• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będą światła na przejściu przy kościele na Zaspie

Szymon Zięba
7 lipca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Początek prac związanych z instalacją sygnalizacji świetlnej przewidywany jest na przełom sierpnia i września. Ich zakończenie natomiast - w ostatnim kwartale 2019 roku.
  • Początek prac związanych z instalacją sygnalizacji świetlnej przewidywany jest na przełom sierpnia i września. Ich zakończenie natomiast - w ostatnim kwartale 2019 roku.
  • Początek prac związanych z instalacją sygnalizacji świetlnej przewidywany jest na przełom sierpnia i września. Ich zakończenie natomiast - w ostatnim kwartale 2019 roku.

W najbliższych miesiącach na przejściu dla pieszych przez al. Jana Pawła II w pobliżu kościoła Opatrzności Bożej zobacz na mapie Gdańska pojawi się sygnalizacja świetlna. To odpowiedź na głosy mieszkańców, którzy wskazują na potrzebę takiej formy uspokojenia ruchu w tej części miasta.



Zdarza ci się zignorować czerwone światło?

Początek prac przewidywany jest na przełomie sierpnia i września, a ich zakończenie zaplanowano na jesień.

Budowa sygnalizacji ma zwiększyć poziom bezpieczeństwa w okolicy kościoła. Mieszkańcy wielokrotnie sygnalizowali bowiem, że ruch w tym miejscu jest duży, dlatego przydałoby się go uspokoić i "usystematyzować". Jak jednak zmiany związane z instalacją "świateł" wpłyną na ruch samochodów w okolicy?

Śmiertelne potrącenie na pasach na Zaspie



- Rozpoczęcie prac może wiązać się z niewielkimi utrudnieniami, jednak szczegóły zostaną określone w projekcie tymczasowej organizacji ruchu, który musi zostać zatwierdzony przez Komisję ds. bezpieczeństwa i organizacji ruchu drogowego - wskazuje Aneta Niezgoda z Biura Komunikacji Społecznej DRMG.

Tristar i kamery do rozpoznawania tablic



Wiadomo już, że inwestycja obejmie między innymi budowę i rozbudowę kanalizacji kablowej oraz budowę specjalnych studni kablowych i wymianę tych istniejących.

  • Początek prac związanych z instalacją sygnalizacji świetlnej przewidywany jest na przełom sierpnia i września. Ich zakończenie natomiast - w ostatnim kwartale 2019 roku.
  • Początek prac związanych z instalacją sygnalizacji świetlnej przewidywany jest na przełom sierpnia i września. Ich zakończenie natomiast - w ostatnim kwartale 2019 roku.
Rzecz jasna pojawią się także maszty niskiej i wysokiej sygnalizacji świetlnej (wraz z sygnalizatorami), oraz osprzęt niezbędny do funkcjonowania systemu zarządzania ruchem Tristar. Wraz ze światłami zainstalowana zostanie także stacja meteorologiczna oraz kamery ANPR (z angielskiego: Automatic Number Plate Recognition), które służą do rozpoznawania tablic rejestracyjnych.

Trasa Kaszubska: kiedy ruszy budowa?



Obecnie DRMG poszukuje wykonawcy tego przedsięwzięcia.

- Przed otwarciem ofert nie możemy podać szacowanych kosztów inwestycji - mówi Aneta Niezgoda.

Światła powstają również w Gdyni



Do końca roku powstać ma również nowa sygnalizacja na płk. Dąbka w Gdyni. Ta okolica to jedna z najruchliwszych i jednocześnie najniebezpieczniejszych dróg w Gdyni.

W 2017 i 2018 roku sześć osób przechodzących przez jezdnię ul. płk. Dąbka zostało rannych, a dwie zginęły.

Teraz jedna firma chce zaprojektować i zbudować sygnalizację świetlną na tym skrzyżowaniu. Jeśli urzędnicy przyjmą ofertę - przekraczającą szacunki ZDiZ o 70 tys. zł - to przebudowa powinna się zakończyć w połowie grudnia.

Opinie (208) 5 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Zaraz będzie kwik kierowców (12)

    Że światła kur*a a oni piniodze bioro w paliwie! Nawet nie można pojeździć 100km/h w zabudowanym!

    • 72 92

    • Nie gadaj ziomek, za tymi pasami masz światła, przed tymi światłami masz światła co chwile są światła i nie nie mam ochoty zasuwać 100km/h przej JPII, ale coraz więcej się tych świateł dają w zbędnych miejscach, gdzie później korki się robią bo nie ma zielonej fali.

      • 0 0

    • (2)

      naprawdę w 2019 roku jest ktoś kto nie ma samochodu? Każdy z nas raz jest kierowcą, raz pieszym, czasami rowerzystą. "Wojna" piesi vs "kierowcy" to sztuczny wytwór i bezsens. Dobre rozwiązanie dla kierowcy nie oznacza automatycznie,że pieszy będzie mial gorzej i na odwrót. Tylko wszystko musi być robione z głową , dobrze dla jednych i drugich.

      • 17 13

      • Są ludzie, którzy nigdy nie są pieszymi.

        Nawet po fajki do kiosku samochodem...

        • 2 1

      • zejdz na ziemie. tak sie nie da

        • 6 4

    • super pomysł

      tylko dziadki i tak będą łazić środkiem ulicy

      • 2 2

    • (4)

      nie wiem jak czesto tamtedy jezdzisz, ale na jana pawla jest ok 5 sygnalizacji swietlnych, niezsynchronizowanych. jedna z nielicznych rownych drog w gdansku, gdzie oczywiscie umsi byc jakis problem. jakos na jagiellonskiej nie ma problemu ze swiatlami..

      • 21 17

      • za kilka lat jak ukoncza te molochy na pasie startowym

        po stronie skm doloza jeszcze ze 3 sygnalizatory i wowczas gdansk bedzie mogl zglosij ulice jana pawla do ksiegi rekordow guinnessa jako ulice z najwieksza iloscia sygnalizatorow

        • 5 4

      • Zsynchronizowanych dla kogo? (1)

        • 12 5

        • Dobre pytanie

          • 3 2

      • To zmień trasę i tam nie jedź.

        • 21 15

    • hej

      Tylko wieśniactwo jeździ 100 kilometrów per godzina w obszarze zabudowanym. ;)

      • 1 3

    • Po co się wypowiadasz w tematach które Cię nie dotyczą, oszołomie?

      • 3 1

  • Płynność ruchu

    Światła Tak. Tylko co z synchronizacją ruchu. Po jaką cholerę działają po 24:00!!!??

    • 0 0

  • To dobra wiadomość, faktycznie to przejście nie należy do zbyt bezpiecznych (6)

    Mam tylko nadzieję że ten cały "Tristar" da radę sterować ruchem na tym odcinku tak żeby dało rade przejechać całą JP2 w miarę płynnie, bez potrzeby stawania na światłach co 20 sekund

    • 88 37

    • To tristar kieruje ruchem? Jakoś nie zauważyłem

      • 1 0

    • światła czerwone

      są tam specjalnie zrobione abyś stał na każdym czerwonym gdyż według urzędnika "czerwona fala poprawia bezpieczeństwo"
      https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Nie-bedzie-ograniczenia-predkosci-na-al-Jana-Pawla-II-n116186.html

      • 2 3

    • CO!?

      Niebezpieczne przejścia robią tylko stare ludzie tam co chodzą gdzie chcą, za każdym razem jak co dziennie przechodzę tamtędy widzę starą babę lub dziada co nie może 20 metrów dalej do przejścia..
      na przejścioach jest bezpiecznie, są zwalniacze. Ale brawo, korkujmy mocniej to wszystko.. więcej smogu!

      A widzę że inny kościoł. Gratulacje dla piszącego artykuł za tytuł..

      • 4 9

    • (1)

      I tak wychodzący z kościoła nie będą tego świata respektować. Tak jest pod każdym kościołem.

      • 18 7

      • z łaską od Pana idą

        byle światło ich nie zatrzyma

        • 7 5

    • W związku z odnotowanym wzrostem umiejętności kierowców

      piesi wychodzący z kościoła niech od razu kierują się w stronę światła!

      • 6 1

  • "super"

    kolejne światła do czerwonej fali. Już teraz jadąc od plaży do Rzeczypospolitej stoisz na 3 światłach które nie są ze sobą wogole zsynchronizowane. Pod szpitalem czerwone, potem na skrzyżowaniu z Leszczyńskich i na koniec jeszcze se postój przy Burzyńskiego.
    TriStar działa "znakomicie".

    • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    prosze mi powiedzieć, dlaczego światła i znaki poziome są niekompatybilne? (9)

    chodzi mi o to, że kiedy podjeżdżam do linii przerywanej przed sygnalizatorem, to w żaden sposób nie jestem w stanie zobaczyć sygnalizatora. Muszę się uwalić na deskę, przylepić nos do szyby i zadrzeć głowę do góry. Nie tylko dla mnie jest to niekomfortowa sytuacja i pozycja - widzę często nienaturalnie poskręcanych kierowców wypatrujących zielonego światła. Żeby widzieć sygnalizator, muszę zatrzymać się z 5 metrów przed oznakowaniem na jezdni. Ktoś to robi specjalnie? - bo coraz częściej mam wrażenie, że tak.

    • 65 3

    • dla tych przy lini są z boku sygnalizatory. (3)

      te u gory sa dla tych co dalej stoją

      • 0 7

      • szczególnie jak jestem na skrajnym lewym (2)

        a na prawym stoi autobus, na środkowym dostawczak! Ruszam, jak oni ruszają - ale świateł nie widzę i de facto nie wiem, czy jest zielone. To chore jest.

        • 11 0

        • (1)

          masz jakiś pomysł na te sytuacje

          • 0 1

          • mam

            wieszać sygnalizatory w polu widzenia kierowców

            • 2 0

    • Albo malowanie (1)

      Przerywanych lini przed skrzyżowaniami równorzędnymi często gdzie nie ma żadnego skrzyżowania tylko wjazd na posesję a jeśli jest już drogą to nie twarda

      • 4 0

      • zgadzam sie

        jest jeszcze malowanie przerywanych linii na wjezdzie w jednokierunkową...

        • 0 0

    • Pętla

      " muszę zatrzymać się z 5 metrów przed oznakowaniem na jezdni"
      No chyba że jest pętla indukcyjna w jezdni, to sobie można postać 5 metrów przed ;/

      • 0 0

    • To jeszcze nic

      najlepsze jest żółte światło, które trwa 1 sek.

      • 8 0

    • zgadzam się

      chyba trzeba napisać jakiś wniosek do Urzędu Miasta, bo to nie jest normalne. Jeżdżę osobówką, kolega miejskim autobusem - mamy to samo. Po dojechaniu do linii nie widać sygnalizatora.

      • 11 0

  • swiatla i pasy

    Zglaszalam odmalowanie pasow na jedni Mateki/Wassowskiego i Matejki/Sobotki przyjala zgloszenie miala sypmatyczna osoba w interwencjach Uarzedu Miasta w Gdansku.Obecala zadzialac w ZDZ Minelo ok.3 tygodni i nic.Czekamy wec ta wypadek bo kosciol po drugiej stronie duzo starszych osob tam chodzi,a kierowcy szaleja. Prosze nie lekcewazyc tego problemu. Bede dalej interweniowac mieszkanka.

    • 0 0

  • Co za bezmózgi rzadza tym miastem (5)

    Nie da się jeździć dziura na dziurze , źle zsynchronizowane światła , to jeszcze światła doealcie, więcej więcej więcej

    • 63 70

    • Dobrze, że ty nie rządzisz

      • 0 1

    • To fakt, że wkrótce szybciej Al. JP II przejedzie rowerem niż samochodem, (2)

      co się rozpędzi, to hamuje, bez sens. Nie ma tam żadnej tragedii na tym przejściu, w niedzielę ruch aut mały a dni powszednie pieszych też nie dużo, więc to takie dodatkowe komplikowanie życia.

      • 6 3

      • (1)

        O to chodzi byś się nie rozpędzał

        • 5 1

        • Jak dla mnie to może być i 20km/h na całej długości JP2.

          Grunt, żeby zrobili te światła tak, żeby nie trzeba było się co chwile zatrzymywać.
          Jaki problem ustawić tak światła i dać tablicę świetlną na początku, że jadąc np 20-30km/h masz zieloną falę?

          • 2 0

    • no rzeczywiście jest tam dziura na dziurze hahah

      • 14 5

  • A to przy tym kosciele co ksiądz zrobił przekręt i teraz bez końca przekręca samotne staruszków by (8)

    oddały mu cały dorobek życia za niby opiekę i co proces był i nic ,bo jak się ma forsę to wszystko uchodzi bezkarnie

    • 9 9

    • Szczegóły (4)

      O jaki proces chodzi?
      Czy dotyczy aktualnego proboszcza?

      • 0 1

      • Chodzi o Dom Spokojnej Starości , kiedyś ksiądz zrobił przekręt w kosciele (1)

        z forsą wiernych , wywalono go , a teraz kręci niesamowite lody na staruchach naiwności. O procesie pisze w necie ,zresztą przegranym przez dziadków ,bo jak wszystko stracili to za co mieli się go wygrać.

        • 0 0

        • To nie o tym kościele mowa! Ksiądz o którym mówisz to jest parafia Kazimierza przy skmce.

          • 3 0

      • Przekręt (1)

        Lokalny św*r KS. Julek

        • 2 0

        • Wcale nie świr ale cwaniak owieczki dają się golić i mu wierzą to za to sromotnie płacą

          i końca tego procederu nie będzie do końca zycia klechy,chyba ,że inny klecha w biznesie go zastąpi

          • 0 0

    • Na Zaspie ludzie z tej okolicy o tym wiedzą ale milczą, tak jak kiedyś milczeli w sprawie Jankosia zresztą (1)

      kto by wygrał z jednym lub drugim

      • 5 2

      • Wystarczy nie chodzić

        I nie wpuszczać wizyt duszpasterskich. Tak robię i przynajmniej przed sobą samym jestem w porządku przed lustrem. :))

        • 5 1

    • To nie ten

      Noga o którym mowa kierował parafią po drugiej stronie Zaspy....500 m dalej. Prawdą jest natomiast, że powoli olbrzymich kościołów w okolicy jest więcej niż chętnych do ich regularnego odwiedzania.

      • 6 4

  • (6)

    Bez sensu, zamiast świateł, z częstotliwością dostoswaną do samochodów, lepsze spowalniacze i separatory.

    • 25 52

    • (2)

      zobacz ile jest progów przy kosciele na pilotów :P

      • 6 2

      • (1)

        I działają. Każdy zwalnia i przepuszcza pieszego.

        • 6 5

        • a i tak lezą wszędzie byle nie po przejściach.

          • 0 0

    • I co dają te separatory i spowalniacze? (2)

      Absolutnie nic. Większość kierowców nie liczy się z pieszymi, na widok przejścia przyspiesza i tyle.

      • 9 3

      • próbowałeś przyspieszyć na progu spowalniającym? (1)

        • 5 3

        • Ja przyspieszam.

          Zawsze zwalniałem. Ba! Zatrzymywałem się do zera, żeby tylko uniknąć łomotu zawieszenia. Nic to nie dawało. Przy prędkości 1 km/h można było pogubić plomby z zębów. Uprzedzając głupie komentarze, mam nowy samochód ze sprawnym zawieszeniem. Ktoś mi potem podpowiedział, że przy odpowiednio dużej prędkości zderzenie z progiem nie jest aż tak odczuwalne i... miał rację. Teraz z premedytacją rozpędzam się przed każdym progiem do min. 70km/h i jest dużo lepiej. To jedyny sposób na te plastikowe zapory dewastujące, których niestety jest większość. Tylko progi wykonane z kostki pozwalają zwolnić do małej prędkości, nie zniszczyć samochodu i faktycznie skłaniają do zdjęcia nogi z gazu.

          • 0 0

  • (3)

    Światła w takich miejscach nie są wygodne i dla pieszych i dla kierowców. Zaraz każde przejście dla pieszych bd z światłami, i nie jestem seba za kierownica tylko pisze tu teraz jako pieszy, trzeba czekać czasami po 10 minut na zmiane swiatel.

    • 53 35

    • jak by kierowcy stosowali sie do ograniczen predkosci (1)

      i przepuszczaliby pieszych to pewnie nikt by nie pomyslał o światłach. no ale jest jak jest. wszyscy wiemy jak.

      • 20 5

      • jakby piesi nie wchodzili pod jadące pojazdy jak święte krowy

        to może kierowcy by chętniej przepuszczali.
        Jako pieszy serio, na tej ulicy nie dziwię się, że niechętnie się tam ludzie zatrzymują żeby przepuścić na pasach. Naładowali świateł co 40m niezsynchronizowanych ze sobą i zadowoleni bo jest 'uspokojenie'.
        Do tego 'biegające' staruszki z siatami z pobliskiej biedronki 30m od przejścia i często gęsto gwałtowne hamowania.

        • 0 2

    • a bez świateł trzeba czasami czekać godzinę aby przejść.

      • 11 11

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane