• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będą nowe pasy rowerowe w centrum Gdyni

Michał Sielski
13 czerwca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gdynia: kontrapas będzie bezpieczny
  • Po zmianach na tym skrzyżowaniu rowerzyści będą też mogli skręcić w lewo. Dziś - jeśli chcieliby zrobić to zgodnie z prawem - musieliby przeprowadzić rower w poprzek przejścia.
  • Pionowo przebiega ul. Władysława IV, poziomo ul. Obrońców Wybrzeża. Ten projekt nie jest jeszcze ostatecznie zatwierdzony, bo złagodzone zostaną zakręty na jego południowej stronie. Pozwoli to łatwiej dojechać do ul. 3 Maja.
  • Ulica Obrońców Wybrzeża jest na tyle szeroka, że wytyczenie pasów rowerowych nie ograniczy ruchu samochodów.
  • Znak zakazu skrętu w prawo nie będzie dotyczył rowerzystów. Za zakrętem będą oni bowiem mogli jechać kontrapasem, w przeciwnym kierunku do samochodów.

To największy od 15 lat projekt rowerowy w Śródmieściu Gdyni. Najpierw powstanie kontrapas na ul. 3 Maja zobacz na mapie Gdyni, a jeszcze w tym roku pojawią się pasy rowerowe w jezdni ul. Obrońców Wybrzeża zobacz na mapie Gdyni i sygnalizacja świetlna na ul. Władysława IV zobacz na mapie Gdyni.



Zauważasz większy ruch rowerzystów w Trójmieście?

Dziś Śródmieście Gdyni to jeden z najbardziej zaniedbanych pod względem infrastruktury rowerowej obszarów miasta. Nieliczne ścieżki i pasy nie tworzą spójnej sieci, a większość rowerzystów boi się jeździć jezdnią. Codziennie można więc spotkać dziesiątki rowerzystów, którzy jadą chodnikami, nawet na pełnej pieszych ul. Świętojańskiej zobacz na mapie Gdyni.

Czytaj także: Gdynia chce zachęcić rowerzystów do zjechania z chodników.

Już niedługo ma to się zacząć zmieniać. Lada dzień ruszy przebudowa ul. 3 Maja, gdzie na pasie, który do tej pory służył samochodom do skrętu w lewo, powstanie kontrapas dla rowerzystów. Dzięki temu będą mogli dojechać do jednokierunkowej ul. Starowiejskiej zobacz na mapie Gdyni, którą kolejnym kontrapasem dojadą do okolic Dworca Głównego lub po jezdni do placu Kaszubskiego zobacz na mapie Gdyni.

Zobacz więcej: Zabiorą pas samochodom, dadzą rowerzystom.

Sam kontrapas nie miałby jednak wielkiego sensu, gdyby nie dało się do niego dojechać. Dlatego jeszcze w tym roku ruszy kolejna inwestycja, która połączy m.in. drogę dla rowerzystów i pieszych z ul. 3 Maja.

- Pasy rowerowe powstaną w jezdni ul. Obrońców Wybrzeża. Na skrzyżowaniu z ul. Władysława IV w ramach tej inwestycji stanie też sygnalizacja świetlna - mówi Rafał Studziński, koordynujący budowę dróg dla rowerzystów z ramienia Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

Miejsce to było bowiem bardzo niebezpieczne. Szeroka, trzypasmowa droga zachęcała część kierowców do znacznego przekraczania prędkości, więc przez przejścia dla pieszych trudno było przejść, podobnie jak włączyć się do ruchu z dróg podporządkowanych. Prace mogą ruszyć jesienią.

Opinie (206) 8 zablokowanych

  • Władza = pijar, rzucili temat pedałów i dla nich wielkie wydatki

    i tak dalej będa rozjeżdżać pieszych

    • 2 1

  • Ją tam wolę jeździć ulicami. (2)

    Ale jak robią ścieżki - trudno, trzeba się dostosować.

    • 6 5

    • zauważ, że tym razem nie robią "ścieżek" kosztem chodnika (1)

      ale wymalowują pasy na jezdni kosztem jej szerokości. To znaczy, że nadal będziesz mógł jeździć jezdnią: tak jak chce wielu doświadczonych rowerzystów i kolarzy, ale kierowcy będą wiedzieli, że nie mają im zajeżdżać drogi.

      • 0 0

      • tylko że robią to na ulicach takich gdzie można na luzie jechać bez żadnych pasów jezdnią

        • 0 0

  • uwaga (6)

    W normalnych miastach, np. w Rzymie W OGÓLE NIE MA ROWERÓW.
    Robimy z Polski drugi Wietnam!

    • 15 29

    • Byłeś w normalnym mieście? (2)

      Na przykład w Amsterdamie? Więcej rowerów niż samochodów.

      • 16 6

      • Naprzyklad w Amesterdamie geje mogą adoptować dzieci i palić maryche! Może to też zaczerpniemy razem z drogami rowerowym!

        • 0 0

      • ?

        Amsterdam = Hanoi Północy...

        • 3 11

    • A w Berlinie Niemcy z głodu zdychają skoro mmają dwa razy mniej aut na tysiąc mieszkańców.

      • 4 3

    • (1)

      Wolę, aby u nas brali przykład z np. KOPENHAGI niż Rzymu. Pod każdym względem.

      • 12 3

      • Przynajmniej espresso by było po Max 4,5zl

        A nie nawet 8 zeta!!!

        • 6 1

  • Pas dodatkowy dla rowerzystów...ale chyba na tyłek pare pasów (10)

    https://vid.me/MVSc , 12 w południe, skrzyżowanie Alei Zwycięstwa z ulicą Wielkopolską. I co na rowerowi psychole? Aaaa wiem! Bo kierowcy samochodów to...itd.

    • 9 6

    • ale dużo nagrałeś (9)

      z perspektywy rowerzysty nie widać tego sygnalizatora. Po drugie - jeżeli wjechał tam na "świeżym" żółtym, a pojazdy z naprzeciwka uniemożliwiły opuszczenie skrzyżowania - ma prawo zjechać przy pierwszej okazji.

      • 4 2

      • z perspektywy pedalarza to przepisy KRD go nie dotyczą (6)

        • 1 4

        • dotyczą (5)

          przejeżdżasz skrzyżowanie, mijasz linię zatrzymania warunkowego, w tym momencie zapala się żółte. Jeśli nie masz wystarczającej prędkości - jesteś złapany na środku skrzyżowania przez sznur samochodów z naprzeciwka. Wtedy czekasz na dogodną okazję do opuszczenia krzyżówki. Dokładnie tak samo zrobiłbyś samochodem, gdybyś przejechał za sygnalizator.

          • 3 2

          • cały czas było czerwone światło, nie dopisuj historii (4)

            • 1 2

            • na nagraniu? (3)

              na nagraniu widać rowerzystę, który STOI mając czerwone dwa metry za sobą. Nie wiadomo, kiedy tam wjechał. Film zaczyna się w momencie, w którym tego stwierdzić nie można. Nie dopisuj ideologii.

              • 2 1

              • wiadomo kiedy wjechał; minął mnie, poczekał chwilę i pojechał dalej (2)

                • 0 1

              • nie nagrałeś tego (1)

                może było tak, jak mówisz, a może było inaczej. Jeżeli wjechał na czerwonym - sam bym go oklepał pompką. Niestety, z takimi filmami się tylko na atak narażasz.

                • 0 0

              • sam się oklep pompką

                • 0 1

      • Kask mu przeszkadzał żeby spojrzeć w górę , za ciasny był. (1)

        • 5 2

        • w górę

          i dwa metry do tyłu. Sygnalizator jest dwa metry przed miejscem zatrzymania tego osobnika.

          • 2 2

  • może mały teścik...

    może mały teścik... każdy z ,,rowerowych fanów" niech najpierw zda test ze znajomości kodeksu drogowego a potem narzeka jak mu jest strasznie źle na ulicach. dziś była dobra okazja ciekaw jestem ilu dobrowolnie by spróbowało.

    • 3 1

  • Popieram budowę ścieżek dla rowerów

    Sam czasem nimi pojeżdżę ale nie toleruję jak na głównych ulicach jedzie rowerzysta mimo iż ma wzdłuż drogi ścieżkę rowerową. Tak jest nagminnie na odcinku Gdynia Redłowo - Sopot. Duży ruch a debil jedzie ulicą a obok pusta ścieżka. Natomiast jakby tej ścieżki nie było nie przeszkadzał by mi w ogóle rowerzysta. Ale to jest to nasz polskie uprzykrzanie sobie życia nawzajem. Tak samo jak palenie na placach zabaw dla dzieci, głośne przeklinanie, nie sprzątanie po psach itp.

    • 2 0

  • (4)

    Wszystko co dobre dla rowerzystów, dobre i dla pozostałych uczestników ruchu. Poprawia bowiem bezpieczeństwo, a to jak wiadomo naczynie połączone.

    • 91 59

    • Skutek dzisiejszej "imprezy rowerowej": (1)

      Autobusy zastawione rowerami i paraliż miasta. Dziękuję za coś takiego. Rowerzyści na ścieżki rowerowe a nie na ulice i do środków komunikacji !! Tam takie przejazdy możecie robić sobie codziennie

      • 4 2

      • a co to ma wspólnego z pasami rowerowymi? Twój komentarz powinien znaleźć się przy innym art.

        • 2 2

    • i bardzo dobrze jestem za

      • 3 4

    • Tylko szkoda. że projektanci

      nie pamiętają o bezpieczeństwie bo rowerzystów nie mają zielonego pojęcia na ten temat.

      • 10 3

  • Chodnik

    Jeździłem ostatnio po Bydgoszczy i na Mazurach, tam wszyscy jeżdżą po chodnikach. Są ustawione znaki pieszy i rowerzysta i jest bezpiecznie.Problem rozwiązano prosto. Kolizja rowerzysty z samochodem to tragedia.

    • 4 0

  • jak widzę tych popisujących się idiotów na rowerach to robi mi się niedobrze (1)

    • 12 15

    • zażyj tabletki - przypuszczalnie odstawiłaś je zbyt wcześnie

      • 1 1

  • Mniejszość górą - takie polskie!!!!!!! (3)

    Dla mnie chore jest to, że na ulicy jednokierunkowej rowerem można jechać pod prąd!!!!!!
    Czy ktoś podała statystykę: ile użytkowników samochodów straci na zmianach a ilu rowerzystów zyska????
    Jesteśmy jednak krajem, gdzie Mniejszość zawsze zwycięża nad Większością!!!!
    Smutne....

    • 9 11

    • co ci przeszkadza rower jadący z naprzeciwka na jezdni?

      Problem stwarzałby nadjeżdżający z przeciwka samochód - zwłaszcza jeśli jezdnia ulicy byłaby wąska. Przypuszczalnie masz kłopoty z wyobraźnią, przejedź się rowerem sam lub ze znajomym po ulicy jednokierunkowej w jedną i w drugą stronę, może coś skumasz. W Gdańsku to działa bez kłopotu - w ciągu dwóch lat od wprowadzenia "kontraruchu) zdarzyła się tylko jedna sytuacja kolizyjna - tak jak we wszystkich miastach, w których takie zasady prowadzenia ruchu rowerowego wprowadzono jako regułę - to władza ma uzasadnić brak kontraruchu a nie proponenci jazdy rowerem mają uzasadniać celowość prowadzenia ruchu rowerowego pod prąd.

      • 3 2

    • większość jednokierunkowych powstała po to, byście mieli możliwość parkowania na jednym z pasów

      na dwukierunkowy ruch samochodów brakuje miejsca, ale z rowerem już się miniesz bez problemu.

      • 2 0

    • to tylko terrorysci

      a z tym wiadomo jak nalezy walczyc

      • 1 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane