- 1 Handel narkotykami w sopockim klubie? (88 opinii)
- 2 Zamkną przedszkole przez koncert Sheerana (162 opinie)
- 3 Znów pies pogryzł dziecko (498 opinii)
- 4 Będzie można zwiedzić ORP Orła (38 opinii)
- 5 Ograniczenie do 50 km/h nie ma sensu (351 opinii)
- 6 Zabrał kartę i ją zniszczył. "Procedury" (556 opinii)
Będą nowe linie, ale mniej nowych tramwajów
Gdańsk wciąż ma szanse na unijne pieniądze na rozbudowę sieci linii tramwajowych, ale na pewno nie będzie mógł kupić tylu nowych tramwajów, ile by chcieli urzędnicy. Zamiast 40 będzie ich prawdopodobnie 25 - pisze dzisiejszy Dziennik Bałtycki.
Gotowe są już wstępne - ostateczne poznamy w październiku - plany trzeciego etapu Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej. Tym razem miasto będzie się starać o unijne pieniądze na budowę kilku nowych linii tramwajowych i nowe pojazdy.
Jedna z nich ma połączyć Siedlce z Moreną - tramwaj jechałby wzdłuż ul. Rakoczego koło Carrefoura, a potem ulicą Bulońską, gdzie byłaby pętla.
Z kolei z nowej pętli na Chełmie tramwaj pojechałby na zachód, w stronę Ujeściska. Przy ul. Łódzkiej jedna nitka pojechałaby na południe wzdłuż projektowanej ul. Nowej Łódzkiej, druga pojechałaby w stronę obwodnicy, wzdłuż ul. Warszawskiej. W kolejnym etapie GPKM planuje się budowę linii na południe w kierunku Oruni Górnej.
Które trasy będą budowane w pierwszej kolejności okaże się dopiero jesienią. Ale już dziś wiadomo, że o ile z pieniędzmi na nowe linie nie będzie raczej problemu, o tyle ciężko będzie z unijnej dotacji kupić tyle nowych wozów, ile pierwotnie planowali twórcy GPKM.
- Fundusze strukturalne promują rozwój sieci tramwajowych, ale zakup nowego taboru już nie - tłumaczą specjaliści z Centrum Naukowo-Technicznego Kolejnictwa, jednostki badawczej Ministerstwa Transportu, która przygotowuje dokumenty aplikacyjne. I dlatego nowa wersja dokumentu, który trafi do Ministerstwa Infrastruktury zamiast planowanych przez miasto 40 nowych tramwajów, przewiduje zakup jedynie 25 sztuk nowego taboru.
- Gdybyśmy wystąpili o dofinansowanie kupna 40 tramwajów, właściwie przekreślilibyśmy szanse GPKM-u - tłumaczy Antoni Szczyt, odpowiedzialny za GPKM w gdańskim magistracie.
Władze Gdańska uspokajają, że "zniknięcie" z projektu 15 tramwajów to nie problem. W ostatnich miesiącach gdański ZKM podpisał umowę na sprowadzenie 44 tramwajów z Dortmundu, które już dziś obsługują trasę na Chełm.
Z wyliczeń gdańskich urzędników wynika, że tramwaje dotrą na Morenę i do dzielnicy Południe dopiero za trzy lata, czyli w 2011 roku.
Budowa nowych tras tramwajowych wraz z kupnem 25 nowych wozów będzie kosztowała ok. 700 mln zł.
Opinie (113) 6 zablokowanych
-
2008-02-20 23:02
kurde gdyby nie ta unia to nadal byśmy jeździli
i tymi starymi dryndami na korbę, nic nie umiemy organizować ani zarobić, tylko wyciągać łapę do Brukseli, co Ci kretyni myślą,ze to dobry wujek i za darmo nam Polske odbuduje,zenada......
- 0 0
-
2008-02-20 23:29
Jeden tramwaj ktory sie udal
to tramwaj wodny, jest zajefajny mozna by nim poplynac Strzyza na Morene, wykopac kanal na Chelm, kaskade do Rebiechowa,
wspolny bilet, znizki przy bukowaniu biletow lotniczych,
takie zycie! a co...- 0 0
-
2008-02-20 23:34
Co sie ma ku lepszemu? Gdzie parki ?!
- 0 0
-
2008-02-21 00:59
tyle ile parków w Gda urządzono (2)
to oby w każdym mieście powstało. Akurat tutaj miasto spisuje się cudownie. Gdynia i inne chowają się po dziurach.
- 0 0
-
2008-02-21 11:17
A możesz napisać z łaski, gdzie w Gdańsku te parki?
W Bydgoszczy ostatnio każdą gliniankę ze śmietnikiem wokół przerabia się na park - w Gdańsku jakoś tego nie widać.- 0 0
-
2008-02-21 11:57
może parkingi? hehe
chętnie sie dowiem gdzie te parki. może parkingi?
- 0 0
-
2008-02-21 07:19
JEDYNECZKA
A MOŻE POMYŚLEĆ O TYM ŻEBY PRZEDŁUŻYĆ TRASĘ JEDYNKI Z CHEŁMU W KIERUNKU OLIWY I JELITKOWA
- 0 0
-
2008-02-21 07:37
jeden wagon
niepotrzebnie po gdańsku jeżdżą - koszmary- trzy wagony połączone razem- po wielu miastach Europy jeżdżą często pojedyncze wagony i można się sprawnie poruszać po mieście..w Gdańsku tez tak może być..
- 0 0
-
2008-02-21 07:57
Oszczędności
Gdyby im się udało to w celu oszczędności na płacach kierowców i motorniczyuch łączyli by stare Ikarusy w trzy do kupy i byłby potrzebny tylko jeden kierowca. Poprzednikowi mażą sie tramwaje pojedyncze z dużo większą częstotliwością kursowania - na to trzeba conajmniej podwoić ilość zatrudnionych motorniczych a to kosztuje .
- 0 0
-
2008-02-21 09:44
stylistyka niemieckich tramwajów
Moim zdaniem wszystko byłoby do przyjęcia w jednostkach sprowadzonych z Dortmundu za wyjątkiem
lamp.Zdradzają na odległość że to jakieś "archeo".
Apeluję do osób które mają na to wpływ- wstawcie
jakieś nowoczesne np diodowe a małym kosztem zmieni
to zupełnie wizerunek sprzętu.- 0 0
-
2008-02-21 11:07
Nareszcie będę mogła przejechać spokojnie samochodem
Zróbie tramwaj na Ujeścisko! W końcu będę mogła spokojnie bez korków jeździc samochodem :)
- 0 0
-
2008-02-21 11:51
Zapominają :/ (2)
Miasto chyba wraz z ZKM zapominają że mają też innych mieszkańców :/ Przeróbka, Stogi, Krakowiec i Górki Zachodnie... Na Chełm pchnęli nowe tramwaje i skrócili autobusy. U nas też skrócili autobusy, ale tramwajów ani nowych ani więcej nie puścili. Jaki tego efekt? Jak wracam do domu stojąc o 18 koło LOTu to 1 na Chełm zabiera tyle ludzi, że są jeszcze puste miejsca, natomiast w tramwaj na Stogi ledwo idzie się wcisnąć... Taka polityka jest g.... warta!
- 0 0
-
2008-02-21 11:55
no to jeździj tą pustą (1)
jedynką ! Jaki problem !
- 0 0
-
2008-02-21 15:21
To puść mi ją na Stogi mądralo :/
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.