• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Opóźnienie na budowie przejścia przy Bramie Wyżynnej

Maciej Korolczuk, szym
1 grudnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu

Budowa naziemnego przejścia na Wałach JagiellońskichMapka przy Bramie Wyżynnej potrwa dłużej, niż pierwotnie zakładano. Powód: odkrycie reliktów historycznej zabudowy, co wymusiło czasowe wstrzymanie prac. Zakończenie robót przesunięto na początek przyszłego roku.



Czy zwężenie pasów jezdni w tym miejscu to problem?

Ostatni raz plac budowy naziemnego przejścia przy Bramie Wyżynnej odwiedziliśmy w sierpniu, kilka tygodni po rozpoczęciu prac.

Od tamtej pory między Bramą Wyżynną a Forum Gdańsk sporo się zmieniło. Według pierwotnych zapowiedzi budowa miała właśnie wkraczać na ostatnią prostą. Otwarcie przejścia planowano na koniec roku.

Wiadomo już jednak, że terminu nie uda się dotrzymać.

Prace wstrzymane przez odkrycia archeologiczne



Jak poinformowała Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, w  październiku na terenie budowy, podczas prowadzenia robót ziemnych, natrafiono na pozostałości elementów historycznej zabudowy.

- Odkrycie to skutkowało tymczasowym wstrzymaniem prac i koniecznością przeprowadzenia badań archeologicznych. Po konsultacjach z konserwatorem zabytków uzgodniono, aby odkryte relikty architektury zachować. Wymusiło to zmianę technologii robót, a co za tym idzie - opracowanie zamiennej dokumentacji, która umożliwia zachowanie odkrytych podczas prac elementów. Do czasu opracowania zamiennej dokumentacji wykonawca mógł prowadzić jedynie prace niekolidujące z odkryciami - tłumaczy.
Odkryte pozostałości, zgodnie z zaleceniami konserwatora, zostały zinwentaryzowane i zasypane.

Piesi korzystający z naziemnego przejścia, aby dostać się na przystanek, będą korzystać z nowych chodników powstałych wzdłuż jezdni.  Piesi korzystający z naziemnego przejścia, aby dostać się na przystanek, będą korzystać z nowych chodników powstałych wzdłuż jezdni.
Wszystko to wpłynęło na zakładany w umowie harmonogram robót.

- Zaktualizowany harmonogram zakłada, że w tym roku wykonamy nawierzchnię bez ostatniej warstwy ścieralnej. Zostanie ona ułożona przy odpowiednich warunkach atmosferycznych dla technologii tych robót - mówi Zakrzacka.
Zakończenie prac planowane jest tym samym na początek przyszłego roku. Konkretny termin uzależniony jest jednak od pogody.

  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.

Remont jezdni na Wałach Jagiellońskich



Przypomnijmy, że budowę przejścia dla pieszych połączono z remontem odcinka Wałów Jagielońskich, między Huciskiem a Okopową.

Na jezdni w kierunku Oruni gotowa jest już tu nawierzchnia na lewym i środkowym pasie ruchu. Prawy pas oraz zatoka autobusowa przy Forum Gdańsk zniknęły pod koniec października. Trwa ich przebudowa, co dla pieszych oznacza zamknięcie chodnika w kierunku Huciska i konieczność poruszania się przez park przy pomniku Marii Konopnickiej.

Z kolei na jezdni w kierunku dworca PKP, na wyjeździe z ul. Bogusławskiego, zerwano dotychczasową nawierzchnię. Na etapie robót ziemnych poprawiono też w tym miejscu geometrię samego skrzyżowania. Trwają także prace przy przebudowie nawrotki na wysokości gmachu Narodowego Banku Polskiego.

Oprócz postępów na budowie, które można dojrzeć gołym okiem, toczą się też prace niewidoczne, ale odczuwalne dla kierowców. Tak było przed ostatnim weekendem, gdy w nocy na wysokości LOT-u wyłączono z ruchu fragment Wałów Jagiellońskich w kierunku Wrzeszcza. Utrudnienia miały związek z koniecznością wykonania w tym miejscu pętli indukcyjnych sterujących sygnalizacją świetlną przy Bramie Wyżynnej.

  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.

Zmiany mogą zauważyć też pasażerowie komunikacji miejskiej. Ci korzystający z autobusów od kilku tygodni wsiadają i wysiadają z nich na tymczasowym przystanku w pobliżu Okopowej.

Z kolei czekający na tramwaj mogą już zauważyć wkopane krawężniki pod nową platformę przystankową (nowe przystanki będą dzięki temu szersze, co ma poprawić komfort podróżnych). W tym celu każdy z trzech pasów jezdni musiał zostać zwężony do 3 metrów szerokości (wcześniej mierzyły po 3,5 metra).

Wykonawcą prac jest Eurovia Polska. Koszt budowy przejścia i wymiany nawierzchni na Wałach Jagiellońskich to niespełna 6 mln zł. 1,7 mln zł kosztuje budowa przejścia, a 4,6 mln zł remont Wałów Jagiellońskich.

Miejsca

Opinie (338) ponad 10 zablokowanych

  • Osobiscie uważam że to przejście jest bez sensu przecież w pobliżu lotu jest możliwość niedalekiego przejścia naziemnego które łączy i przystanki tramwajowe i autobusowe i jeśli w centrum już ma być przejście naziemne to uważam że powinno być usytuowane bliżej dworca kolejowego.

    • 8 2

  • Buspas (2)

    Jak nie było tak nie ma i nie będzie. Ludzie nie będą jeździć transportem publicznym póki nie będzie szybszy od prywatnego.

    • 11 2

    • SKM jest w wielu relacjach szybsza, zwłaszcza w godzinach szczytu (1)

      tylko za rzadko chodzi. Wystarczy zwiększyć częstotliwość połączeń oraz poprawić jakość dostępu pieszych i rowerzystów do jej stacji.

      • 0 0

      • Jest wiele dzielnic bez dostępu do skm. Sama jeżdżę komunikacja miejska autobus i skm. Mój czas dojazdu do pracy z Gdańska do Sopotu łącznie z przejściami na przystanki to 1h 15 min przy dobrych wiatrach. Na szczęście nie mam małych d ieci do odbioru że żłobka czy przedszkola bo czas byłby powyżej 2h w jedną stronę. Gdzie tu czas na obiad lekcje czy zabawy z dziećmi? Ta samą drogą samochodem max 30 minut. Ale oszczędzam kasę:)

        • 0 0

  • (1)

    Przeciez w rym czasie mogli robic w innych miejscach. A tam na budowie 3 osoby i praca od 9 do 15

    • 8 1

    • no i te ciężarówki z ziemią o 14... akurat jak sie zaczyna korkować.... mistrzowie planowania

      • 2 1

  • Zły pomysł

    Kretyński pomysł żeby robić przejście na ziemne jak jest tunel

    • 15 3

  • nie rozumiem po co nad przejsciem podziemnym robic naziemne bezsens kompletny przy i tak strasznie zakorkowanym centrum wcale nie pomaga

    • 14 2

  • Do um

    Podajcie się w końcu do dymisji, honoru nie macie ??

    • 13 2

  • Partacze (1)

    Kto wogóle podjął taką zje...ą decyzje o budowie tam przejscia je..ć Dulkiewicz

    • 13 7

    • Ja! Decyzja jest słuszna

      • 3 1

  • Wybory

    Najpierw głosują potem marudzą, a za 2 lata zapomną, niedogodzisz

    • 2 1

  • ma to sens tylko po godz 19 do 5 rano a,no ale to kolejny nr ktorym na wybnorach mozna bedzie pognac te wyciory armatnie

    • 4 1

  • Gdańsk pięknieje, Gdynia upada (2)

    • 0 6

    • Gdzie Gdańsk pięknieje? Nie zauważyłem. (1)

      Zauważyłem tylko że dzięki urzędnikom Gdańsk się korkuje

      • 0 2

      • Gdańsk się korkuje w wyniku nadmiaru samochodów

        oraz skłonności do korzystania z nich nawet na małe odległości

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane