• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bliżej odcinkowego pomiaru prędkości na Obwodnicy Trójmiasta

Maciej Korolczuk
17 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
Urządzenia rejestrujące prędkość na obwodnicy miałyby się pojawić w 2020 r. Urządzenia rejestrujące prędkość na obwodnicy miałyby się pojawić w 2020 r.

Generalny Inspektorat Transportu Drogowego przychylił się do wniosku gdańskiego oddziału GDDKiA i wpisał dwa odcinki obwodnicy Trójmiasta do instalacji odcinkowego pomiaru prędkości. Zgodnie z deklaracją GITD rejestratory mogłyby pojawić się na trasie S6 pod koniec 2020 r.



Czy odcinkowy pomiar prędkości poprawi bezpieczeństwo na obwodnicy?

Przypomnijmy: w czerwcu GDDKiA w Gdańsku, zarządzająca Obwodnicą Trójmiasta zwróciła się z oficjalnym wnioskiem do GITD o instalację na trasie S6 odcinkowego pomiaru prędkości. Do montażu urządzeń rejestrujących prędkość kierowców wytypowano dwa odcinki: w Gdyni między Chylonią zobacz na mapie GdyniTrasą Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni oraz w Gdańsku między Owczarnią zobacz na mapie Gdańskawęzłem Lotnisko zobacz na mapie Gdańska.

W wakacje wniosek gdańskich drogowców został przeanalizowany przez GITD oraz Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym CANARD. Właśnie nadeszła odpowiedź, że był on zasadny.

- GITD przychylił się do naszego wniosku i po analizie bezpieczeństwa ruchu drogowego wpisał dwa odcinki drogi ekspresowej S6 między Gdynią Chylonią a węzłem Gdynia Port oraz Gdańskiem Owczarnią i węzłem Gdańsk Lotnisko do wykazu wniosków o instalację urządzeń rejestrujących - informuje Piotr Michalski, rzecznik prasowy GDDKiA w Gdańsku. - Obecnie będą prowadzone pogłębione analizy bezpieczeństwa dotyczące miejsc szczególnie niebezpiecznych w Polsce, gdzie urządzenia rejestrujące powinny zostać zainstalowane. W tych miejscach rejestratory powinny się pojawić - zgodnie z deklaracją GITD - pod koniec 2020 r.
Odcinki trasy S6, na których ma się pojawić odcinkowy pomiar prędkości. Odcinki trasy S6, na których ma się pojawić odcinkowy pomiar prędkości.
Obwodnica Trójmiasta jest jedną z najbardziej obciążonych tras w całym kraju. W ostatnich kilku latach GDDKiA wprowadziła na niej kilka usprawnień inżynieryjnych, w postaci zmian w organizacjach ruchu na węzłach Gdańsk Lotnisko i Gdynia Port, Gdańsk Południe i odcinkach między węzłami.

- Kolejną zmianą, która może efektywnie poprawić bezpieczeństwo ruchu drogowego jest odcinkowy pomiar prędkości, ponieważ głównymi przyczynami zdarzeń drogowych na obwodnicy Trójmiasta jest nadmierna prędkość i wiążące się z nią nieprzestrzeganie bezpiecznych odległości między pojazdami - dodaje Michalski.
Obecnie na Pomorzu odcinkowy pomiar prędkości funkcjonuje tylko w jednym miejscu - na drodze wojewódzkiej nr 216 z Redy do Helu.

Odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy ma zostać sfinansowany w ramach projektu "Zwiększenie skuteczności i efektywności systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym". Jest on dofinansowany ze środków UE w kwocie 137,7 mln zł.

Nowy system ma objąć swoim zasięgiem wszystkie kategorie dróg publicznych. W ramach realizacji projektu przewidziano zakup 358 nowych urządzeń rejestrujących, w tym 111 urządzeń, które zostaną zainstalowane w nowych lokalizacjach (fotoradary stacjonarne i mobilne, odcinkowe pomiary prędkości, rejestratory przejazdu na czerwonym świetle zamontowane również na przejazdach kolejowych). 247 urządzeń przeznaczonych będzie do zainstalowania w dotychczas wykorzystywanych lokalizacjach - sukcesywnie wymieniane będą najstarsze i wyeksploatowane już urządzenia funkcjonujące w ramach systemu CANARD GITD.
Statystyka zdarzeń drogowych na Obwodnicy Trójmiasta w latach 2016-2018
201620172018
wypadki445743
wypadki ze skutkiem śmiertelnym - 31
zabici - 31
ranni567556
kolizje600688783
zdarzenia drogowe644745826

Opinie (399) ponad 10 zablokowanych

  • Najlepsza informacja dnia!!! (69)

    Nie chcemy być codziennie teroryzowani przez i**otów za kółkiem. Przez jednego nieodpowiedzialnego kierowcę któremu się spieszyło tysiące ludzi stoją w korkach. Mam nadzieję, że poprawi się kultura jazdy na tej drodze a odcinkowy pomiar wprowadzą na całej długości obwodnicy!

    • 335 77

    • a to już nie przez biegaczy stoicie w korkach? ;) (42)

      • 13 30

      • jest plan aby puścić Maratony obwodnicą, poboczem pobiegniecie (39)

        jak będzie ograniczenie prędkości nic wam się nie stanie

        • 16 5

        • Problemem nigdy nie jest prędkość - to tylko wymówka drogówki. (38)

          Trzeba być skończonym imbecylem, żeby winić prędkość.
          "Niedostosowanie prędkości" to uniwersalna wymówka drogówki, której nie chce się pracować (ew. nie mają kompetencji, żeby sprawdzić co było przyczyną).

          Niesprawne zawieszenie, stary płyn hamulcowy, stare ogumienie (podkreślam: stare - nie łyse, łyse to zbyt banalne, guma po 3-4 latach parcieje traci właściwości, tak samo każdy płyn) - TO są przyczyny wypadków. Wypadek na obwodnicy można mieć przy prędkości 30-70km/h przy dozwolonych 120 (100).

          Gdyby te 800 'kolizji' miało miejsce przy prędkości ~100, to nie byłyby to kolizje tylko masakryczne karambole!

          Wprowadzenie odcinkowego pomiaru nic nie da, będzie tyle samo wypadków i kolizji. Przyczyną powyższych jest zły stan techniczny samochodów i zbyt niskie mandaty - a nie prędkość.

          100-500zł za przekroczenie prędkości o 10-50km/h? :D
          Niektórzy (niewielki odsetek) zarabiają 500zł w pół dnia pracy - a zostają przyłapani raz na kilka lat, albo NIGDY - w dupie mają te kary/mandaty.

          Mogę się założyć o 10000zł z każdym, że w rok po wprowadzeniu odcinkowego pomiaru prędkości będzie tyle samo (+/- 15% zgodnie z tabelką) lub więcej kolizji i wypadków. Z wyłączeniem sytuacji drastycznego (np. 150-200%) podniesienia wysokości mandatów.

          Dodatkowo moim skromnym zdaniem wysokość kary powinna rosnąć wykładniczo - nie liniowo... Ale ci klauni, którzy o tym decydują nawet po przeczytaniu nie będą wiedzieli co to znaczy :)

          Tak więc wytłumaczę.
          Przykładowa propozycja jest taka:
          przekroczenie do 10km/h - 100zł
          10-20 - 400zł
          20-30 - 900zł
          30-40 - 1600zł
          40-50 - 2500zł - nie kończymy tutaj!
          50-60 - 3600zł - ludzi, jadących 170 (150) obwodnicą stać na to, żeby zapłacić mandat 3600 :) Tanie samochody tyle nie pojadą.
          itp...
          Za przekroczenie o 90-100 (Jak ostatni motocyklista z jakiegoś artykułu 3miasta) mandat 10000zł - niech sprzeda motur/samochód, jak nie umie się dostosować :)))

          • 28 27

          • Tanie samochody tyle nie pojadą (2)

            No chyba cię pogięło. Moja stara 15to letnia Vectra w dizlu 2 paki ciśnie bez zadnego klopotu. A kuni nie ma aż tak dużo bo z motora 1,9 ...jakieś 150 kuni.

            • 1 2

            • ;)

              Ale to z 3 pasażerami musisz jechać chyba, żeby drzwi wszystkie trzymali?
              Czy masz może z tyłu drzwi spięte liną ze sobą, żeby nie odpadły?

              • 2 0

            • to już stare szkapy są, jak je będziesz tak angażował, to okulawisz.

              • 0 0

          • (1)

            Pisałeś dobrze aż do momentu głupot na temat wysokości mandatów... myślisz, że wysokość mandatu jest dla mnie straszakiem? Otóż nie, jeżdżę szybko i bezpiecznie dostosowując szybkość do warunków pogodowych, jeśli trzeba to i 20 km/ h pojadę i to jest clou tego problemu- niedostosowanie się do warunków panujących na drodze

            • 0 1

            • Dla Ciebie nie jest straszakiem.

              Dla mnie też nie, ale dla 99% ludzi jest :)

              • 1 0

          • Generalnie masz rację (8)

            ale prędkość ma znaczenie, jest dużo kierowców, a wśród nich jest takżę dużo kobiet, którym wydaje się, że nie po to kupili np. Kaszkaja/Awenzisa/Beemkę itp., żeby na obwodnicy jechać 100-110. Więc gaz do dechy, a umiejętności (brak przewidywania/pełne zaufanie do takich samych/zajmowanie się szminką itp.) pozostają na tym samym (miernym) poziomie. "Ale przecież ja mam np. Pasacika, on może jechać 180, jak to się stało, był taki fajny..."

            • 1 1

            • no bo na obwodnicy jedzie sie 120 (2)

              A na odcinku "gdynskim" 100. Jadac 100-110 powodujesz właśnie sytuacje, w których inni użytkownicy zaczynają reagować nerwowo, bo Tobie się wydaje, że 100-110 to prędkość idealna i masz w d* resztę i ich potrzebę chociażby jazdy na tempomacie nastawionym na 120km/h, bo mogą.
              Większość współczesnych samochodów osiąga prędkości 150 - 160km/h bez problemu, ale wyście uczepili tych Passatów i BMW, chyba tylko z głupiej polskiej skłonności do awanturnictwa

              • 2 3

              • Chyba z choinki się urwałeś. (1)

                Dam łapkę w górę, bo tylko z jednym się nie zgadzam - z tym:
                "Większość współczesnych samochodów osiąga prędkości 150 - 160km/h bez problemu"

                Chyba 160 max, przy czym nie da się wytrzymać w środku :D
                U mnie do 120 nie słychać nic... 130-140 jest delikatny szum...

                Na obwodnicy w moim BMW ustawiam na tempomacie 210 - bo mogę....

                A jadę tyle, ile samochód ~70m przede mną - bo tempomat się dostosowuje :) (To też jest w każdym samochodzie? :| to skąd te wypadki...)

                A teraz biedaki janusze cebulaki płakać i wylewać żale!
                Ale JUŻ!!!!

                • 0 2

              • wylewam na te bzdury.

                • 1 1

            • dokładnie przedwczoraj widziałem na obwodnicy (3)

              babsztyla w SUVie ze słuchawką przyciśniętą uchem do ramienia... grzebiącego se w piii gdzieś pod deską - w torebce? ... !!!
              a jechaliśmy z 80km/h i ONA nas wyprzedzała !!!

              • 3 3

              • (2)

                No i? Zgadzam się tylko z tym telefonem przy uchu

                • 2 1

              • (1)

                jak to no i? wyprzedzała!!! w SUVie! kobieta! a on przecież jechał 80km/h, co do telefonu, pełna zgoda, powinno być tępione

                • 1 0

              • Aaaa, to go szlag trafił po prostu;)

                • 1 0

            • W praktyce jest inaczej.

              Janusz ma Passeratti z 2000r
              Łukasz ma Passata z 2000r
              Andrzej ma Passata z 2019r

              Wszyscy 3 jadą 180 równo razem i jednocześnie zaczynają hamować.
              Odległość do stojącej w miejscu przeszkody 220m
              Andrzej i Łukasz się zatrzymali po ~215 metrach (60 czas reakcji + 155 hamowanie na suchej drodze i dobrych (nie mylić z 'nowymi) oponach).

              Janusz, który naprawiał swoje auto w garażu miał mniej szczęścia...
              Janusz uderzy w przeszkodę z prędkością:
              +80km/h jeśli JEDNO koło ma bez sprawnego amortyzatora
              +125km/h jeśli ma niesprawny układ ABS
              +50km/h jeśli wszystko jest sprawne a Jano nie wciśnie od razu do dechy, albo zacznie naciskać i puszczać hamulec..
              Czy muszę wymieniać dalej?

              To nie prędkość jest przyczyną wypadków...

              • 0 1

          • Tak wiele słów wychodzących z całkowicie błędnego założenia, że to nie wina prędkości (10)

            Jeśli w pierwszym zdaniu argumentujesz, że za prędkość winisz policję i że to jest to wymysł - to powiedzmy szczerze - jak z tobą człowieku rozmawiać?

            • 10 7

            • Byłeś w liceum? (9)

              Matematyki w szkole uczysz się po to, żeby wykorzystać ją w życiu codziennym.

              Wiesz jak się przeprowadza jakikolwiek dowód? Zaprzecza tezie?
              np. wystarczy podać JEDEN przypadek, dla którego teza nie jest prawdziwa.

              Zawsze za wszystko można obwinić prędkość i zawsze* znajdzie się cała masa innych pojazdów, dla których przy tej samej prędkości nic się nie stało. Bo miały sprawne hamulce, sprawne zawieszenie, kierowca nie czytał smsów, itd itp.

              *) Pomijając prędkość graniczną, dla np. danego zakrętu, gdzie ŻADEN znany ludzkości pojazd by się nie utrzymał w torze jazdy.

              Prędkość jest stałą w tym równaniu - więc można ją w 99.9999% przypadków pominąć....

              Ale z Tobą, człowieku, prawdopodobnie o tym nie porozmawiam....

              • 6 8

              • No, próbujesz brzemieć mądrze, ale treść trochę tego nie popiera :) (8)

                A teza jest prosta i w żaden sposób jej nie obalisz:

                Mniejsza prędkość początkowa przy tych samych pozostałych warunkach = mniej ofiar i mniejsze obrażenia.

                Proste, jak cep.

                • 5 4

              • Słyszysz że dzwoni, ale nie wiesz gdzie. (5)

                Nikt, kto się na czymkolwiek zna nigdy nie powie, że 'coś jest proste' - tylko nieuk i ignorant.

                A problem w Twoim rozumowaniu jest tutaj:
                "przy tych samych pozostałych warunkach" - to niemożliwe.

                Nigdy NIE ma nie było i nie będzie takich samych warunków.
                Taka sama może być prędkość....
                Taka sama może być pogoda... - ale tor jazdy już nie.

                Każde auto ma inną masę.
                Każde opony są inaczej zużyte (o profilu i szerokości nie wspomnę)
                Każde opony są inaczej napompowane.
                Każde auto ma inaczej ustawioną zbieżność.
                Każde zawieszenie jest inne x4 koła.
                Każdy kierowca ma inny czas reakcji.
                Każdy kierowca zrobi inną rzecz przy niebezpieczeństwie.

                Jedyna stała - to prędkość :D
                Dlatego właśnie prędkość nie jest główną przyczyną wypadków.
                Prędkość jest marginalnie występującą przyczyną wypadków.

                Tak więc, "proste jak cep" - może dla rolnika, co właśnie wrócił z młócenia i tak....

                • 1 2

              • proste pytanie (4)

                pół tony rozpędzone do 50km/h vs to samo pół tony rozpędzone do 100km/h
                jaki będzie różnica pędu i popędu siły.... - he? /proste wzory/
                ... a jaką szansę na przeżycie ma 4osobowa rodzina w Tico gdy walnie czołowo w drzewo przy jednej i drugiej prędkości?

                • 3 1

              • głupie pytanie, nie proste (2)

                Bo zakłada, że do zdarzenia dojdzie i przy 100km/h i przy 50km/h, a tym samym potwierdzasz teorie przedmówcy. Prędkość ma znaczenie przy skutkach zdarzenia i obrażeniach, ale często nie jest główną przyczyną samego wypadku. Łatwo jest zwalić winę na prędkość, kiedy jest przekroczona, bo najprościej. Chętnie obejrzę statystyki za rok, dwa i zobaczymy, jak na bezpieczeństwo wpłynął pomiar odcinkowy. Założę się, że niższa prędkość nie spowoduje, że ludzie nagle zaczną myśleć, dbać o stan techniczny pojazdów, czy nauczą się jeździć z głową, nadal będą korki na kilometry i wtedy co będziesz krzyczał? Brzmisz trochę tak, jak typowy Janusz, który nachętniej jechałby środkiem drogi, komfortową dla siebie prędkością i uznając, że jest to idealna prędkość dla wszystkich, bo jesteś najlepszym kierowcą świata :) i wiesz, że teraz trzeba jechać -15 od limitu, ba, wyliczyłeś nawet pęd swojego pojazdu, a wszyscy inni to wariaci i trzeba im zabrać prawka. Wtedy będziesz mógł jeździć sam i nikt nie będzie Ci przeszkadzał, a i tak jest szansa statystyczna, że się rozwalisz (czego Ci oczywiście nie życzę!).

                • 2 3

              • Jeśli pojedziesz za szybko, możesz nie wyrobić na zakręcie. (1)

                Jeżeli na tym samym zakręcie pojedziesz wolniej, nic Tobie nie zagrozi. Czyli to nie prędkość, ale głupota kierującego, bo jechał za szybko.

                • 2 1

              • Hehe, prawda, ale zgubiłeś pointę....

                "Jeżeli na tym samym zakręcie pojedziesz wolniej, nic Tobie nie zagrozi." - prawda. Ale tylko w przypadku TEGO konkretnego samochodu.

                Na danym zakręcie samochód Janusza wypadnie z jezdni, a iny samochód nie - bo jest zadbany, regularnie serwisowany i ma dobre opony.

                Nie ma absolutnie żadnego powodu, dla którego mieliby ustawiać ograniczenia na znakach tylko pod Januszy!!!
                To Janusz powinien wiedzieć, że ma złoma, który wpadnie na drzewa jak za szybko wejdzie w zakręt.
                Dlaczego ktoś ma jechać wolniej, bo Janusz ma niesprawne auto?!
                To jakiś żart?!
                Chcecie dostosowywać ograniczenia prędkości do najgorszego możliwego samochodu?!

                Oczywiście durnie z wiejskiej nie biorą tego pod uwagę.
                A Janusz nie bierze pod uwagę stanu tech. swojego samochodu.
                Dlatego Janusz jak widzi, że go ktoś wyprzedza dodaje gazu w swoim 1.9TDi - zapomniał, że ma 10-letnie opony i coś tam gdzieś stukało w zwieszeniu :)
                Ktoś przejechał zakręt, a Janusz z tą samą prędkością za nim nie - nie przez prędkość, tylko dlatego, że jest d**ilem.

                Stąd wypadki - nie przez nadmierną prędkość.
                Bo dobre auto przejedzie spokojnie z nadmierną prędkością a bolid Janusza nie.

                I tak samo jest na obwodnicy:
                Jedno "stukające coś" w zawieszeniu i hamujesz z siłą 75% lub mniej - bo jedno koło ma 0 przyczepności przy awaryjnym hamowaniu, a dodatkowo całe auto drży.

                • 0 0

              • Wstyd....

                Znów błędne założenie, że kierowca nie będzie wcale hamował.

                I drugie, że prędkość w momencie uderzenia to więcej niż 50.
                Gdyby było więcej niż 50, to byłoby 90% +++ ofiar śmiertelnych nieuku.

                • 1 2

              • Czyli jak nie jedziesz (1)

                Nie spowodujesz wypadku. Równie uniwersalne i prostsze od cena. Nie prędkość powoduje wypadki lecz ludzie. Stan techniczny ich bolidów tez jest ich winą.

                • 3 1

              • Skoda strzępić język

                On tego nie zrozumie...

                • 2 0

          • Mandaty proporcjonalne do zarobków jak w Norwegii. (7)

            • 2 4

            • (1)

              Jak bede emerytem z emerturą poniżej 2000 zł to co mi zabiorą?:(

              • 0 0

              • auto

                • 0 0

            • Za dużo zachodu i kombinowania... (3)

              Każdy by ukrywał dochody etc...
              A tak jest prosty przejrzysty system.

              • 11 0

              • po trzecim przekroczeniu prędkości choćby o 5km/h

                zabierać prawo jazdy dożywotnio i sprawa się sama szybko ukróci...
                a tym co choćby raz zostaliby przyłapani po pijaku lub bez prawka to dowalić 300 000 zł do spłaty z horrendalnym oprocentowaniem ... jak kredyt we frankach
                jak przestanie się opłacać i być bezkarna .... TAK jak jest teraz ... taka - jazda po pijaku - czy bez prawka ... to ten problem sam zniknie !!!

                • 1 1

              • (1)

                Lepiej proporcjonalnie do wartości samochodu.

                • 4 3

              • No to janusze w Passeratti by mieli używanie...

                • 3 1

            • Nie pracuję, nie płacę. Piękny kraj

              • 4 0

          • Kasa nie zadziała, bo większość zapłaci i dalej jeździ na złamanie karku swojego i innych.
            Tylko wyższe Punkty karne. Wobec nich równi są prezesi, dyrektorzy i zwykły Kowalski. Pojedzie nadziany gość i dostanie punkty raz i drugi, to potem będzie musiał uważać aby nie stracić prawka i kasa mi w tym nie pomoże.

            • 1 1

          • (2)

            porąbany jestes z tymi mandatami?

            • 1 4

            • Polaki są porąbani i tylko takie kary zadziałają! (1)

              • 2 0

              • naucz się najpierw naszego języka

                A potem nas oceniaj :) Hint: kto? co? Polacy :) Chyba, że mówisz o rodzinie nazwiskiem Polak, to sorry :) ale nieładnie tak z nazwiska publicznie wyzywać

                • 1 1

          • "ludzi, jadących 170 (150) obwodnicą stać na to, żeby zapłacić mandat 3600 :) Tanie samochody tyle nie pojadą." kochany, chyba nigdy nie widziałeś jednego z wieluset tysięcy WV T4 rocznik szalony 1994-1996 na numerach GKA/GKS/GWE/GPU, z napisem "SŁAW-POL-BUD - ekspresowe posadzki-tynki maszynowe-tanio" które dostało robotę w Gdyni/Gdańsku... Do 170-150 to one zwalniają jak im zaczyna skakać z tyłu podpięta betoniarka.... ;)

            • 5 2

      • Przez biegaczy w weekendy (1)

        A tu rozmawiamy o dniach pracy, dziecinko.

        • 7 2

        • w dniach pracy stoicie przez przejscia dla pieszych na obwodnicy.

          • 4 4

    • Nic to nie zmieni polaki to dzicz (3)

      Jeżdżenie na zderzaku, wyprzedzanie na piątego, na zakrętach, jeżdżenie jak na wyścigach i brak jakiegokolwiek rozsądku to domena znamienitej większości polskiej dziczy za kierownicami

      • 14 1

      • ... (2)

        Nie istnieje zakaz wyprzedzania na zakrętach.
        Istnieje zakaz wyprzedzania na zakrętach, przed którymi stoi stosowny znak ostrzegawczy.

        • 1 9

        • Kretynie skończony kiedyś wyjedzie ci za zakrętu samochód i zakończysz swój marny żywot (1)

          Uderz w stół a polska dzicz się odezwie

          • 8 0

          • na zakręcie na obwodnicy? :D

            z prawej pewnie też wyprzedzać nie można, co?

            • 0 0

    • Na obwodnicy w ciągu dnia powinno być maksymalnie 80 (1)

      • 1 3

      • jakiś naukowy dowód przeprowadziłeś?

        • 0 0

    • Kurna, ludzie nauczcie się jeździć, nie używajcie telefonów w czasie jazdy... wolna jazda prowadzi tylko do korków a nie tu jęczycie, że ktoś wam siedzi na zderzaku na lewym pasie, że jedzie olaboga aż 85km/h. Nauczyć się jeździć i będzie wszystko ok

      • 0 0

    • :)

      No jasne, a pozniej bedziesz pierwsza ktora bedzie jechala 50/h i nazekala ze caly dzien w trasie

      • 0 1

    • Odcinek między Chylonia a Kwiatkowskiego to śmiech (1)

      W wakacje ciągle stoi w korku, nie przez wypadki tylko natężenie ruchu i zwolnienia. I zdecydowanie nie jest to miejsce największej ilości wypadków. Najgorzej jest akurat między owczarnia a karwinami. No ale niech sobie robią gdzie chcą

      • 6 0

      • *zwężenia a nie zwolnienia

        • 0 0

    • Strażnicy obwodnicy

      Może też usprawnić udrażnianie przejazdów po wypadkach i kolizjach przez służby będące dedykowane do szybkiej reakcji?

      • 1 0

    • Ten artykuł budzi większe emocje niż artykuł z dnia wczorajszego o Amber Gold

      Pokazuje to jaka jest skala problemu!

      • 1 0

    • a ja nie chce być terroryzowany przez d**ili w białych kołnierzykach te pasożytnicze urzędnicze ście*wo i ich wyssane z palca kretyńskie pomysły jeden z nich jest tu opisany

      • 1 6

    • nic sie nie zmieni, nie podniecaj sie

      • 1 0

    • ccc (1)

      jezdzisz autem czy tylko pasazer?

      • 3 1

      • Jeździłeś kiedyś w cywilizowanym kraju?

        Czy tylko między Januszami?

        • 7 2

    • --- (1)

      wypadki ze skutkiem śmiertelnym
      z podziałem na - żywi i zabici
      nie żle się bawią w tej redakcji... nocami, że o 7:oo nad ranem im takie klocki wychodzą ;))))

      • 0 8

      • Ale się samozaorałeś. :D

        Wypadki ze skutkiem śmiertelnym pokazują ile było takich wypadków, zabici określają liczbę osób, które zginęły. W jednym wypadku może zginąć więcej niż jedna osoba.

        • 11 0

    • Trochę nie te miejsce wybrali na obwodnicy na te odcinki (5)

      ale może to będzie tylko początek?
      Powinno być właśnie od Kwiatkowskiego aż do Auchan w Gdańsku

      • 22 4

      • A mi pasi (4)

        Na tych odcinkach i tak zawsze zatory, a poza tymi odcinkami i tak będę deptał pedał w podłogę, bo mam co nieco pod maską i dobre opony

        • 8 17

        • (1)

          głośny wydech i dużo nowych części też pewnie masz...

          • 8 0

          • I tunigowe naklejki!

            Do tego pewnie biały dresik i takaż czapeczka.

            • 11 0

        • A poziom oleju we łbie? Chyba za mały i na oparach jedziesz... (1)

          • 17 3

          • nie nudź!

            • 1 11

    • Kiedy Słowackiego?

      • 8 1

    • Niby dobra informacja

      Ale wybrane odcinki są bez sensu. Tam to nic nie da.

      • 11 1

  • Najpierw infastruktura, dłuższe pasy rozbiegowe, bezkolizyjne wjazdy, wyjazdy z obwodnicy na całym jej odcinku i poszerzenie do trzech pasów

    • 1 0

  • Przy dużym ruchu ma to sens. Ale w nocy totalnie nie ma sensu jechać 100 km/h

    • 1 0

  • Mydlenie oczu

    To nie prędkość jest problemem, lecz brak wyobraźni i predyspozycji. Zasadniczo auta wymyślono po to by się szybciej przemieszczać z miejsca na miejsce. Jednak branża motoryzacyjna i paliwowa stała się jednym z najlukratywniejszych biznesów i bardzo im na rękę to, że dziś każdy może zostać kierowcą i ten agresywny cwaniaczek i ta ostatnia łamaga. Ale nie ma dyskusji o tym by ograniczać liczbę kierowców, lub chociażby zakazać producentom wypuszczania na rynek aut mogących rozwijać prędkość powyżej 120 czy 150km/h. Dlaczego produkuje się auta, które rozpędzają się do nielegalnej prędkości? Naprawdę nikt nie widzi, że to wszystko jest ściema i mydlenie oczu? Ciemna masa kupi to przecież, jak jej się powie, że za to, że na drogach giną miliony osób, więcej niż na wszystkich wojnach razem wziętych, winna jest nadmierna prędkość. A z moich obserwacji wynika, że dużo gorsze od prędkości są telefony komórkowe- ale to kolejny wielki biznes.

    • 0 0

  • przestancie budowac przy obwodnicy osiedla

    zakaz sprowadzania sie do gdanska na juz

    • 2 1

  • Puścić na obwodnicę policję w nie oznakowanym samochodzie nagrywać piratów nie zatrzymywać go bo to jest niebezpieczne i wysłać mandat po blachach, pierwszy 1000 zł drugi 2000 tysie trzeci raz do sądu lub zabrać prawko

    • 3 0

  • ostatnio jechalem 195 na troj pasmowce kolo ikea

    • 2 2

  • nikt mnie nie zmusi do jazdy ponizej 140

    tyle jade i bede jazdzil czy sie podoba panom milicji czy nie

    • 3 3

  • bedziemy robic tak wpadamy ze 140 w pierwsza kamere a na koncu jedziemy 40 blokujac

    zobaczymy co nam zrobicie g.....je

    • 5 0

  • Kurt

    TO już nikt nie będzie mi siedział na zderzaku przy mojej wcale nie wolnej jeździe?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane