• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Opóźnienie na budowie przejścia przy Bramie Wyżynnej

Maciej Korolczuk, szym
1 grudnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu

Budowa naziemnego przejścia na Wałach JagiellońskichMapka przy Bramie Wyżynnej potrwa dłużej, niż pierwotnie zakładano. Powód: odkrycie reliktów historycznej zabudowy, co wymusiło czasowe wstrzymanie prac. Zakończenie robót przesunięto na początek przyszłego roku.



Czy zwężenie pasów jezdni w tym miejscu to problem?

Ostatni raz plac budowy naziemnego przejścia przy Bramie Wyżynnej odwiedziliśmy w sierpniu, kilka tygodni po rozpoczęciu prac.

Od tamtej pory między Bramą Wyżynną a Forum Gdańsk sporo się zmieniło. Według pierwotnych zapowiedzi budowa miała właśnie wkraczać na ostatnią prostą. Otwarcie przejścia planowano na koniec roku.

Wiadomo już jednak, że terminu nie uda się dotrzymać.

Prace wstrzymane przez odkrycia archeologiczne



Jak poinformowała Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, w  październiku na terenie budowy, podczas prowadzenia robót ziemnych, natrafiono na pozostałości elementów historycznej zabudowy.

- Odkrycie to skutkowało tymczasowym wstrzymaniem prac i koniecznością przeprowadzenia badań archeologicznych. Po konsultacjach z konserwatorem zabytków uzgodniono, aby odkryte relikty architektury zachować. Wymusiło to zmianę technologii robót, a co za tym idzie - opracowanie zamiennej dokumentacji, która umożliwia zachowanie odkrytych podczas prac elementów. Do czasu opracowania zamiennej dokumentacji wykonawca mógł prowadzić jedynie prace niekolidujące z odkryciami - tłumaczy.
Odkryte pozostałości, zgodnie z zaleceniami konserwatora, zostały zinwentaryzowane i zasypane.

Piesi korzystający z naziemnego przejścia, aby dostać się na przystanek, będą korzystać z nowych chodników powstałych wzdłuż jezdni.  Piesi korzystający z naziemnego przejścia, aby dostać się na przystanek, będą korzystać z nowych chodników powstałych wzdłuż jezdni.
Wszystko to wpłynęło na zakładany w umowie harmonogram robót.

- Zaktualizowany harmonogram zakłada, że w tym roku wykonamy nawierzchnię bez ostatniej warstwy ścieralnej. Zostanie ona ułożona przy odpowiednich warunkach atmosferycznych dla technologii tych robót - mówi Zakrzacka.
Zakończenie prac planowane jest tym samym na początek przyszłego roku. Konkretny termin uzależniony jest jednak od pogody.

  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.

Remont jezdni na Wałach Jagiellońskich



Przypomnijmy, że budowę przejścia dla pieszych połączono z remontem odcinka Wałów Jagielońskich, między Huciskiem a Okopową.

Na jezdni w kierunku Oruni gotowa jest już tu nawierzchnia na lewym i środkowym pasie ruchu. Prawy pas oraz zatoka autobusowa przy Forum Gdańsk zniknęły pod koniec października. Trwa ich przebudowa, co dla pieszych oznacza zamknięcie chodnika w kierunku Huciska i konieczność poruszania się przez park przy pomniku Marii Konopnickiej.

Z kolei na jezdni w kierunku dworca PKP, na wyjeździe z ul. Bogusławskiego, zerwano dotychczasową nawierzchnię. Na etapie robót ziemnych poprawiono też w tym miejscu geometrię samego skrzyżowania. Trwają także prace przy przebudowie nawrotki na wysokości gmachu Narodowego Banku Polskiego.

Oprócz postępów na budowie, które można dojrzeć gołym okiem, toczą się też prace niewidoczne, ale odczuwalne dla kierowców. Tak było przed ostatnim weekendem, gdy w nocy na wysokości LOT-u wyłączono z ruchu fragment Wałów Jagiellońskich w kierunku Wrzeszcza. Utrudnienia miały związek z koniecznością wykonania w tym miejscu pętli indukcyjnych sterujących sygnalizacją świetlną przy Bramie Wyżynnej.

  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.

Zmiany mogą zauważyć też pasażerowie komunikacji miejskiej. Ci korzystający z autobusów od kilku tygodni wsiadają i wysiadają z nich na tymczasowym przystanku w pobliżu Okopowej.

Z kolei czekający na tramwaj mogą już zauważyć wkopane krawężniki pod nową platformę przystankową (nowe przystanki będą dzięki temu szersze, co ma poprawić komfort podróżnych). W tym celu każdy z trzech pasów jezdni musiał zostać zwężony do 3 metrów szerokości (wcześniej mierzyły po 3,5 metra).

Wykonawcą prac jest Eurovia Polska. Koszt budowy przejścia i wymiany nawierzchni na Wałach Jagiellońskich to niespełna 6 mln zł. 1,7 mln zł kosztuje budowa przejścia, a 4,6 mln zł remont Wałów Jagiellońskich.

Miejsca

Opinie (338) ponad 10 zablokowanych

  • Trzeba było wybrać Płażyńskiego

    uczciwy człowiek mógłby śmigać polskim elektrykiem po 6 pasach prosto przez pseudo-starówkę odbudowaną za niemieckie pieniądze a nie stać na światłach co 50m, żeby puścić rowerzystów co sprzedali auto tak jak im kazali unijczycy w celu upokorzenia Narodu Polskiego.

    • 1 2

  • (1)

    Na "wuj" to przejście???

    • 7 2

    • na "wuj" tam tyle samochodów?

      • 0 1

  • Niepełnosprawni (2)

    Jestem osobą jeżdżącą na wózku i w tym miejscu niestety po schodach nie dostanę się na tramwaj, może dlatego budują normalne przejście zeby osoby takie jak ja mogły z niego korzystać

    • 5 2

    • (1)

      Przykro mi, że Ciebie to spotkało, ale jako osoba jeżdżąca na wózku pewnie zauważyłeś, że są tam windy schodowe, a jeśli nie chcesz z nich skorzystać (bo są powolne albo popsute) to obok Huciska jest przejście dla pieszych. Zakładam, że celem Twojej podróży nie jest sam budynek LOTu, więc trasa z przystanku Brama Wyżynna do Huciska jest tylko małym fragmentem trasy do pokonania. Jeśli natomiast celem Twojej podróży jest Forum Gdańsk, to wejście główne od strony Bramy Wyżynnej i tak jest na poziomie tunelu, a w samym Forum masz windy.

      • 3 1

      • na przystanki tramwajowe nie ma windy

        • 0 0

  • Jak,,, Jak no powiedzcie mi JAK ,,, (1)

    jak to możliwe że na całym świecie ( i w innych miastach w Polsce z resztą też) robi się przejścia nadziemne i podziemne, żeby zwiększyć bezpieczeństwo, a nasze "mądre" władze - ograniczają prędkośći do 50km/h w miejscach totalnie i**otycznych, oraz robią dodatkowe miejsca w postaci przejść naziemnych, gdzie może dochodzić do przykrych zdarzeń,,,, no JAK to jest możliwe że tam ktoś aż tak nie myśli ??

    • 4 2

    • mam wrażenie, że masz wybiórczą wyobraźnię

      W wielu miastach Polski pojawił się wyraźny trend kwestionowania dominacji samochodów w centrum i w wyniku tego coraz więcej ulic i placów jest uwalnianych od jeżdżących i parkujących samochodów, a nawet jeśli są przejścia podziemne, powstają obok nich wygodne przejścia naziemne. W Strefach Tempo 30 nie ma potrzeby malowania "zebr" - wszędzie można wygodnie przechodzić na drugą stronę ulicy.

      • 0 0

  • Roku nie starczy na "zbudowanie" przejscia. Brawo Gdansk, kolejny sukces.

    • 4 2

  • Mówi się, zeckiedys ktoś w Gdańsku zrobił coś w terminie zawartym w umowie :)

    • 2 1

  • spowolnienie komunikacji ZTM oraz samochodów

    czekajacy na przystanku beda wdychac spaliny z aut stojacych na swiatlach. gratulacje wyobrazni. i**otyzm!

    • 5 1

  • No i fajnie. Szkoda tylko, że całkowicie nie dało się wyeliminować samochodów z tego rejonu.

    Ale rozumiem, że to wymaga czasu a szczególnie zmiany mentalności ludzi.

    • 1 2

  • Do boju rodacy do boju !!! Dołóżcie temu owemu przejściu , to przejście jest waszym śmiertelnym wrogiem , jedynym naszym wybawieniem będzie CPK!

    • 1 2

  • To jest podly przekret.

    • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane