• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Błąd wykonawcy powodem ugięcia Południowej Obwodnicy Gdańska

mn
11 lipca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Poziom nawierzchni jezdni tuż za estakadą w ciągu Południowej Obwodnicy Gdańska obniżył się o kilka centymetrów po otwarciu ekspresówki do ruchu. Poziom nawierzchni jezdni tuż za estakadą w ciągu Południowej Obwodnicy Gdańska obniżył się o kilka centymetrów po otwarciu ekspresówki do ruchu.

Są wyniki badań ugięcia jezdni Południowej Obwodnicy Gdańska przeprowadzonych georadarem przez specjalistów z GDDKiA. Powodem odkształcenia nawierzchni są lokalne i niewłaściwe zagęszczenia dolnych warstw nasypu.



Zobacz jak bardzo ugieła się obwodnica.

Przyczyną ugięcia jezdni na 40-metrowym odcinku drogi tuż za największą w Polsce estakadą w ciągu Południowej Obwodnicy Gdańska zobacz na mapie Gdańska jest niedogęszczenie dolnych warstw nasypu drogowego. - Miejsce to pokrywa się z dawnym stanowiskiem do nasuwania konstrukcji estakady. W trakcie formowania nasypu w tym obszarze prawdopodobnie doszło do błędu wykonawczego, wskutek czego wystąpiły osiadania po ułożeniu nawierzchni, w trakcie eksploatacji drogi - tłumaczy Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.

Wyniki badań potwierdzają wcześniejszą opinię specjalistów z Politechniki Gdańskiej, sprawujących nadzór naukowy nad zamówioną przez GDDKiA w Gdańsku inwestycją. Dr hab. inż. Adam Bolt i dr inż. Grzegorz Horodecki wspólnie stwierdzili, że prawdopodobną przyczyną powstania deformacji może być lokalne niedogęszczenie gruntu w początkowej fazie wznoszenia nasypu, co przełożyło się na wystąpienie osiadań w początkowej fazie użytkowania obiektu.

- Wykonawca został wezwany do przedstawienia programu naprawczego, który po akceptacji i niezbędnych uzgodnieniach niezwłocznie zostanie zrealizowany na koszt Wykonawcy. Program powinien przewidzieć wzmocnienie nasypu i wykonanie nowej nawierzchni - zapewnia rzecznik prasowy.

Czy błąd wykonawcy Południowej Obwodnicy jest poważny?

Wszystkie działania naprawcze prowadzące do powrotu do wartości określonych w specyfikacji technicznej zostaną wykonane przez Wykonawcę tej inwestycji - firmę Bilfinger Berger. Prace będą się odbywały "pod ruchem". Gdański oddział GDDKiA nie przewiduje zamykania drogi dla samochodów.

Doraźnie do czasu przeprowadzenia docelowej naprawy jedni zostało wydane polecenie wykonawcy ułożenia nakładki bitumicznej w miejscu obniżenie niwelety, w celu uzyskania równości podłużnej nawierzchni. Prace będą prowadzone nocą, by zminimalizować utrudnienia w ruchu.

Przeprowadzony w miejscu ugięcia drogi audyt bezpieczeństwa ruchu drogowego wykazał, że miejsce to nie ma wpływu na jego poziom. Zgodnie z zaleceniem audytora odcinek został specjalnie oznakowany znakiem A-11 - "nierówna droga", ale bez wprowadzenia dodatkowego limitu prędkości.

Przypominamy, że Południowa Obwodnica Gdańska wciąż jest w budowie. To inwestycja zlecona przez gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Projekt zakłada budowę 18-kilometrowej drogi ekspresowej między Koszwałami a Obwodnicą Trójmiasta przez Olszynkę. Pierwotnie generalnym wykonawcą było konsorcjum firm Blifinger Berger (lider) i Wakoz (partner), jednak ta druga firma w marcu wycofała się i zeszła z placu budowy. Blifinger Berger kończy budowę ekspresówki samodzielnie. Inwestycja kosztuje ok. 1,133 mld zł. Umowny termin zakończenia robót przy drodze ekspresowej to koniec lipca.

Od 9 czerwca kierowcy mogą korzystać z nowej trasy, ale czynne są jedynie dwa spośród pięciu węzłów drogowych.
mn

Miejsca

Opinie (112) ponad 10 zablokowanych

  • Politechnika powinna wszystko nadzorować i sprawdzać! (1)

    OBOWIĄZKOWO!

    • 1 3

    • o ile taka politechnika sie na tym zna

      w co watpie ..... oni tylko wypuszczaja ludzmi z tytulami ,ale bez wiedzy

      • 0 0

  • jak zwykle dur.na ankieta

    tylko wp potrafi takie glupawe pytania zadawac. saaaami specjalisci od budowy drog czytaja tego szmatlawca internetowego i na 100% bedzie to wazna opinia.

    • 1 0

  • ludzie nie gascie zapalu do budowy i budujcie OPAT

    OPAT - rozwizae wielw spraw dla calego Trojmiasta.
    Nowak jest od nas niech zaczie szybko i sprawnie budowac OPAT

    • 0 1

  • .......

    prawda jest taka ze skopali wezly min. na lipcach poniewaz powinno to byc na 2 :łozyskach: a nie na jednym dlatego teraz maja takie problemy. a wakoz wcale sie nie wycofał tylko zbankrutował i taka jest prawda!!!

    • 0 0

  • jak wybraliscie Wakoz to tak macie,

    Wakoz byl od kopania rowow. Ktos zgarnal szmal i rozwalil Wakoz

    • 2 0

  • CO nagle to po diable!!!!!

    12 mostów na Karczemkach i nasypy wykonane z ziemi ,wszystko spływa z deszczem.Węzeł zagmatwany , można było wykonać mniej mostów i cały węzeł dużo , dużo taniej i czytelniej.

    • 0 0

  • nie tylko to

    jeżdżę codziennie "7" i widzę część obwodnicy z boku, to co się dzieje na nasypach to jakas porażka, tyle dziur nie widziałem nawet w sitku w kuchni u mamy, widać siatki pod asfaltem, kto to zaprojektował i wykonał to jest jakis absurd... echhh w sumie to nie chcę mi się nic pisać na ten temat :/

    • 2 0

  • STRACONE NASZE PIENIĄDZE!!!

    Łatwo się wydaje cudze !!??? Panstwo przy korytku!!!

    • 0 0

  • Nasypy przy przyczółkach

    mostu M-1 po prostu sie rozpływają.
    Jeszcze kilka ulew (a pada w zasadzie non stop) i nie będzie jak wjechać na ten most.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane