- 1 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (139 opinii)
- 2 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (237 opinii)
- 3 Nowy, 20. punkt widokowy w Gdańsku (37 opinii)
- 4 Pajęczyny pełne larw na Zaspie (81 opinii)
- 5 Pełno usterek i pustostanów na dworcu (168 opinii)
- 6 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (198 opinii)
Autobus na al. Adamowicza dopiero wiosną
Po otwarciu al. Pawła Adamowicza mieszkańcy Jasienia i Ujeściska zastanawiają się, czy i kiedy na nowej drodze pojawią się autobusy. Pytanie wydaje się zasadne, bo wzdłuż nowej trasy powstały przystanki, a tramwaj pojawi się na niej dopiero w maju. W tym samym czasie pojadą tamtędy także autobusy, ale tylko nocnej linii N2.
Na razie z drogi mogą korzystać tylko kierowcy, bo wciąż trwają prace przy budowie torowiska tramwajowego i sieci trakcyjnej. Do ruchu nie jest też dopuszczona droga rowerowa.
Niektórzy mieszkańcy dzielnic, które zyskały nowe połączenie, zastanawiają się, czy i kiedy miasto planuje uruchomić tam połączenie autobusowe.
W e-mailu do naszej redakcji pan Kamil zauważa, że do czasu uruchomienia tramwaju - co ma nastąpić w maju 2020 r. - linia autobusowa w znaczący sposób poprawiłaby skomunikowanie południowych dzielnic z Moreną oraz umożliwiła mieszkańcom przesiadkę na tramwaj. Nasz czytelnik zwraca też uwagę na powstałe w ramach inwestycji przystanki autobusowe.
- Autobus jadący z południa przez al. Pawła Adamowicza pozwoliłby co najmniej o połowę skrócić czas dotarcia na Morenę bądź do Wrzeszcza. Linia tramwajowa ma zostać otwarta za kilka miesięcy, jednak bez połączenia do Wrzeszcza omijającego centrum nie będzie ona alternatywą z uwagi na długość czasu przejazdu. Rozumiem, że obecnie trwają ferie, ale być może po nich planowane jest uruchomienie nowej linii z południa do Wrzeszcza bądź centrum przez al. Pawła Adamowicza? Wzdłuż niej powstały nowe przystanki, które to sugerują, ale ze strony ZTM brak jakiejkolwiek informacji zwrotnej - napisał nasz czytelnik.
Gotowy jeden przystanek z kilku
We wtorek wybraliśmy się na miejsce, by ocenić, czy uruchomienie linii autobusowej - choćby tymczasowo do chwili, gdy będzie gotowe torowisko tramwajowe - jest realne. Część przystanków - choćby ten w okolicy skrzyżowania z ul. Stolema - jest pozornie gotowa do użytkowania. Na pozostałych wciąż trwają prace, bo cała trasa jest wciąż formalnie placem budowy.
Autobus będzie, ale tylko nocny
Jak informuje biuro prasowe Urzędu Miejskiego w Gdańsku, na uruchomienie regularnych linii nie ma szans.
- Przewidywany termin uruchomienia komunikacji miejskiej w ciągu al. Pawła Adamowicza to maj 2020 r., a więc po zakończeniu inwestycji. Jeśli chodzi o linie autobusowe, na tej trasie planowane jest włączenie do ruchu linii nocnej N2 - mówi Jędrzej Sieliwończyk z biura prasowego.
Obecnie linia N2 kursuje między pętlą Łostowice Świętokrzyska a Nowym Portem.
W ostatnich latach to stała tendencja w planowaniu nowych linii autobusowych. Zarząd Transportu Miejskiego stara się unikać sytuacji dublowania w jednym miejscu biegnących równolegle linii tramwajowych i autobusowych. Z tego m.in. względu w 2015 r. przebudowano i otwarto nową pętlę autobusowo-tramwajową na Siedlcach, po czym skrócono do niej wszystkie linie autobusowe jadące do tej pory do centrum.
Nowa linia tramwajowa od 2021 r.
Przypomnijmy, że docelowo tramwaje z Brętowa mają kursować przez al. Pawła Adamowicza w kierunku centrum aż do Stogów. Nastąpi to jednak dopiero po powstaniu linii tramwajowej w ciągu Nowej Warszawskiej, a więc najwcześniej w 2021 r. Nowa linia prawdopodobnie otrzyma nr 13 i będzie jedną z najdłuższych linii w Gdańsku.
Do tego czasu trasę z Brętowa na Jasień i Ujeścisko obsłuży linia nr 12, która obecnie kursuje między Migowem a Oliwą. Na końcu nowej trasy nie będzie możliwości zawracania, dlatego powstanie tam specjalny rozjazd, który od maja 2020 r. pozwoli tramwajom dwukierunkowym powrócić w kierunku Oliwy.
Opinie (329) ponad 50 zablokowanych
-
2020-01-15 07:14
Gdzie kolejne inwestycje? (1)
Wszysko super! Chcialbym tylko zwrocic uwage, ze nowa Bulonska jest pierwsza ulica, ktora miala powstac w ramach projektu drogowego na poludniu w latach 2014-2020, z tego co pamietam to tych inwestycji w tych latach miało być jeszcze 5. Oczywiscie ciesze sie z tej drogi, ale moze zamiast zachwycania sie nad nią, zacznijmy rozmawiac o tym jak znalezc srodki na kolejne inwestycje chyba ze chcemy zakonczyc projekt rozwoju drog na poludniu za 6-10 lat
- 49 3
-
2020-01-15 09:31
Dokładnie, gdzie Nowa Jabłoniowa która miała powstać wiele lat temu, a teraz nagle zasłaniają się planem zagospodarowania wokół Stężyckiej. Nie wiadomo też jak wygląda sytuacja z Nową Warszawską. Piszą o 2021, ale jak się patrzy na Nową Bulońską to wiadomo że ten termin jest nierealny.
- 7 0
-
2020-01-15 09:30
Najważniejsze, że jest nowa trasa ! Zresztą zgodnie z zapowiedzią tramwaje i autobusy ruszą na wiosnę.
- 3 4
-
2020-01-15 09:30
ulica nieudacznika.. nic tu nie działa.
- 13 3
-
2020-01-15 09:27
Pogłos zachwytu taki na tą aleje.. tramwaje nie jeżdżą bo dopiero od kwietnia, specjalne otwarcie wokół plac budowy. Terminy przekroczone, niedoróbki. Dzielimy się dobrem drodzy mieszkańcy..
- 11 0
-
2020-01-15 09:25
(1)
Kiedy ten portal zrobi porządek z trollami?
- 2 14
-
2020-01-15 09:27
jak pani zmądrzeje i przestanie wypisywać brednie
- 3 0
-
2020-01-15 09:12
Przez al Adamowicza powinien jechać 168 do Wrzeszcza. Albo 115 (1)
A teraz to takie ślimaki miejskie krążące przez całe miasto. Czyli komunikacja po gdańsku.
Druga sprawa po co na alei Adamowicza zatoki? Niewygodne, wyginają chodnik, kosztowne, spowalniają ruch autobusów.- 10 3
-
2020-01-15 09:25
tylko 184
lub 242.. a nie ten budyn zlikwidowal w ramach rozwoju miasta.
- 1 1
-
2020-01-15 08:55
Esencja tego miasta i jego polityki transportowej (2)
Prawdziwa realizacja testamentu Pawła Adamowicza
- 25 0
-
2020-01-15 09:13
No niestety (1)
PA był może sympatyczny jako człowiek, ale głowy do transportu czy planowania miasta to on nie miał. Tylko solidarność, godność, demokracja ple ple
- 5 2
-
2020-01-15 09:25
sympatyczny dopoki mowiles to co bylo po jego mysli
tak nasylal ludzi na ciebie.
- 6 0
-
2020-01-15 09:24
Dla garstki znajomych i kolesi z UM. reszta jest potrzebna tylko w kampanii i w dniu wyborów
- 9 1
-
2020-01-15 07:50
(3)
Będzie sanktuarium. Szafarzem żonka ma być. Ma namaszczać abyś żył w dostatku i Abyś nie umiał się doliczyć swojego majątku.
- 35 8
-
2020-01-15 07:58
I Banaś obok (2)
otworzy hotel na godziny.
Dla strudzonych podróżą- 4 7
-
2020-01-15 09:23
banasia to masz w krakowie
jak i starego komucha majchrowskiego
- 3 1
-
2020-01-15 08:12
grodzki jak rydzyk będzie zbierał koperty
- 13 1
-
2020-01-15 09:15
Kompetencje ZTM (?)
Gdyby w tym mieście zarządzał transportem ktoś kompetentny i potrafiący spojrzeć nie tylko poza rutynę, to utworzone by zostało połączenie autobusowe łączące Jabłoniową, Przywidzką lub Ujeścisko z Wrzeszczem już teraz.
Brak przystanków na nowym odcinku nie jest wytłumaczeniem, autobusy mogą się po prostu na razie na nich nie zatrzymywać. Tymczasem ludzie przesiadają się do samochodów i już nie wrócą do transportu zbiorowego.
Brak planowanej linii autobusowej w przyszłości również świadczy o nieprawidłowym spojrzeniu na funkcjonowanie transportu zbiorowego. Z obecnych założeń ZTM wynika, że pasażer z ul. Jabłoniowej lub Przywidzkiej i okolic udając się w kier. Wrzeszcza lub Oliwy, ma dojechać do tramwaju na węzeł Jabłoniowa, przesiąść się, następnie dojechać do Warneńskiej, aby znowu się przesiąść na autobus. Absurd!- 20 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.