- 1 Borawski i Lodzińska wiceprezydentami? (110 opinii)
- 2 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (163 opinie)
- 3 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (65 opinii)
- 4 Mieczysław Struk wybrany marszałkiem (115 opinii)
- 5 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (127 opinii)
- 6 Światła na ostatniej zebrze na Grunwaldzkiej (120 opinii)
Autobusy zastępcze winne korków na Stogach?
Remont torów tramwajowych na Przeróbkę doskwiera nie tylko pasażerom komunikacji miejskiej, ale również kierowcom samochodów. Reorganizacja ruchu, w tym zamknięcie Mostu Siennickiego, sprawiła, że codziennie tworzą się korki na ul. Wosia Budzysza.
- Po zamknięciu Mostu Siennickiego ruch ze Stogów na Przeróbkę jest minimalny. W związku z tym pas do jazdy prosto jest stale pusty, natomiast pas do skrętu w stronę ul. Elbląskiej przez most wantowy - wiecznie zajęty. Proponowałbym wprowadzić możliwość skrętu na most wantowy z dwóch pasów, co znacznie zmniejszyłoby korki, które sięgają często centrum Stogów - proponuje pan Jarosław, czytelnik Trojmiasto.pl
Propozycję naszego czytelnika przesłaliśmy do Zarządu Dróg i Zieleni, aby ustosunkował się do niej i ewentualnie naniósł poprawki w organizacji ruchu, wprowadzając tymczasowe oznakowanie.
- Wniosek ten potraktowaliśmy jako oficjalny i został złożony do Działu Inżynierii Ruchu. Jeżeli da się faktycznie wprowadzić taką organizację ruchu, jak proponuje czytelnik, to ją zastosujemy - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik ZDiZ w Gdańsku.
Na tej odpowiedzi niestety na razie zakończyły się działania ZDiZ. Propozycję czytelnika wysłaliśmy w poniedziałek 21 lipca, zaś odpowiedź rzecznik otrzymaliśmy w środę. W piątek upewniliśmy się, czy zostały podjęte jakieś decyzje, ale wniosek nadal był nierozpatrzony.
Zdaniem naszych czytelników, korki powoduje jednak nie tylko niewydolne skrzyżowanie z Trasą Sucharskiego, ale również usytuowanie przystanków autobusów zastępczych za tramwaj w ciągu ul. Wosia Budzysza.
- Przystanki zostały bezmyślnie usytuowane w najwęższych miejscach, przez co samochody nie mogą omijać autobusów na przystankach. To sprawia, że przez jeden autobus stoi cała kolejka aut, nieraz nawet od Stogów. Dlaczego nie przesunięto przystanków w miejsca, gdzie jezdnia szeroka jest na dwa pasy ruchu? - dziwi się pan Maciej, czytelnik Trojmiasto.pl
- Podobny system lokalizacji przystanków z powodzeniem stosowaliśmy już na przystanku Mostostal podczas wstrzymania ruchu tramwajowego. W ten sposób unikamy sytuacji, w której pasażerowie wysiadający z autobusów, "wyskakują" zza pojazdu wprost pod koła samochodów, jadących równoległym pasem. Ponadto autobusy w ten sposób wymuszają spowolnienie ruchu, a więc liczba kierowców przekraczających prędkość jest redukowana dzięki takiemu rozwiązaniu - wyjaśnia Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku ds. przewozów.
Dodatkowo urzędnicy przypominają, że na etapie planowania lokalizacja przystanków i organizacji ruchu była zatwierdzona przez specjalną komisję, w skład której oprócz ZTM, wchodzą też przedstawiciele też m.in. Zarząd Dróg i Zieleni oraz policja.
Prace przy remoncie trasy na Przeróbkę potrwają do września 2015 r. Wcześniej, bo już do końca br. zostanie otwarte połączenie tramwajowe do pętli Przeróbka, choć nadal, ze względu na prace budowlane, zamknięty będzie dla ruchu aut Most Siennicki i odcinek komunikacji tramwajowej między Przeróbką a Stogami.
Postęp prac nad remontem trasy tramwajowej na Przeróbkę. Film prezentuje stan sprzed ok. tygodnia.
Miejsca
Opinie (86) 1 zablokowana
-
2014-07-28 13:11
zmiana oznakowania (1)
Prz moscie wantowym przy lewoskrecie postawic znak pierwszenstwa przejazdu,taki sam znak przy lewoskrecie z mostu wantowego na stogi.Problem sam sie rozwiaze
- 2 3
-
2014-07-28 13:39
nie za dużo tych lewoskrętów?
- 2 1
-
2014-07-28 11:30
"...winne korków na Stogach" (3)
Co to k...a jest? Język polski ma 7 przypadków, to chyba nie tak dużo, żeby się nauczyć poprawnie je odmieniać. Dotyczy to zwłaszcza dziennikarzy, nawet tych lokalnych.
- 14 7
-
2014-07-28 12:06
jeden z siedmiu, a więc dopełniacz (2)
Przynajmniej tak twierdzi sjp.pwn.pl
Być winnym katastrofy, klęski, nieszczęścia, zbrodni- 6 2
-
2014-07-28 13:11
być winnym komu? czemu? - korkom. (1)
Studiowanie słownika na pamięć to za mało.
- 1 4
-
2014-07-28 13:38
wiec co te autobusy
są tym korkom winne?
- 4 0
-
2014-07-28 12:58
Wczoraj jechałem na plaże na Stogach (1)
Autobusy jadą tam pod prąd, wprost przed pojazdy. Mam zdjęcie, gdyby ktoś nie wierzył.
- 1 14
-
2014-07-28 13:21
I bardzo dobrze zrobił, przynajmniej Twoja d*pa nie kleiła się do siedzenia. Gdyby ktoś z ZTM-u pomyślał, to właśnie przekierował by autobusy na lewy pas wahadłowo.
- 2 4
-
2014-07-28 12:32
Totalne Bzdury
Wiele osób piszących tutaj ma rację, że redukując liczbę samochodów poprzez przesiadkę na autobus usprawni ruch. Sam tak zrobiłem ze względu na to, że nie chciało mi się stać za autobusem teraz jeżdżę po pierwszej bez nerwów a po drugie taniej, wiem że zaraz polecą teksty rozgoryczonych kierowców w stylu "nie masz kasy to się pchasz do busa" ale szczerze mówiąc jakoś za bardzo nie będę się tym przejmował.
- 19 3
-
2014-07-28 11:56
przystanki (1)
Chyba jakiś niedorozwój umysłowy zaplanował przystanki dla autobusów na zwężeniach jezdni
Autobus staje , pan kierowca bilety sprzedaje a korek coraz większy !
Jak powiedział mi kiedy znajomy Japończyk mr Hobo ( często bywa w Polsce )
Polska to taki dziwny kraj , nie ma u was trzęsień ziemi , nie ma tsunami nie ma tajfunów !
Ale o wiele za często cierpicie na powszechną głupotę !
Wliczając w to olbrzymi i całkiem niepotrzebny wpływ koscioła na gospodarkę czy ekonomię- 9 18
-
2014-07-28 12:11
Dodam, że na Stogi wcześniej też jeździły autobusy i jakoś nie było kłopotów by miały przystanki gdzie są 2 pasy
- 4 7
-
2014-07-28 11:55
Troche prawdy w tym jest
No nie powiem że śmieszne a zarazem tak denerwujące jest ustawienie przystanku zastępczego tak by zablokować całą szerokość drogi zamiast przenieść go kilka metrów do przodu. Ale ja i tak jestem za tym żeby w przyszłości jak już wszystko będzie zrobione to zostawić tak jak jest tzn. autobusy, które kiedyś jeździły przez Przeróbkę niech jeżdżą nadal przez Rudniki a na Przeróbke niech jadą same tramwaje. Że Rudniki są na obrzeżach to nie znaczy że jeden autobus musi być co 40-50 min a te autobusy na przeróbke zapełniały się dopiero przy Bramie żuławiskiej
- 1 10
-
2014-07-28 11:54
Kto tworzy korki? No kto? Zapewne każdy, tylko nie ten co korzysta z samochodu. Proponuję zlikwidować zatem:
ruch pieszy
autobusy
tramwaje
skm
rowery
inną jakąkolwiek alternatywę
i zobaczymy czy nadal będą korki?- 11 2
-
2014-07-28 11:16
(3)
Na głównym zdjęciu są 4 samochody, z czego tylko 1 ma rejestrację z Gdańska. Reszta to przyjezdni,turyści. Może to oni tworzą korki?
- 55 2
-
2014-07-28 11:40
Turyści z Sopotu i Pucka przyjeżdżają na plaże? :) (1)
- 5 2
-
2014-07-28 11:48
Kto napisał, że na plażę?
- 4 1
-
2014-07-28 11:35
akurat turyści najwięcej korków tworzą ..ale faktycznie 1 przystanek jest beznadziejny ten koło kaczeńców..przecież jak zrobił by ktoś dosłownie kawałek dalej ten przystanek albo na zatoczce bliżej to by nie było blokowania pasu i każdy by był szczęśliwy:)
- 6 6
-
2014-07-28 11:45
Winne - komu, czemu?
korkom
- 10 3
-
2014-07-28 11:08
Autobusy i korki??? (1)
Co to za bzdury?
Przecież to kierowcy osobówek tworzą korki!
W wielu autach siedzi tylko kierowca,bo jest zakochany w swym samochodziku i odcinek 1km musi autem pokonać!
A w autobusie?
W autobusie jedzie 100 osób więc kto tu tworzy korki?- 142 21
-
2014-07-28 11:17
z tego co rozumiem to chodzi raczej o źle ustawiony przystanek a nie o autobus
tytuł artykułu tak zrobiony by budzić reakcję
- 16 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.