• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Opóźnienie na budowie przejścia przy Bramie Wyżynnej

Maciej Korolczuk, szym
1 grudnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu

Budowa naziemnego przejścia na Wałach JagiellońskichMapka przy Bramie Wyżynnej potrwa dłużej, niż pierwotnie zakładano. Powód: odkrycie reliktów historycznej zabudowy, co wymusiło czasowe wstrzymanie prac. Zakończenie robót przesunięto na początek przyszłego roku.



Czy zwężenie pasów jezdni w tym miejscu to problem?

Ostatni raz plac budowy naziemnego przejścia przy Bramie Wyżynnej odwiedziliśmy w sierpniu, kilka tygodni po rozpoczęciu prac.

Od tamtej pory między Bramą Wyżynną a Forum Gdańsk sporo się zmieniło. Według pierwotnych zapowiedzi budowa miała właśnie wkraczać na ostatnią prostą. Otwarcie przejścia planowano na koniec roku.

Wiadomo już jednak, że terminu nie uda się dotrzymać.

Prace wstrzymane przez odkrycia archeologiczne



Jak poinformowała Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, w  październiku na terenie budowy, podczas prowadzenia robót ziemnych, natrafiono na pozostałości elementów historycznej zabudowy.

- Odkrycie to skutkowało tymczasowym wstrzymaniem prac i koniecznością przeprowadzenia badań archeologicznych. Po konsultacjach z konserwatorem zabytków uzgodniono, aby odkryte relikty architektury zachować. Wymusiło to zmianę technologii robót, a co za tym idzie - opracowanie zamiennej dokumentacji, która umożliwia zachowanie odkrytych podczas prac elementów. Do czasu opracowania zamiennej dokumentacji wykonawca mógł prowadzić jedynie prace niekolidujące z odkryciami - tłumaczy.
Odkryte pozostałości, zgodnie z zaleceniami konserwatora, zostały zinwentaryzowane i zasypane.

Piesi korzystający z naziemnego przejścia, aby dostać się na przystanek, będą korzystać z nowych chodników powstałych wzdłuż jezdni.  Piesi korzystający z naziemnego przejścia, aby dostać się na przystanek, będą korzystać z nowych chodników powstałych wzdłuż jezdni.
Wszystko to wpłynęło na zakładany w umowie harmonogram robót.

- Zaktualizowany harmonogram zakłada, że w tym roku wykonamy nawierzchnię bez ostatniej warstwy ścieralnej. Zostanie ona ułożona przy odpowiednich warunkach atmosferycznych dla technologii tych robót - mówi Zakrzacka.
Zakończenie prac planowane jest tym samym na początek przyszłego roku. Konkretny termin uzależniony jest jednak od pogody.

  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.

Remont jezdni na Wałach Jagiellońskich



Przypomnijmy, że budowę przejścia dla pieszych połączono z remontem odcinka Wałów Jagielońskich, między Huciskiem a Okopową.

Na jezdni w kierunku Oruni gotowa jest już tu nawierzchnia na lewym i środkowym pasie ruchu. Prawy pas oraz zatoka autobusowa przy Forum Gdańsk zniknęły pod koniec października. Trwa ich przebudowa, co dla pieszych oznacza zamknięcie chodnika w kierunku Huciska i konieczność poruszania się przez park przy pomniku Marii Konopnickiej.

Z kolei na jezdni w kierunku dworca PKP, na wyjeździe z ul. Bogusławskiego, zerwano dotychczasową nawierzchnię. Na etapie robót ziemnych poprawiono też w tym miejscu geometrię samego skrzyżowania. Trwają także prace przy przebudowie nawrotki na wysokości gmachu Narodowego Banku Polskiego.

Oprócz postępów na budowie, które można dojrzeć gołym okiem, toczą się też prace niewidoczne, ale odczuwalne dla kierowców. Tak było przed ostatnim weekendem, gdy w nocy na wysokości LOT-u wyłączono z ruchu fragment Wałów Jagiellońskich w kierunku Wrzeszcza. Utrudnienia miały związek z koniecznością wykonania w tym miejscu pętli indukcyjnych sterujących sygnalizacją świetlną przy Bramie Wyżynnej.

  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.

Zmiany mogą zauważyć też pasażerowie komunikacji miejskiej. Ci korzystający z autobusów od kilku tygodni wsiadają i wysiadają z nich na tymczasowym przystanku w pobliżu Okopowej.

Z kolei czekający na tramwaj mogą już zauważyć wkopane krawężniki pod nową platformę przystankową (nowe przystanki będą dzięki temu szersze, co ma poprawić komfort podróżnych). W tym celu każdy z trzech pasów jezdni musiał zostać zwężony do 3 metrów szerokości (wcześniej mierzyły po 3,5 metra).

Wykonawcą prac jest Eurovia Polska. Koszt budowy przejścia i wymiany nawierzchni na Wałach Jagiellońskich to niespełna 6 mln zł. 1,7 mln zł kosztuje budowa przejścia, a 4,6 mln zł remont Wałów Jagiellońskich.

Miejsca

Opinie (338) ponad 10 zablokowanych

  • HaHa

    Przecież to było właśni zaplanowane.Firma dostanie kasę za nic nie robienie.Przykład z góry,brawo

    • 10 1

  • Pani Dulkiewicz już dziękujemy

    Pozdrawiam

    • 23 1

  • Nikomu to zdublowane przejście nie jest potrzebne

    do szczęścia. Piesi będą zagrożeni.

    • 19 3

  • Przejście naziemne co 100 metrów! (7)

    Przecież to d**ilizm! Ale czego innego spodziewać się można po włodarzach Gdańska?

    • 25 5

    • Nie wiem, kto cie uczyl urbanistyki, ale lepiej nie chwal sie swoja wiedza publicznie. (2)

      Wykorzystuj takie chwile, by byc cicho

      • 1 7

      • To ile metrów będzie od nowego przejścia do następnego? Ciebie za to uczyli ale nie tego co trzeba!

        • 4 1

      • Ty miałeś szansę siedzieć cicho, ale z niej nie skorzystałeś

        • 1 2

    • d**ilizm to 8 pasów tam pod smrodzące samochody

      • 2 4

    • (2)

      A co ile być chciał? Docelowo w mieście powinna obowiązywać zasada, że pieszy przechodzi w każdym miejscu jezdni.

      • 2 3

      • (1)

        ...a przed samochodem biegnie cieć z chorągiewką ostrzegający o zbliżaniu się automobila? Całe szczęście te czasy już minęły, a kluczem do rozwoju miasta jest sieć bezkolizyjnych dróg szybkiego ruchu, bez pieszych, w celu przemieszczania się miedzy dzielnicami. Tylko wtedy będzie można zrobić strefy zamieszkania na terenie samych dzielnic, gdzie pieszy będzie mógł przechodzić w każdym miejscu jezdni.

        • 1 1

        • jakieś ślady refleksji się pojawiły

          pseudoautostrady w centrach wielu miast są likwidowane od wielu lat

          • 0 0

  • Komentarze jasno pokazują czego mieszkańczy oczekują (1)

    a ci dalej swoje, wszystkie te ruchy propiesze/aktywiści wiejscy działacie na szkode mieszkańców, po prostu coś musicie robić i obieracie sobie nonsensowne rozwiazania budzace wiele emocji.

    Koniec popierania krzykaczy.

    • 19 5

    • mieszkańcy ale jakiej gminy? Pruszcza czy Elbląga?

      • 3 3

  • Centrum miasta powinno byc wolne od blachosmrodów tylko komunikacja miejska powinna tam jechac (4)

    • 5 18

    • Na Długim Targu nie ma samochodów, powinno wystarczyć

      • 2 1

    • (1)

      No ale jak to nie przywiezie mi pan mojego bezglutenowego mydla Panie kurierze?
      Albo,
      Dlaczego ta wegańska knajpa nie dowozi hummusu na moj Adres?
      Albo,
      Ale jak to najblizszy sklep jest dopiero 5km stad?

      • 5 1

      • w wielu relacjach wystarczy rower cargo

        • 0 0

    • komunikacja publiczna nie załatwi dostępu drzwi drzwi

      dlatego należy priorytetowo traktować potrzeby ruchu pieszych i rowerzystów w centrum miasta oraz w pobliżu przystanków komunikacji publicznej (zwłaszcza SKM)

      • 0 0

  • Co za inteligentny inaczej to wymyślił (12)

    trzeba być o rozumku Kubusia Puchatka, a nie przepraszam, Kubusia bym obraził, bo on przy urzędnikach to geniusz. Jazda do centrum nie będzie miała sensu

    • 232 41

    • (7)

      Autem przez centrum będzie miała mało sensu i o to właśnie chodzi

      • 32 17

      • Tyle, że jazda przez centrum to konieczność (2)

        • 20 8

        • dla wielu osób konieczność ale przecież można to robić niekoniecznie samochodem (1)

          W Gdańsku większość robi to albo SKM, autobusem, tramwajem, rowerem lub hulajnogą. Przyspawani mentalnie do samochodów myślą, że to oni stanowią większość, choć to nieprawda.

          • 5 12

          • Powiedz mi jak mam z Suchanina na Stogi pojechać skm bo nie ogarniam. Rowerem nie pojadę bo nie ten wiek a i przeziębiam się często. Jak z Oruni Dolnej dojechać na Smoluchowskiego?

            • 11 2

      • W miescie o strukturze wsi trzeba jechac przez centrum. (1)

        • 19 2

        • przez centrum można jechać na różne sposoby

          niekoniecznie samochodem. Kiedy to zauważysz?

          • 4 11

      • (1)

        Centrum Gdańska to Główne miasto, teren otoczony niegdyś wałami i bastionami, i przez te centrum nie ma ruchu tranzytowego między dzielnicami (w dużej części centrum prawie nikt nie może wjechać samochodem bo jest strefa ograniczonej dostępności). Tutaj mówimy o ulicy Okopowej, przez którą kiedyś przechodziła fosa i wał obronny, i była poza murami obronnymi, więc nie jest to centrum miasta.

        • 13 4

        • Wiesz, że miasto się zmieniło przez ostatnie kilkaset lat?

          • 4 2

    • To jest fanaberia a nie inwestycja ,pezykrecili już kurek z pieniędzmi

      Ciekawe gdzie będą ciecia

      • 22 6

    • ręce precz od Kubusia Puchatka

      • 13 1

    • (1)

      I dobrze bo wogule jej tu nie powinno byc. Komunisci spierniczyli robote budujac podwale i waly jagielonskie zamiast rozbudowac 3 maja

      • 1 1

      • Wracaj do podstawówki nieuku.

        • 1 0

  • Banda 3

    • 6 2

  • Leningi

    • 3 1

  • Sonde to rowerzysta chyba robił

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane