- 1 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (38 opinii)
- 2 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (105 opinii)
- 3 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (23 opinie)
- 4 Pozostałości baterii mającej bronić portu (61 opinii)
- 5 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (134 opinie)
- 6 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (355 opinii)
Budowa kanału przez Mierzeję Wiślaną ruszy dopiero w... 2017 r.
Budowa kanału przez Mierzeję Wiślaną nie rozpocznie się ani w tej, ani w przyszłej kadencji Sejmu. Nowy termin: 2017 rok.
Zdaniem wiceminister infrastruktury, przesunięcie terminów jest niezbędne, gdyż poprzednicy przyjęli nierealny grafik. - Konieczne są dodatkowe badania wpływu inwestycji na środowisko - tłumaczy Anna Wypych-Namiotko.
Jednak politycy Platformy Obywatelskiej nie pozostawiają złudzeń: to tylko odwlekanie decyzji o rezygnacji z budowy, w którą i tak już nikt nie wierzy. Rozstrzygnięcie ma więc spaść na następców, a rezygnacja z kanału ma nastąpić samoistnie, gdy do tego projektu wszyscy już stracą cierpliwość.
Zgodnie z założeniami przyjętymi w studium wykonalności kanału, opłacalność inwestycji była możliwa wyłącznie dzięki zaangażowaniu partnerów z Ukrainy i Białorusi, których przeładunki w elbląskim porcie miały stanowić aż 2,5 miliona ton.
- Bez tych inwestycji kanał nie będzie opłacalny, gdyż sam Elbląg czy Warmia i Mazury nie wygenerują dostatecznej masy ładunkowej - uważa dyrektor Portu Elbląg, Julian Kołtoński.
Tymczasem odwlekanie budowy sprawi, że wcześniejsze deklaracje trzeba zrewidować. Nikt nie będzie czekać osiem lat na możliwość zainwestowania w małym Elblągu, skoro można skorzystać z oferty już funkcjonujących portów w Gdyni lub Kłajpedzie - przyznają nieoficjalnie Ukraińcy.
Ze współpracy z elbląskim portem wycofali się niedawno Białorusini, którzy otrzymali możliwość utworzenia Białoruskiego Centrum Towarowo-Logistycznego w gdańskim porcie. Wszystko to sprawia, że konieczna będzie aktualizacja studium wykonalności dla kanału i wpisanie do nowego dokumentu bardziej realistycznego poziomu przeładunków - rzędu miliona ton rocznie. To jednak za mało, by uznać budowę kanału za opłacalną.
Opinie (126) 6 zablokowanych
-
2009-11-10 22:22
ciemniaki (1)
Port Of Elbląg ma 2,5m głębokości, co tam ma być ładowane, małe barki i co dalej, do Gdańska, Gdyni czy na Bałtyk aby się potopiły ...
I co czytamy na stronie Port Of Elbląg:
"Zakłada się, że docelowo /po wybudowaniu kanału przez Mierzeję/ przewidywana wielkość przeładunków osiągnie wielkość 3,5 mln ton rocznie (po roku 2020). W przyszłości do obsługi ładunków muszą być wybudowane nowe terminale, skomunikowane z siecią połączeń kolejowych i drogowych."
Wynika z tego, że najpierw należy wykopać kanał a później wybudować port a na końcu doprowadzić drogi (najmniejszy problem) i kolej.
Czyli IV RP chce pobudować sobie port na miarę Gdyni a Kaczyńscy będą Kwiatkowskimi ...
A może tą kasę wydać na coś bardziej pożytecznego, stoczniowcy mają już się dobrze?- 4 2
-
2009-11-11 10:10
Jutro okaże się, że i we Włoszczowej jest potrzebny port morski, wystarczy wybudować kanał i sam port bo będzie to niezbędna inwestycja dla regionu.
- 2 0
-
2009-11-11 00:20
Zalew jest akwenem specyficznym (2)
Czesc
Trojmiasto powinno rozwiajc porty morskie na takim poziomie jak w Rotterdamie czy Hamburgu.
Natomiast Elblag i gminy wokol Zalewu Wislanego czeka kleska urodzaju natury eko turystyki. Jest to bardzo specyficzny akwen, woda raz slona, raz slonawa a raz slodka, zyja tam endeminczne gatunkki fauny i flory. Jest to miejsce raj dla ptakow tak zimujacych w kraju jak i przelotow. Ogromna i niepowtarzalan szansa jest postawienie na super-turystyke wlasnie tam. Na mariny zeglarskie, na wioski gdzie mozna korzystac z agroturyzmu, wreszcie na rozne sporty tak wodne jak i np. konne.
Zrzeszyc wszystkie gminy, rozpisac projekty na infrastruktury, postawic na zielone technologie i male eko-przedsiebiorstwa turystyczne i rolnicze. Zaczas promowac region w skali Europejskiej i Swiatowej. Polepszyc wspolprace graniczna z Litwa i Rosja. Zachecic inwestorow w dotowanie w kapital ludzki. Odtworzyc po-mennonickie zabytki hydroinzynierii. Wzmocnic ochorne zabytkow, rezerwatow. Przekwalifikowac sie , i smialo patrzec na rozkwit eko-regionu, przedluzenia Zielonych Pluc Polski, miejsca bioroznorodnosci, wielonarodowsci, spokoju, relaksu, dobrych produktow spozywczych i wysmienitej bazy noclegowej dla turystow z kraju i z zagranicy.
Do dziela. Przyslosc regionu tworzyc mozna od dzisiaj.- 5 3
-
2009-11-11 10:40
Madre slowa 10/10 (1)
Teren Zulaw tez ma swoje atrakcje np waskotorowke ale czy jeszcze ona dziala/?
- 2 0
-
2009-11-12 11:47
FC.UK
Tak. W sezonie od maja do września. Ma odcinku Mikoszewo - Sztutowo z odgałęzieniem do Nowego Dworu Gdańskiego.
- 0 0
-
2009-11-11 10:19
Port w Elblągu dla łódek, jachtów i barek
nie potrzebuje żadnych przekopów mierzei wiślanej.To tylko wyrzucanie pieniedzy w kanał.Może za kilanscie lat jak bedziemy sie nudzici miec nadmiar pieniedzy to taki kanał bedzie ciekawostka turystyczna i tyle.
- 2 0
-
2009-11-11 11:31
szkoda gadac
takich ministrow powinno sie oskarzac o dzialanie na szkode panstwa i wywalac ze stanowisk.bo nie wiedza czy sie oplaca a za 8 lat juz beda wiedziec??? co za leniwy rzad mamy....
- 1 3
-
2009-11-11 11:36
By żyło się lepiej.. Ruskim...
szkoda, że nie 2077, to już w ogóle brzmi kozacko...
Marszałek Kozłowski już przecież zadecydował, że przekopu nie będzie bo Donald wygarnął Putinowi, aż tamtego przepona rozbolała od śmiechu...
Żałosne to wszystko..
A nasz Marszałek Kozłowski ma horyzonty szerokie jak swoje niedawne wąsy... albo jak ul. Spacerowa... liczy się doraźny interes partyjny i samorządowy i tylko to...- 1 4
-
2009-11-11 13:52
I znowu będziemy całować ruskich w d.... aby przepłynąć .
- 2 2
-
2009-11-11 17:07
Phi
Jaki 2017 rok?!przecież 2012 koniec świata, ludzie! xD
- 0 2
-
2009-11-11 19:58
Moim zdaniem to była od początku nie za mądra idea. (1)
Mówiąc najdelikatniej. Trzeba rozwijać normalne, sąsiedzkie stosunki z Rosjanami - to normalni ludzie, konkretni w biznesie. Bardzo dobrze napisał tu Demostenes. Zalew Wiślany to taki sam unikat jak Dolina Rospudy. Gdybyśmy to zniszczyli, strata byłaby niepowetowana. Teraz okazuje się, że prognozy wielkiego ruchu morskiego portu w Elblągu były - mówiąc delikatnie - porządnie przesadzone. Wzywam Władze do szanowania naszych podatków. Można wydać przynajmniej część tych środków na Zalew, ale nie na jego zniszczenie, wręcz przeciwnie. Czy nie byłaby np. wielką atrakcją turystyczną kolejka wąskotorowa do granicy, a nawet za granicę?
- 3 0
-
2009-11-12 11:45
A którego Polaka
interesuje przyroda ojczysta? Może garstkę? Reszta chce betonu.
- 0 0
-
2009-11-12 05:29
jak zwykle PAPUDRAKI!!!!!!!!!!!!!
- 0 0
-
2009-11-12 09:52
Ruszy jak nam się ruskie do tyłka dobiorą ...oj! będzie za póżno!!
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.