• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będą cztery hybrydowe pociągi dla Pomorza

bra
10 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (191)
Najnowszy artykuł na ten temat Są pieniądze na nowe pociągi dla Pomorza
Hybrydowe pociągi sprawdzają się na zachodniopomorskich trasach kolejowych. Hybrydowe pociągi sprawdzają się na zachodniopomorskich trasach kolejowych.

Województwo Pomorskie chce zakupić cztery wieloczłonowe pociągi z napędem hybrydowym, czyli elektryczno-spalinowe. Szacunkowy koszt to ok. 98 mln zł. Dofinansowanie z Polskiego Ładu wyniesie 65 mln zł.



Warto inwestować w hybrydowe pociągi?

Zarząd Województwa Pomorskiego podjął w czwartek decyzję o ogłoszeniu przetargu na zakup czterech pociągów o napędzie elektryczno-spalinowym.

Hybrydowe pojazdy mogą okazać się niezbędne dla zapewnienia stabilności funkcjonowania kolejowego transportu publicznego na Pomorzu.

Elektryfikacja PKM na ukończeniu a na trasach PLK za kilka lat



Ma to związek z toczącą się modernizacją i elektryfikacją kilku linii kolejowych: 201 Kościerzyna - Gdynia, 214 Somonino - Kartuzy i 229 Glincz - Kartuzy. Prace prowadzone są na zlecenie spółki PKP PLK, a ich terminowość pozostawia wiele do życzenia. Elektryfikacja ma się tam zakończyć za kilka lat.

Wszystkie artykuły o elektryfikacji PKM i linii 201



Z kolei na ukończeniu jest elektryfikacja linii PKM. Wkrótce dojdzie zatem do sytuacji, że pociągi elektryczne po przejechaniu trasy PKM nie będą w stanie kontynuować jazdy w kierunku Gdyni lub Kościerzyny.

Wówczas, jak żadne inne, sprawdzą się pociągi o napędzie elektryczno-spalinowym.

Od kilku lat hybrydy mają także Koleje Dolnośląskie. Od kilku lat hybrydy mają także Koleje Dolnośląskie.

65 mln zł z Polskiego Ładu



Więcej o parametrach tych pociągów i terminach ich dostawy będzie wiadomo po ukazaniu się postępowania przetargowego.

W planach zamówień publicznych na ten rok urząd marszałkowski zarezerwował 98 mln zł na zakup hybryd. Otrzymał na nie dofinansowanie z programu Polski Ład w wysokości 65 mln zł.

Pomorze stara się o 100 mln na pociągi i drogi Pomorze stara się o 100 mln na pociągi i drogi

Dwa pociągi za 70 mln zł zamówione w zeszłym roku



W sierpniu zeszłego roku marszałek podpisał kontrakt na dwa elektryczne pociągi za 70 mln zł z opcją rozszerzenia zamówienia o kolejnych 29 składów.

Pojazdy mają dotrzeć na Pomorze w tym roku.
bra

Opinie (191) ponad 10 zablokowanych

  • Kiedy tiry na wagony ???

    • 0 0

  • Krok do przodu i trzy do tyłu !!!!!

    • 0 0

  • A co z SKM, Struku? (1)

    • 3 1

    • Pytaj PKP.

      • 0 1

  • Filozofia Marszałkowa jest dosyć pokrętna. (4)

    Kupuje tabor który wydzierżawia PR-om, ale na podobny ruch względem SKM się nie decyduje. A przecież i tu, i tam, tacy sami mieszkańcy Pomorza jeżdżą. No ale cóż, PR-y bliższe sercu, wiadomo, rodzina.

    • 3 4

    • Doczytaj o problemach SKMki z zakupem przez SKM taboru (2)

      • 1 2

      • Doczytałem. I co z tego ma wynikać? (1)

        Bo dla mnie tylko tyle, że Marszałkowo nie pali się pomóc z zapewnieniem finansowania, a mają bardzo prosty sposób - zawrzeć kontrakt przewozowy na 10 lat. Na linii 250 i tak nie będzie postępowań konkurencyjnych, więc w czym problem? Poza przerośniętymi ambicjami i brakiem realizmu oczywiście.

        • 1 1

        • I na 10 lat być skazanym na pasożyta jakim jest SKM?

          Wolne żarty. Poza tym SKM chciało kupić składy na własność, a nie żeby kupił je Marszałek i im je wynajął.

          • 0 0

    • I żeby nie było,

      finansowo wszystko można tak rozliczyć, żeby przewoźnik nie wziął ani jednej niezapracowanej złotówki.

      • 1 2

  • Chcialabym dozyc czasow ze u nas bedzie metro

    • 1 0

  • Nazwa województwo pomorskie, historycznie należy się dla woj. zachodniopomorskiego. Woj. pomorskie powinno nosić nazwę wschodnio-pomorskie, kaszubskie lub pruskie.

    • 0 3

  • Te wypasione pociagi kosztują mniej niż FALA. (4)

    FALA Czyli drogi miś za 158 mln, który składa się z kasownikow I aplikacji. Przy czym w uzyciu jest już kilka aplikacji prywatnych niezawodnych, latami sprawdzonych

    • 93 12

    • (2)

      Wystarczyłoby zamknąć rządową szczujnię na niecały miesiąc, a byłyby pieniądze na falę i jeszcze by zostało na darmowe bilety...

      • 10 13

      • No pewnie, bo Telewizja Polska może istnieć tylko gdy klaszczą rudemu jak dziesieć lat temu. (1)

        • 6 4

        • tvp to nic innego jak TV Russia

          • 0 0

    • 100 kilka milionów

      Połowa to pójdzie na wynagrodzenia dla elity tak zwanej. Ale faktycznie... Kasowniki i aplikacja :)

      • 25 4

  • A ja słyszałem, że z Polskiego Ładu korzystają tylko miasta tw. PiS- owskie, i co ? Cieszę się, że Gdańsk jest wreszcie PiS- owski, albo jak kto woli prawicowy.

    • 2 1

  • Stabilność transportu w woj. Pomorskim zapewni całkowita elektryfikacja wszystkich linii kolejowych. (7)

    Hybrydy to tylko chwilowe i kosztowne odsunięcie problemu. A tak przy okazji. Kiedy w końcu korekta głupiej decyzji sprzed lat i przywrócenie połączenia kolejowego Gdańska ze Starogardem Gdańskim przez Skarszewy? Tym razem bezpośredniego? To co się dzieje na drodze Starogard - Gdańsk to jakiś horror

    • 6 4

    • Skarszewy? To już historia. (6)

      Cytat:
      "Jakiekolwiek szanse na reaktywację połączenia pogrzebała budowa autostrady A1, przecinającej linię nieopodal Żelisławek. W miejscu tym nie tylko nie wybudowano wiaduktu, ale również dokonano demontażu torów na tym krótkim odcinku. W 2008 roku torowiska zostały przez PKP nieodpłatnie przekazane samorządom gminnym, a te zdecydowały się na rozbiórkę torów. W 2008 roku rozebrano fragment między Kościerzyną a Skarszewami, natomiast w 2009 zdemontowano tory między Skarszewami i Pszczółkami."

      W budynku skarszewskiego dworca jest m.in. klub seniora z mini muzeum.
      Można zdjęcia pooglądać z czasów świetności linii.

      • 2 2

      • No i co z tego? (5)

        Robi się błędy i mądrzej jest błędy naprawiać niż udawać, że wszystko jest OK. A torowisko było w takim stanie, że i tak potrzebowało wymiany bo nie nadawało się dla zelektryfikowanej linii.

        • 2 2

        • (4)

          Kto niby teraz wybuduje wiadukt na autostradzie, żeby droga przebiegała nad nowo wybudowanymi torami?

          Taka sama sytuacja na linii kolejowej 229 Pruszcz Gdański - Łeba (przez m.in. Kartuzy, Sierakowice, Lębork).

          Przez budowę drogi ekspresowej i demontaż przejazdu, wyjazd/wjazd do/od Kartuz już nie jest możliwy i nie ma opcji żeby przejazd odbudować.

          • 0 3

          • Co Ty wymyśliłeś z tą linią 229? (3)

            Nie najmniejszego problemu z jej ew. rewitalizacją.

            • 2 0

            • (2)

              Nie ma problemu z rewitalizacją na odcinku np. Kartuzy - Sierakowice.

              Z Lęborka w stronę Kartuz nic nie wyjedzie. Zlikwidowano przejazd drogowo-kolejowy i nie ma opcji, żeby w tym miejscu (na drodze ekspresowej) wybudować nowy przejazd - z powodu przepisów.

              Na niektórych liniach kolejowych po których nie ma już śladu nawet podkładów, przy okazji remontów dróg zostawia się sam przejazd, w celu możliwości odbudowy linii w przyszłości.

              Google Street View i adres: Abrahama 13, 84-351 Lębork
              Kiedyś w tym miejscu były tory i przejazd.

              • 0 2

              • Ekspresówka łącząca Lębork z Trójmiastem dopiero powstaje

                A w planach jest wiadukt nad 229

                • 2 0

              • Od kiedy zwykła krajówka to ekspresówka?

                Byłeś w ogóle kiedyś w Lęborku?
                Idąc tym tokiem myślenia nie mógłby powstać przejazd na DK 20 w Żukowie.
                Już pomijam fakt, że w tym samym Lęborku, na tej samej DK6, jakieś 200 metrów dalej jest świeżo odbudowany przejazd linii 237.

                • 3 0

  • Moj region sie rozwija! (6)

    Pomorze - to brzmi dumnie! Milego piatkeczku wszystkim moi mili!

    • 7 15

    • (2)

      Nasz region jest na szarym końcu, jeśli chodzi o tabor do połączeń lokalnych.

      • 10 0

      • A w jakich województwach jest dobrze? (1)

        • 2 6

        • Np. Zachodniopomorskie, śląskie nie mówiąc już o mazowieckim...

          • 0 0

    • widać że nigdzie nie byłeś i nic nie widziałeś

      • 2 0

    • W tytule...."będą" (1)

      w dalszej treści "chcą"....a będzie jak zawsze czyli ....chcieliśmy ale się nie udało! Nieudolność wszystkich "firm" łącznie z urzędem marszałka to zbieranina nieudaczników i dyletantów a nie, fachowców. W większości województw na torach jest nowy tabor....u nas "władza" przespała wszystkie rozdania unijnych środków.

      • 7 5

      • Glupoty piszesz

        I to.na zamowienie

        • 3 10

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane