- 1 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (64 opinie)
- 2 Pościg między autami na trzypasmówce (46 opinii)
- 3 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (286 opinii)
- 4 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (121 opinii)
- 5 Narobił zniszczeń na 16 tys. Ukradł kilkaset zł (100 opinii)
- 6 Kto wygra wybory do Europarlamentu? (323 opinie)
Brak oświetlenia a bezpieczeństwo na drodze
Zależność jest prosta: brak oświetlenia na ruchliwej ulicy, jeszcze na dodatek w okolicy sklepu, stwarza zagrożenie dla pieszych i kierowców. - Czy naprawdę komuś musi stać się krzywda, jak w przypadku wypadków przy ul. Hallera, żeby ktoś, kto na co dzień pobiera zapłatę, wziął się w końcu za sumienne wykonywanie obowiązków? - pyta nasz czytelnik.
Taką sytuację potrafię zrozumieć na ulicach o małym ruchu, zarówno pieszych jak i samochodów czy komunikacji miejskiej, ale nie na ulicach gdzie co 100 m znajdują się przejścia dla pieszych.
Ulica Platynowa na gdańskiej Oruni jest chyba miejskim liderem z ilością wyłączonych latarni.
Kiedy zapadnie zmrok, do tego popada deszcz, to nie dość, że same przejścia dla pieszych stają się mniej widoczne, to piesi w odbijających się refleksach, na dodatek w ciemnym ubraniu, są niemal niewidzialni. A latarnie niestety nie działają.
Być może działanie to jest celowe i spowodowane wprowadzeniem cięcia kosztów celem oszczędności - ale dlaczego z użytku wyłączone są latarnie tuż przy przejściach dla pieszych? Ulica Platynowa po godzinie 16 (wtedy mniej więcej zaczyna robić się ciemno) jest bardzo ruchliwą częścią miasta.
Ze zlokalizowanych wzdłuż ulicy sklepików, dyskontów i marketów korzysta wiele ludzi z osiedla po przeciwnej stronie ulicy. Jak tak dalej będzie to na nieszczęście, w trakcie przechodzenia przez "zebrę", nie trzeba będzie długo czekać.
Czy o to chodzi? Czy naprawdę komuś musi stać się krzywda, jak w przypadku wypadków przy ul. Hallera, żeby ktoś, kto na co dzień pobiera zapłatę, wziął się w końcu za sumienne wykonywanie obowiązków?
Zobacz również: Kamera nagrywa 70 piratów dziennie.
Może rozwiązaniem byłoby wprowadzeniem urzędnikom miejskim dyżurów w plenerze, aby w końcu dostrzegli to, co widzi każdy mieszkaniec tego miasta? Oczywiście, najprościej winę zrzucić na kierowców, którzy "zawsze" pędzą na złamanie karku, a pieszych mają za gorszego uczestnika ruchu.
Pędzić po tej drodze - a może trafniejsze będzie określenie "dziurze z elementami asfaltu" - się nie da. Kierowca skupiony jest na omijaniu dziur i wyszukiwaniu pieszych w ciemnościach. Mam jednak nadzieję, że sprawa zostanie rozwiązana, by nie trzeba było czytać artykułów o kolejnych wypadach w naszym mieście.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (120) 2 zablokowane
-
2013-12-13 15:42
Przejście na Hallera należy zlikwidować. (3)
50 metrów w jedną i drugą stronę są przejścia ze światłami. Idiotyczne pomysły tylko stwarzają większe korki w tej części miasta.
- 16 4
-
2013-12-13 16:30
zlikwidować ten łącznik dla aut (2)
i tak nic nie daje - na jednej zmianie świateł przejeżdża tam pięć samochodów.
- 3 7
-
2013-12-13 16:42
Lepiej budować kolejne przejścia, na al. Jana Pawła, co 25 metrów,
na Hallera, praktycznie już każde przejście jest ze światłami. Debilizm w czystej postaci.
- 9 2
-
2013-12-13 16:48
5 aut powiadasz. Chyba masz powazny problem z liczeniem.
Zalecane ponowne przerobienie materialu z matematyki z 1 klasy szkoly podstawowej.
- 3 2
-
2013-12-13 15:43
Przecież tam na Hallera jest ciemno jak w..nocy.
- 8 0
-
2013-12-13 15:50
z innej beczki... (1)
budowa zdań godna pozazdroszczenia :D
- 0 2
-
2013-12-13 16:57
zdania wielkotrotnie złożone
słyszałeś kiedys??? Ja potrafiłem przeczytać ze zrozumieniem
- 1 0
-
2013-12-13 15:52
Jagiellońska
po zmierzchu koszmar jechać tą ulicą!!!
- 10 0
-
2013-12-13 15:54
Ooojjjjj, dyżury obywatelskie po godzinach przydałyby się tym obrośnietym w piórka zmęczonym damom,oraz obu leworęcznym panom z
W ramach testów niech przechodzą przez eksperymentalne przejścia, niech rowerami pojeżdżą z oświetleniem i bez,no i na koniec może drobna obowiązkowa cegiełka na dzieci, odpisana z trzynastki.
- 2 1
-
2013-12-13 16:06
haha
Tyle waznych rzeczy robia urzedasy a wy caly czas tylko swiatla
sylwester wspieranie deweloperow choinka za gruba kase itp to sa wazne problemy- 2 1
-
2013-12-13 16:07
Fotoradar na Hallera
Czy nie łatwiej byłoby wstawić progi zwalniające przed tym przejściem zamiast tego fotoradaru? Wiadomo,że takie miejsce trzeba zabezpieczyć przed pędzącymi idiotami, ale ten fotoradar to niewypał!
- 4 4
-
2013-12-13 16:55
A1 (4)
Czy ktoś z Was orientuje się czy A1 jest oświetlona? Nie pamiętam, a chcę zaplanować podróż, jednak nie lubię jeździć w takich ciemnościach jak na obwodnicy :-) proszę o poważne odpowiedzi.
- 3 3
-
2013-12-13 17:08
miejscami
tylko przy węzłach
- 9 0
-
2013-12-13 17:31
(1)
Niestety poza węzłami ciemności, na szczęście światła samochodów jadących z naprzeciwka nie są widoczne.
- 5 0
-
2013-12-13 23:03
nawet dlugi jak zapodasz to raczej nie oslepisz
- 1 0
-
2013-12-14 14:04
Włącz światła w aucie.
- 1 1
-
2013-12-13 16:56
trzeba przez pasy przechodzić
Dotyczy to emerytów którzy brzydko pachną
- 2 8
-
2013-12-13 17:31
wjazd z estakady Kwiatkowskiego (3)
wjazd z estakady Kwiatkowskiego na szczyt gorki dojazdowej do obwodnicy.. po prostu ZAŁOSNE! ciemno jak nie powiem gdzie. minus za to dla Pana Szczurka ze oszczedzil złotówek naszym kosztem
- 0 3
-
2013-12-13 19:24
heh
tam akurat żaden pieszy Ci na jezdnię nie wyskoczy. Nie wszystko musi być oświetlone pieniaczu.
- 3 0
-
2013-12-13 19:29
zabrać Tobie prawko
Skoro na drodze nie umiesz sobie poradzić.
- 2 0
-
2013-12-13 20:32
no akurat tam nie są potrzebne latarnie!
Byłoby to marnowaniem energii.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.