• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Brutalna reklama przed seansem dla dzieci

Bożena Aksamit
16 grudnia 2005 (artykuł sprzed 18 lat) 
Przed projekcją filmu "Księżniczka na ziarnku grochu" w gdyńskim Silver Screenie przedszkolaki mogły zobaczyć reklamę, na której wybuch bomby atomowej zamienia ludzi w kościotrupy. Po interwencji "Gazety" zarządzono kontrolę i obiecano, że taka sytuacja się nie powtórzy

Brutalny spot reklamuje odzież firmy New Yorker i może wśród dzieci wywołać przerażenie.

Reklama wygląda następująco. Młodzi, weseli ludzie, schodzą się, zajmują wolne krzesła. Słychać śmiech, gwar rozmów. Plan się poszerza - jesteśmy na pustyni, a młodzież uzbrojona w specjalne czarne okulary zamierza oglądać jakieś zjawisko meteorologiczne. Nagle ich twarze tężeją, w oczach pojawia się przerażenie, a na horyzoncie widać wybuch jądrowy. Zrywa się silny wiatr, znika słońce. Widzimy zbliżenie na deformującą się twarz. Po przejściu fali uderzeniowej ludzie zamieniają się w kościotrupy.

- Mój mały synek bardzo się przestraszył, chociaż byliśmy na "Księżniczce na ziarnku grochu", opowiadał po wyjściu z kina tylko o tych kościotrupach - mówi "Gazecie" pan Tomek, który przyprowadził swoje dziecko do gdyńskiego Silver Screen.

Początkowo reakcja tego multipleksu była zaskakująca: - Niech pani nie przesadza - powiedział nam pracownik kina, który nie chciał się przedstawić. - Według mnie najnowszy Harry Potter jest o wiele straszniejszy i jakoś nie zabronili go oglądać. Kino w Gdyni nie ma możliwości ingerencji w reklamy, dzwońcie do centrali do Warszawy.

Tak zrobiliśmy.

- Dziękujemy za sygnał i przepraszamy. Obiecuję, że to się zmieni - zadeklarował Roman Jarosz, dyrektor marketingu sieci Silver Screen. - Od jutra żadna taka reklama nie pojawi się przed filmem dla dzieci. Za treść reklam odpowiedzialni będą kierownicy kin, nie będzie wymówki, że to jakaś agencja przysłała taki pakiet reklam.

Po naszej interwencji w Warszawie jeszcze w tym roku mają się pojawić się kontrole, sprawdzające, co się wyświetla przed seansami. Później obejmą one całą Polskę.

- Przepraszamy bardzo - mówi Kinga Plicht, kierownik gdyńskiego multipleksu. - To było klasyczne niedopatrzenie. Będziemy się starać, żeby taka wpadka już nigdy się nie zdarzyła.

Mirosław Morzyk, prezes Neptun Filmu: - Podstawowym obowiązkiem każdego szefa kina jest pilnowanie tego, co widz ogląda na ekranie. Reklamy przychodzą do kin osobno, skleja je się ze sobą i tworzy z tego blok. W przypadku takich sal, które mają jeden projektor - a tak jest zazwyczaj w multipleksach - taką taśmę z reklamami dokleja się po prostu do rolki z filmem. I taki materiał puszcza się podczas każdej projekcji. Historia, która miała miejsce w Gdyni, nie powinna się zdarzyć. Nie ma dla tego żadnego usprawiedliwienia.
Gazeta WyborczaBożena Aksamit

Opinie (63) 4 zablokowane

  • Na pierwszy "rzut oka" to wydaje się śmieszne, ale jak się bliżej przypatrzeć to to jest po prostu śmieszne ale w innym sensie. Nikt nie pomyślał żeby obejrzeć te reklamy i zastanowić się czy dzieci mogą je obejrzeć. Ta reklama nadaje się na jakiś film katastroficzny lub thriller.

    • 0 0

  • ® Harry

    Otóż to, Właściwa reklama na właściwym miejscu. Fakt że reklamy w Polsce idą w ilość, nie jakość oczy świadczy ich poziom.

    • 0 0

  • A pszczółkam maja to co?

    Chciałem zauważyć, że ostanio pszczółka maja użyła w bajce słów: Gucio, wiesz jestem taka podniecona. Gucio zapewne wiedział co ten stan oznacza, ale moja córka nie i poprosiła, abym jej wytłumaczył.

    • 0 0

  • Strach się bać co będzie z dzieci osób piszących na tym forum. Jeśli wg Was ta reklama to nic strasznego, to sądzę że Wasza dojrzałość zatrzymała się na poziomie nastolatka ogladającego przez szybę w kiosku pisemka z panienkami.

    • 0 0

  • tak dark....

    a ciocia stasia w klanie powiedziała do władysława -
    "Wladziu podaj z laski swojej smietanę"!
    Zważywszy na wschodnie L - wyszło całkiem zabawnie!
    A podniecona w sensie podekscytowana - nie przesadzaj!
    Odnosnie rzeczonej reklamy, zapewniam, że dzieci widziały jeszcze bardziej drastyczne sceny np w telewizji, nie mniej jednak taki obraz przed seansem skierowanym do najmłodszych najzwyczajniej w swiecie był nie na miejscu.

    • 0 0

  • reklama w kinach

    Wybierająć się z 4-letnią córką na film "Kurczak mały" niechciałbym, aby oglądała reklamówki z fimu "Harry Potter i Czara Ognia" (co ma miejsce np. w "Cinema City Krewetka". To chyba nie jest film i reklama dla 4-latki. Niech pracownicy kin katują swoje dzieci takimi spotami i pozwalają na oglądanie telewizji nawet o północy. Ja mówię nie.

    • 0 0

  • No wielka mi rzecz

    Przecież sama jestem dzieckiem.Teraz we wszystkim jest tyle brutalnoci że jedna reklama nie robi różnicy.I nie trzeba sie denerwować tylko uspokoić dziecko i obejrzec film.Jak ja z bratem byłam na filmie w Łodzi. Na rogatym ranczo to włączyli reklame horroru i nic sie nie stało. dajcie spokój

    • 0 0

  • Mysza

    To ty chodzisz do przedszkola i umiesz już tak pisać konkretnie? Moje gratulacje

    • 0 0

  • Zdazylo sie... Nikt celowo dzieci nie chce straszyc, a gazety czekaja tylko na takie rzeczy, zeby robic z nich wielkie poruszenie. Proponuje poogladac cartoon networ przez 2h. Te bajki sa po prostu chore. A co z internetem, z ktorego coraz mlodsze dzieci korzystaja na codzien? Przykladowo: wczoraj czy przedwczoraj - wp.pl, trzesie sie ekran i wyskakuje na calym ekranie wielka, przerazajaca malpa z king konga. Czy takie cos nie odsnisnie sie dzieciom na psychice? Poza tym reklamy dzisiaj sa coraz bardziej rozbierane i coraz bardziej brutalne. Dobre jest w tym wszystkim to, ze beda one bardziej kontrolowane.

    • 0 0

  • akurat dzieciaki sie boją:)))

    nie wiem czy czasami oglądacie programy TV dla dzieci tam to sa dopieto bajki !! Kiedyś widziałam taką jak siedzi wesoła rodzinka przy obiedzie itp itd... coś tam gadają no i bez flaszki na stole sie nie obeszło:) a kościotrupy to dzieciaki mają na porządku dziennym wystarczy zobaczyć w jakie gry grają na kompie. Ludzie nic sie nie stało, po co ta afera? Trupy, zabijanie, mordobicie to teraz jest dla nich na porządku dziennym.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane