- 1 Zamiast Rębiechowa lotnisko na morzu (107 opinii)
- 2 Nowe ściany starej kawiarni na Aniołkach (21 opinii)
- 3 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (146 opinii)
- 4 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (425 opinii)
- 5 Zaginione dzieła na wiadukcie i budynku (92 opinie)
- 6 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (62 opinie)
Będą cztery hybrydowe pociągi dla Pomorza
Województwo Pomorskie chce zakupić cztery wieloczłonowe pociągi z napędem hybrydowym, czyli elektryczno-spalinowe. Szacunkowy koszt to ok. 98 mln zł. Dofinansowanie z Polskiego Ładu wyniesie 65 mln zł.
Hybrydowe pojazdy mogą okazać się niezbędne dla zapewnienia stabilności funkcjonowania kolejowego transportu publicznego na Pomorzu.
Elektryfikacja PKM na ukończeniu a na trasach PLK za kilka lat
Ma to związek z toczącą się modernizacją i elektryfikacją kilku linii kolejowych: 201 Kościerzyna - Gdynia, 214 Somonino - Kartuzy i 229 Glincz - Kartuzy. Prace prowadzone są na zlecenie spółki PKP PLK, a ich terminowość pozostawia wiele do życzenia. Elektryfikacja ma się tam zakończyć za kilka lat.
Wszystkie artykuły o elektryfikacji PKM i linii 201
Z kolei na ukończeniu jest elektryfikacja linii PKM. Wkrótce dojdzie zatem do sytuacji, że pociągi elektryczne po przejechaniu trasy PKM nie będą w stanie kontynuować jazdy w kierunku Gdyni lub Kościerzyny.
Wówczas, jak żadne inne, sprawdzą się pociągi o napędzie elektryczno-spalinowym.
65 mln zł z Polskiego Ładu
Więcej o parametrach tych pociągów i terminach ich dostawy będzie wiadomo po ukazaniu się postępowania przetargowego.
W planach zamówień publicznych na ten rok urząd marszałkowski zarezerwował 98 mln zł na zakup hybryd. Otrzymał na nie dofinansowanie z programu Polski Ład w wysokości 65 mln zł.
Pomorze stara się o 100 mln na pociągi i drogi
Dwa pociągi za 70 mln zł zamówione w zeszłym roku
W sierpniu zeszłego roku marszałek podpisał kontrakt na dwa elektryczne pociągi za 70 mln zł z opcją rozszerzenia zamówienia o kolejnych 29 składów.
Pojazdy mają dotrzeć na Pomorze w tym roku.
Opinie (191) ponad 10 zablokowanych
-
2023-03-10 13:33
Wiecie że nazwa województwo pomorskie, historycznie należy się dla woj. zachodniopomorskiego. Woj. pomorskie powinno nosić nazwę wschodnio-pomorskie, kaszubskie lub pruskie. Natomiast nazwa miasta Szczecin jest wadliwa, prawidłowa to Szczycin (numerologiczna liczba 44=8 czyli bogactwo). Najbardziej prestiżowy adres w Warszawie to Złota 44, bogaci chcą wierzyć że im to pomoże:)
- 1 4
-
2023-03-10 09:21
Niby tak, ale ile tych pociągów PKM jeździ po trasie PKM z Gdyni do Gdańska? (5)
To jest cały problem, że tworzy się jakieś dziwaczne przebiegi z Gdyni przez Gańsk na lotnisko, a nie Gdynia lotnisko Gdańsk
- 29 6
-
2023-03-10 12:21
I to jest najlepsza rzecz, jaką można kupić w Gdyni: bilet do Gdańska
- 3 3
-
2023-03-10 09:36
Tak miało być Gdynia-lotnisko-Gdańsk,a wyszło jak zawsze. (1)
- 10 4
-
2023-03-10 10:56
niestety zepsuli całą ideę PKM
- 5 3
-
2023-03-10 09:58
Gdynia - lotnisko - Gdańsk jest połączeniem aglomeracyjnym (1)
Jak chcesz więcej to naciśnij swoich radnych aby miasto dopłaciło. Niestety reszta województwa patrzy niechętnie na organizowanie transportu miejskiego za pieniądze województwa i mają swoje racje. Kościerzyna - Gdańsk - Gdynia wynika z banalej rzeczy. Zapotrzebowanie z Kościerzyny jest większe na połączenia z Gdańskiem.
- 7 2
-
2023-03-10 10:16
Pamiętam że jak powstawało PKM to nie było mowy o jakimkolwiek dziwacznym
połączeniu Gdynia Gdańsk lotnisko
Była mowa o nowej linii, która miała obsługiwać PKM ze składami z dużą częstotliwością. PKM miała obsługiwać dzielnice nazwijmy to ogólnie górnego tarasu.
Nie dość tego PKM w stronę Kartuz miało jeździć z Osowej, bo w tym celu tam zrobiono dodatkowy peron przesiadkowy. To dawało możliwość szybkiego dojazdu zarówno do Gdyni jak i do Gdańska.
Ale potem zaczęto kombinować, co dało w efekcie jakiegoś potworka, na którego chyba wszyscy narzekają.- 6 5
-
2023-03-10 12:19
Kluczowe słowo z tego artykułu to chce. Gdybym ja tu zaczął pisać co ja chce kupić, to był powstała cała saga a nie artykuł.
SKM też zdaje się chce a na trasie wciąż pociągi retro.- 3 2
-
2023-03-10 12:03
Ewenement na skalę eurpoejską - sieć trakcyjna kończy się w szczerym polu
Tego nawet w Rosji nie ma.
A na Pomorzu jest, bo "towarzystwo pkp plk" z ul. Dyrekcyjnej 2/4 absolutnie nie ma pomysłu na elektryfikację pozostałych linii i jeszcze przez lata nie będzie miała.
A jak, nie daj Boże, rozgrzebią linię od Gdyni do Kościerzyny to pociągu tam przez 10 lat nie zobaczymy.
Te cztery hybrydy to tak na otarcie łez - może się uda. Może pojadą od Wrzeszcza do Kartuz.
Ale pod warunkiem, że Eugeniusz dogada się z Tureckim Kurierem, co bardzo wątpliwe!
Sprzedano obsługę PKM i nie oczekujmy rewelacji ze strony Patologii Regionalnej w Gdyni.- 10 2
-
2023-03-10 07:03
A na lepszy tabor dla skm i 1 wspólny bilet dla trójmiasta to oczywiście nie ma pieniędzy (25)
nie wspominając o ciągłych podwyżkach biletów zasłaniając się brakiem pieniędzy, to jak nie ma pieniędzy to skąd mają pieniądze ?
- 54 17
-
2023-03-10 07:06
(7)
Skm nie radzi sobie z niczym.
- 19 5
-
2023-03-10 08:33
SKM gnębiona przez marszałka (5)
radzi sobie lepiej niż mocno wspierane przez niego Polregio.
- 4 12
-
2023-03-10 11:24
Tomasz, przestań już z tym hejtem na Marszałka
- 2 0
-
2023-03-10 08:38
(3)
A w jaki sposób je gnębi? Dając mu dotacje? To jak rozumiem, gdy nie będzie dawać dotacji, i SKM będzie musiało zarobić na siebie jak każdy inny przedsiębiorca - wtedy będzie lepiej? No to problem rozwiązany - niech SKM po prostu nie bierze dotacji. Nie dziękujcie.
- 9 2
-
2023-03-10 08:50
Gnębi blokowaniem zakupu nowych pociągów (2)
i krótkimi umowami przewozowymi. Tymczasem dla Polregio pan marszałek ma wszystko. Dlaczego kupił 10 Impulsów dla Polregio a dla SKM nic?
- 2 8
-
2023-03-10 09:04
Jak może samorząd gnebić rządową społkę ???
Rząd kupuje dla swoich spółek pociągi bez pytania o zgodę kogokolwiek i słusznie. Tylko nic nie chcą kupić dla SKM
- 5 2
-
2023-03-10 08:54
Jak gnębi? Kto broni SKM kupić nowe pociągi? Jakiś zakaz marszałek wprowadził czy co? Jak SKM chce - niech kupuje. I w ogóle co to za pomysł, żeby zleceniodawca przewoźnikowi sprzęt kupował? Jak zamawiasz taksówkę - to złotówie auto kupujesz? Kolej to jednak jest stan umysłu.
- 6 1
-
2023-03-10 07:39
najważniejsze że ty sobie radzisz ze wszystkim.
- 5 12
-
2023-03-10 07:14
Województwo pomorskie nie jest właścicielem SKM !!! (7)
- 16 4
-
2023-03-10 08:35
Województwo Pomorskie nie jest też właścicielem Polregio. (1)
Marszałek ma udziały w SKM , ok 10 proc i w Polregio, coś koło 7 proc. Polregio wspiera szczodrze...
- 4 2
-
2023-03-10 09:21
W jaki sposób wspiera PR?
- 3 0
-
2023-03-10 08:10
jest... (4)
W ponad 40 procentach...
- 3 6
-
2023-03-10 08:17
(2)
No właśnie w 40 %, no to jak niby ma decydować?
- 8 4
-
2023-03-10 08:36
Ma 10 proc, ale zleca przewozy (1)
decyduje o rodzaju i cenach biletów, rozkładzie jazdy... mało?
- 4 3
-
2023-03-10 09:20
Chyba nie pamiętasz komuny i zlecania
Niby kupowałeś, a nie miałeś wpływu na nic. Podobnie jest z SKM. Musisz u nich zamówić przewozy, nie masz wyboru. Masz wpływ na rozkład, ale też nie do końca bo SKM ci powie że się nie da i szlus. Niestety, dopóki nie będzie właścicielstwa SKM w samorządzie to wiele się nie poprawi. Patrz inne województwa, Z drugiej strony chciałbym docenić SKM, że jednak daje radę utrzymywać ruch kolejek, ale niewiele jest tam działań na poprawę\ i najprosciej powiedzieć niedasię bo nie ma kto nacisnąć
- 6 0
-
2023-03-10 09:09
Czyli decyduje ten kto ma 51 % a mianowicie rządowa PKP
- 3 2
-
2023-03-10 07:09
Polski (nie)ład (4)
Przecież jest napisane, że z Polskiego Ładu jest dofinansowanie.
O to właśnie chodziło, że jak się zmniejszy podatki, to będzie mniej kasy dla samorządów. A wtedy rząd będzie mógł rzucać jakieś ochłapy i jeszcze decydować na co będą wydawane te pieniądze. J]Oczywiście, jak samorząd ładnie poprosi.
Jak za komuny. Wszystko w rękach władzy centralnej...- 20 7
-
2023-03-10 07:28
Ten (2)
Samorząd był przez osiem lat tu i tu i co zrobili? Wspólną halę sportową karierę..
- 11 5
-
2023-03-10 09:14
A uczciwie?
Nie mam listy zakupów taboru, ale w ostatnich 10 latach to łapią się:
- 10 sztuk SZT dla PKM,
- 4 SZT na linię Malbork-Grudziądz,
- 10 EZT które jeżdżą na Elbląg/Tczew-Słupsk.
A jak tam zakupy SKM?- 5 0
-
2023-03-10 09:07
Jeszcze troche i nic nie kupią i nie niezrobią bo bieżące wydatki ich zjedzą
Budżety nie będą nadążały za inflacją, dochody drastycznie zostały zmniejszone
- 1 3
-
2023-03-10 07:13
jakby to oni z własnych pieniędzy wykładali to jeszcze
ale to wszystko jest z podatków zabieranych od ludzi
- 5 4
-
2023-03-10 09:06
Akurat marszałek wprowadził jeden bilet
na kolej, bez względu czy jedziesz PR czy SKM. Oczywiście, nie daje to 3miejskiego na szystko, ale tu potrzeba pieniędzy miast. Gdańsk trochę dokłada i masz miejski miesięczny na wszystko za 110 co nie jest drogo. Niestety sam Gdańsk nie da nam 3miejskiego.
- 2 0
-
2023-03-10 09:00
SKM jest rządowa i to oni powinni kupić nowe pociągi
- 3 2
-
2023-03-10 08:37
Ale za to będziemy mieli nowoczesne kasowniki za 120 baniek
Od czegoś trzeba zacząć. W przyszłości nowoczesne kasowniki będą się pięknie komponować z lepszym taborem dla SKM. To część większego planu, dlatego pamiętajcie, żeby wybrać ich koniecznie na kolejną kadencję.
- 9 2
-
2023-03-10 07:13
Zadajesz takie pytania jak typowy betonowy wyborca pisu.
- 7 10
-
2023-03-10 10:54
Prawidłowy nagłówek
Pociągi hybrydowe dla pol regio *
- 4 3
-
2023-03-10 09:48
Ciągle czytam, że pociągi "planują", "będą" "ogłaszają przetarg" "myślą nad koncepcją" (1)
A stare złomy jak jeżdżą tak jeżdżą. Nawet rzekomo biedne podkarpackie czy warmińsko mazurskie ma już nowoczesne pojazdy. Ludzie z reszty kraju traktują SKM jako skansen-ciekawostkę niespotykaną chyba już w żadnym innym regionie. Może trzeba więcej urzędników zatrudnić, to szybciej wymyślą jak porządnie zająć się wymianą taboru, bo zakup 2 z opcją 29 to kpiny z kontrahenta. Dobrze, że nie jednego z opcją stu...Poważny klient raczej kupuje minimum 10-20 z opcją kolejnych tylu.
- 7 1
-
2023-03-10 10:07
Państwowe SKM jest niepoważne
Marszałek natomiast co zapowiada, to kupuje
- 3 4
-
2023-03-10 09:44
Nowość
Może niech kupią parowe, przynajmniej ci górnicy co biorą 15 i 16stki będą mieli co robić.
Hybrydowe lokomotywy to jeżdżą od 60lat po Naszych torach.- 1 7
-
2023-03-10 09:42
Myślę, że pociągi hybrydowe nie powinny zasilać taboru dotychczasowych przewoźników
Należy powołać odrębną spółkę z dyrektorem, prezesem, zastępcami i budynkiem, samochodami służbowymi, apanaże tez
niewielkie po parenaście do dziesiąt tysi .- 2 9
-
2023-03-10 07:09
Elektro spalinówka, czy to przyszłosciowe rozwiązanie ? (4)
Wszędzie jest trakcja elektryczna, po co zanieczyszczać powietrze ropą ? Nie rozumiem ...
- 3 23
-
2023-03-10 09:27
Dostałeś sporo kontrujących wpisów i sporo minusów
ale nie jesteś jedynym z takim podejściem. Np UE już nie daje dofinansowanie na takie rozwiązania i właśnie dlatego idzie to z polskiego ładu. UE teraz może dofinansować pojazdy elektryczne z jazdą na bateriach lub napędem wodorowym gdzie nie ma sieci elektrycznej. Ja akurat nie zgadzam się z takim podejściem UE ale jest ono jak Twoje.
- 3 2
-
2023-03-10 08:48
Hybryda
A choćby i poto ,że w razie awarii zasilania prądem nie musisz stać w polu do usunięcia awarii.
Już to przemawia za tym aby jak najwięcej jeździło takich składów- 6 0
-
2023-03-10 08:13
Przeczytaj artykuł,
który komentujesz to zrozumiesz.
- 8 0
-
2023-03-10 07:20
A gdzie jest to wszędzie? Bo wokół Trójmiasta linie są głównie niezelektryfikowane.
- 12 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.