• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Budowa mostu w Sobieszewie coraz bliżej

MKo, km
4 lipca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 

Siedmiu wykonawców zostało dopuszczonych do drugiego etapu przetargu na budowę Mostu w Sobieszewie. Otwarcie ofert przetargowych zaplanowano na połowę sierpnia 2016 r. Obiekt ma być gotowy na przełomie 2017 i 2018 roku.



Jak często bywasz w Sobieszewie?

W poniedziałek Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska przystąpiła do drugiego etapu przetargu ograniczonego na budowę mostu zwodzonego w Sobieszewie.

Do udziału zaproszono siedmiu wykonawców: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor z Zawiercia; Konsorcjum gdyńskich firm: Lider- Metrostav a.s., Partner-Vistal Gdynia S.A. oraz Partner-Vistal Infrastructure, konsorcjum: Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Banimex i Azi-Bud z Będzina, konsorcjum: Porr Polska Infrastructure S.A. z Warszawy oraz Porr Bau GmbH i Teerag Asdag Aktiengesellschaft z Wiednia, a także dwie spółki z Warszawy: Budimex i Skanska oraz Strabag z Pruszkowa.

Planowany most w Sobieszewie. Planowany most w Sobieszewie.


Most ma powstać w ciągu drogi wojewódzkiej nr 501 nad Martwą Wisłą i zastąpi wysłużony most pontonowy. W ramach zadania wybudowane zostaną również dojazdy, przebudowane zostaną dwa skrzyżowania wraz z układem drogowym w rejonie projektowanego mostu. W maju minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk przyznał na ten cel miastu Gdańsk 16,6 mln zł dotacji.

Jakie będą parametry nowego mostu?

Most będzie miał długość 173 m, ze skrzydłami 181,5 m, łączna rozpiętość przęseł zwodzonych to 59,50 m, szerokość ustroju niosącego - 14,92 m w tym: szerokość jezdni 7 m; szerokość jednostronnego ciągu pieszego 2 m; szerokość drogi rowerowej 2,4 m.

Co istotne dla żeglarzy i wodniaków, światło poziome przęsła żeglownego z uwzględnieniem prowadnic wyniesie 50 m, światło pionowe przęseł bez otwierania 4 m ponad poziom wysokiej wody żeglownej i 5 m ponad poziom wody średniej. Czas otwierania obu przęseł - 2 minuty.

W ramach inwestycji powstanie też 900 m nowej drogi, budynek obsługi mostu, nastąpi przebudowa istniejącego skrzyżowania ulic Nadwiślańskiej - Turystycznej i DW 501, przebudowa istniejącego skrzyżowania ulic Sobieszewskiej - Łąkowej - Piaskowej oraz odcinków ulic dojazdowych.

Nastąpi też budowa ciągów pieszych i rowerowych, przystanków komunikacji miejskiej i miejsc postojowych. Ponadto nastąpi budowa nowych umocnień brzegów Martwej Wisły. Oczywiście będą też prace rozbiórkowe, czyli likwidacja istniejącej przeprawy pontonowej i promowej, obiektów budowlanych kolidujących z inwestycją, odcinków istniejącej jezdni.

Most ma stanowić główny ciąg komunikacyjny podczas zlotu skautów Jamboree 2023, o którego organizację w Gdańsku ubiega się Polska. Miasto spodziewa się, że na wyspę z tej okazji przyjedzie 40 tys. skautów z całego świata.

O tym, która z firm będzie realizować zadanie, dowiemy się za półtora miesiąca. Otwarcie ofert przetargowych zaplanowano na 16 sierpnia 2016 roku. Zakończenie robót budowlanych planowane jest na koniec 2017 r., a w I kwartale 2018 r. będzie trwała procedura odbiorowa inwestycji.

MKo, km

Opinie (110) 2 zablokowane

  • Idiota to projektowal...

    Po co tyle łuków przed mostem to dalej prl, nie da sie prosto??
    A jak szlaban opadnie od strony wyspy to cale rondo zapchane, wystarczą do tego 3-4 samochody.

    Kto daje prace tym ludziom!!!

    • 11 7

  • Tylko Vistal może wybudować ten most. (1)

    • 8 24

    • Broń Panie Boże przed tą firmą

      to ta gdzie pracuje ktoś z Maritimu?

      • 4 3

  • W końcu

    Ten most już od 20 lat woła o pomstę. Oby jak najszybciej wzięli się za budowę nowego.

    • 11 6

  • dlaczego nie zaproszono Jeck & Syn,

    tylko pytam

    • 4 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane