• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Opóźnienie na budowie przejścia przy Bramie Wyżynnej

Maciej Korolczuk, szym
1 grudnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu

Budowa naziemnego przejścia na Wałach JagiellońskichMapka przy Bramie Wyżynnej potrwa dłużej, niż pierwotnie zakładano. Powód: odkrycie reliktów historycznej zabudowy, co wymusiło czasowe wstrzymanie prac. Zakończenie robót przesunięto na początek przyszłego roku.



Czy zwężenie pasów jezdni w tym miejscu to problem?

Ostatni raz plac budowy naziemnego przejścia przy Bramie Wyżynnej odwiedziliśmy w sierpniu, kilka tygodni po rozpoczęciu prac.

Od tamtej pory między Bramą Wyżynną a Forum Gdańsk sporo się zmieniło. Według pierwotnych zapowiedzi budowa miała właśnie wkraczać na ostatnią prostą. Otwarcie przejścia planowano na koniec roku.

Wiadomo już jednak, że terminu nie uda się dotrzymać.

Prace wstrzymane przez odkrycia archeologiczne



Jak poinformowała Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, w  październiku na terenie budowy, podczas prowadzenia robót ziemnych, natrafiono na pozostałości elementów historycznej zabudowy.

- Odkrycie to skutkowało tymczasowym wstrzymaniem prac i koniecznością przeprowadzenia badań archeologicznych. Po konsultacjach z konserwatorem zabytków uzgodniono, aby odkryte relikty architektury zachować. Wymusiło to zmianę technologii robót, a co za tym idzie - opracowanie zamiennej dokumentacji, która umożliwia zachowanie odkrytych podczas prac elementów. Do czasu opracowania zamiennej dokumentacji wykonawca mógł prowadzić jedynie prace niekolidujące z odkryciami - tłumaczy.
Odkryte pozostałości, zgodnie z zaleceniami konserwatora, zostały zinwentaryzowane i zasypane.

Piesi korzystający z naziemnego przejścia, aby dostać się na przystanek, będą korzystać z nowych chodników powstałych wzdłuż jezdni.  Piesi korzystający z naziemnego przejścia, aby dostać się na przystanek, będą korzystać z nowych chodników powstałych wzdłuż jezdni.
Wszystko to wpłynęło na zakładany w umowie harmonogram robót.

- Zaktualizowany harmonogram zakłada, że w tym roku wykonamy nawierzchnię bez ostatniej warstwy ścieralnej. Zostanie ona ułożona przy odpowiednich warunkach atmosferycznych dla technologii tych robót - mówi Zakrzacka.
Zakończenie prac planowane jest tym samym na początek przyszłego roku. Konkretny termin uzależniony jest jednak od pogody.

  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.

Remont jezdni na Wałach Jagiellońskich



Przypomnijmy, że budowę przejścia dla pieszych połączono z remontem odcinka Wałów Jagielońskich, między Huciskiem a Okopową.

Na jezdni w kierunku Oruni gotowa jest już tu nawierzchnia na lewym i środkowym pasie ruchu. Prawy pas oraz zatoka autobusowa przy Forum Gdańsk zniknęły pod koniec października. Trwa ich przebudowa, co dla pieszych oznacza zamknięcie chodnika w kierunku Huciska i konieczność poruszania się przez park przy pomniku Marii Konopnickiej.

Z kolei na jezdni w kierunku dworca PKP, na wyjeździe z ul. Bogusławskiego, zerwano dotychczasową nawierzchnię. Na etapie robót ziemnych poprawiono też w tym miejscu geometrię samego skrzyżowania. Trwają także prace przy przebudowie nawrotki na wysokości gmachu Narodowego Banku Polskiego.

Oprócz postępów na budowie, które można dojrzeć gołym okiem, toczą się też prace niewidoczne, ale odczuwalne dla kierowców. Tak było przed ostatnim weekendem, gdy w nocy na wysokości LOT-u wyłączono z ruchu fragment Wałów Jagiellońskich w kierunku Wrzeszcza. Utrudnienia miały związek z koniecznością wykonania w tym miejscu pętli indukcyjnych sterujących sygnalizacją świetlną przy Bramie Wyżynnej.

  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.

Zmiany mogą zauważyć też pasażerowie komunikacji miejskiej. Ci korzystający z autobusów od kilku tygodni wsiadają i wysiadają z nich na tymczasowym przystanku w pobliżu Okopowej.

Z kolei czekający na tramwaj mogą już zauważyć wkopane krawężniki pod nową platformę przystankową (nowe przystanki będą dzięki temu szersze, co ma poprawić komfort podróżnych). W tym celu każdy z trzech pasów jezdni musiał zostać zwężony do 3 metrów szerokości (wcześniej mierzyły po 3,5 metra).

Wykonawcą prac jest Eurovia Polska. Koszt budowy przejścia i wymiany nawierzchni na Wałach Jagiellońskich to niespełna 6 mln zł. 1,7 mln zł kosztuje budowa przejścia, a 4,6 mln zł remont Wałów Jagiellońskich.

Miejsca

Opinie (338) ponad 10 zablokowanych

  • Najpierw był mróz a potem śnieg

    Oby do wiosny

    • 20 3

  • Ho ho ho relikty :)

    No to będzie grubo jak się dokopia ciekawostek historycznych
    Pierwsze przejście na zielonym świetle w 2023 r.

    • 13 4

  • Nigdy nie powinno powstac

    • 47 9

  • A to nowość, opóźnienie xD. Moze ekipa festynowa juz wstegi przetnie i potem drugi raz jak to ma w zwyczaju. Karton i tasma. Kolejny dzien kolejny artykuł z wtopa dworu przy nowych ogrodach

    • 16 3

  • (1)

    Co za dureń wpadł na pomysł żeby zrobić przejście

    • 57 11

    • priorytetowe traktowanie potrzeb pieszych i rowerzystów w centrum miasta zostało ustalone w czasie

      wielu spotkań konsultacyjnych z mieszkańcami i radami dzielnic prowadzonych przez kilkanaście miesięcy 2016 roku.

      • 3 8

  • Najgorsza prezydent gdańska w historii (8)

    Naszym miastem nikt nie rządzu nikt nie pilnuje rozkrada się wszystko co jest możliwe

    • 66 7

    • Bo? (6)

      • 3 7

      • Bo nie ma najmniejszego pojęcia o życiu,a bierze 20 000 zł miesięcznie i robi z mieszkańców durniów. (2)

        • 13 3

        • (1)

          Podwyżki dla samorządowców narzucił Nowy Ład. Właśnie po to, żeby były solą w oku mieszkańców, co jest na rękę PiS-owi, bo ten manewr osłabia notowania prezydentów i zaufanie do samorządów. Niech żyje centralizacja władzy.

          • 2 2

          • Nic nie narzucił,musi to na Rusi. Brak logiki wpisu.

            • 0 0

      • Już niedługo wybory! (1)

        Bo nie ma pojęcia o zarządzaniu miastem! Bo za dużo nas kosztuje! Bo nawet nie potrafi poprawnie się wysłowić po polsku! I dużo innych Bo!

        • 7 1

        • nadmiar samochodów kosztuje miasto bardzo dużo - niepotrzebnie

          • 0 0

      • Bo nie rozumie kompetencji samorządu !

        • 0 1

    • Drodzy Mieszkańcy!

      To może uświadomcie siebie oraz urzędnikom że to ONI są naszymi pracownikami a my ich pracodawcami! Dlaczego ciągle urzędnik postrzegany jest jako ktoś "O jej to urzędnik" ,
      to jest ktoś komu powierzono funkcje nadzoru (i za to mu płacicie)Bo wy nie macie na to czasu.
      Ale nadal jest odpowiedzialny przed wami pracodawcami!!!!

      • 4 1

  • Świetnie, jeszcze te samocchody w tunel, jak najdalej od ludzi. (1)

    dośc już trucia ludzi i organizowania nam naszego życia.

    • 9 16

    • Ale tu likwidują tunele!

      Samochodowy wymaga jeszcze dobrej wentylacji i odwodnienia, a to zbyt ambitne na takie miasta w Polsce. Nie mówiąc o czymś takim jak metro.

      • 1 1

  • Instytucja-relikt odkryła relikt. Paradne!

    • 17 1

  • Pisałem o tym na raporcie tydzień temu

    Że już szykują wymówkę czemu budowa przejścia przez jezdnię będzie trwała z rok. Wymyślili sobie kawałek muru do wiązania krów z czasów Napoleona i już można opóźnić pracę o tyle aby wystarczyło na zmianę pogody o zgrozo w grudniu zima i teraz cały cyrk można pociągnąć do mają. Wymowka że w zimę jest zimno, to trzeba było planować pracę na wiosnę. Ludzie to są pasy i zmiana krawężników a nie budowa estakady na palach. 5 aleje w Nowym Jorku poddano remontowi nawierzchni w jedną noc! Jedną noc! To miasto pod względem planowania prac drogowych jest tak śmieszne jak te wiaty przystankowe z których drze łacha pół Polski. Niekompetencja tego działu czy wydziałów jest porażająca. Wszyscy do zwolnienia, nie mają nic na swoją obronę. Twarda, Elbląska, przejście przy locie i dziesiątki innych ulic na których prace sprowadzają się do wstawienia słupków i zakazów. Skandal! Odpowiedzialni dyscyplinarka!

    • 40 3

  • (14)

    A tak zupełnie szczerze, nie probujac tutaj obrazac ani kierowcow, ani pieszych, ale po co tutaj jest to przejscie? Tunel jest przeciez odrestaurowany, idzie sie nim szybko i bezpiecznie, podczas gdy nad nim ruch przebiega sprawnie. W jaki sposob to ma jeszcze bardziej pomoc pieszym?
    Ja sam jestem osoba niezmotoryzowana, do pracy codziennie jadaca tamtedy autobusem (a potem trawmajem) i serio nie kumam sensu tej inwestycji. Kierowcy w autach beda stac, ale przeciez i ja i inni pasazerowie autobusow oraz tramwajow, rowniez bedziemy stac. Juz pod bylym Zakiem robi sie korek na swiatlach, a tu niecale 100 metrow dalej kolejne 'duze' swiatla.
    Nie pojmuje kompletnie, mowie teraz nieironicznie. Jest tu ktos, kto ma jakis oglad na te sprawe i bylby w stanie mi wytlumaczyc, czy to w ogole ma sens?

    • 61 10

    • priorytetowe traktowanie potrzeb pieszych i rowerzystów w centrum miasta to przejaw dojrzałej refleksji mieszkańców

      dobrze zarządzanego miasta, wychodzącego ze ślepej uliczki niezrównoważonego rozwoju (jeden z artykułów naszej konstytucji mówi o tym jednoznacznie). Jeśli nie uznasz spokojnie, że samochód nie jest jedynym sposobem poruszania się po centrum miasta niewiele zrozumiesz.

      • 2 14

    • (4)

      Jak będziesz poruszać się o kulach albo chociaż złamiesz nogę, to szybko zrozumiesz po co. Jak będziesz miała dziecko w wózku, też doceniasz.

      • 5 9

      • (1)

        Jak nie chcesz schodzić to przecież przy Hucisku masz przejście dla pieszych.

        • 5 5

        • Parę km dalej

          masz obwodnicę, tamtędy sobie jedź.

          • 3 4

      • no tak, bo każdy ma dziecko w wózku ... (1)

        co to za tłumaczenie, masz 100 metrów dalej drugie przejście. Tutaj nie chodzi wcale o to, żeby komuś w czymś pomóc, a o to, że za chwilę w miejscu lotu będzie nowy hotel i UM musi jak zwykle zrobić dobrze deweloperowi

        • 3 1

        • jak ktoś przyjmuje z góry jakąś tezę, przestaje myśleć, tylko dostarcza argumentów na jej potwierdzenie

          to się niekiedy określa mianem "zamkniętości umysłowej" - tutaj przejawia się ona w formie samochodozy

          • 0 0

    • (4)

      Pytasz, dlaczego piesi nie lubią schodzić pod ziemię do tuneli g*wna i moczu. Naprawdę masz pytanie.

      • 3 10

      • (3)

        i to kierowcy sr*ją i sikają w tym tunelu?

        • 8 2

        • bez względu na to, co kto robi w tunelu sposobem jego ominięcia jest przejście naziemne (2)

          ciekawe, czy potrafisz to zrozumieć?

          • 2 6

          • Czemu kierowcy mają cierpieć przez pieszych załatwiających się w tunelu? (1)

            • 5 2

            • ci piesi niekiedy wysiadają ze swoich samochodów - warto to prześledzić

              tak czy inaczej będzie można tunel ominąć.

              • 0 1

    • a miales kiedyś chore nogi i problemy z chodzeniem obyś niemial bo szybko zamkniesz ... (2)

      • 3 3

      • (1)

        żyj i pozwól żyć innym

        • 1 0

        • kieruj to do swoich przyjaciół - kierowców lekceważących limity prędkości

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane