• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Opóźnienie na budowie przejścia przy Bramie Wyżynnej

Maciej Korolczuk, szym
1 grudnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu

Budowa naziemnego przejścia na Wałach JagiellońskichMapka przy Bramie Wyżynnej potrwa dłużej, niż pierwotnie zakładano. Powód: odkrycie reliktów historycznej zabudowy, co wymusiło czasowe wstrzymanie prac. Zakończenie robót przesunięto na początek przyszłego roku.



Czy zwężenie pasów jezdni w tym miejscu to problem?

Ostatni raz plac budowy naziemnego przejścia przy Bramie Wyżynnej odwiedziliśmy w sierpniu, kilka tygodni po rozpoczęciu prac.

Od tamtej pory między Bramą Wyżynną a Forum Gdańsk sporo się zmieniło. Według pierwotnych zapowiedzi budowa miała właśnie wkraczać na ostatnią prostą. Otwarcie przejścia planowano na koniec roku.

Wiadomo już jednak, że terminu nie uda się dotrzymać.

Prace wstrzymane przez odkrycia archeologiczne



Jak poinformowała Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, w  październiku na terenie budowy, podczas prowadzenia robót ziemnych, natrafiono na pozostałości elementów historycznej zabudowy.

- Odkrycie to skutkowało tymczasowym wstrzymaniem prac i koniecznością przeprowadzenia badań archeologicznych. Po konsultacjach z konserwatorem zabytków uzgodniono, aby odkryte relikty architektury zachować. Wymusiło to zmianę technologii robót, a co za tym idzie - opracowanie zamiennej dokumentacji, która umożliwia zachowanie odkrytych podczas prac elementów. Do czasu opracowania zamiennej dokumentacji wykonawca mógł prowadzić jedynie prace niekolidujące z odkryciami - tłumaczy.
Odkryte pozostałości, zgodnie z zaleceniami konserwatora, zostały zinwentaryzowane i zasypane.

Piesi korzystający z naziemnego przejścia, aby dostać się na przystanek, będą korzystać z nowych chodników powstałych wzdłuż jezdni.  Piesi korzystający z naziemnego przejścia, aby dostać się na przystanek, będą korzystać z nowych chodników powstałych wzdłuż jezdni.
Wszystko to wpłynęło na zakładany w umowie harmonogram robót.

- Zaktualizowany harmonogram zakłada, że w tym roku wykonamy nawierzchnię bez ostatniej warstwy ścieralnej. Zostanie ona ułożona przy odpowiednich warunkach atmosferycznych dla technologii tych robót - mówi Zakrzacka.
Zakończenie prac planowane jest tym samym na początek przyszłego roku. Konkretny termin uzależniony jest jednak od pogody.

  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.

Remont jezdni na Wałach Jagiellońskich



Przypomnijmy, że budowę przejścia dla pieszych połączono z remontem odcinka Wałów Jagielońskich, między Huciskiem a Okopową.

Na jezdni w kierunku Oruni gotowa jest już tu nawierzchnia na lewym i środkowym pasie ruchu. Prawy pas oraz zatoka autobusowa przy Forum Gdańsk zniknęły pod koniec października. Trwa ich przebudowa, co dla pieszych oznacza zamknięcie chodnika w kierunku Huciska i konieczność poruszania się przez park przy pomniku Marii Konopnickiej.

Z kolei na jezdni w kierunku dworca PKP, na wyjeździe z ul. Bogusławskiego, zerwano dotychczasową nawierzchnię. Na etapie robót ziemnych poprawiono też w tym miejscu geometrię samego skrzyżowania. Trwają także prace przy przebudowie nawrotki na wysokości gmachu Narodowego Banku Polskiego.

Oprócz postępów na budowie, które można dojrzeć gołym okiem, toczą się też prace niewidoczne, ale odczuwalne dla kierowców. Tak było przed ostatnim weekendem, gdy w nocy na wysokości LOT-u wyłączono z ruchu fragment Wałów Jagiellońskich w kierunku Wrzeszcza. Utrudnienia miały związek z koniecznością wykonania w tym miejscu pętli indukcyjnych sterujących sygnalizacją świetlną przy Bramie Wyżynnej.

  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.

Zmiany mogą zauważyć też pasażerowie komunikacji miejskiej. Ci korzystający z autobusów od kilku tygodni wsiadają i wysiadają z nich na tymczasowym przystanku w pobliżu Okopowej.

Z kolei czekający na tramwaj mogą już zauważyć wkopane krawężniki pod nową platformę przystankową (nowe przystanki będą dzięki temu szersze, co ma poprawić komfort podróżnych). W tym celu każdy z trzech pasów jezdni musiał zostać zwężony do 3 metrów szerokości (wcześniej mierzyły po 3,5 metra).

Wykonawcą prac jest Eurovia Polska. Koszt budowy przejścia i wymiany nawierzchni na Wałach Jagiellońskich to niespełna 6 mln zł. 1,7 mln zł kosztuje budowa przejścia, a 4,6 mln zł remont Wałów Jagiellońskich.

Miejsca

Opinie (338) ponad 10 zablokowanych

  • Wina konserwatora

    On ma wszędzie tych co mu doniosą, więc nie próbujcie ruszyć zabytku. Kogo to że tak długo trwa.

    • 2 16

  • Na takie przejscia moga sobie pozwolić miasta (16)

    Ktore mają drogi omijajace centrum. U nas co prada centrum można ominać przez Chwaszyno i Straszyn bo innej drogi nie ma. Ale czy o to chodzi?

    • 159 33

    • Dokładnie o to chodzi (11)

      Żebyś zastanowił się 10 razy czy na prawdę musisz pchać się samochodem do centrum. Dziwi mnie że jeszcze tego kierowcy nie robią, ale może lubią stać w korkach i blokować autobusy.

      • 13 41

      • To mniej więcej taki tok myślenia: (9)

        Żeby schudnać trzeba zacząć kupować ubrania o 3 rozmiary za małe ;-). Bo tak. na prawdę to tylko punktualna, tania i komfortowa komunikacja miejska może rozwiazać problem. Ale u nas wciąż socjalizm pełną gębą: władze wolą posługiwać się kijem, nie marchewką.

        • 27 8

        • Władze nie liczą się z mieszkańcami. (3)

          • 20 6

          • wielu użytkowników samochodów nie liczy się z potrzebami innych mieszkańców (2)

            źródłem największych uciążliwości kierowców jest nadmiar liczby mieszkańców nie wyobrażających sobie możliwości poruszania się po mieście inaczej niż samochodem.

            • 8 22

            • Bełkot (1)

              • 17 2

              • przypuszczalnie zrozumienie zdania podwójnie złożonego to dla ciebie wyzwanie

                tylko współczuć

                • 1 4

        • żeby przestać tyć trzeba uznać, że warto priorytetowo traktować aktywne formy mobilności w centrum miasta (2)

          takie jak spacer pieszy lub jazda rowerem. Uzależnienie od samochodu zaczyna się już w momencie uznania, że dla bezpieczeństwa dziecka trzeba je podwieźć samochodem pod budynek szkolny. W ten sposób liczba dzieci cierpiących na nadwagę i otyłość w naszym kraju rośnie najszybciej w Europie. Warto ten trend zahamować i odwrócić w naszym pięknym mieście Gdańsku

          • 6 12

          • Dzieci tyją bo jedzą patożarcie od Maty (1)

            weź już tego nie zrzucaj wszystkiego na samochody. Zwężenie ulic spowoduje tylko wzrost korków, i ewentualnie szybsze wychodzenie z domu do szkoły, ale jeśli ktoś wozi dzieci samochodem to dalej będzie woził samochodem, a jeśli nie samochodem to komunikacją miejską, więc tego ruchu wcale nie będzie dużo więcej.

            Natomiast korki będą większe, więc i większe będzie zanieczyszczenie powietrza, a na Pomorzu już teraz jest więcej nowotworów niż na Śląsku.

            • 3 3

            • typowy przejaw braku wyobraźni

              w mieście sensownie kształtującym swoją infrastrukturę drogową wiele dzieci dociera do szkoły pieszo, rowerem lub na hulajnodze. Wożenie dzieci samochodem to forma zabierania im normalnego dzieciństwa: pozbawianie ich możliwości nawiązywania spontanicznych relacji z rówieśnikami w czasie drogi do szkoły i ze szkoły.

              • 2 4

        • (1)

          Socjalizm to byłaby właśnie punktualna, tania i komfortowa komunikacja miejska. Niestety, póki co mamy kapitalizm i mamy, co mamy.

          • 0 4

          • obecnie komunikacja miejska jest bardziej komfortowa i rozległa niż za komuny

            więc nie pisz głupot

            • 0 0

      • tak musze sie pchac do centrum. np. musze jechac autem do zusu, dostarczyc jakies bzdurne dokumenty

        mimo, ze jest niby wszystko online, to i tak musze tam jechac i dostarczyc papiery.
        tak musze jechac do skarbówki, mimo ze niby wszystko jest online

        mam jechac komunikacją miejska? to niech połowa ludzi, którzy jezdzi autami, tak samo zrobi. już widzę jak radosnie mknie czerwony autobus nr 154, albo jak tramwaj nr 6 sie wysypuje na chelmie

        widziales kiedys siatke polaczen w gdansku? wszystko sie pcha do centrum. linie laczace dzielnice w kierunkach polnoc-poludnie to jakis mini procent. wez teraz sobie sprawdz jak mieszkasz na olszynce i pracujesz na osowej. powodzenia z jazda komunikacja. albo wez jedz komunikacja z gorek zachodnich do centrum, przez jakies dolne miasto

        • 2 0

    • Jak jesteś dzbanem to nie wiesz jak ominąć centrum. (1)

      Ja nie pamiętam kiedy ostatni raz jechałem przez Hucisko, a cały dzień jeżdżę po mieście od klienta do klienta.

      • 7 21

      • Może na haju jeździsz i nie wiesz gdzie jesteś.

        • 11 4

    • Jest taki tunel pod Martwą Wisłą, warto się za poznać z tematem

      • 2 2

    • problem trojmiasta to polozenie, z jednej strony morze, z drugiej wzgorza morenowe

      ale i tak beda podawac przyklady miast, ktore maja scisle centrum, od którego miasto sie rozrasta we wszystkich kierunkach

      • 1 1

  • (7)

    Nie wiem czy wiecie passaciarze, ale powojenny pomysł puszczenia w tym miejscu przeskalowanej autostrady zwieńczonej zieleniakiem, oraz tuneli, to swoista rekompensata dla środowiska powojennych modernistów, którzy po wojnie chcieli zburzyć resztki po głównym mieście, a w ich miejscu zrobić "nowe centrum" w myśli modernistycznej(czyli coś w stylu dzisiejszej bieda-Rajskiej). Na szczęście ta i**otyczna koncepcja nie doczekała się realizacji, ale musiał zaistnieć pewien konsensus. Skutkowal on puszczeniem autostrady przez centrum, wiecznie zakorkowany węzeł na Hucisku oraz wwuszczenie przechodniów w zasikane tunele... To nie jest miejsce na takie rzeczy!

    • 22 54

    • (3)

      to że tunele ą zasikane, to i**otyczne Twoje uzasadnienie, by robić przejścia naziemne. Nie wiem czy zauwazyleś, ale czasy się zmieniły od powojnia, w szczególności przybyło aut. Aut ludzi jadacych nie dla funu, ale pracujących (będących w pracy autem lub dojeżdżających). Wioec takie przejście tam, gdzie na nastepnych 200m mamy kolejne dwa - jest nonsensem.

      • 22 5

      • Ale adamowicz obiecał to przejście właścicielom Forum. (2)

        • 5 3

        • Mieszkańcy w wielotygodniowych konsultacjach Strategii Rozwoju Gdańska 2030+ (1)

          uznali za celowe priorytetowe traktowanie potrzeb pieszych i rowerzystów co najmniej w pobliżu centrum miasta a także w pobliżu stacji SKM i PKM.

          • 6 8

          • minusowanie prawdziwych faktów nie ma sensu

            • 1 1

    • Ta cała droga powinna być pod ziemię wrzucona albo całkiem zlikwidowana w tym miejscu (2)

      • 3 5

      • To wrzućmy ją pod ziemię a nie korkujmy (1)

        • 4 2

        • w razie nawalnego deszczu dopiero byśmy mieli tam bal zalanych samochodów.

          • 1 3

  • chore miasto. (2)

    • 59 8

    • chora władza (1)

      to efekt planowania z 4 liter przez ostatnie lata

      • 6 3

      • decyzja o priorytetowym traktowaniu potrzeb pieszych i rowerzystów

        była wynikiem wielomiesięcznych konsultacji z mieszkańcami i opinii ekspertów, a nie urzędników.

        • 0 0

  • jurek

    pokazały sie stare cegiełki to trzeba wstrzymac budowe a kierowcy nich stoja czasem w korkach kogo to obchodzi rozumiem opóznienie budowy nowego mostu ale opóznienie przejscia ?

    • 22 4

  • Dobra jutro info opóźnienia Molo w Brzeźnie bo wodzie znaleziono złoto..

    • 18 1

  • Zarąbista ankieta, gratuluje autorowi...

    • 34 1

  • Brak bupasa

    W tej całej wielkiej inwestycji zabrakło buspasów.

    • 21 9

  • Dobry pomysł (3)

    Niech miasto zrobi piejścia dla pierwszy co 100m na pewno miasto nie będzie auto nie będą stać w korkach.

    • 34 9

    • naprawdę nie stać cię na mądrzejszy wpis? (2)

      • 3 7

      • (1)

        Przecież Michał nie skłamał. Po zrobieniu tego przejścia przy Locie, nastepne jest 150m dalej, a kolejne po 80 m przy Żaku. O ile to przy Żaku rozumiem - po drugiej stronie wielkiego skrzyżowania, o tyle dwa obok siebie - nonsens. Mam nadzieję, że zlikwidują jedno.

        • 4 2

        • im bliższe przejścia tym łatwiej je zsynchronizować. Po to między innymi powstał tristar i działa

          • 0 0

  • Pomijając konserwatora, (1)

    Eurovia to ślamazarny wykonawca. Taka mała robótka, grzebie się z tym już pół roku. Praca do 15tej, w sobotę fajrant. Centrum Gdańska. Inwestor DRMG też nie lepszy. Szkoda gadać. Cały Gdańsk.

    • 45 3

    • Spójrz ziomek na to od strony - wygrywających

      przetarg. Można to zrobić na 3 zmiany i pracować w nocy. Tylko, że jak cena czyni cuda to jak masz zarobić? Nikt normalny do tego nie dokłada.

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane