- 1 Zaginione dzieła na wiadukcie i budynku (49 opinii)
- 2 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (43 opinie)
- 3 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (291 opinii)
- 4 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (322 opinie)
- 5 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (127 opinii)
- 6 Pościg między autami na trzypasmówce (65 opinii)
Ambitny budżet Gdyni na 2019 rok
1 mld 710 mln zł wpływów i 1 mld 858 mln zł wydatków zakłada projekt budżetu Gdyni na 2019 rok. Miasto będzie spłacać 92 mln zł kredytu i planuje zaciągnąć kolejną długoterminową pożyczkę - nawet na 240 mln zł.
Zobacz również: Rekordowy budżet Gdańska w 2019 roku.
Ponad połowę dochodów własnych miasta stanowią wpływy z podatku dochodowego jego mieszkańców, które wynoszą 52,8 proc. i mają być o 8 proc. wyższe niż przed rokiem. Przypomnijmy przy tym, że liczba mieszkańców Gdyni sukcesywnie maleje, więc wprost wynika z tego, że pensje gdynian są coraz wyższe.
Zobacz projekt budżetu Gdyni na 2019 rok.
Gdynia planuje zaciągnąć 240 mln zł na pokrycie deficytu, ale jeszcze nie jest pewne, czy będzie wnioskować o pełną kwotę. Chce bowiem nadal inwestować i wykorzystać ok. 148 mln zł dotacji z Unii Europejskiej na wydatki majątkowe oraz 20,5 mln zł na bieżące (połowa przeznaczona zostanie na rozwój szkolnictwa zawodowego).
W budżecie zapisano m.in. 23,5 mln zł na budowę Parku i parkingu centralnego na 270 samochodów, 48,3 mln zł na rewitalizację dzielnic: Witomino-Radiostacja, Oksywie, Chylonia i Kamienna Góra, a także 41 mln zł na budowę szkoły na Wiczlinie oraz 20,8 mln zł na modernizację energetyczną budynków komunalnych oraz budynków użyteczności publicznej.
Gdynia stawia na inwestycje drogowe
W 2019 roku nie zmieniają się priorytety inwestycyjne Gdyni. Nadal na pierwszym miejscu będą drogi i transport. Gdynia chce wydać na nie ponad 307,5 mln zł, co stanowi 59,2 proc. wszystkich wydatków majątkowych.
Czytaj także: Budżet Sopotu na 2019 rok.
Najwięcej pochłonie zakup nowych autobusów i trolejbusów (124,5 mln zł). 35 mln zł przeznaczono na modernizację dróg powiatowych, na co składa się przede wszystkim przebudowa witomińskiego odcinka ul. Chwarznieńskiej, która szersza dla kierowców nie będzie, ale pojawi się na niej buspas i droga rowerowa. Do tego dojdzie 8 mln zł na remonty dróg gminnych i 0,5 mln zł na oświetlenie ulic.
33,6 mln zł pochłonie budowa węzła integracyjnego przy przystanku kolei metropolitalnej Gdynia Karwiny, a 19,2 mln zł stworzenie węzła integracyjnego Chylonia.
Projekt budżetu radni przegłosują w ciągu najbliższych tygodni.
Opinie (200) 2 zablokowane
-
2018-12-07 10:21
Było coś o bonifikacie na przekształcenie prawa użytkowania wieczystego?
- 9 0
-
2018-12-07 10:21
Budżet 1 858 000, w tym na poważne remonty dróg
30-40 mln.
- 24 1
-
2018-12-07 07:42
Nie marudzić, sami wybraliście w wyborach (3)
- 51 5
-
2018-12-07 07:55
(2)
Nie było na kogo głosować :(
- 1 19
-
2018-12-07 10:20
A co, miał Eugeniusz Kwiatkowski z zaświatów przybyć? Kandydatów było aż nadto, a wybraliście najgorszego.
- 12 0
-
2018-12-07 08:53
A pan Żmuda
- 8 3
-
2018-12-07 09:56
Jaka Gdynia jest żałosna...
- 20 1
-
2018-12-07 09:52
Smorzadność = Pislandia
Szczurek ze swoimi szemranymi kumplami - Łucyk. Jaki pogoniony PiS?
- 14 9
-
2018-12-07 09:05
Chylonia chylonia
A co drodzy urzedasy z przejazdami w tej okolicy dramat i kpina
- 19 2
-
2018-12-07 08:24
tunej pod torami na Północnej zrobią? (1)
- 31 1
-
2018-12-07 08:54
Wizualizacja jest
Pan Szczerba zaraz wrzuci.
- 8 0
-
2018-12-07 07:03
(1)
Szczur jak król europy. Sprzedaje wszystko bierze kredyty i zadłuża jeszcze bardziej, a później kombinuje co tu sprzedać i gdzie ulicy nie wyremontować.
- 146 28
-
2018-12-07 08:46
240 mln kredytu na ćwierćmilionowe miasteczko
Oni oszaleli.
- 14 2
-
2018-12-07 08:43
Jak?
"Najwięcej pochłonie zakup nowych autobusów i trolejbusów 124,5 mln zł". Jak się pytam jak? Przecież zakup nowych pojazdów jest współfinansowany z środków z UE, dodatkowo był wpisany w strategie budżetowa 2018 roku. Ktoś tu komuś próbuje zamydlić oczy.
- 25 2
-
2018-12-07 08:34
wybory
miasto idiotow , dla idiotow !
- 22 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.