• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bliżej dwóch nowych buspasów we Wrzeszczu

Maciej Korolczuk
20 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu
Urzędnicy chcą dobudować trzeci pas na Słowackiego i al. Żołnierzy Wyklętych i przeznaczyć je tylko autobusom miejskim. Urzędnicy chcą dobudować trzeci pas na Słowackiego i al. Żołnierzy Wyklętych i przeznaczyć je tylko autobusom miejskim.

Za rok ma być gotowy projekt dwóch nowych buspasów. Pierwszy powstanie na ul. Słowackiego od końca lasu do ronda de La Salle, drugi na al. Żołnierzy Wyklętych od ul. Chrzanowskiego do Niedźwiednika. Prace, które ruszą najwcześniej w 2021 roku, wiązać się będą z przebudową i poszerzeniem obu jezdni.



Buspasów w Trójmieście jest:

O planach wytyczenia nowych buspasów we Wrzeszczu pisaliśmy już w 2017 r. Mają one powstać na odcinku od przystanku autobusowego "Słowackiego - Działki" do skrzyżowania ulic Słowackiego - Potokowa w kierunku Wrzeszcza oraz od skrzyżowania al. Żołnierzy Wyklętych z ul. Chrzanowskiego do ul. Góralskiej (jezdnia w kierunku Portu Lotniczego łącznie z rondem).

DRMG w ciągu najbliższych dni ogłosi przetarg na wykonanie projektów. Dokumentacja ma powstać do końca listopada 2020 roku, co oznacza, że ewentualny przetarg na prace budowlane mógłby zostać ogłoszony na przełomie 2020 i 2021 roku, a same prace mogłyby zostać przeprowadzone w pierwszej połowie 2021 roku.

  • Planowany buspas na Słowackiego.
  • Trzeci pas powstanie także na al. Żołnierzy Wyklętych między Wrzeszczem a Niedźwiednikiem.

- W obu przypadkach wytyczenie buspasów wiąże się z ingerencją w obecny układ drogowy - przyznaje Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - O ile w przypadku ul. Słowackiego budowa oznacza w zasadzie zwężenie obecnych dwóch pasów z 3,5 m do 3 metrów i dobudowanie po prawej stronie szerokiego na 2 metry odcinka jezdni, o tyle w przypadku odcinka między Wrzeszczem a Niedźwiednikiem nowa droga powstanie zarówno kosztem prawego, jak i lewego pobocza. To oznacza przeniesienie w nieco inne miejsca latarni, barierek czy ekranów akustycznych. Takich punktów będzie w sumie kilkadziesiąt. Nie wiemy za to, jakie kolizje czekają nas w uzbrojeniu podziemnym, dlatego trudno oszacować koszt całej inwestycji. Na ul. Słowackiego "niespodzianek" będzie z pewnością mniej, liczymy że sama budowa 800-metrowego odcinka będzie kosztować ok. 1 mln zł.
Z analiz drogowców wynika, że po wybudowaniu obu buspasów pojazdy komunikacji miejskiej przyspieszą na tych odcinkach o ok. cztery minuty w przypadku Słowackiego i ok. sześć minut na al. Żołnierzy Wyklętych.

Łącznie w Gdańsku funkcjonuje obecnie 12 buspasów. W roku 2018 r. pas zarezerwowany dla autobusów został udostępniony na Podwalu Grodzkim. W 2019 roku powstały dwa buspasy: na ul. Schuberta i na Trakcie św. Wojciecha.

Opinie (250) 2 zablokowane

  • (2)

    Gdańsk cały objąć strefą płatnego parkowania, 10 zł za godzinę i po kłopocie i korkach

    • 10 12

    • I biurowce korporacyjne będą puste.

      • 1 1

    • będziesz miał nowy kłopot - dostać się do tramwaju czy autobusu.

      • 6 1

  • (2)

    Na Grunwaldzkiej od Oliwy do Wrzeszcza ! Tam autobusy zawsze się wloką stojąc w korku.

    • 8 5

    • (1)

      masz tramwaj

      • 1 5

      • Ten tramwaj, obok którego idą piesi, bo się zepsuł?

        • 3 0

  • (2)

    Najbardziej potrzebne buspasy:
    1) Małomiejska
    2) Trakt św. Wojciecha przed Sandomierską
    3) Havla w stronę Łostowickiej
    4) Łostowicka w stronę Havla

    Tak, wiem, na 2) nie ma miejsca, a na 1) za 50 lat powstanie SKM

    • 5 3

    • Bzdura (1)

      Bus pasów nie powinno być nigdzie bo korkują miasto. Chyba że autobusy miały by swoje osobne pasy bez kontaktu z drogą ogólnie dostępną, wtedy zgoda

      • 3 3

      • Buspasy korkują miasto. A ja myślałem, że samochody.

        • 3 1

  • Jak już będzie przebudowa, to najlepszym rozwiązaniem byłby tramwaj.

    Linia PKM powinna być zmieniona w linię tramwajową, a te wyjące spalinówki oddane do producenta.

    • 4 1

  • Paranoja (3)

    Po co inwestować w buspasy skoro miasto robi wszystko inne, żeby komunikacją się nie opłacało jeździć? Jeszcze ze 2 podwyżki i będą puste buspasy z pustymi autobusami, a korki jeszcze większe

    • 31 12

    • (2)

      Ta, bo samochody to za dramo jeżdżą i jeszcze dostaje się je w prezencie.

      • 2 7

      • Jak mam jechać smierdzacym tramwajem stać na przystankach zastanawiając się czy przyjedzie to mam to gdzieś wolę samochód. Wygodnie czysto pachnaco iniezależnie

        • 6 1

      • Na pewno taniej, wygodniej i szybciej do celu

        niż zbiorkomem.

        • 8 0

  • Aż ręce się same do oklasków składają

    d**ile, kretyni, jełopy do zwolnienia w trybie natychmiastowym za durne pomysły i niegospodarnosc. To że rozpieprzają publiczne pieniążki to jedno. A drugie to to że przez ten szatanski pomysł gigantyczne korki zmienią się w mega gigantyczne. Już słów brakuje na te pomysły. Miasto stoi prawie całe a zamiast rozbudowywać drogi buduje się przejścia nad tunelami, zwęża się te drogi i wymyśla buspasy. O leżących policjantach nie wspomnę.... Jeszcze tylko wzmianki o smogu brakuje.... Dla ciemnoty wyjaśniam... Więcej korków=więcej spalin i więcej smogu. Brawa dla d**ili

    • 9 2

  • Nie mozna było tego przewidzieć budując Słowckiego?

    Ludzie, którzy w UM odpowiadają za sieć dróg są do zwolnienia - nie rozumieją co robią ani jakie to przynosi skutki w perspektywie ledwie kilku lat. Efekt jest taki, że robią drogi "na czuja", a jak coś nie zadziała to za ciężkie miliony to przerabiają. To jest skrajna niegospodarność. BUS-pass, który przyspieszy przejazd o 4 minuty nie jest potrzebny - potrzebny jest taki, który powoduje, że autobus nie stoi w korku - a więc na całej długości Słowackiego i to w obie strony.

    • 12 0

  • Masakra, rok czasu na projekt buspasa (1)

    Potem kolejny rok na przetarg i budowę. I jeszcze dwa lata, od ogłoszenia pomysłu do przetargu na projekt. Czyli 4 lata na zrobienie czegoś w miarę prostego, oczywistego, powszechnego na całym świecie i niczego innowacyjnego. Gdzie my żyjemy?

    • 20 0

    • Sie ciesz, ze rok czasu, a nie np rok objetosci.

      • 0 0

  • (1)

    Między Wrzeszczem a Niedźwiednikiem nie ma pobocza, jest chodnik i droga dla rowerów.

    Panu Wawrzonku nie chodzi o przesuwanie latarni, tylko o likwidację DDR wzdłuż Słowackiego.

    • 11 6

    • A słyszałeś o czymś takim jak pas rozdziału? Przecież piszą, że i po lewej stronie będę zmieniać.

      • 2 0

  • wąskie pasy na mocno kretej drodze? (6)

    Należy spodziewać się wypadków.

    • 53 47

    • Jak się wolniej jeździ, to jest bezpiecznie. 3 m wystarczy, jak się jedzie 50 km/h (2)

      • 3 6

      • Na Słowaku masz 70. Nie wiem po co tam miałoby być 50. (1)

        Dopiero od działek jest 50.

        • 2 2

        • I tam ma być buspas, przeczytaj najpierw

          • 1 1

    • wystaczy jechać zgodnie z ograniczeniem prędkości

      • 19 6

    • W lesie prosta ma być (1)

      • 0 4

      • dla dzików

        • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane