• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Brazylijskie drewno ozdobi elementy kładki na Ołowiankę

Katarzyna Moritz
2 marca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Liczniki czasu sposobem na "uciekającą kładkę"?
  • Kierownice zostaną obłożone egzotycznym, najtwardszym na świecie drewnem pochodzącym z Brazylii.
  • Kierownice zostaną obłożone egzotycznym, najtwardszym na świecie drewnem pochodzącym z Brazylii.
  • Kierownice zostaną obłożone egzotycznym, najtwardszym na świecie drewnem pochodzącym z Brazylii.
  • Kierownice zostaną obłożone egzotycznym, najtwardszym na świecie drewnem pochodzącym z Brazylii.

Jak się chce, to można - kierownice naprowadzające kładki na Ołowiankę zobacz na mapie Gdańska są obecnie brzydką, stalową konstrukcją szpecącą otoczenie historycznego Głównego Miasta. Zostaną jednak estetycznie obudowane egzotycznym drewnem.



Kierownice, które chronią filary kładki, to także rodzaj toru prowadzącego żeglujące jednostki do przeprawy. W ramach budowy kładki na Ołowiankę powstały jako jedne z pierwszych. Są to 32 sterczące z wody stalowe pale wbite w kanał Motławy, obłożone także stalowymi obejmami. Tego typu konstrukcje często są widoczne przy wielu innych wodnych przeprawach i raczej rzadko należą one do ładnych.

Tak obecnie wyglądają kierownice kładki na Ołowiankę. Tak obecnie wyglądają kierownice kładki na Ołowiankę.
Część mieszkańców, gdy zobaczyła je na Motławie, nie była zadowolona z ich wyglądu. Wiele osób było też zdumionych, bo w ogóle nie pokazywano kierownic na pierwotnych wizualizacjach kładki. Okazało się jednak, że ich wygląd będzie poprawiony poprzez drewnianą zabudowę.

"Przedstawiona zabudowa powstała w celu poprawy odbioru wizualnego niezbędnych
elementów bezpieczeństwa ruchu, jakimi są kierownice. Czynnikiem decydującym o zastosowaniu takiego rozwiązania jest położenie na obszarze historycznego układu urbanistycznego miasta Gdańska oraz charakter rzeki Motławy, będącej akwenem, na którym uprawiana jest regularna żegluga - czytamy w dokumentach postępowania, które w sprawie wykonania zabudowy z drewna ogłosiła Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska.

Do końca czerwca kierownice zostaną - od strony toru wodnego - obłożone drewnianą konstrukcją z drewna egzotycznego Massaranduba. Drewno to wykazuje bardzo wysoką naturalną odporność na biodegradację i obejmuje najwyższą, piątą klasę użytkowania (drewno stale narażone na działanie wody morskiej). Trwałość tego drewna w odkrytej architekturze ogrodowej określa się na 30-50 lat.

Pierwsze stalowe elementy kładki na Ołowiankę.



Budowa kładki ma kosztować 7,65 mln zł. Połączy ona tzw. Zamczysko w okolicy ul. Grodzkiej z nabrzeżem Ołowianki, nieopodal gmachu Polskiej Filharmonii Bałtyckiej. Nowa przeprawa ma nie tylko ułatwić dostęp do tej instytucji, ale także usprawnić mieszkańcom rejonu Angielskiej Grobli i Długich Ogrodów dojście do centrum miasta.

Kładka ma być otwarta w czerwcu. W styczniu pojawiło się pierwsze jej przęsło, a w zeszłym tygodniu przywieziono z hal produkcyjnych w Zawierciu na Śląsku elementy stalowe kładki.
Oznakowanie kładki na Ołowiankę. Oznakowanie kładki na Ołowiankę.

Opinie (155) 8 zablokowanych

  • Bardzo brzydkie te pale. Chyba nie tak to miało wyglądać?

    Przaśnie jak zwykle. Architektura wyszukana niczym dworzec w Sopocie.

    • 17 3

  • Rasiak był jest i będzie drewnem a ja byłem jestem i zawsze będę Januszem

    • 4 1

  • Brazylijskim drewnem pali większość mieszkańców..

    ..co w drugiej chałupie z komina wylatuje biały gryzący dym jakby wybierali nowego papieża..

    • 6 3

  • No to to juz napewno wina Tuska i osmiu lat rzadow PO ;)

    • 5 2

  • A ja stawiałem że w mateczniku PO

    Sprowadzą drewno z Islandii Arktyki czy antarktydy.
    Brazil phi z brazil to my mamy te tanie owoce w biedronce

    • 6 4

  • (1)

    a kto bogatemu zabroni!

    • 26 16

    • Tylko zeby wszystko sie nie sypalo i odpadalo po roku

      Jak to przy inwrstycjach z przetargu publicznego

      • 9 1

  • kierownice naprowadzające kładki na Ołowiankę zobacz na mapie Gdańska, są obecnie brzydką stalową konstrukcją szpecącą otoczenie historycznego Głównego Miasta.

    o to już zbudowali? a jaką mają być w trakcie budowy?

    • 30 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane