- 1 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (36 opinii)
- 2 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (258 opinii)
- 3 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (317 opinii)
- 4 Zaginione dzieła na wiadukcie i budynku (29 opinii)
- 5 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (115 opinii)
- 6 Pościg między autami na trzypasmówce (64 opinie)
Alpiniści weszli na most wantowy
Tak wyglądała praca alpinistów na moście wantowym w Gdańsku we wtorek, 8.12.2020.
Pracują kilkaset metrów nad ziemią, a gdy spojrzą w dół, widzą nurt Martwej Wisły i most wantowy. Specjalna grupa alpinistów kończy właśnie prace konserwacyjne na moście im. Jana Pawła II w Gdańsku, a my podejrzeliśmy ich prace okiem kamery.
- Całość prac na moście wantowym została podzielona na pięć etapów. Pierwsze dwa to konserwacja rur osłonowych na pomoście i pylonie. Wymagają one wykonania nowych stałych połączeń, które uległy zużyciu w wyniku pracy mostu - odkształceń i drgań. Nowe połączenia zapewnią ciągłość osłony wanty i zabezpieczą ją przed czynnikami zewnętrznymi. Pracami, które prowadzone będą na wysokościach przy połączeniach rur z pylonem, zajmą się wykwalifikowani alpiniści - przekazała Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Mosty Trójmiasta - weź udział w quizie
Udało nam się zarejestrować ich pracę kamerą. Kilkuosobowy zespół specjalnie wyposażonych robotników we wtorek rano kontynuował roboty.
- Utrudnienia na moście wantowym potrwają do końca tygodnia. W tym czasie powinny zostać zakończone wszystkie prace - powiedziała Joanna Pawelec z firmy Freyssinet Polska, która prowadzi roboty na moście wantowym.
Most wantowy w Gdańsku - wyjątkowy w skali kraju
W tym miejscu warto przypomnieć, że konstrukcja mostu wantowego jest wyjątkowa w skali kraju. Długi na 380 m, szeroki na ponad 20 m, most wantowy posiada trzy przęsła, o rozpiętości 230 m. Co ciekawe, do momentu otwarcia mostu Rędzińskiego we Wrocławiu gdański most wantowy był największym mostem podwieszonym na jednym pylonie, jaki można było zobaczyć w Polsce.
Jego budowa zajęła ponad dwa lata (sierpień 1999 - listopad 2001) i kosztowała 150 mln zł. Niemal połowa środków pochodziła z kredytu Banku Światowego.
Rok temu naprawy potrzebowały dylatacje mostu wantowego
To nie pierwsze prace naprawcze prowadzone na moście wantowym. W ubiegłym roku informowaliśmy, że dylatacje przeprawy wymagają pilnej konserwacji. Utrudnienia trwały wówczas ponad cztery tygodnie - od 2 do 31 lipca. Wykonawcą inwestycji była spółka FB Serwis z Warszawy, która za jej realizację zainkasowała ok. 510 tys. zł. Okres gwarancji na wykonane roboty wynosi sześć lat.
Mosty i kładki Trójmiasta
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (75)
-
2020-12-09 11:41
Donaldzie, ostrożnie !
- 2 4
-
2020-12-09 11:56
Jakieś
Uszkodzenia...
- 0 0
-
2020-12-09 12:01
Kilkaset metrow nad
A wysokość w artykule nieco 100 m.
- 7 1
-
2020-12-09 12:05
Trochę (1)
sie Pan Redaktor raczył pomylić, most nie ma kilkaset metrów wysokości.
- 8 0
-
2020-12-09 12:42
ale jak to brzmi :)
jak do wyboru jest rzetelność czy klikanie, to co wybiorą?
- 3 0
-
2020-12-09 12:39
Z perspektywy czasu widać, że most wantowy najlepiej to wygląda. Skomplikowana konstrukcja i jej budowa z pewnością dużo kosztuj
Konserwacja i naprawy na pewno także nie mało a do tego są bardzo kłopotliwe dla użytkowników. wg mnie most powinien być tak zbudowany, że po oddaniu zapominam o nim na 30 lat. tylko rutynowe przeglądy.
- 3 3
-
2020-12-09 12:43
Z kim trzeba gadać żeby tam wejść? (1)
Wewnątrz jest szyb z drabinami prowadzący do góry
- 3 0
-
2020-12-09 13:05
Z JPII
W końcu to jego most.
- 2 0
-
2020-12-09 12:55
Fajny jest ten taras widokowy
Na samej górze i dojscie do niego za metalowymi drzwiami.
- 2 1
-
2020-12-09 12:55
Nurt (2)
Nurt Martwej Wisły, dobre ale przecież ona nie ma nurtu, Brawo panie Szymonie ;)
- 2 6
-
2020-12-09 13:06
Zdziwiłbys sie ale ma
Około węzła.
- 0 0
-
2020-12-09 14:26
każda rzeka ma nurt, taka natura rzeki
- 1 0
-
2020-12-09 12:59
Do dziś nie rozumiem co ma wspólnego JPII z tym mostem. (2)
Patron dobrany na siłę.
- 9 2
-
2020-12-09 13:05
Zmienić na Lecha Kaczyńskiego i radnym PiS głowy wybuchną z powodu zwarcia. (1)
- 2 0
-
2020-12-09 13:30
Hahaha, to byłby dobry myk.
Ale radni w Gdańsku nie mają tzw. jaj żeby to zrobić.
- 2 0
-
2020-12-09 13:28
czy można inaczej (1)
Nie rozumiem dlaczego konserwacja w grudniu a nie latem .
Dlaczego 1000 samochodów stoi a na moście żadnego pracownika , rozłożenie pachołków na jezdni to kwestia góra pół godziny a nie w godzinach szczytu blokować ruch gdy nie ma żadnej pracy na moście . Trochę pomyślunku !- 8 2
-
2020-12-09 14:02
To jest niestety standard w całej Polsce.
Czasem mam wrażenie że ci wszyscy remontujący i bez ładu i składu blokujący przejazd sami nie jeżdżą autami. Ale to przecież niemożliwe.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.