• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie nowy buspas na ul. Morskiej

Michał Sielski
16 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (95)
Najnowszy artykuł na ten temat Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu
  • Buspas ma powstać na bazie istniejących zatok autobusowych przy ul. Morskiej.
  • Buspas ma powstać na bazie istniejących zatok autobusowych przy ul. Morskiej.
  • Buspas ma powstać na bazie istniejących zatok autobusowych przy ul. Morskiej.
  • Buspas ma powstać na bazie istniejących zatok autobusowych przy ul. Morskiej.

Odciążony ma zostać odcinek ul. Morskiej najbardziej korkujący się latem - przed wjazdem na obwodnicę od strony Cisowej. Nie wiadomo jednak, kiedy dodatkowy pas dokładnie powstanie, bo koszt inwestycji będzie spory. Na razie nie ogłoszono jeszcze przetargu na dokumentację.







Czy powinno się wyznaczać buspasy na już istniejących pasach?

Buspasy w Trójmieście



Buspasy w Trójmieście bezsprzecznie wywołują sporo emocji. Z jednej strony mamy bowiem argumenty pasażerów, którzy narzekają na spóźnienia komunikacji publicznej poprzez korki, a z drugiej kierowców samochodów, którzy są przeciwni temu, żeby zabierać istniejące już pasy i zamieniać je w dostępne tylko dla komunikacji, taksówek i motocykli.

Salomonowym rozwiązaniem jest budowanie buspasów od nowa. Jest to też jednak - z oczywistych względów - znacznie droższe. Nie wszędzie da się to też zrobić.

Nowy buspas na ul. Morskiej? Miejsca nie brakuje



Korki przy ul. Morskiej w Cisowej przed wjazdem na obwodnicę to codzienność. Nasilają się zwłaszcza w sezonie letnim. Dlatego właśnie tam także przydałby się buspas.

- W tym przypadku jest dużo wolnej przestrzeni do realizacji samodzielnego, nowego buspasa, co znacznie mogłoby usprawnić ruch komunikacji publicznej na odcinku od ul. Sibeliusa do ul. Kcyńskiej, a nawet wjazdu na obwodnicę - mówi Marcin Bełbot, radny PiS z Gdyni.
Z prośbą o wyznaczenie tam buspasa zwrócił się więc do władz miasta.

Będzie buspas przed obwodnicą



Okazuje się, że takie rozwiązanie było analizowane przez Zarząd Dróg i Zieleni oraz Wydział Inwestycji gdyńskiego magistratu już w 2021 r. Przeprowadzono nawet wstępne konsultacje z Radą Dzielnicy Cisowa.

- Inwestycja wymaga otwarcia zatok przystankowych, zajęcia pasów zieleni i przesunięcia 16 słupów trakcyjnych. Znaczącym utrudnieniem technicznym jest kolizja z magistralą wodociągu PEWiK - informuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Mimo to Wydział Inwestycji przygotował już wymagania dotyczące zadania budowlanego. Realizować będzie je ZDiZ. Na razie nie wiadomo jednak dokładnie kiedy.

Opinie (95) 4 zablokowane

  • na Kwiatkowskiego nie działa

    Buspas na ul. Kwiatkowskiego nie przyśpieszył przejazdu bo dodano również światła i dodatkowy przystanek. Obecnie jedzie się tyle samo czasu lub nawet dłużej.

    • 4 0

  • No fajkie, tylko że

    Sieć jest na tyle wyciągnięta, że od owsianej trolejbusu nie mogą z niego korzystać. Musieliby słupy przełożyć na prawa stronę jezdni.

    • 3 0

  • W skrócie

    10 mln zł , 2 lata , MTM

    • 4 0

  • Delikatnie poprę temat (1)

    Od Cisowej, do Chylonii, latem,w weekend, jadę Morska nawet pół godziny. Jadę razem z Warszawka i resztą Polski, kolo za kolem i współczuję pasażerom wysłuchując ich narzekań. Nie tylko bezwzględnym turystom, nam, Gdynianom, też zdarza się śpieszyć, a tu "zong"! Może ta nowa trasa Kaszubska trochę to rozładuje. Oby!

    • 4 1

    • bo głupi jesteście wystarczy lewym pasem jechać i praktycznie jedziesz ciągle wolno ale jedziesz dwa pasy do skręcenia w prawo przerastają umiejętności polskich kierowców a przed skrętem w prawo zmieniamy pas 3 km wcześniej oto sekret tego korka

      • 0 0

  • Żeby nie było korków (4)

    Robią buspasy. Chyba jakaś nagroda albo prykaz z Zielonej Eko Unii musi plynac, że tak ochoczo planują buspasy.
    Może to jakieś projekty niemieckie które trzeba kupić? Może kredyt który trzeba zaciągnąć? Ktoś orientuje się jaka jest prawdziwa przyczyna tego szaleństwa?

    • 19 17

    • Mieszkają poza Gdynią, gdzie nie mogą sprawować władzy. Nudzą się. I mają pomysła. Ot i cala zagadka.

      • 2 0

    • właśnie jest tak jak piszesz, pracowałam w pewnej instytucji państwowej w 3 mieście, i powiem tak środki były zawsze na coś co lądowało w magazynie na lata, ale były środki trzeba było je wydać oczywiście + mieć swoje lub kredycik i kupić coś na co był konkretny grant , a co tam ze to nie było potrzebne ... to jest te celowe i oszczędne wydatkowanie pieniędzy przy zadłużaniu się dla grantów . każdy mówi unia dala gdyby nie unia to by nic nie było, owszem jest ale nikt nie podaje ile długu przy tym jest w konkretnych bankach na lata . gdyby to unaocznić ludziom to może by się obudzili z tego snu o eurokołchozie

      • 3 1

    • Samochodoza

      • 2 1

    • Twoja stara

      • 1 3

  • Nie dość, że nie mieszkają w Gdyni, to brużdżą. Jazda do Mostów i innych sypialni zarządzać.

    • 2 0

  • i**ots (1)

    Kilka lat temu ten odcinek był przebudowywany. Przeniesiono również przystanek Zbożowa. Już wtedy wydawało się, że można było zrobić tam bus pas. Niestety ktoś jak zwykle rozpatrywał temat krótkoterminowo. Sam wyjazd z tego przystanku jest zrobiony zupełnie bezmyślnie. Pojazdy komunikacji muszą włączać się do ruchu na prawy pas po to, by 2m dalej zjechać na pas prowadzący do kolejnego przystanku... Ot. Polska myśl inżynieryjna.

    • 5 0

    • Zgadza się. Na chłopski rozum, te prace powinny być wykonane podczas poprzedniej przebudowy

      Małym nakładem pracy i kosztów

      • 1 0

  • A kiedy jeden tani bilet miesięczny na wszystkie środki komunikacji miejskiej w całym trójmieście ??? (5)

    Przypomnę ze np. bilet miesięczny w Pradze kupowany na rok z góry kosztuje ok 60 zł / miesiąc.

    • 40 3

    • (3)

      Bilet roczny to 3650 CZK, co daje w przeliczeniu 720 PLN. Nie wiem czy dużo osób byłoby w stanie taką kwotę zapłacić jednorazowo.

      • 0 4

      • Serio? Na prawde myyslisz ze woleliby płacic 240 zl miesiecznie zamiast 720 / rok? To 2160 zl róznicy !!!! (1)

        • 3 0

        • Do tego mega wygoda - placisz raz na rok, nie musisz co miesiac tego odnawiac, przelewac itp.

          • 2 0

      • W sytuacji kiedy miesieczny na cale trojmiasto to 240 zl, a ma byc bodajze 275, to raczej nie widze problemu.

        To jednak 180 zl miesiecznie roznicy w tej chwili miedzy calorocznym miesiecznym w Pradze a miesiecznym w trojmiescie. Sporo, prawda?

        • 2 0

    • Tak, obecnie taniej jest mi jechać autem niż komunikacja miejska.

      • 6 0

  • Oferta

    Najpierw zróbcie porządną ofertę komunikacyjną a dopiero potem buspasy. Bo jak na razie Gdynia pod względem transportu publicznego to dno!

    • 5 0

  • I to nazywa się inwestycja a nie byle co zachęci ludzi do korzystania z komunikacji miejskiej nie po to się likwiduje kursy autobusów które jeździły o 20 lat żeby teraz nie było buspasów spoko ja też nic nie rozumiem

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane