- 1 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (138 opinii)
- 2 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (234 opinie)
- 3 Nowy, 20. punkt widokowy w Gdańsku (37 opinii)
- 4 Pajęczyny pełne larw na Zaspie (81 opinii)
- 5 Pełno usterek i pustostanów na dworcu (168 opinii)
- 6 Andrzej Duda dziękował strażnikom granic (277 opinii)
Autobus na al. Adamowicza dopiero wiosną
Po otwarciu al. Pawła Adamowicza mieszkańcy Jasienia i Ujeściska zastanawiają się, czy i kiedy na nowej drodze pojawią się autobusy. Pytanie wydaje się zasadne, bo wzdłuż nowej trasy powstały przystanki, a tramwaj pojawi się na niej dopiero w maju. W tym samym czasie pojadą tamtędy także autobusy, ale tylko nocnej linii N2.
Na razie z drogi mogą korzystać tylko kierowcy, bo wciąż trwają prace przy budowie torowiska tramwajowego i sieci trakcyjnej. Do ruchu nie jest też dopuszczona droga rowerowa.
Niektórzy mieszkańcy dzielnic, które zyskały nowe połączenie, zastanawiają się, czy i kiedy miasto planuje uruchomić tam połączenie autobusowe.
W e-mailu do naszej redakcji pan Kamil zauważa, że do czasu uruchomienia tramwaju - co ma nastąpić w maju 2020 r. - linia autobusowa w znaczący sposób poprawiłaby skomunikowanie południowych dzielnic z Moreną oraz umożliwiła mieszkańcom przesiadkę na tramwaj. Nasz czytelnik zwraca też uwagę na powstałe w ramach inwestycji przystanki autobusowe.
- Autobus jadący z południa przez al. Pawła Adamowicza pozwoliłby co najmniej o połowę skrócić czas dotarcia na Morenę bądź do Wrzeszcza. Linia tramwajowa ma zostać otwarta za kilka miesięcy, jednak bez połączenia do Wrzeszcza omijającego centrum nie będzie ona alternatywą z uwagi na długość czasu przejazdu. Rozumiem, że obecnie trwają ferie, ale być może po nich planowane jest uruchomienie nowej linii z południa do Wrzeszcza bądź centrum przez al. Pawła Adamowicza? Wzdłuż niej powstały nowe przystanki, które to sugerują, ale ze strony ZTM brak jakiejkolwiek informacji zwrotnej - napisał nasz czytelnik.
Gotowy jeden przystanek z kilku
We wtorek wybraliśmy się na miejsce, by ocenić, czy uruchomienie linii autobusowej - choćby tymczasowo do chwili, gdy będzie gotowe torowisko tramwajowe - jest realne. Część przystanków - choćby ten w okolicy skrzyżowania z ul. Stolema - jest pozornie gotowa do użytkowania. Na pozostałych wciąż trwają prace, bo cała trasa jest wciąż formalnie placem budowy.
Autobus będzie, ale tylko nocny
Jak informuje biuro prasowe Urzędu Miejskiego w Gdańsku, na uruchomienie regularnych linii nie ma szans.
- Przewidywany termin uruchomienia komunikacji miejskiej w ciągu al. Pawła Adamowicza to maj 2020 r., a więc po zakończeniu inwestycji. Jeśli chodzi o linie autobusowe, na tej trasie planowane jest włączenie do ruchu linii nocnej N2 - mówi Jędrzej Sieliwończyk z biura prasowego.
Obecnie linia N2 kursuje między pętlą Łostowice Świętokrzyska a Nowym Portem.
W ostatnich latach to stała tendencja w planowaniu nowych linii autobusowych. Zarząd Transportu Miejskiego stara się unikać sytuacji dublowania w jednym miejscu biegnących równolegle linii tramwajowych i autobusowych. Z tego m.in. względu w 2015 r. przebudowano i otwarto nową pętlę autobusowo-tramwajową na Siedlcach, po czym skrócono do niej wszystkie linie autobusowe jadące do tej pory do centrum.
Nowa linia tramwajowa od 2021 r.
Przypomnijmy, że docelowo tramwaje z Brętowa mają kursować przez al. Pawła Adamowicza w kierunku centrum aż do Stogów. Nastąpi to jednak dopiero po powstaniu linii tramwajowej w ciągu Nowej Warszawskiej, a więc najwcześniej w 2021 r. Nowa linia prawdopodobnie otrzyma nr 13 i będzie jedną z najdłuższych linii w Gdańsku.
Do tego czasu trasę z Brętowa na Jasień i Ujeścisko obsłuży linia nr 12, która obecnie kursuje między Migowem a Oliwą. Na końcu nowej trasy nie będzie możliwości zawracania, dlatego powstanie tam specjalny rozjazd, który od maja 2020 r. pozwoli tramwajom dwukierunkowym powrócić w kierunku Oliwy.
Opinie (329) ponad 50 zablokowanych
-
2020-01-15 07:46
ile przejść naziemnych zostanie wyprodukowanych na tej trasie (1)
co by rowerowa anarchia zaakceptowała ten projekt
- 15 7
-
2020-01-15 08:26
Rowerem można przekraczać jezdnie w każdym miejscu.
- 1 3
-
2020-01-15 07:12
Tyle tylko że tramwaje jeżdżą wolniej niż autobusy! (1)
Nikt nie będzie chciał jeździć krajoznawczo że słabą częstotliwością kursowania.
- 50 9
-
2020-01-15 08:24
Mieszkańcy chcieli tramwaju to mają. A że większość ludzi to d*bile, to widać efekty. Przepłacili za tramwaj prawie 10 baniek względem autobusu za 1,5 mln, a czas podróży dłuższy.
- 7 4
-
2020-01-15 08:20
poprawi skomunikowanie południowych dzielnic z Moreną
Kłamstwo, ponieważ Morena służy tylko jako przejazd do innych dzielnic. A ponadto nic się nie robi z dojazdem do Kartuskiej od strony Piekarniczej wzdłuż Myśliwskiej, która jest drogą zamieszkania a pełni rolę taką jak Aleja Adamowicza, czyli służy jako dojazdów na Cedrową i innych dzielnić
- 16 4
-
2020-01-15 08:18
W głowach wam się przewraca! Autobus i co jeszcze? Szybki tramwaj? Taaaa tylko aby dał radę wyhamować!
- 9 3
-
2020-01-15 08:11
plac budowy
Ciekawe ile razy będą jeszcze otwierali tą drogę. Jak na razie to tam jest plac budowy, wystające studzienki i raczej mało bezpiecznie. Ciekawe kto będzie płacił odszkodowania za uszkodzenia aut, postawili znak 30 km i myślą że problem rozwiązany.
- 24 3
-
2020-01-15 08:10
To jest miś
na skalę naszych możliwości. Ty wiesz co my robimy tym misiem? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie, mówimy, to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo!
- 26 5
-
2020-01-15 08:05
Patrząc na to co dzieje się wokół tej inwestycji to jej patron nie mógłby być inny i lepszy.
- 31 5
-
2020-01-15 08:05
komuna wiecznie żywa.
droga bez ostatniej warstwy asfaltu, bez autobusów, szyny ledwo się trzymają...
- 31 4
-
2020-01-15 08:01
lol jak samochodem zawsze jest 5 razy szybciej to jak chcą zachęcić do komunikacji? złośliwie niema autobusów na obwodnicy i Adamowicza.
- 27 3
-
2020-01-15 08:00
Na nowej Bulońskiej
Jeśli już. Adamowicza to jest dla urzedasow.
- 38 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.