowania na śródmieściu. Te skrzyżowanie zatyka Havla - ok, ale tym samym powoduje zmniejszenie serii aut w mieście. Zobacz co się dzieje na powrocie o 16, gdzie często korek jest już na zjeździe na Chełm. To co masz na wyjeździe z jasienia miałbyś na Chełmie, nie mówiąc już o tym, jak by to wyglądało dalej.

        • 1 2

        • Urzędnicy Gdańscy włączcie myslenie

          W Warszawie na Al. Jerozolimskich zrobiono dwa wiadukty. Dla przypomnienia al. Jerozolimskie prowadzą do ronda Dmowskiego centrum Warszawy, jak widać da się.
          U nas w Gdansku są myslący inaczej.

          • 0 0

    • ale mają czas reakcji??? masakra ten budżet obywatelski, projekty opóźniane po 1-2 lata

      lewoskręt wygrał we wrześniu 2019, to nie można było od razu ogłosić przetargu na 30 metrów asfaltu i ew. zmiany w infrastrukturze energetycznej? to jest aż tak skomplikowane?

      jestem rozczarowany panią prezydent Dulkiewicz bo poza bitwami z PiS-em nic o niej nie słychać. Szkoda Adamowicza w kontekście jego tragedii i dobra Gdańska

      • 10 3

    • nie ma, musisz się opowiedzieć, albo jesteś za prawicą albo lewicą ;)

      • 9 0

  • (6)

    Tam mocno blokują ruch autobusy na przystanku - kto to wymyślił aby autobus przegubowy przecinał cała długość jezdni żeby jechać po trasie ! Po co ten przystanek ? Jest na Płockiej i Lostowickiej - spokojnie by wystarczyły.

    • 83 38

    • Chyba Pan oszalał...

      Widać, że nie porusza się Pan w ogóle komunikacją tylko samochodem. Skoro dla Pana to nie problem żeby podejść na Łostowicką- proszę codziennie parkować samochód kilometr od domu i kilometr od pracy. Przecież to żaden kłopot podejść dalej dla Pana. Licząc drogę z bloków na przystanek plus dla Pana nic nie znaczący fragment do cmentarza- tyle wychodzi po zlikwidowaniu przystanku.

      • 0 0

    • Tam tez jest Urzad Miejski.... (2)

      Wiec chyba wazny przystanek...
      I do tego 2 sklepy- lidl i netto.

      • 13 2

      • Z Cebertowicza jest bliżej do Urzędu :-) A z Lidla i Netto na Przemyska :-) (1)

        Ludzie z Wilanowskiej mają tyle samo z bloków na autobus na Przemyska co na Wilanowska.

        • 4 8

        • Urząd jest teraz i na Milskiego i na Wilanowskiej

          Mowa o tym na Wilaniowskiej.
          A poza tym 262 jedzie Wilanowską nie Havla a przystanek Rogalińska jest daleko.

          • 3 0

    • Wiadomo

      Po co...
      Urząd na Wilanowskiej w sąsiedztwie.
      Tam gdzie urząd tam przystanek.
      Proste?

      • 9 0

    • Dla ludzi z okolicy?

      Moze usunac co drugi przystanek?
      Mniej bedzie zatrzymywania sie i wlaczania do ruchu autobusow?
      Np na Sobieskiego, usunac wiekszosc przystankow bo tarasuja droge....

      • 18 8

  • Ale inwestycje, (2)

    dodanie pasa ruchu w 4 miesiące.
    A kiedy Nowa Świętokrzyska, ile mamy jeszcze tkwić w korkach?

    • 5 2

    • W korkach to tkwić będziesz długo, przy (1)

      tej ilości samochodów - ich wzrastającej liczbie na 1000 osób.

      I nie myśl inaczej, bo wtedy pójdź w drugą stronę - liczba aut spada i ty jako zatwardziały kierowca zostajesz nim jako jedyny.

      Utkniesz wtedy gdzieś w korku ?

      I to nie jest takie zupełnie nierealne, bowiem takie możliwości daje pora nocna, gdzie raport drogowy tego portalu nigdy nie podał informacji o korkach w nocy.

      • 0 2

      • Magistrat Adamoowicza dawal pozwolenia dewelop. i mamy skutki

        • 0 0

  • Kiedy nowa ul. Swietokrzyska bo tam horror mamy od czasów Budynia. Hallo Oleksandra?

    • 4 1

  • Tylko wiadukt

    Po co kombinować . Projekt tego skrzyżowania jest wykonany 30 lat temu. Wystarczy go zrealizować a nie po swojemu poprawiać . Na siłę prowizorki i rozwiązania tymczasowe.

    • 4 2

  • Wyjaśnienie dla niekumatych... (7)

    Kasa na rozwój i bierzące potrzeby bierze się z podatków !

    Jeśli pisuar okrada samorządy z przychodów (np. brak podatku dla "młodych") czy centralizując lokalne dochody, dodając kolejne zadania bez refundacji (np. przebudowa szkół -"deforma") lub podwyżki pensji (które musi sfinansować samorząd z własnej kasy bo refundacji także brak mimo, że nakaz "z góry). A na dodatek Gdańsk zasiedlają ludzie z coraz dziwniejszymi tablicami rejestracyjnymi, którzy nadal odprowadzają podatki "u siebie na pipidówie" (a mają coraz większe roszczenia do nowego miejsca zamieszkania) czy w sąsiednich powiatach - ci najczęściej korzystają z dróg wylotowych. Miasto rozjeżdżają i zanieczyszczają swoimi zdechlakami tzw fachowcy z okolicznych powiatów, którzy także nie odprowadzają tu podatków...

    Takie krótkie wyjaśnienie od mieszkańca z tablicą gd...

    • 8 18

    • Wypada tobie życzyć pracy daleko poza

      Trójmiastem.

      Ja miałem pracę pod Legionowem, w którym miałem mieszkanie służbowe.

      Niedługo, bo po 8 miesiącach w ramach ostrego cięcia kosztów przez właściciela (przestał płacić za tysiące mieszkań służbowych swym pracownikom) i braku podwyżki płacy, aby wtedy samemu płacić za wynajem wróciłem z tego wyjazdu.q

      Czy z braku przemeldowania miasto Legionowo nie miało ze mnie pożytku ?

      Miało, z racji moich tu zakupów i z dochodu za wynajem właściciela mieszkania (podatki od wynajmu), gdzie z racji tego że to Legionowo a nie Warszawa na wiele mieszkań do wynajęcia tutaj nie było chętnych.

      Moje zakupy - podatki od sprzedaży towarów i usług właściciele sklepów zapłacą dopiero wtedy, gdy nastąpi transakcja kupna-sprzedaży. Nie ma transakcji, nie ma z niej podatków.

      Z transakcji sprzedawcy mają kasę na inne, stałe podatki (np. od nieruchomości - który płaci się niezależnie od prowadzonego biznesu).

      A przez pobyt tutaj miałem nie jeść ?

      Podobnie jest z turystyką - są przychody z podatków bazy hotelowej, gastronomicznej i inne.

      Np. Euro 2012 i tysiące irlandzkich i innych kibiców, stojących w długich kolejkach po piwo i inne artykuły spożywcze w sklepach na Głównym Mieście - ich właściciele ryzykowali brak rejestracji sprzedaży na kasach fiskalnych i w raportach za ten okres podali niższe wpływy czyli takie same jak za okres nie było takiej nawały ludzi ?

      Wątpię, bo chyba inspektorzy skarbowi pilnowali tego przez kontrole (a robią to udając zwykłych klientów).

      Obcy pracownicy czy mieszkańcy z dalekimi adresami meldunkowymi to też jak turyści, tyle że będący tu długo.

      Podobnie odwrotnie - wielu mieszkańców Trójmiasta mieszka i pracuje daleko poza nim bez przemeldowania.

      • 0 0

    • obniżenie podatków okradaniem.

      zapisz się do lekarza od głowy. Jak mało miasto ma kasy to niech rydwanów nie kupuje i GPECów nie sprzedaje.

      • 1 0

    • (1)

      Wszystko się zgadza oprócz "bieżących" :), ale miasto mogłoby lepiej wydawać kasę, zrobić raz a dobrze a nie wieczne łatanie co jest wiele droższe. Wydają teraz kasę na skrzyżowanie na niepotrzebne skrzyżowania na Podwalu Przedmiejskim remontowanym kilka lat temu. A tak w ogóle to mieszkańcy Łąkowej jeszcze będą tęsknić za brakiem skrzyżowania jak cały ruch im się wleje z głównej aby ominąć korki.

      • 4 2

      • Nie gadaj bzdetów na temat czego chcą

        mieszkańcy Łąkowej. I pisz logicznie - korek na Podwalu (tunel pod Śmiałą Wisłą nic nie dał, podobnie jak obwodnica południowa ?) to cały ruch przeniesie się na Łąkową ? To korek z Podwala zaniknie.

        Jeśli nie, to kierowcy do Toruńskiej mają tylko Łąkową do dyspozycji ? Tu zmiejszy się ruch na Długich Ogrodach, Szopy, Kamiennej Grobli gdzie tędy kierowcy unikali korka na Podwalu.

        Teraz do Toruńskiej i naokoło jest brukowa Chmielna, będzie Łąkowa.

        • 0 0

    • podatki możesz płacić gdzie chcesz a raczej gdzie mieszkasz ... rejestracja nie ma tutaj znaczenia (1)

      proponuję poczytać i dokształcić się w dziedzinie

      • 4 1

      • Podatki płyną do miejsca zameldowania a nie zamieszkania... Jeśli właściciel auta przeprowadza się (przemeldowuje) do innego powiatu to musi też zmienić dane w dowodzie rejestracyjnym i ...

        • 0 2

    • Ale d**il troll zatruty bezmózg..

      • 0 5

  • Wystarczy, ze

    Autobus będzie wyjeżdżał z przystanku i zablokuje dwa pasu do skrętu w prawo

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane