• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie dwóch menadżerów Śródmieścia w Gdańsku

Katarzyna Moritz
8 stycznia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Menadżerowie Śródmieścia będą koordynowali pracę wielu służb miejskich na obszarze Głównego Miasta. Menadżerowie Śródmieścia będą koordynowali pracę wielu służb miejskich na obszarze Głównego Miasta.

Rozstrzygnięto konkurs na menadżera Śródmieścia w Gdańsku. Okazuje się, że funkcję tę będą pełnić dwie osoby. Od lutego o tę część miasta będą dbać Tomasz Wróblewski, były restaurator i redaktor naczelny, obecnie doradca wojewody oraz architekt Jakub Żelazny.



Czy dwóch menadżerów będzie działało lepiej niż jeden?

Do ogłoszonego pod koniec września przez Pawła Adamowicza, prezydenta Gdańska, konkursu na menadżera Śródmieścia, stanęło w sumie sześć osób. Do finału rozmów z kandydatami na to stanowisko przeszły dwie.

Propozycję współpracy na stanowisku pełnomocnika ds. Śródmieścia otrzymały ostatecznie dwie osoby: Tomasz WróblewskiJakub Żelazny.

Ich głównym zadaniem będzie koordynowanie pracy służb miejskich i imprez na niewielkim, ale niezmiernie ważnym obszarze Głównego Miasta. Swoją pracę rozpoczną z początkiem lutego, a do tego czasu szczegółowo zostanie określony zakres ich obowiązków i plan pracy na najbliższe pół roku.

Dlaczego menadżerów będzie dwóch?

- Obaj panowie mają bardzo różne doświadczenie i predyspozycje, dlatego będą się dobrze wzajemnie uzupełniać. Śródmieście to bardzo ważna część naszego miasta, która ma wiele potrzeb i problemów, stąd dwie dodatkowe pary rąk do pracy bardzo się przydadzą i przełożą na sprawne zarządzanie tym obszarem miasta, w tym skuteczne budowanie partnerstwa z lokalnym biznesem, mieszkańcami i organizacjami. Tym bardziej, że przygotowujemy się obecnie do rewaloryzacji Drogi Królewskiej oraz Długiego Pobrzeża - wyjaśnia Paweł Adamowicz na swoim profilu na Facebooku. 

Jakub Żelazny (rocznik 1978)

Jakub Żelazny Jakub Żelazny
Z wykształcenia architekt i inżynier budownictwa lądowego, absolwent Politechniki Gdańskiej. Ukończył także studia podyplomowe "Zarządzanie rozwojem przestrzennym miast" na PG. Posiada wieloletnie doświadczenie w projektowaniu architektonicznym i budowlanym, głównie przy projektowaniu obiektów użyteczności publicznej. Posiada uprawnienia budowlane w specjalności architektonicznej bez ograniczeń. W latach 2007 - 2013 pracował w Zakładzie Usług Technicznych w Gdańsku, Pracowni Projektowej Iluzja w Gdańsku oraz Studiu Projektowym OIKOS w Gdańsku. Od 2013 do 2014 roku zajmował stanowisko zastępcy prezesa Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej "Rozstaje" w Gdańsku, gdzie zarządzał m.in. działem technicznym, administracją zasobów spółdzielni oraz przygotowaniem inwestycji i remontów.

Tomasz Wróblewski (rocznik 1968)

Tomasz Wróblewski Tomasz Wróblewski
Absolwent Uniwersytetu Gdańskiego, magister Kształtowania i Ochrony Środowiska. W latach 1992-2003 dyrektor Agora SA, Oddział Gdańsk (m.in. wydawca Gazety Wyborczej). W latach 1992-2005 pełnił funkcję redaktora naczelnego Gazety Wyborczej Trójmiasto, a w 2012 roku zastępcy redaktora naczelnego Dziennika Bałtyckiego. Od 2006 do 2012 roku prowadził kilka klubów w Gdańsku. Od 2013 roku jest wykładowcą w Wyższej Szkole Bankowej oraz na Uniwersytecie Gdańskim. Od 2013 dyrektor Biura Prasowego w Pomorskim Urzędzie Wojewódzkim w Gdańsku.

Opinie (174) 9 zablokowanych

  • a może by w ankiecie dać wariant -

    - Uważam, że taka funkcja to mnożenie zbędnych stanowisk.

    • 3 3

  • Mądrze napisał gościu podpisujacy sie ksywą ART

    Menagerem to powinien być sam Prezydent Gdańska i to on powinien kreować wizję strategii rozwoju miasta ze szczególnym uwzględnieniem Głównego Miasta. Minęło tyle kadencji naszego "kochanego" przez mieszkańców prezydenta a ul. Św.Ducha od Złotników do Motławy jak była w złym stanie tak jest nadal. To samo jest z ul. Grodzką którą za dwa lata będą maszerowały tłumy do Muzeum II Wojny Swiatowej. Panie Prezydencie Adamowicz????. Czy nie wstyd panu, że inne miasta które posiadają podobne starówki już dawno uporały się z tym problemem. Mam na myśli Wrocław,Toruń, Warszawę, Zamość, nawet mały Opatów. A Gdańsk- potrzebuje aż 2 ludzi aby rozwiązać ten problem, który po dokładnym przejściu miasta w ciągu 25 min widać jak na dłoni.

    • 9 4

  • Sam

    Pan Adamowicz przecież pracuje: ŁADNIE SiĘ UŚMIECHA, kiedy go pokazują, a Gdańsk zamienia w skansen, buduje same muzea i teatry, których potem utrzymanie kosztuje miliony złotych, zakłada Tristar, nie wiem po co skoro ma 3 ulice na krzyż, moim zdaniem utrzymywanie kolejnych urzędników nie ma sensu, np.nrozwój drogowy Gdanska to TRAGEDIA, widać to rano, widać po południu, ale UŚMIECH ŁADNY zaczarował mieszkańców naszego miasta.

    • 3 5

  • Obsadza się stanowisko a dopiero potem określa zakres obowiązków i plan pracy ???

    • 3 2

  • Słuchaj Franio

    mam dla ciebie fuchę, w sumie nie wiem jeszcze co będziesz robił, coś tam będziesz koordynował...do pomocy dostaniesz Zdzisia bo sam możesz nie dać rady. No to graba. Za jakiś czas dowiecie się za co będę wam płacił.

    • 4 2

  • A który

    będzie odpowiedzialny?
    Miasto ma za dużo kasy, bo wydaje na głupoty.

    • 2 3

  • znowu kolesiostwo

    Na tym stanowisku powinien być ktoś młody,wykształcony,postępowy a tu kolecie Budynia.
    Dużo trzeba zrobić na starówce , śmierdzące podwórka . brak parkingów, skwerków do odpoczynku .... ale oni raczej nie zrobią nic ... kaskę tylko będa brali i dalej smutek.. A liczyłam na to,że będzie ktoś świerzy z nowym spojżeniem

    • 2 2

  • nie

    wypieprzac mi z oczu. jak zobacze to urwe jaja.

    • 1 1

  • Naczelny wyborczej padlyny?!?! O tempora, o mores!

    • 3 1

  • Wspaniali specjaliści (2)

    Super specjalista pół roku ostatnio na zwolnieniu lekarskim. Bardzo schorowany człowiek a jednocześnie chyba zmęczony pracą w spółdzielni. Takich ludzi nam potrzeba w mieście . Brawo Panie Prezydencie.

    • 9 3

    • nie moje pieniazki

      Ciekawe jak swoje pieniążki wydaje Pan Prezydent . Myślę ,że z rozwagą.

      • 0 0

    • pytanie padło w komentarzach

      bo jeśli był konkurs to były prezentacje, wizje, jakiś plan działań
      dla gdańszczan to jest najciekawsze, nie zaś same nazwiska...
      bo może akurat te Osoby mają super wizję...
      trochę słabo brzmi, że plan pracy i zakres obowiązków ma być dopiero określany :-(

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane