• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie koncepcja przejścia dla pieszych przy gdańskim dworcu

Maciej Naskręt
8 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejny etap remontu tunelu przy dworcu w Gdańsku
Okolice dworca to dzisiaj komunikacyjny chaos. Urzędnicy spróbują to zmienić. Okolice dworca to dzisiaj komunikacyjny chaos. Urzędnicy spróbują to zmienić.

W lipcu poznamy szczegółowe plany zmian otoczenia przed dworcem Gdańsk Główny zobacz na mapie GdańskaGdańsk Wrzeszcz. zobacz na mapie Gdańska Jednym z elementów ma być przejście dla pieszych w poziomie jezdni przez Podwale Grodzkie w centrum.



Co spowoduje przejście naziemne przez Podwale Grodzkie?

Jakiś czas temu zachęcaliśmy władze Gdańska do odtworzenia przejścia dla pieszych przez Podwale Grodzkie w poziomie jezdni. Swój pomysł na przejście forsowali w budżecie obywatelskim także aktywiści miejscy. W sprawie jest pierwszy konkret.

Władze Gdańska szykują się do zmian w sąsiedztwie dwóch najważniejszych dworców, czyli Gdańsk Główny i Gdańsk Wrzeszcz. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska rozstrzygnęła właśnie przetarg na wielobranżową koncepcję wykonania węzłów integracyjnych w tych lokalizacjach.

- Wstępną dokumentację dla przedsięwzięcia sporządziła firma Highway z Banina. Umowa na wykonanie koncepcji podpisana została 5 marca z terminem zakończenia do końca lipca br. - mówi Olimpia Schneider z gdańskiego magistratu.
Firma Highway ma przede wszystkim przygotować założenia do budowy naziemnego przejścia lub przejść dla pieszych z dworca PKP w stronę City Forum przed dworcem Gdańsk Główny.

Inwestycja obejmuje też budowę kubaturowych parkingów dla rowerów, każdy na 500 miejsc, znajdujących się w okolicach dworca Gdańsk Główny i Gdańsk Wrzeszcz. Plany mają zakładać budowę parkingu od podstaw lub wykorzystanie istniejącego obiektu.

Czytaj też: Dlaczego nawet krótki postój przed dworcem w Gdańsku kosztuje?

Koncepcja przejścia dla pieszych i rowerzystów zgłoszona w ubiegłorocznym budżecie obywatelskim ma szansę na realizację w innym projekcie. Koncepcja przejścia dla pieszych i rowerzystów zgłoszona w ubiegłorocznym budżecie obywatelskim ma szansę na realizację w innym projekcie.

Wiaty, "Kiss&Ride" i tablice SIP



Ponadto, projektanci muszą zaplanować budowę nowych wiat na przystankach węzła integracyjnego Gdańsk Główny:
  • autobusowych - o długości około 160 m,
  • tramwajowych - o długości około 200 m.

Przy obu dworcach powstaną też miejsca postojowe w systemie "Kiss&Ride" w lokalizacjach:
  • Gdańsk Główny: 10 miejsc postojowych (po 5 w każdym kierunku wzdłuż Podwala Grodzkiego),
  • Gdańsk Wrzeszcz: 15 miejsc postojowych (w sąsiedztwie dworca PKP na terenie należącym do Gminy Miasta Gdańska).

Dodatkowo projektanci muszą uwzględnić montaż tablic systemu informacji pasażerskiej w lokalizacjach:
  • Gdańsk Główny: 5 tablic,
  • Gdańsk Wrzeszcz: 3 tablice.

Inwestycja będzie realizowana w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, z którego Gdańsk otrzymał dofinansowanie unijne na realizację przedsięwzięcia związanego z budową węzłów przesiadkowych.

Łączna maksymalna kwota dofinansowania z funduszy UE to blisko 33 mln zł. Inwestycje związane z wykonaniem węzłów integracyjnych mają przede wszystkim na celu zachęcenie mieszkańców metropolii do korzystania z komunikacji zbiorowej, a także z ekologicznych sposobów przemieszczania się.

Opinie (531) ponad 10 zablokowanych

  • Moze się wreszcie odechce samchodziarzom wjeżdzać d centrum! (2)

    Popieram inicjatywe! Samochody na obwodnice - a centrum dla pieszych, rwerzystow i komunikacji miejskiej. I przekształcic czesciowo aleje Zwyciestwa w teren parkowo - rekreacyjny.

    • 14 11

    • (1)

      ...NO ..i wszystkie sklepy na obrzeże miasta, w centrum tylko zabytki i parki. A i odłączyć w centrum wszystkim prąd i kanalizację - zachowane wówczas będzie dziedzictwo historyczne..

      • 8 5

      • przeginanie już stało się dawno nudne

        tradycyjne ulice handlowe to ratunek dla centrum

        hypermarkety z hyperparkingami na przedmieściach to sposób na zabijanie życia w centrum.

        • 0 0

  • Ja ze szwagrem zrobię to za milion złotych, tylko jak się tam dorwać? Nie mam znajomości a mieszkam za Baninem.

    • 6 1

  • Koncepcyjny bubel (4)

    W tym miejscu przejście naziemne to skrajna głupota. To nie czasy, żeby wyeliminować ruch kołowy dlatego powinien pozostać tunel, ale z dużymi windami dla pasażerów z dużymi bagażami i wózkami.
    Parking przy dworcu powinien zostać odebrany obsługującej firmie, bo nie ma miejsca na zatrzymanie się na po dowóz i odbiór pasażerów z dworca. Powinni postawić bramki biletowe. Postój do 20 min. bezpłatny, a potem cena zaporowa nawet 50 zł za pół godziny. Teraz nawet jak się pomylisz i przejedziesz przez ten parking płacisz 4 zł., to jest złodziejstwo. Wiaty z tego co czytam mają być długie i to jedyny dobry pomysł. Parking dla taksówek powinien być w ciągu ul.Wały Jagiellońskie przed budynkiem KFC. Pętla autobusowa przeniesiona z Jana z Kolna na Plac Ludowy, wtedy autobusy szybciej dojadą do dworca nie tworząc korków.

    • 18 8

    • Wysadź pasażerów po drugiej stronie ulicy; albo koło PKS, niech tunelem sobie przejdą; przecież to wygodne i fajne.

      • 2 1

    • Spadaj z tymi windami ! Daj kasę na nie, bo nie życzę sobie dawać na nie z musu - (2)

      z podwyżki podatku od nieruchomości. Parę tysięcy wind na kładki i tunele dla pieszych w przy każdym skrzyżowanie - to ten podatek będzie 4 cyfrowy za kwartał !

      Dzieciaczku - dorośnij ! Te sprawy - energia elektryczna dla licznych silników napędzających te windy nie jest za darmo, podobnie konserwacja !

      • 2 1

      • Dziecko drogie (1)

        To ja poproszę całość wpływów z podatku drogowego i akcyzy paliwowej na drogi. Bo chwilowo kierowcy dotują zasiłki dla menelni jeżdżącej komunikacją miejską.

        • 0 2

        • wpływy z podatków od sprzedaży samochodów

          i akcyzy ze sprzedaży paliwa

          pokrywają tylko ułamek kosztów tworzenia i utrzymywania (przewymiarowanej) infrastruktury dla ruchu kołowego.

          • 0 0

  • SHIBUYA CROSSING (4)

    Szanowni kierowcy - rzut głowy na grafikę google i najsłynniejsze przejście dla pieszych w Tokio.
    Wiem że noga z gazu dla was to wysiłek intelektualny ale miasto jest dla ludzi.

    • 9 15

    • No tak kierowcy to nie ludzie

      • 3 2

    • Tylko że w Tokio mają drogi alternatywne. Jak w Gdańsku zrobią przynajmniej 2 alternatywne drogi objazdu to całe Podwale można zamienić w deptak. Trzeba myśleć nie tylko o własnym nosie!

      • 3 1

    • Wiadomix (1)

      W samochodach nie ludzie tylko sami kosmici.

      • 1 1

      • w zaparkowanych samochodach ludzi jak na lekarstwo

        • 0 0

  • jeśli przejście to... (1)

    ... poproszę obwodnice dla Śródmieścia

    • 9 5

    • trasa Sucharskiego tunel......

      • 2 0

  • Taniej będzie (2)

    Po prostu zamknąć podwale grodzkie dla ruchu kołowego włączając w to także autobusy, tramwaje i samochody dowożące towar. Sklepy można zaopatrywać rikszą towarową. Rowery też wywalić z centrum. Gdańsk miejscem dla pieszych i furmanek. Wraca moda na retro!!! Bo komunikacją miejską przejechać się już nie da. Może powrócą też konne tramwaje???

    • 13 9

    • (1)

      Brałeś dziś coś na głowę, bo nogi odmówiły ci posłuszeństwa

      • 2 1

      • Po prostu zakpiłem z wizji tego przejścia które cofa nas do lat 50-tych. Jak tak dalej pójdzie to z Oruni do Wrzeszcza trzeba będzie jechać przez obwodnicę! I nie piszę tu o leniach którym nie chce się skorzystać dla własnego wygodnictwa z komunikacji miejskiej bo to przejście autobusy i tramwaje też zablokuje!

        • 1 1

  • Oba podwale należy zwęzić do dwóch pasów !!!!!!!!!!

    Wolną przestrzeń przeznaczyć na poszerzenie chodnika pasy rowerowe. Plus normalne skrzyżowania i przejścia
    Wtedy będzie jak w cywilizowanym mieście.

    • 8 5

  • Dramat

    Po hugo to ? Wszędzie a takich miejscach jest tunel po to aby było sprawnie jak najmniej korkow, ludziom już z lenistwa odwala po co to ? Kurde jest dobrze i kombinuja. Sopot monciak też zrobili tunel Ale dla kierowców ! A po co ? No po to żeby korkow nie było itp. Ludzie to wejsc w życie nie może !

    • 10 6

  • Budyn zmowu przytuli kase na odchodme

    • 10 2

  • Budyn walnij sie w ten lysy czerep mlotem

    • 10 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane