- 1 Nocna komunikacja do poprawki (190 opinii)
- 2 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (368 opinii)
- 3 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (52 opinie)
- 4 Zaginione dzieła na wiadukcie i budynku (71 opinii)
- 5 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (136 opinii)
- 6 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (332 opinie)
Alpiniści weszli na most wantowy
Tak wyglądała praca alpinistów na moście wantowym w Gdańsku we wtorek, 8.12.2020.
Pracują kilkaset metrów nad ziemią, a gdy spojrzą w dół, widzą nurt Martwej Wisły i most wantowy. Specjalna grupa alpinistów kończy właśnie prace konserwacyjne na moście im. Jana Pawła II w Gdańsku, a my podejrzeliśmy ich prace okiem kamery.
- Całość prac na moście wantowym została podzielona na pięć etapów. Pierwsze dwa to konserwacja rur osłonowych na pomoście i pylonie. Wymagają one wykonania nowych stałych połączeń, które uległy zużyciu w wyniku pracy mostu - odkształceń i drgań. Nowe połączenia zapewnią ciągłość osłony wanty i zabezpieczą ją przed czynnikami zewnętrznymi. Pracami, które prowadzone będą na wysokościach przy połączeniach rur z pylonem, zajmą się wykwalifikowani alpiniści - przekazała Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Mosty Trójmiasta - weź udział w quizie
Udało nam się zarejestrować ich pracę kamerą. Kilkuosobowy zespół specjalnie wyposażonych robotników we wtorek rano kontynuował roboty.
- Utrudnienia na moście wantowym potrwają do końca tygodnia. W tym czasie powinny zostać zakończone wszystkie prace - powiedziała Joanna Pawelec z firmy Freyssinet Polska, która prowadzi roboty na moście wantowym.
Most wantowy w Gdańsku - wyjątkowy w skali kraju
W tym miejscu warto przypomnieć, że konstrukcja mostu wantowego jest wyjątkowa w skali kraju. Długi na 380 m, szeroki na ponad 20 m, most wantowy posiada trzy przęsła, o rozpiętości 230 m. Co ciekawe, do momentu otwarcia mostu Rędzińskiego we Wrocławiu gdański most wantowy był największym mostem podwieszonym na jednym pylonie, jaki można było zobaczyć w Polsce.
Jego budowa zajęła ponad dwa lata (sierpień 1999 - listopad 2001) i kosztowała 150 mln zł. Niemal połowa środków pochodziła z kredytu Banku Światowego.
Rok temu naprawy potrzebowały dylatacje mostu wantowego
To nie pierwsze prace naprawcze prowadzone na moście wantowym. W ubiegłym roku informowaliśmy, że dylatacje przeprawy wymagają pilnej konserwacji. Utrudnienia trwały wówczas ponad cztery tygodnie - od 2 do 31 lipca. Wykonawcą inwestycji była spółka FB Serwis z Warszawy, która za jej realizację zainkasowała ok. 510 tys. zł. Okres gwarancji na wykonane roboty wynosi sześć lat.
Mosty i kładki Trójmiasta
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (75)
-
2020-12-09 13:38
Wspinacze nie alpiniści (1)
- 1 1
-
2020-12-09 13:59
A może taternicy albo himalaiści?
- 0 0
-
2020-12-09 15:08
Uuuu ale wyczyn.
- 0 0
-
2020-12-09 15:23
A teraz najlepsze - z technicznego punktu widzenia most wantowy w tym miejscu jest bez sensu - wystarczyłby zwykły, tańszy.... (3)
Most wantowy buduje się najczęściej w przypadku konieczności połączenia dwóch dalekich brzegów i uzyskania dużego prześwitu pomiędzy filarami jak i mostem a lustrem wody.
W tym przypadku mamy do czynienia z Martwą Wisłą - relatywnie płytkim kanałem i w sąsiedztwie niskiego i wąskiego mostu kolejowego...... Kolejny przykład przewymiarowanej inwestycji z tysiącami m3 betonu, który mógłby zostać spożytkowany gdzie indziej.
Do tego dochodzi konieczność stałej rewizji lin nośnych i ewentualnej z wiekiem ich wymiany. Czysta skarbonka. Może nie klasy Stadion w Letnicy ale o podobnym efekcie.- 9 6
-
2020-12-09 15:27
Tak, tak, na pewno.
Zgłoś się na ministra.
- 2 0
-
2020-12-09 16:00
Oczywiście, że na pewno (1)
Ograniczeniem dla jednostek pływających po Matwej Wiśle jest most Siennicki, który ma dwie podpory i składa się z trzech przęseł gdzie maksymalna szerokość wynosi ok 20 m a prześwit ok 7,5 m. Można było postawić podobny do Siennickiego i nie ograniczyłoby to ani ruchu wodnego ani kołowego. A mogło być kilka razy tańsze.
- 2 0
-
2020-12-09 19:51
Po co tańszy jak można droższy..... taki ładny amerykański
Fajnie się wydaje cudze pieniądze.....
Most podobny do Siennickiego kosztowałby pewnie trzy razy mniej.
No i oczywiście nie trzeba byłoby wymieniać want i prowadzić konserwacji na dużej wysokości. Ogarnąłby to podnośnik z barki.....- 0 0
-
2020-12-09 15:32
niech ten syf umyją bo on już zgnije od brudu błota i rdzy
- 0 2
-
2020-12-09 15:43
Red. Ziębę trochę poniosło z tym "kilkaset". Pylon ma wysokość 98 m
- 3 0
-
2020-12-09 15:46
klątwa jp2
- 2 1
-
2020-12-09 16:12
dylatacje w tym roku
też wymagają naprawy. Podczas korków powstały wyrwy w jezdni. Ciekawe kto pierwszy zostawi tam zawieszenie
- 2 1
-
2020-12-09 17:40
Nie wiem, nie znam się, ale...
Czy wykonanie takich prac latem nie jest łatwiejsze, sprawniejsze, przyjemniejsze i bardziej skrupulatne ?
- 5 0
-
2020-12-09 21:57
Nie ma czegoś takiego jak lęk wysokości. Jest lęk przed upadkiem z wysokości. ;)
- 1 1
-
2020-12-09 22:25
Proponuję zrobić reportaż o nas, wysokościowcach, którzy dzień dnia wchodzą na 100m lub więcej, a dużo jest takich osób :)
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.