• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie dwóch menadżerów Śródmieścia w Gdańsku

Katarzyna Moritz
8 stycznia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Menadżerowie Śródmieścia będą koordynowali pracę wielu służb miejskich na obszarze Głównego Miasta. Menadżerowie Śródmieścia będą koordynowali pracę wielu służb miejskich na obszarze Głównego Miasta.

Rozstrzygnięto konkurs na menadżera Śródmieścia w Gdańsku. Okazuje się, że funkcję tę będą pełnić dwie osoby. Od lutego o tę część miasta będą dbać Tomasz Wróblewski, były restaurator i redaktor naczelny, obecnie doradca wojewody oraz architekt Jakub Żelazny.



Czy dwóch menadżerów będzie działało lepiej niż jeden?

Do ogłoszonego pod koniec września przez Pawła Adamowicza, prezydenta Gdańska, konkursu na menadżera Śródmieścia, stanęło w sumie sześć osób. Do finału rozmów z kandydatami na to stanowisko przeszły dwie.

Propozycję współpracy na stanowisku pełnomocnika ds. Śródmieścia otrzymały ostatecznie dwie osoby: Tomasz WróblewskiJakub Żelazny.

Ich głównym zadaniem będzie koordynowanie pracy służb miejskich i imprez na niewielkim, ale niezmiernie ważnym obszarze Głównego Miasta. Swoją pracę rozpoczną z początkiem lutego, a do tego czasu szczegółowo zostanie określony zakres ich obowiązków i plan pracy na najbliższe pół roku.

Dlaczego menadżerów będzie dwóch?

- Obaj panowie mają bardzo różne doświadczenie i predyspozycje, dlatego będą się dobrze wzajemnie uzupełniać. Śródmieście to bardzo ważna część naszego miasta, która ma wiele potrzeb i problemów, stąd dwie dodatkowe pary rąk do pracy bardzo się przydadzą i przełożą na sprawne zarządzanie tym obszarem miasta, w tym skuteczne budowanie partnerstwa z lokalnym biznesem, mieszkańcami i organizacjami. Tym bardziej, że przygotowujemy się obecnie do rewaloryzacji Drogi Królewskiej oraz Długiego Pobrzeża - wyjaśnia Paweł Adamowicz na swoim profilu na Facebooku. 

Jakub Żelazny (rocznik 1978)

Jakub Żelazny Jakub Żelazny
Z wykształcenia architekt i inżynier budownictwa lądowego, absolwent Politechniki Gdańskiej. Ukończył także studia podyplomowe "Zarządzanie rozwojem przestrzennym miast" na PG. Posiada wieloletnie doświadczenie w projektowaniu architektonicznym i budowlanym, głównie przy projektowaniu obiektów użyteczności publicznej. Posiada uprawnienia budowlane w specjalności architektonicznej bez ograniczeń. W latach 2007 - 2013 pracował w Zakładzie Usług Technicznych w Gdańsku, Pracowni Projektowej Iluzja w Gdańsku oraz Studiu Projektowym OIKOS w Gdańsku. Od 2013 do 2014 roku zajmował stanowisko zastępcy prezesa Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej "Rozstaje" w Gdańsku, gdzie zarządzał m.in. działem technicznym, administracją zasobów spółdzielni oraz przygotowaniem inwestycji i remontów.

Tomasz Wróblewski (rocznik 1968)

Tomasz Wróblewski Tomasz Wróblewski
Absolwent Uniwersytetu Gdańskiego, magister Kształtowania i Ochrony Środowiska. W latach 1992-2003 dyrektor Agora SA, Oddział Gdańsk (m.in. wydawca Gazety Wyborczej). W latach 1992-2005 pełnił funkcję redaktora naczelnego Gazety Wyborczej Trójmiasto, a w 2012 roku zastępcy redaktora naczelnego Dziennika Bałtyckiego. Od 2006 do 2012 roku prowadził kilka klubów w Gdańsku. Od 2013 roku jest wykładowcą w Wyższej Szkole Bankowej oraz na Uniwersytecie Gdańskim. Od 2013 dyrektor Biura Prasowego w Pomorskim Urzędzie Wojewódzkim w Gdańsku.

Opinie (174) 9 zablokowanych

  • Oj, panie Tomaszu W-ski...

    Nie było jak zebrać na długi? Za rzecznikowanie to za wiele panu nie dali, nie ten urząd. Komornicy spać nie dają, a z knajpy "Stacja Delux" dziwnym trafem pana wykopali... Ale sprawdził się pan w "Instytucie Kultury Miejskiej" patrona Budynia. Więc na długi panu da. Warto mieć ludzi, którzy są "są mi dłużni".

    • 3 0

  • Ale jaja (3)

    Kto wybiera menażera ?Jakie kwalifikacje ma były PREZES który przez okres
    prezesowania nic nie zrobił .Jak nie otrzymał absolutorium to na zwolnienie
    lekarskie. TYLKO 6 MIESIĘCY ZUS PŁACIŁ?BRAWO PANIE PREZYDENCIE
    GŁOSOWAŁAM NA PANA ,a teraz jest mi wstyd przed samą sobą.

    • 9 4

    • Pieniążki nie moje

      Tak się wydaje nie swoje pieniążki dla kogoś. Ale swoich bym tak nie wydawał !!!!!

      • 0 2

    • Zelazny

      Zelazny to ściemniacz jakich mało. Pół roku na zwolnieniu lekarskim odkąd nie otrzymał absolutorium-ale przecież cel uświęca środki.Gdyby nie ciepła posadka w urzędzie to ciekawe jak długo jako spółdzielnia musielibyśmy utrzymywać wielmożnego Pana Żelaznego.

      • 2 2

    • PZPR

      Brawo V kolumna, towarzysze sa z was dumni!

      • 2 0

  • zapytajcie o plan

    Dlaczego dziennikarze nie zadają im żadnych pytań o konkretne plany, opinie, poglądy na Śródmieście. Nie zadano również pytania o wynagrodzenie. Ciekawe też, na jaki okres będą mieli umowy. Generalnie jestem zdania, że zadania menedżera Śródmieścia powinny zostać przekazane jakiemuś istniejącemu wcześniej stanowisku, ale skoro prezydent zadecydował inaczej, ok. Czekamy na efekty. A tak na marginesie, nie domyślam się, jakie kompetencje w tej materii ma red. Wróblewski. Przyglądam mu się od lat. Fajny chłop, mądry dziennikarz, ale zdaje się, że jego knajpki upadły. Może lepszy byłby jakiś urbanista wizjoner?Naprawdę mamy ich paru w Gdańsku.

    • 4 0

  • Porażka

    Czy to jest ten sam JAKUB ŻELAZNY co był przejazdem na ROZSTAJACH i zrobił projekt bloków przy Żwirki i Wigury5 ale jaja.Napewno w śródmieściu pojawią się baraki i czworaki.Panie PREZYDEŃCIE nie rób Pan siary -głosowałem na pana.

    • 8 2

  • Ale piękne

    Czy zna ktoś jakiś projekt pana Jakuba -szukałem i nic.

    • 4 2

  • Koordynacja, koordynacja - za tym przepada nasza nacja...

    Oni będą koordynować poczynania innych. A kto będzie koordynował ich poczynania? 😊

    • 2 0

  • To już naprawdę trzeba było wybierać menadżera ???? lub 2ch ?

    Nie ma nikogo kompetentnego w Urzędzie by powierzyć mu takowe stanowisko ??? Proszę upublicznić pozostałe 4 kandydatury i kompetencje tych osób oraz programy wybranych. Na miejscu tych panów honorowo nie przyjąłbym tej fuchy.

    • 2 0

  • Enigmatyczne koordynowanie pracy służb miejskich,,,,szczegóły proszę

    tzn co ? poniedziałek i środa PRSP zabiera śmieci z Tkackiej a straż miejska robi obchód na Szerokiej, straż pożarna ma wolne a na targu węglowym zrobimy w niedzielę koncert dody elektrody....Reasumując co architekt i były restaurator mają koordynować w Śródmieściu ???? czegoś chyba nie rozumiem ??? od tego co się dzieje w architekturze tamże jest architekt miejski i konserwator a od imprez UM i odpowiednie komórki, może wobec tego zatrudnijmy po 2ch takich na każdą dzielnicę w mieście. Szkoda,że nie złożyłem własnej kandydatury - bliżej mi z moim wykształceniem do dbania o zabytkowe śródmieście niż tym panom :/

    • 1 0

  • Gosc

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane