• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Błąd wykonawcy powodem ugięcia Południowej Obwodnicy Gdańska

mn
11 lipca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Poziom nawierzchni jezdni tuż za estakadą w ciągu Południowej Obwodnicy Gdańska obniżył się o kilka centymetrów po otwarciu ekspresówki do ruchu. Poziom nawierzchni jezdni tuż za estakadą w ciągu Południowej Obwodnicy Gdańska obniżył się o kilka centymetrów po otwarciu ekspresówki do ruchu.

Są wyniki badań ugięcia jezdni Południowej Obwodnicy Gdańska przeprowadzonych georadarem przez specjalistów z GDDKiA. Powodem odkształcenia nawierzchni są lokalne i niewłaściwe zagęszczenia dolnych warstw nasypu.



Zobacz jak bardzo ugieła się obwodnica.

Przyczyną ugięcia jezdni na 40-metrowym odcinku drogi tuż za największą w Polsce estakadą w ciągu Południowej Obwodnicy Gdańska zobacz na mapie Gdańska jest niedogęszczenie dolnych warstw nasypu drogowego. - Miejsce to pokrywa się z dawnym stanowiskiem do nasuwania konstrukcji estakady. W trakcie formowania nasypu w tym obszarze prawdopodobnie doszło do błędu wykonawczego, wskutek czego wystąpiły osiadania po ułożeniu nawierzchni, w trakcie eksploatacji drogi - tłumaczy Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.

Wyniki badań potwierdzają wcześniejszą opinię specjalistów z Politechniki Gdańskiej, sprawujących nadzór naukowy nad zamówioną przez GDDKiA w Gdańsku inwestycją. Dr hab. inż. Adam Bolt i dr inż. Grzegorz Horodecki wspólnie stwierdzili, że prawdopodobną przyczyną powstania deformacji może być lokalne niedogęszczenie gruntu w początkowej fazie wznoszenia nasypu, co przełożyło się na wystąpienie osiadań w początkowej fazie użytkowania obiektu.

- Wykonawca został wezwany do przedstawienia programu naprawczego, który po akceptacji i niezbędnych uzgodnieniach niezwłocznie zostanie zrealizowany na koszt Wykonawcy. Program powinien przewidzieć wzmocnienie nasypu i wykonanie nowej nawierzchni - zapewnia rzecznik prasowy.

Czy błąd wykonawcy Południowej Obwodnicy jest poważny?

Wszystkie działania naprawcze prowadzące do powrotu do wartości określonych w specyfikacji technicznej zostaną wykonane przez Wykonawcę tej inwestycji - firmę Bilfinger Berger. Prace będą się odbywały "pod ruchem". Gdański oddział GDDKiA nie przewiduje zamykania drogi dla samochodów.

Doraźnie do czasu przeprowadzenia docelowej naprawy jedni zostało wydane polecenie wykonawcy ułożenia nakładki bitumicznej w miejscu obniżenie niwelety, w celu uzyskania równości podłużnej nawierzchni. Prace będą prowadzone nocą, by zminimalizować utrudnienia w ruchu.

Przeprowadzony w miejscu ugięcia drogi audyt bezpieczeństwa ruchu drogowego wykazał, że miejsce to nie ma wpływu na jego poziom. Zgodnie z zaleceniem audytora odcinek został specjalnie oznakowany znakiem A-11 - "nierówna droga", ale bez wprowadzenia dodatkowego limitu prędkości.

Przypominamy, że Południowa Obwodnica Gdańska wciąż jest w budowie. To inwestycja zlecona przez gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Projekt zakłada budowę 18-kilometrowej drogi ekspresowej między Koszwałami a Obwodnicą Trójmiasta przez Olszynkę. Pierwotnie generalnym wykonawcą było konsorcjum firm Blifinger Berger (lider) i Wakoz (partner), jednak ta druga firma w marcu wycofała się i zeszła z placu budowy. Blifinger Berger kończy budowę ekspresówki samodzielnie. Inwestycja kosztuje ok. 1,133 mld zł. Umowny termin zakończenia robót przy drodze ekspresowej to koniec lipca.

Od 9 czerwca kierowcy mogą korzystać z nowej trasy, ale czynne są jedynie dwa spośród pięciu węzłów drogowych.
mn

Miejsca

Opinie (112) ponad 10 zablokowanych

  • hmm...rozumiem ze sie chodnik moze pofaldowac (asfalt/droga) ale czemu bariery oddzielajace sa powyginane to juz nie rozumiem.

    • 1 2

  • ugięcia (4)

    Polskie piekło,ciągle praca w pośpiechu w atmosferze nerwowości i stresu,Tak jest również w Polskich firmach.Nie potrafimy normalnie ,spokojnie pracować,tylko metodą gaszenia pożaru i akcyjności, kompletny kretynizm.Między innymi dlatego Polacy są tak zmęczeni,znerwicowani.Jak to robią np Niemcy? powoli,ale sukcesywnie do przodu.Po prostu oni chorują na tzw NORMALNOŚĆ.
    Wtedy i jakość wykonywanych prac jest wysoka i ludzie zadowoleni,a nie ciągle praca na akord i byle jak. Byle jakość jest u nas normą.

    • 9 5

    • U nas też będzie normalnie (3)

      Za czterdzieści lat.Pewnych procesów historycznych i gospodarczych się nie przeskoczy...

      • 1 0

      • gdy będzie tu islam ? (1)

        • 0 0

        • islam będzie wtedy tam.A u nas będzie normalnie

          • 1 0

      • Dokładnie, młode, wykształcone, znające języki pokolenie świetnie wykształconych kadr, które wchodzi na rynek pracy ma znajomych za granicą, wyjeżdża na wymiany i wie, że może być normalnie, więc leśne dziadki pokomunistyczne będą musieli zmienić metody, albo sami zakasać rękawy. Dzięki otwarciu na zachód każdy wie, że 400 euro to nie jest dobra pensja, którą trzeba brać z pocałowaniem w rękę.

        • 0 0

  • napiszcie o węźle lipce... (1)

    to dopiero będzie ciekawe

    • 7 1

    • Co tu pisać

      Na razie nie istnieje i nie widać by chciano go ukończyć.

      • 0 0

  • "czynne są jedynie dwa spośród pięciu węzłów drogowych" (2)

    czynne sa trzy wezly: Straszyn, Przejazdowo i Koszwaly

    • 3 2

    • gdzie masz otwarte Koszwały? Jeszcze musimy zapieprzać do Przejazdowa.

      Jakie to nasze państwo cwane. z Koszwał do Elbląga droga się wydłużyła o 12 km. 10km w moim golfie 3 1.9 TDi kosztuje 0,52l. Czyli dokładam codziennie o litr paliwa, mnożąc razy 19 (bo tyle dni pracy miałem w Czerwcu od oddania POG) wychodzi całkiem spora kwota dołożona dzięki GDDkia, a Koszwały mieszkańców mają już koło 1 tys. Czyli reasumując. (1,04 l * 19 dni pracy) * 5,55 (Diesel) = 109,67zł. Tyle mieszkańcy Koszwał dołożyli do dojazdu do Elbląga.

      • 0 2

    • Węzeł jeszcze nie otwarty.

      • 0 0

  • Euro spoko

    (premier):Aby zdążyli na euro (minister):ale premierze jakim kosztem? (premier):Nieważne liczy się dobra zabawa ministrze .

    • 2 2

  • 1

    sprawa jest dość trudna do oceny ze względu na poziom skomplikowania nasypu i podłoża na którym nasyp wykonano. Tak więc trzeba dokładnej analizy geotechnicznej żeby wystawiac komentarze na ten temat wg mnie błędy wykonawcze mogły być następstwem zmiany warunków gruntowo-wodnych w trakcie realizacji inwestycji. Komentarze typu w tym kraju wszystko zrobią źle jest bezpodstawne. Co nie zmienia faktu, że problem jaki może mieć wpływ na daną realizację może wynikać ze źle skonstruowanego prawa zamówień publicznych. Przyjęcie Niemieckiego typu wyboru wykonawcy wniosłoby wyższą jakość usług a co za tym idzie dłuższą trwałość wykonanych inwestycji

    • 3 5

  • Ugięta czy nie (1)

    Dobrze,że w ogóle jest

    • 1 2

    • albo prosto albo wcale!

      Nie mozemy siegodzić na takie ugięte ekspresóki, autostrady... może zaraz wybudujemy przeciekający tunel pod Wisłą? Też napiszesz że z dziurą czy nie, ważne żewogó jest?

      • 0 1

  • Bez sensu, ale z ugięciem w tle

    Zielony mosteczek ugina się
    Zielony mosteczek niesie Kasię
    Wezmę Kasię za szyję, potem w pasie
    Sprawdzę, a może niżej da się
    Hey!!!

    • 6 1

  • ????

    jak to jest??najdroższe za km drogi,najtansi wykonawcy,najniższe płace dla roboli(o ile maja szczęscie i dostaną te ochłapy).Może ktos mnie oświeci gdzie kasa???

    • 0 1

  • Wszędzie partacze ! Od sejmu po budowniczych dróg ! ! !

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane