• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie dwóch menadżerów Śródmieścia w Gdańsku

Katarzyna Moritz
8 stycznia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Menadżerowie Śródmieścia będą koordynowali pracę wielu służb miejskich na obszarze Głównego Miasta. Menadżerowie Śródmieścia będą koordynowali pracę wielu służb miejskich na obszarze Głównego Miasta.

Rozstrzygnięto konkurs na menadżera Śródmieścia w Gdańsku. Okazuje się, że funkcję tę będą pełnić dwie osoby. Od lutego o tę część miasta będą dbać Tomasz Wróblewski, były restaurator i redaktor naczelny, obecnie doradca wojewody oraz architekt Jakub Żelazny.



Czy dwóch menadżerów będzie działało lepiej niż jeden?

Do ogłoszonego pod koniec września przez Pawła Adamowicza, prezydenta Gdańska, konkursu na menadżera Śródmieścia, stanęło w sumie sześć osób. Do finału rozmów z kandydatami na to stanowisko przeszły dwie.

Propozycję współpracy na stanowisku pełnomocnika ds. Śródmieścia otrzymały ostatecznie dwie osoby: Tomasz WróblewskiJakub Żelazny.

Ich głównym zadaniem będzie koordynowanie pracy służb miejskich i imprez na niewielkim, ale niezmiernie ważnym obszarze Głównego Miasta. Swoją pracę rozpoczną z początkiem lutego, a do tego czasu szczegółowo zostanie określony zakres ich obowiązków i plan pracy na najbliższe pół roku.

Dlaczego menadżerów będzie dwóch?

- Obaj panowie mają bardzo różne doświadczenie i predyspozycje, dlatego będą się dobrze wzajemnie uzupełniać. Śródmieście to bardzo ważna część naszego miasta, która ma wiele potrzeb i problemów, stąd dwie dodatkowe pary rąk do pracy bardzo się przydadzą i przełożą na sprawne zarządzanie tym obszarem miasta, w tym skuteczne budowanie partnerstwa z lokalnym biznesem, mieszkańcami i organizacjami. Tym bardziej, że przygotowujemy się obecnie do rewaloryzacji Drogi Królewskiej oraz Długiego Pobrzeża - wyjaśnia Paweł Adamowicz na swoim profilu na Facebooku. 

Jakub Żelazny (rocznik 1978)

Jakub Żelazny Jakub Żelazny
Z wykształcenia architekt i inżynier budownictwa lądowego, absolwent Politechniki Gdańskiej. Ukończył także studia podyplomowe "Zarządzanie rozwojem przestrzennym miast" na PG. Posiada wieloletnie doświadczenie w projektowaniu architektonicznym i budowlanym, głównie przy projektowaniu obiektów użyteczności publicznej. Posiada uprawnienia budowlane w specjalności architektonicznej bez ograniczeń. W latach 2007 - 2013 pracował w Zakładzie Usług Technicznych w Gdańsku, Pracowni Projektowej Iluzja w Gdańsku oraz Studiu Projektowym OIKOS w Gdańsku. Od 2013 do 2014 roku zajmował stanowisko zastępcy prezesa Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej "Rozstaje" w Gdańsku, gdzie zarządzał m.in. działem technicznym, administracją zasobów spółdzielni oraz przygotowaniem inwestycji i remontów.

Tomasz Wróblewski (rocznik 1968)

Tomasz Wróblewski Tomasz Wróblewski
Absolwent Uniwersytetu Gdańskiego, magister Kształtowania i Ochrony Środowiska. W latach 1992-2003 dyrektor Agora SA, Oddział Gdańsk (m.in. wydawca Gazety Wyborczej). W latach 1992-2005 pełnił funkcję redaktora naczelnego Gazety Wyborczej Trójmiasto, a w 2012 roku zastępcy redaktora naczelnego Dziennika Bałtyckiego. Od 2006 do 2012 roku prowadził kilka klubów w Gdańsku. Od 2013 roku jest wykładowcą w Wyższej Szkole Bankowej oraz na Uniwersytecie Gdańskim. Od 2013 dyrektor Biura Prasowego w Pomorskim Urzędzie Wojewódzkim w Gdańsku.

Opinie (174) 9 zablokowanych

  • Wspaniali specjaliści (2)

    Super specjalista pół roku ostatnio na zwolnieniu lekarskim. Bardzo schorowany człowiek a jednocześnie chyba zmęczony pracą w spółdzielni. Takich ludzi nam potrzeba w mieście . Brawo Panie Prezydencie.

    • 9 3

    • pytanie padło w komentarzach

      bo jeśli był konkurs to były prezentacje, wizje, jakiś plan działań
      dla gdańszczan to jest najciekawsze, nie zaś same nazwiska...
      bo może akurat te Osoby mają super wizję...
      trochę słabo brzmi, że plan pracy i zakres obowiązków ma być dopiero określany :-(

      • 0 0

    • nie moje pieniazki

      Ciekawe jak swoje pieniążki wydaje Pan Prezydent . Myślę ,że z rozwagą.

      • 0 0

  • zapytajcie o plan

    Dlaczego dziennikarze nie zadają im żadnych pytań o konkretne plany, opinie, poglądy na Śródmieście. Nie zadano również pytania o wynagrodzenie. Ciekawe też, na jaki okres będą mieli umowy. Generalnie jestem zdania, że zadania menedżera Śródmieścia powinny zostać przekazane jakiemuś istniejącemu wcześniej stanowisku, ale skoro prezydent zadecydował inaczej, ok. Czekamy na efekty. A tak na marginesie, nie domyślam się, jakie kompetencje w tej materii ma red. Wróblewski. Przyglądam mu się od lat. Fajny chłop, mądry dziennikarz, ale zdaje się, że jego knajpki upadły. Może lepszy byłby jakiś urbanista wizjoner?Naprawdę mamy ich paru w Gdańsku.

    • 4 0

  • Oj, panie Tomaszu W-ski...

    Nie było jak zebrać na długi? Za rzecznikowanie to za wiele panu nie dali, nie ten urząd. Komornicy spać nie dają, a z knajpy "Stacja Delux" dziwnym trafem pana wykopali... Ale sprawdził się pan w "Instytucie Kultury Miejskiej" patrona Budynia. Więc na długi panu da. Warto mieć ludzi, którzy są "są mi dłużni".

    • 3 0

  • Pan T.W (1)

    Prowadzona restauracja przez tego Pana to był przykry widok , chodzi nawet o zwykłą czystość, nie rozumiem decyzji.

    • 11 3

    • chodzi o Stację Deluxe?

      Nie byłam ,ale komentarze faktycznie ma niepochlebne

      • 2 0

  • i sluzbowa karte platnicza (2)

    • 6 4

    • (1)

      i karetkę ogrodniczą napędzaną żelazem

      • 1 1

      • ? może coś więcej?

        • 0 0

  • Od 2006 do 2012 roku prowadził kilka klubów w Gdańsku. (2)

    Lechia, arka, bałtyk, polonia, gedania, klub przyjaciów zwierząt.

    • 6 3

    • (1)

      no i blondynek

      • 1 0

      • stacja Deluxe - ale czy to klub?

        • 1 0

  • NADOLNY (5)

    A jaki jest powód mianowania Tomasza Wróblewskiego oprócz wieloletniej przyjaźni z Tomaszem Nadolnym, doradcą Adamowicza? Bo chyba nie kompetencje... Wstyd. Zwykły wstyd. Dajcie jeszcze ze dwóch kolegów, będzie raźniej.

    • 29 6

    • a ty jaro się zgłosiłeś do konkursu ? Czy może Jaro K. ci zabronił ? (4)

      • 6 16

      • duże długi Pan ma, Panie Tomaszu W.!

        Komornicy spać nie dają, a z knajpy "Stacja Delux" dziwnym trafem pana wykopali... Ale sprawdził się pan w "Fundacji Kultury Miejskiej" patrona Budynia. Więc na długi panu da.

        • 2 1

      • kwestia przyzwoitości (2)

        Nie mam kompetencji i takich znajomości, więc nie, nie startowałem panie Tomaszu.

        • 12 5

        • jak nie masz kompetecji to po co się wypowiadasz ? (1)

          • 5 9

          • z kumoterstwa nie dają jeszcze dyplomów panie Tomku

            • 8 3

  • Naczelny wyborczej padlyny?!?! O tempora, o mores!

    • 3 1

  • Przerażające... (3)

    Jeżeli Miasto uczciwie powie "słuchajcie, dla jednego menadżera mieliśmy pensję 10tyś. Ale że nie znalazł się taki który spełniał nasze oczekiwania, to zatrudniamy dwóch z pensją 5tyś." to taki układ jest do zaakceptowania.
    Ale oczywiście że tak się nie stania! Rozbój i skandal! W dobie kiedy na każdym kroku wytyka się rządowi że cały czas rośnie aparat administracji państwowej, że rosną szeregi urzędników na pensji podatnika, to Miasto zatrudnia sobie zamiast jednego dobrego-dwóch słabych menadżerów...No pięknie...

    • 50 3

    • 10 tys? (2)

      10 tys? Nie ma takich pensji w urzędzie.

      • 5 2

      • dla pracowników niższego szczebla w wojewódzkim, skarbowym, pracy itp. - nie, ale w UM - jak najbardziej

        Przeciętny urzędnik Kowalski ma ok. 60 tyś. rocznie. Jego kierownik (a jest nim co 5 pracownik UM), ok. 90 tyś, dyrektor jakiegoś tam ważnego wydziału - ponad 100. Do tego tzw. samodzielne stanowiska, naczelnicy, z-cy Budynia.... Armia rozrasta się rok w rok, choć co i rusz kolejne wydziały przekształcane są w samodzielne jednostki (np. ZTM).

        • 0 1

      • Ale on pisał o "tyś."

        Może to jakiś budyniowy dukat?

        • 5 3

  • nie

    wypieprzac mi z oczu. jak zobacze to urwe jaja.

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane