• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie nowy buspas na Chwarznie

Michał Sielski
21 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu
Nowy buspas będzie prowadził aż do obwodnicy Trójmiasta. Nowy buspas będzie prowadził aż do obwodnicy Trójmiasta.

1,8 km będzie miał nowy buspas na ul. Chwarznieńskiej w Gdyni. Nie będzie wyznaczony na dotychczasowej jezdni, ale powstanie na dobudowanym, trzecim pasie. Gdynia właśnie ogłosiła przetarg, w ramach którego szuka projektantów tej inwestycji.



Przesiądziesz się z auta do autobusu, jeśli będzie on znacznie szybciej dojeżdżał do centrum?

Nowy buspas ma zaczynać się na wysokości przystanku autobusowego GierdziejewskiegoMapka, a kończyć przy wjeździe na obwodnicęMapka na Chwarznie-Wiczlinie. Urzędnicy do 20.01.2021 r. czekają na oferty wykonawców dokumentacji projektowej. Po podpisaniu umowy projekt koncepcyjny poznamy w 10 tygodni, a ostateczną dokumentację projektową w 72 tygodnie.

Na pewno wykonawca będzie musiał na początek przedstawić warianty projektu, potem wykonać prace geodezyjne, obliczyć wstępne koszty, a następnie prowadzić nadzór autorski nad realizacją robót budowlanych.

Buspas sprawi, że wybierający transport publiczny nie będą musieli tracić czasu w korkach. Buspas sprawi, że wybierający transport publiczny nie będą musieli tracić czasu w korkach.
Projekt koncepcyjny musi zawierać warianty:

  • jednowariantowy dla odcinka od przystanku autobusowego Gierdziejewskiego do przystanku autobusowego Tezeusza;
  • dwuwariantowy dla odcinka od przystanku autobusowego Tezeusza do włączenia z S6, z przebiegiem buspasa prowadzonym w istniejącej ulicy Chwarznieńskiej obok jezdni ruchu samochodowego oraz z przebiegiem buspasa prowadzonym w istniejącej ulicy Chwarznieńskiej i poprowadzeniem ruchu samochodowego nową, oddzielną jezdnią zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego.


- Odcinek Gierdziejewskiego - Węzeł Chwarzno to kluczowy fragment dla komunikacji miejskiej do stworzenia korytarza Gdynia Zachód - Śródmieście. Ma w swoim zakresie zarówno odcinki będące łatwymi do poprowadzenia przez dobudowę infrastruktury, jak również miejsca, gdzie projektanci muszą wskazać rozwiązania, uwzględniając istniejący układ zabudowy. Po wybudowaniu i oddaniu tej nowej inwestycji wraz z kontrapasem mieszkańcy tej części miasta zyskają bardzo dużą korzyść czasową w codziennych podróżach - podkreśla prof. Marcin Wołek, wiceprzewodniczący Rady Miasta Gdyni i specjalista ds. transportu.

Miejsca

Opinie (171) ponad 10 zablokowanych

  • bez sensu (1)

    Z sensem, byłoby poszerzenie Chwarznieńskiej od wiaduktu z obwodnicą aż do Wiczlińskiej do 4 pasów, bez wytyczania buspasu. Według proponowanej wizji, aby 4 autobusy na godzinę przejechały wolnym buspasem, tysiące aut będą stać w korku jak teraz. Tak wielka dzielnica potrzebuje drogi z prawdziwego zdarzenia, a nie namiastki. Utopijne wizje kucyka, że wszyscy porzucą auta na rzecz autobusu, który będzie miał buspas tylko w jedną stronę nie sprawdzi się nigdy. Tak duża dzielnica wymaga infrastruktury transportowej - nie tylko osobowego transportu zbiorowego.

    • 16 3

    • Czyli po prostu ul. Jana Nowaka Jezioranskiego. Jak sprowadzalem sie w koncu lat 90. ub. wieku na Sokolke to Hossa w swych materialach reklamowych tego nowego osiedla twierdzila ze waska ul. Chwarznienska bedzie docelowo tylko dojazdowka do niego a juz zaraz bedzie powstawac nowa dwujezdniowa ulica ktora wygodnie polaczy Chwarzno z ul. Wielkopolska....

      • 1 1

  • Tragedia z Wami !!! (2)

    Najgorsze, ze najwiecej tutaj do powiedzenia mają osoby, które są napływowe. To właśnie przez Was powstają te korki.
    Kiedyś żyło się lepiej jak Was nie było, nikt nie narzekał, nie marudził

    • 8 10

    • Odnoszę wrażenie że ból myślenia to gdyńska specjalność ...

      Jeżeli urząd, na potęgę tworzy nowe osiedla to dla kogo ? Jeżeli nie dla nowych mieszkańców ? Taka jest strategia, oczywiście przy okazji można coś przyciąć, bardziej lub mniej niematerialnego ...
      Po drugie Gdynia została zbudowana przez napływowych i taka jest jej legenda jako miasto otwarte ...

      • 4 4

    • Póki co chyba więcej ludzi stąd wyjeżdża, niż przyjeżdża

      • 3 2

  • Cyt: "Buspas sprawi, że wybierający transport publiczny nie będą musieli tracić czasu w korkach." (3)

    Czyli co? Ano: Buspas sprawi, że wybierający transport prywatny będą musieli tracić czas w korkach!
    Teraz zagadka. Ile jest autobusów a ile samochodów prywatnych. Druga zagadka? Czy wolno wozić meble, dostawy do sklepów na paletach, materiały budowlane, butle z gazem i szeroko rozumiane inne towary autobusami? Nie? oo.. to czym mamy je wozić? Helikopterami? Jakby kto nie wiedział - Gdynia zachód to największa dzielnica Gdyni. W dodatku o największym potencjale dalszej rozbudowy.. ale.. najgorzej skomunikowana ze światem zewnętrznym. Jest to wynik ciągłych wadliwych decyzji urzędników UM Gdyni. Może do kogoś nie dotarło, że tu się nie tylko mieszka, ale i pracuje. Jest coraz więcej firm, sklepów i usług, które potrzebują dostaw towarów i szeroko pojętej logistyki.

    • 20 5

    • zauważ, że różne zjawiska mogą mieć różne przyczyny (1)

      warto zauważyć, że wybierający transport prywatny (konkretnie: terenochłonne pojazdy, takie jak samochody) sami powodują korki, bez względu na to, czy obok jest buspas czy go nie ma. Przepustowość korytarza ruchu jakim jest droga dla rowerów obok zatłoczonej jezdni jest także dużo większa niż pasa jezdni, po której poruszają się samochody. Dlatego sensowne jest budowanie buspasów i wydzielonych dróg dla rowerów wzdłuż głównych arterii komunikacyjnych miasta.

      • 1 3

      • A ty skąd ?

        opinia pisana pod zamówienie um ?

        • 0 1

    • ale taka jest rola prywatnego samochodu w ruchu miejskim - stanie w korku

      wybrałeś wygodę to stój w korku - proste

      • 2 1

  • Od ponad 20 lat absolutną władzę ma prezydent Szczurek wraz ze swoją Samorządnoscia. W Gdyni nie ma od tamtej pory żadnej opozycji. Nikt nie przeszkadzał można było wszystko planować, budować.

    • 11 3

  • no oczywiście, łatwiejszy dojazd do naszego prezydenta. Wszystko dla Chwarzna i Wiczlina. Szkoda tylko, że pozostałe dzielnice są traktowane po macoszemu.

    • 9 5

  • a kiedy załatacie dziurę na ulicy Wiśniewskiego? Długi odcinek drogi jest zamknięty od półtora roku !
    Ale oczywiście pierwszeństwo ma dzielnica prezydenta.

    • 12 3

  • Na mapie zaznaczona jest ul. Krauzego, podobnie jak Chwarznieńska.

    Tyle, że to wąska droga wyłożona jumbami na pewnym odcinku, a na pozostałej większości droga gruntowa. Na całym odcinku bez poboczy, chodnika, odwodnienia czy czegokolwiek innego. Powinna być skrótem do Wiczlińskiej, Na całym odcinku asfaltowa, z chodnikiem i ścieżką rowerową. Najlepiej z rondem na skrzyżowaniu z Szewczenki (wokół starego drzewa, blisko stacji 110/15kV).
    Moim zdaniem, ta droga powinna być w całości wykonana za pieniądze Hossy - która dostałą pozwolenie na budowę kilkudziesięciu bloków - czyli kilku tysięcy mieszkań. Hossa idzie na łatwiznę - stawia bloki, a dojazd? A niech się ludzie martwią. Mogą się nawet teleportować, w końcu kto bogatemu zabroni.

    • 13 0

  • ale ten buspas tylko z Chwarzna do Obwodnicy bedzie? (1)

    czyli do pracy szybko pójdzie, ale spowrotem juz nie. Dobre i to

    • 3 9

    • jest możliwość zmiany kierunku ruchu w godzinach porannego szczytu na wybranym pasie jezdni

      można także zmieniać kierunek jazdy na pasach w godzinach popołudniowego szczytu.

      • 2 0

  • i bardzo dobrze, mi pasuje jak ulał

    • 5 5

  • Czemu jak remontowano Chwarznienska to na wysokosci szkoly i lasu do sokolki nie wyremontowali , bo bylo by bylo drozej o 1mln

    i wszyscy by skorzystali , a tak tylko pojedynczy autobus co 10 min Gdzie logika

    • 8 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane