• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Opóźnienie na budowie przejścia przy Bramie Wyżynnej

Maciej Korolczuk, szym
1 grudnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu

Budowa naziemnego przejścia na Wałach JagiellońskichMapka przy Bramie Wyżynnej potrwa dłużej, niż pierwotnie zakładano. Powód: odkrycie reliktów historycznej zabudowy, co wymusiło czasowe wstrzymanie prac. Zakończenie robót przesunięto na początek przyszłego roku.



Czy zwężenie pasów jezdni w tym miejscu to problem?

Ostatni raz plac budowy naziemnego przejścia przy Bramie Wyżynnej odwiedziliśmy w sierpniu, kilka tygodni po rozpoczęciu prac.

Od tamtej pory między Bramą Wyżynną a Forum Gdańsk sporo się zmieniło. Według pierwotnych zapowiedzi budowa miała właśnie wkraczać na ostatnią prostą. Otwarcie przejścia planowano na koniec roku.

Wiadomo już jednak, że terminu nie uda się dotrzymać.

Prace wstrzymane przez odkrycia archeologiczne



Jak poinformowała Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, w  październiku na terenie budowy, podczas prowadzenia robót ziemnych, natrafiono na pozostałości elementów historycznej zabudowy.

- Odkrycie to skutkowało tymczasowym wstrzymaniem prac i koniecznością przeprowadzenia badań archeologicznych. Po konsultacjach z konserwatorem zabytków uzgodniono, aby odkryte relikty architektury zachować. Wymusiło to zmianę technologii robót, a co za tym idzie - opracowanie zamiennej dokumentacji, która umożliwia zachowanie odkrytych podczas prac elementów. Do czasu opracowania zamiennej dokumentacji wykonawca mógł prowadzić jedynie prace niekolidujące z odkryciami - tłumaczy.
Odkryte pozostałości, zgodnie z zaleceniami konserwatora, zostały zinwentaryzowane i zasypane.

Piesi korzystający z naziemnego przejścia, aby dostać się na przystanek, będą korzystać z nowych chodników powstałych wzdłuż jezdni.  Piesi korzystający z naziemnego przejścia, aby dostać się na przystanek, będą korzystać z nowych chodników powstałych wzdłuż jezdni.
Wszystko to wpłynęło na zakładany w umowie harmonogram robót.

- Zaktualizowany harmonogram zakłada, że w tym roku wykonamy nawierzchnię bez ostatniej warstwy ścieralnej. Zostanie ona ułożona przy odpowiednich warunkach atmosferycznych dla technologii tych robót - mówi Zakrzacka.
Zakończenie prac planowane jest tym samym na początek przyszłego roku. Konkretny termin uzależniony jest jednak od pogody.

  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.

Remont jezdni na Wałach Jagiellońskich



Przypomnijmy, że budowę przejścia dla pieszych połączono z remontem odcinka Wałów Jagielońskich, między Huciskiem a Okopową.

Na jezdni w kierunku Oruni gotowa jest już tu nawierzchnia na lewym i środkowym pasie ruchu. Prawy pas oraz zatoka autobusowa przy Forum Gdańsk zniknęły pod koniec października. Trwa ich przebudowa, co dla pieszych oznacza zamknięcie chodnika w kierunku Huciska i konieczność poruszania się przez park przy pomniku Marii Konopnickiej.

Z kolei na jezdni w kierunku dworca PKP, na wyjeździe z ul. Bogusławskiego, zerwano dotychczasową nawierzchnię. Na etapie robót ziemnych poprawiono też w tym miejscu geometrię samego skrzyżowania. Trwają także prace przy przebudowie nawrotki na wysokości gmachu Narodowego Banku Polskiego.

Oprócz postępów na budowie, które można dojrzeć gołym okiem, toczą się też prace niewidoczne, ale odczuwalne dla kierowców. Tak było przed ostatnim weekendem, gdy w nocy na wysokości LOT-u wyłączono z ruchu fragment Wałów Jagiellońskich w kierunku Wrzeszcza. Utrudnienia miały związek z koniecznością wykonania w tym miejscu pętli indukcyjnych sterujących sygnalizacją świetlną przy Bramie Wyżynnej.

  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.

Zmiany mogą zauważyć też pasażerowie komunikacji miejskiej. Ci korzystający z autobusów od kilku tygodni wsiadają i wysiadają z nich na tymczasowym przystanku w pobliżu Okopowej.

Z kolei czekający na tramwaj mogą już zauważyć wkopane krawężniki pod nową platformę przystankową (nowe przystanki będą dzięki temu szersze, co ma poprawić komfort podróżnych). W tym celu każdy z trzech pasów jezdni musiał zostać zwężony do 3 metrów szerokości (wcześniej mierzyły po 3,5 metra).

Wykonawcą prac jest Eurovia Polska. Koszt budowy przejścia i wymiany nawierzchni na Wałach Jagiellońskich to niespełna 6 mln zł. 1,7 mln zł kosztuje budowa przejścia, a 4,6 mln zł remont Wałów Jagiellońskich.

Miejsca

Opinie (338) ponad 10 zablokowanych

  • zatrzymajcie i niewzawiajcie!

    nawiasem pisząc tak ciężko było przewidzieć, że pod jezdną jest coś dla archeologów.

    • 9 2

  • Opóźnienie to ulubione pojecie budowlańców w PL

    • 9 3

  • większego i**otyzmu (na razie) od tego nie widziałem w Gdańsku (7)

    Jak można robić przejście naziemne, tam, gdzie już teraz wszystko stoi niezależnie od pory dnia. W dodatku jest tam przejście podziemne. Fajnie, niech robią wielki deptak przed Bramą ale wtedy niech samochody puszczą pod całym centrum. Tak zdaje się robią w krajach na których się wzorujemy. Szkoda tylko, że jedynie w części pieszo-rowerowej sie wzorujemy a nie w całości.

    • 43 3

    • samochody stojące w korkach to nie wszystko (3)

      w tym rejonie miasta wiele osób porusza się tramwajami, autobusami, pieszo i rowerami. Jak będzie przejście naziemne i przejazd dla rowerów, to te mniej ternochłonne rodzaje transportu staną się w tym miejscu bardziej popularne, z korzyścią dla kierowców.

      • 2 9

      • Nie wciskaj kitu o "korzyściach dla kierowców" (1)

        Tramwaje i autobusy już i tak mają własne pasy, a piesi i rowerzyści jak już bardzo nie chcą schodzić to mają przejście przy Hucisku. Rowerzyści nawet mają tam i ścieżkę i pas rowerowy, więc mogą wybierać czy bardziej chcą się czuć jak piesi czy jak samochody. Cały czas robi się wszystko kosztem kierowców w myśl jakiejś dziwnej polityki, i kłamie się nam że wtedy korki będą mniejsze bo ludzie się przesiądą na inne formy transportu. Nie przesiądą się! Tylko zakorkują miasto.

        • 4 2

        • ty może się nie przesiądziesz, badania prowadzone w wielu miastach świata (również w Gdańsku)

          nie potwierdzają Twojej tezy.

          • 0 4

      • tak tak, wez juz idz na zakupy do forum. w koncu po to jest to przejscie

        • 1 0

    • to centrum miasta - deptak lepszy niż autostrada

      • 2 9

    • NIe popieram PIS i PO

      Dlatego że mogą!!!! Bo ludzie nadal nie wiedzą że urzędnik to ich pracownik!!!!

      • 2 1

    • Jest tunel, przejazd zajmie tylko godzine.

      • 0 0

  • To przejście dla pieszych jest kompletnie bez sensu!

    Pieniądze wyrzucone w błoto!!!

    • 38 3

  • Świat śmieje się z Gdańska. (1)

    • 34 4

    • raczej śmieje się z opinii trolli przyspawanych mentalnie do samochodów

      • 1 2

  • Wszystko funkcjonowało,było ok,pomco te zmiany? Szkoda pieniędzy,to jest rozrzutność.

    Urzędnicy u siebie w domowym budżecie też są tacy rozrzutni?

    • 29 2

  • Hahahaha no naprawdę uśmiałem się kolejną wymówką na nie dotrzymaniu zapisów umowy na realizację zadania. Czyli szanowni mieszkańcy czyt. idioci wierzcie nam bo tak chcemy. Która inwestycja drogowa została zrealizowana w terminie? Czy ktoś mi powie że zakładając czas potrzebny do realizacji inwestycji nie uwzględniono potencjalnych przeszkód i nikt nie wziął pod uwagę że pod warstwą ziemi ukażą się naszym oczom fundamentu poprzednich budowli? Kto tym razem dostanie po d..? znowu nikt? znowu gdańszczanie nic się nie stało? A jak zima będzie tym razem taka jak powinna być to remont potrwa do maja?

    • 11 3

  • Szkoda słów na to (4)

    Głupota ludzka nie zna granic. Po co to przejście jak jest tunel? Nie rozumiem PO CO? Zamiast ułatwiać ruch i zmniejszać korki to władze jeszcze go powiększają ,brawo! A do tego budowa tego bezsensownego przejścia się przesuwa , tragedia . To powinno być jak już zrobione w trymiga

    • 35 3

    • usprawnienie ruchu pieszych, rowerzystów i osób chcących dotrzeć do przystanków tramwajowych (3)

      to także ułatwienie ruchu. Ruch w mieście to nie tylko ruch samochodów prywatnych. Potrafisz to ogarnąć wyobraźnią? Jeśli nie, tylko współczuć.

      • 2 5

      • Jakie "usprawnienie" jak będą musieli stać na światłach? (1)

        Usprawnienie jest wtedy, gdy żyje się lepiej, a tu będzie się żyło gorzej

        • 4 3

        • od czasu do czasu będą mieli zielone

          to wystarczy,

          • 0 1

      • tak sobie tłumacz, rzeczywiscie usprawnienie jak cholera, kawalek za tym przejsciem i tak wszystko stoi w korkach

        super pomysl bulwo

        • 1 0

  • normalne w Gdańsku

    • 12 4

  • Jak zwykle!!!!!!!! (3)

    W prywatnej firmie osoby które nie są w stanie przewidywać i nadzorować projektu .nie pełnia funkij decyzyjnych!!!!!!
    Ponadto ponoszą konsekwencje!!!!A manager(prezydent)odpowiada za to,ponieważ(musi wiedzieć kto z jego podwładnych jest w stanie to zrobić )
    Mam wrażenie że kierowcy są dyskryminowani!!! (opłata drogowa w paliwie)Może niech piesi
    (którzy niecącą chodzić tunelem,rowerzyści którzy chcą ścieżek rowerowych)z własnych składek OC opłacają te inwestycje!!!!!

    • 14 2

    • Minusa to chyba odpowiedzialny z opóżnienia dał:)

      • 1 1

    • akcyza na paliwo nie wystarcza na pokrycie kosztów generowanych przez nadmiar samochodów (1)

      • 0 0

      • jaki nadmiar samochodów? czyli co, reglamentacja? nie moge miec samochodu, albo jezdzic nim tylko

        jeden dzien w tygodniu? wez komuszku znikaj, zajmij sie czytaniem pism jarosława

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane