• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bez nowych trolejbusów przez drogi prąd. Unieważnienie przetargu

Patryk Szczerba
11 maja 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe trolejbusy na Gwiazdkę
Zaplanowany zakup 6 nowych trolejbusów nie dojdzie do skutku. Przetarg odwołano z powodu rosnących cen prądu. Zaplanowany zakup 6 nowych trolejbusów nie dojdzie do skutku. Przetarg odwołano z powodu rosnących cen prądu.

Przetarg na dostawę sześciu trolejbusów do Gdyni został unieważniony. Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej tłumaczy decyzję rosnącymi cenami energii. Mają one wzrosnąć w przyszłym roku o 100 proc.



Czy korzystasz z komunikacji miejskiej?

Przypomnijmy:

  1. Do Gdyni miało trafić sześć trolejbusów niskopodłogowych, jednoczłonowych o długości od 11,5 m do 13,5 m.
  2. Środki na zakup trolejbusów miały pochodzić częściowo z funduszy rządowych.
  3. Dofinansowanie z ministerialnych środków miało wynosić 6,4 mln zł, a wkład własny spółki - 7 mln zł.
  4. Pojazdy miały dotrzeć jesienią przyszłego roku. Przetarg jednak został unieważniony

Przetarg unieważniony przez rosnące ceny prądu



Jak można przeczytać w dokumentacji przetargu, gdyńska spółka powołała się na art. 256 Prawa Zamówień Publicznych, zakładający, że mogą wystąpić okoliczności powodujące, że dalsze prowadzenie postępowania jest nieuzasadnione.

Taką okolicznością okazały się w przypadku Gdyni podwyżki cen prądu.

- Obecnie doświadczamy gwałtownych, wręcz drastycznych wzrostów cen energii. (...) Według bieżących cen koszt energii w 2023 r. wzrośnie o ponad 100 proc. w stosunku do bieżącego roku, co spowoduje potrzebę ograniczenia wydatków inwestycyjnych. W ocenie Zamawiającego ustalenie zaistnienia tych zjawisk oraz ich skutków powoduje konieczność unieważnienia przedmiotowego postępowania, gdyż dalsze prowadzenie postępowania jest z wyżej wymienionych powodów w zakładanym terminie niemożliwe do realizacji - można przeczytać w uzasadnieniu unieważnienia podpisanym przez Piotra Małolepszego, prezesa Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej.

Na ulicach dzierżawione trolejbusy



Nowych fabrycznie pojazdów nie będzie, ale po Gdyni jeżdżą od kilku miesięcy trolejbusy marki Solaris Trollino 12 z 2011 r., które spółka PKT dzierżawi od Lublina.

Po trzyletniej dzierżawie miasto prawdopodobnie kupi je, zastępując nimi najstarsze gdyńskie trolejbusy.

Pasażerowie czekają na elektryczne autobusy



Pasażerowie wciąż czekają na to, kiedy pojawią się zapowiadane elektryczne autobusy, które trafią do Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej.

16 "krótkich" i 8 przegubowych elektrycznych pojazdów miało wyjechać na ulice w kwietniu. Standardowe pojazdy kosztowały 47 mln 224 tys. zł, a przegubowe 32 mln 639 tys. zł. Zakup dofinansowała Unia Europejska.

Przegubowce będą jeździły na linii 150, łączącej Witomino-Leśniczówkę z ulicą Godebskiego na Oksywiu. Pozostałe autobusy będą kursować na liniach gdyńskich, bardziej śródmiejskich: na linii 133 oraz na liniach 128, 190 i 282.

Quiz Komunikacja w Trójmieście Średni wynik 63%

Komunikacja w Trójmieście

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (198) 8 zablokowanych

  • W Warszawie tramwaj za, tramwajem jedzie

    I też na prąd i też tańsze bilety.. Według mnie zkm gdynia żenada na kółkach

    • 11 0

  • Gaitix

    Kupcie rydwany jak gdańsku

    • 6 0

  • eko terroru ciąg dalszy - tylko czekać na SCT w Gdyni ;)

    Cóż z tego, że może blisko i wieje jak nigdzie w PL... Kasa musi się zgadzać...

    • 8 0

  • Zachciało się elektryków.... A ty plac

    • 7 0

  • A taka Eco ta unia... żałosne, dalej będę palił w kopciuchu (1)

    • 8 0

    • ciekawe jakie kopciuchy ruszą zimą bez ruskiego gazu

      • 0 1

  • "Zmuszeni brakami paliwa, komunikację trolejbusową wprowadzili Niemcy okupujący Gdynię w czasie II wojny światowej. 18 września 1943 roku na ulice miasta wyjechał pierwszy trolejbus, wykonując kurs spod Urzędu Miasta do dworca kolejowego Gdynia Chylonia. Linie trolejbusowe obsługiwało początkowo dziesięć trolejbusów typu Henschel, z wyposażeniem elektrycznym AEG. Nadwozia wszystkich pojazdów wykonała Gdańska Fabryka Wagonów. Wymieniona seria posiadała numerację 201-210 i była przystosowana do ciągnięcia przyczep osobowych, które również wyprodukowano w Gdańskiej Fabryce Wagonów. Wprowadzano stopniowo również tabor przejęty z krajów okupowanych. Były to trolejbusy JATB 2 z Kijowa, Alfa Romeo, FIAT Breda i Tallero z Mediolanu i Rzymu."

    • 6 0

  • Jeszcze będziecie przepraszać dizelki. (1)

    Ludzie się budzą i zaczynają kminić co powymyślali ekoterroryści z UE i PL finansowani przez Putina. A jak tyłeczki zmarzną zima, to obudzą się na dobre i pogonią w końcu to całe pseudo zielone towarzystwo. Ale jak zawsze, wszyscy co płyną z nurtem, to muszą najpierw dostać porządnego kopniaka żeby przejrzeli na oczy.

    • 13 1

    • Przecież wiadomo że auto elektryczne to co najwyżej jako drugie 3 w rodzinie wypranie dla żony na dojazdy do przedszkola i to pod warunkiem że człowiek ma fotowoltaikę domu i ma gdzie te auto trzymać i ładować czy coś nie nadaje do zwykłego użytkowania według mnie wszystko dobrze do tego żeby nikt nic nie miał

      • 3 0

  • Drogi weglowopochodny prąd

    A tzw farmy wiatrowe dalej nie mają racji bytu w tym dziwnym - czyt. pisowskim kraju ! Ważniejsze jest przecież utrzymanie władzy na następną kadencję.

    • 4 1

  • ale na mega drogie autobusy kasa była i prąd nie był drogi szczurek skończ już propagandowym kitem kleić swoją nieudolność

    • 8 0

  • Pozdrawiam (1)

    Pozdro dla właścicieli aut elektrycznych

    • 8 0

    • Ha,ha.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane